ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 грудня 2013 року 15:00 № 826/17296/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шулежка В.П.,
при секретарі судового засідання Пасічнюк С.В.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Міссурі» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання дій протиправними,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Міссурі» (далі - позивач, ТОВ «ТК «Міссурі») з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними дії ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС по проведенню зустрічних звірок, що оформлено актами про неможливість проведення зустрічної звірки №3765/22-4/36927463 від 26.07.2012 року та №5366/22-4/36927463 від 11.12.2012 року.
Мотивуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначає, що ТОВ «Торгова компанія «Міссурі» здійснює фінансово-господарську діяльність відповідно до чинного законодавства України, у тому числі здійснює у передбаченому законом порядку бухгалтерський і податковий облік, своєчасно сплачує податки і збори (обов'язкові платежі) та подає фінансову звітність, а відтак висновок, викладений в акті про неможливість проведення зустрічної звірки є недостовірним та таким, що суперечить Цивільному кодексу України.
Заперечуючи щодо суті заявлених позовних вимог, представник відповідача стверджує про необґрунтованість та беззмістовність висновків позивача стосовно протиправності дій по проведенню зустрічної звірки підприємства, оскільки проведення звірки є неможливим у зв'язку з відсутністю останнього за місцезнаходженням, а складений акт взагалі не створює для позивача жодних обов'язків.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду адміністративної справи, був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на наведене та з урахуванням вимог статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.
Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва ДПС на підставі службового посвідчення від 27.09.2011 року, УКМ №105236, виданого ДПІ у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби, головним податковим ревізором-інспектором, інспектором податкової служби І рангу, відділу перевірок ризикових підприємств управління податкового контролю Кучер Ніною Михайлівною згідно п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ та п. 4.4 Наказу ДПА України від 22.04.2011 №236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Міссурі» щодо підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «Автогруп Експрес» (код ЄДРПОУ 33830691) за період з 01.03.2012 року по 30.04.2012 року.
За наслідками проведених заходів складено акт від 26.07.2012 року №2765/22-4/36927463 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Міссурі» (код ЄДРПОУ 36927463) щодо підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «Автогруп Експрес» (код ЄДРПОУ 33830691) за період з 01.03.2012 року по 30.04.2012 року.
Документальну позапланову перевірку ТОВ «ТК «Міссурі» виявилось неможливим провести у зв'язку з наявністю в інформаційних базах даних, що використовуються в ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС, відомостей стан « 9» - «направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням».
Згідно п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України на підставі службового посвідчення серії УСВ №099821, виданого ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС, старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу особливо важливих перевірок управління податкового контролю ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Міссурі» (код ЄДРПОУ 36927463) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з період з 01.03.2012 року по 31.10.2012 року.
За результатами вжитих заходів складено акт від 11.12.2012 року №5366/22-9/36927463 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Міссурі» (код ЄДРПОУ 36927463) щодо підтвердження господарських відносин платниками датків за період з 01.03.2012 року по 31.10.2012 року».
Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що стан платника товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Міссурі» (код ЄДРПОУ 36927463) відповідно до бази даних «АІС ОР» - 9 «направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням».
Порядок та умови проведення перевірок визначаються Податковим кодексом України. Зокрема, Податковим кодексом України передбачено проведення зустрічних звірок (п.73.5 ст.73 ПК України) та камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок (ст.75 ПК України), які передбачають дотримання певної процедури їх проведення.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, податкові органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків з метою отримання податкової інформації.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Особливості проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком про проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок №1232 від 27.12.2010 р.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1232 зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку № 1232).
Згідно з пунктом 4 Порядку №1232, податковий орган (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пунктом 7 Порядку №1232 передбачено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Методичних рекомендацій №236, методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок розроблені з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби.
Згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 Методичних рекомендацій №236, для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
З аналізу вказаних правових норм слідує, що у разі відсутності в податкового органу інформації, яка необхідна для проведення зустрічної звірки, орган державної податкової служби повинен надіслати або вручити представнику суб'єкта господарювання офіційний запит про надання інформації та її документального підтвердження, і у разі отримання від суб'єкта господарювання необхідної інформації орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку, за результатами якої повинна складатися довідка, яка має бути вручена (надіслана) суб'єкту господарювання.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідачем надсилався позивачу запит про надання пояснень та документів №4153/10/22-0410 від 25.06.2012 року, факт отримання якого підтверджується матеріалами справи, зокрема, розпискою представника позивача на повідомленні про вручення. Відповіді на запит не надано.
Водночас, акт про неможливість проведення зустрічної звірки не є актом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований. Даний акт фіксує встановлення певних фактів, цей документ не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не тягне по відношенню до позивача жодних юридичних наслідків.
Враховуючи те, що податковий орган щодо складання акту про неможливість проведення зустрічної звірки, а також щодо включення в акт відповідної інформації відносно позивача діяв на підставі, в межах повноважень, передбачених чинним законодавством, суд не вбачає підстав для визнання таких дій відповідача протиправними.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що ДПІ у Печерському районі міста Києва ДПС при проведенні вказаних вище дій реалізував функції податкового органу на виконання вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави вважати, що акт складений відповідачем з порушенням норм чинного законодавства та з перевищенням компетенції, а твердження позивача є необґрунтованими та такими, що невірно тлумачать норми права, що, в свою чергу, є підставою для відмови в позовній вимозі про визнання протиправними дій по оформленню результатів зустрічної звірки у формі Акту.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Міссурі» - відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 36679223 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні