ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 січня 2014 р. об 11:08 Справа №801/10857/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представника позивача - Шаганова А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, Джанкойського міськрайоного центру зайнятості
до ОСОБА_2
про стягнення,
Суть спору: Центр зайнятості Автономної Республіки Крим та Джанкойський міськрайонний центр зайнятості звернулись 27.11.2013 року до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до ОСОБА_2 про стягнення на користь Центру зайнятості Автономної Республіки Крим - 1436,86 грн.; на користь Джанкойського міськрайонного центру зайнятості - 1540,00 грн.
Позов мотивовано необхідністю повернення сплаченої позивачами суми витрат на професійне навчання та проживання відповідача у зв'язку з припиненням безробітним його професійної підготовки без поважних причин.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 12.12.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення по суті спору.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533-III від 02.03.2000 року в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон №1533) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.
Як зазначено в п. 6 ст. 10 Закону №1533 функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону.
Функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, які здійснювалися органами державної служби зайнятості відповідно до цього Закону, починаючи з 2013 року покладаються на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи (ч. 3 розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону №1533).
Відповідно до ч.2 ст. 21 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 року № 5067-ІV (далі Закон №5067) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах є юридичними особами публічного права.
Указом Президента України від 16.01.2013 року №19/2013 затверджено Положення про державну службу зайнятості України (далі - Положення).
Відповідно до ст. 3 зазначеного Указу Державна служба зайнятості України є правонаступником відповідних органів державної служби зайнятості.
Основними завданнями Служби є, зокрема, здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду (п.п.11 п.3 зазначеного Положення).
Згідно з п.п. 25, 28, 29 п. 4 Положення Служба відповідно до покладених на неї завдань: виконує функції виконавчої дирекції Фонду, забезпечує організацію діяльності правління Фонду; представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об'єднаннями з питань соціального захисту і т.п.; проводить у встановленому порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, в тому числі шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників; здійснює контроль за використанням коштів Фонду, застосовує в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладає адміністративні штрафи.
Згідно з п.7 Положення Служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах.
У статті 5 Указу Президента України від 16.01.2013 року № 19\2013 визначено, що Кабінету Міністрів України: 1) у тримісячний строк привести свої рішення у відповідність із цим Указом; вирішити в установленому порядку питання щодо припинення державної служби зайнятості; здійснити інші заходи, що випливають із цього Указу; 2) до завершення здійснення заходів, пов'язаних з утворенням Державної служби зайнятості України та її територіальних органів, забезпечити виконання їх функцій відповідними органами державної служби зайнятості.
У відповідності до пункту 1 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.91 №47 Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Судом встановлено, що 19.04.2013 року відповідач звернувся до Джанкойського міськрайонного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного (а.с. 6).
Наказом від 25.04.2013 року №НТ130425 відповідачу було надано статус безробітного (а.с. 7).
21.05.2013 року відповідач звернувся до Джанкойського міськрайонного центру зайнятості із заявою про направлення його на навчання за професією електрогазозварник (а.с. 8), у зв'язку з чим 21.05.2013 року з відповідачем було укладено договір №010713052100001 (а.с. 9).
На підставі зазначеного договору відповідача було направлено на підготовку до Кримського центру зайнятості професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості з 21 травня 2013 року (а.с. 10).
Відповідно до наказу Кримського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості №89 від 30.07.2013 року відповідача відраховано зі складу слухачів 30 липня 2013 року у зв'язку з невідвідуванням занять та академічною неуспішністю, що підтверджується доповідними записками майстра виробничого навчання Неклюдова О.Є. (а.с. 13).
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону №1533 у разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
Згідно з п. 28 "Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.200 року №308, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.200 року за №916/5137 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі припинення професійного навчання за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за набутою професією (спеціальністю) з осіб стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи щоденні), витрат на проживання та витрат, пов'язаних з попереднім медичним та наркологічним оглядом відповідно до законодавства.
В п.3.1.2 договору №010713052100001 також передбачено, що у разі припинення навчання без поважних причина або відмови працювати за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання з громадянина стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої допомоги по безробіттю у період професійного навчання, витрат на проїзд до місця навчання і назад (включаючи оплату щоденного проїзду) та витрат на проживання. Якщо громадянин відмовляється добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо повернення вирішується у судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, розмір витрат на професійне навчання відповідача становить 1436,86 грн. (а.с. 15).
Окрім цього, відповідно до розрахунку вартості проживання безробітного, витрати на проживання відповідача складають 1540,00 грн. (а.с 14).
Загальна сума витрат становить 2976,86 грн. (1436,86 грн. + 1540,00 грн.).
27.08.2013 року відповідачем було отримано лист від 22.08.2013 року, в якому зазначено про необхідність відшкодувати кошти, витрачені на навчання та проживання у розмірі 2976,86 грн. (а.с. 17. 18).
Також, 17.09.2013 року відповідачем була отримана претензія від 16.09.2013 року про необхідність відшкодувати 2976,86 грн. (а.с. 19, 20).
Однак, станом на день судового розгляду справи відповідачем заборгованість не погашена (а.с. 39).
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
В судовому засіданні 16.01.2014 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 20.01.2014 року.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_2 (96154, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Центру зайнятості Автономної Республіки Крим (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дибенко, 50; р/р 37179300901202 в УДКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЗКПО 03491168) витрати на професійне навчання у розмірі 1436,86 грн. (Одна тисяча чотириста тридцять шість гривень 86 копійок).
3.Стягнути з ОСОБА_2 (96154, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Джанкойського міськрайонного центру зайнятості (96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Леніна, 8/1; р/р 37178001000094 в ГУ ДКС в АР Крим, МФО 824026, ЗКПО 20742815) витрати на проживання у розмірі 1540,00 грн. (Одна тисяча п'ятсот сорок гривень).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 36683344 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні