Постанова
від 14.01.2014 по справі 813/8461/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 січня 2014 року № 813/8461/13-а

12 год. 04 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Качур Р.П.

за участю секретаря судового засідання Матяш С.І.

представника позивача Вавричук І.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова до товариства з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

12 листопада 2013 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова до товариства з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» про стягнення заборгованості в сумі 33462,80 грн.

Позивач свої позовні вимоги обґрунтовує вимогами ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року. Заборгованість відповідача підтверджується повідомленнями про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за квітень-жовтень 2013 року, довідками про нарахування та виплату пенсії за віком науковим працівникам.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав додаткові пояснення, просив позов задовольнити повністю.

Позиція відповідача викладена у запереченні на позовну заяву (вх. № 43863 від 03.12.2013 року), де вказано, що товариство з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» не є правонаступником державного підприємства ГСКТБ «Сільгоспхіммаш», відтак не має обов'язку сплачувати різницю між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року. Просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Відповідач не забезпечив явки повноважного представника в судове засідання, хоча про дату, час та місце проведення судового розгляду був належним чином повідомлений, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Суд, враховуючи неявку відповідача без поважних причин, належним чином повідомленого про дату, час та місце проведення судового засідання, вважає за можливе вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи в їх сукупності, суд встановив наступні факти та правовідносини.

Товариство з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» зареєстроване 28.10.1996 року, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 16281524 від 11.04.2013 року.

Відповідача узято на облік в управлінні Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова 27.03.1991 року за номером 10.05-0058, про що свідчить повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску № 19138/04-27 від 22.11.2013 року.

Відповідно до Повідомлень про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів квітень-жовтень 2013 року заборгованість відповідача становить 33462,80 грн.

Відповідно до довідок про суми пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та довідок про підтвердження наукового стажу (а. с. 35-43, 48-84) працівники відповідача, зазначені у довідках, отримали відповідні наукові ступені та працювали у державному підприємстві ГСКТБ «Сільгоспхіммаш».

Згідно з розрахунком боргу за період з квітня по жовтень 2013 року заборгованість відповідача становить 33462,80 грн. Виплата зазначених пенсій підтверджена долученими позивачем до матеріалів справи довідками.

Відповідачем вищевказана сума заборгованості у встановлені законодавством терміни добровільно не сплачена.

Приймаючи рішення, суд виходив з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової, науково-технічної, науково-педагогічної, науково-організаційної роботи на державних підприємствах, в установах, організаціях пенсії на рівні, який забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.

Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» встановлено, що право на призначення пенсії у наукових (науково-педагогічних) працівників виникає у випадку наявності у них необхідного стажу роботи на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності.

Відповідно до ст. 24 цього ж Закону різниця між сумою призначеної пенсії за цим законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право дана особа, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ПІ - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року N 372, який визначає механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

Пунктом 2 Порядку визначено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Згідно п.3 Порядку, фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.

При цьому, пунктом 5 цього ж Порядку встановлено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів Ш- IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення, які щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулих та поточному роках.

Судом встановлено, що за період роботи на державному підприємстві ГСКТБ «Сільгоспхіммаш» (надалі - товариство з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект») право на призначення пенсії отримали наукові працівники, зазначені у Повідомленнях про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за квітень-жовтень 2013 року. Пенсія вищевказаним пенсіонерам призначена на підставі довідки про підтвердження наукового стажу, виданої відкритим акціонерним товариством «Львівагромашпроект», правонаступником якого є товариство з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект», що підтверджено долученими до матеріалів справи довідками про підтвердження наукового стажу.

На виконання ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та зазначеного вище Порядку, відповідачу були направлені повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за квітень-жовтень 2013 року.

Суд вважає необґрунтованим твердження відповідача про те, що товариство з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» не є правонаступником державного підприємства ГСКТБ «Сільгоспхіммаш», відтак не має обов'язку сплачувати різницю між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року. Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 19.12.2006 року у справі № 2/670-21/334 встановлено, що відкрите акціонерне товариство «Львівагромашпроект» є правонаступником ГСКТБ «Сільгоспхіммаш». Відтак, у відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України вказані обставини не підлягають доказуванню.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ст. 49, 70 КАС України сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Станом на день розгляду справи та прийняття судом постанови, заборгованість відповідача з витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, становить 33462,80 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.

Таким чином, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 33462,80 грн. підлягають задоволенню, оскільки на відповідача законодавцем покладений обов'язок відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 17-19, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю «Львівагромашпроект» (вул. Городоцька, 205, м. Львів, код ЄДРПОУ 00237593) на користь управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м. Львова (ЄДРПОУ 20847402, м. Львів, вул. П. Мирного, 24а) заборгованість в сумі 33462 (тридцять три тисячі чотириста шістдесят дві) грн. 80 коп.

Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, встановлені ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 20 січня 2014 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2014
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу36683708
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8461/13-а

Постанова від 14.01.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні