Рішення
від 15.01.2014 по справі 903/1378/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 січня 2014 р. Справа № 903/1378/13 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Олицький агробуд", м. Луцьк

до Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації, м.Луцьк

третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Головного управління Державної казначейської служби України у Волинській області, м. Луцьк

про стягнення 161 990,72 грн.,

Суддя Якушева І.О.,

при секретарі судового засідання Мороз Д.В.

за участю представників:

від позивача : Войчак Н.І. - юрисконсульт (дов. № 116 від 28.11.2013р.),

від відповідача: Кривчук В.М. - юрисконсульт (дов. № 3054/1.1.3 від 10.10.2013р.),

від третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Ольхова А.В. - головний спеціаліст юридичного відділу (дов. № 15-04/5-30 від 02.01.2014р.)

Суть спору: позивач в позовній заяві просить стягнути з відповідача 161 990,72 грн., з них: 143 965,47 грн. заборгованості за виконані на підставі договору №4067 від 23.10.2012 року роботи, 18025,25 грн. пені за прострочення платежу.

На обґрунтування позовних вимог позивач посилається на невиконання відповідачем зобов'язання по оплаті за виконані роботи по реконструкції 2-ох груп дошкільного навчального закладу (харчоблок та навісні навіси) в смт.Олика, Ківерцівського району.

Представник позивача в судовому засіданні 04.12.2013р. від позову в частині стягнення 18025,25 грн. пені відмовилась, позов в частині стягнення 143 965,47 грн. заборгованості підтримала.

Судом було прийнято заяву позивача про відмову від позову в частині стягнення 18025,25 грн. пені (ухвала від 04.12.2013р.).

Відповідач в письмових поясненнях №3642/115 від 02.12.2013р., представник відповідача в судовому засіданні позову не визнали, просили у його задоволенні відмовити, зокрема, посилаючись на те, що Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації було подано до Головного управління Державної казначейської служби України у Волинській області платіжне доручення №1197 від 29.10.2012р. на суму 145 445,76 грн. для проведення розрахунку із ТзОВ "Олицький агробуд", але позивач цього платежу не отримав.

Ухвалою суду від 04.12.2013р. на підставі ст.27 ГПК України, зважаючи на те, що джерелом фінансування робіт за договором підряду №4067 від 23.10.2012 року є бюджетні кошти, а згідно із ст.48 Бюджетного кодексу України в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, до участі у розгляді справи на підставі ст.27 ГПК України третьою особою на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, було залучено Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області (м. Луцьк, вул. Стрілецька, 4-а).

Третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області в письмових поясненнях №15-09/877-9399 від 13.12.2013р., №15-09/40-191 від 09.01.2014р. та її представник в судовому засіданні посилаються на таке:

- органи державної казначейської служби України здійснюють платежі на підставі платіжних доручень розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за наявності в обліку відповідного бюджетного зобов'язання та фінансового зобов'язання у межах залишків коштів на рахунках розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за відповідними кодами економічної класифікації видатків та класифікації кредитування.

При проведенні видатків розпорядників і одержувачів бюджетних коштів органи казначейства в першу чергу та у стислі терміни забезпечували виконання захищених статей видатків, а саме - виплату заробітної плати, стипендій, оплату комунальних послуг тощо, враховуючи наповнення єдиного казначейського рахунка органами, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Згідно з інформацією Головного управління Державної казначейської служби України у Волинській області Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації у 2012 році за кодом тимчасової класифікації видатків кредитування (КТКВК) 150122 «Інвестиційні проекти» із бюджетних призначень в розмірі 71 994 847,20 грн. надійшло 63 442 332,20 грн., використано - 53 558 003,10 грн., кредиторська заборгованість по реконструкції 2-ох груп дошкільного навчального закладу в смт. Олика, Ківерцівського району станом на 09.12.2013р. становить 143 965,47 грн.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, господарський суд

в с т а н о в и в:

23.10.2012 року між Головним управлінням містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Волинської облдержадміністрації як замовником і ТзОВ «Олицький агробуд» як підрядником було укладено договір №4067 (надалі - договір), згідно з умовами якого виконавець зобов'язався виконати реконструкцію 2-ох груп дошкільного навчального закладу (харчоблок та навісні навіси) в смт.Олика, Ківерцівського району (додаткові роботи).

Відповідно до п. 1 Положення, затвердженого розпорядженням голови Волинської обласної державної адміністрації №547 від 21.12.2012р., Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації утворено в результаті реорганізації шляхом поділу головного управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства облдержадміністрації. Департамент є правонаступником майнових прав і обов'язків головного управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства облдержадміністрації.

Згідно з п. 4.1. договору вартість підрядних робіт становить 145 911 грн., є твердою і визначається на підставі кошторису, що є невід'ємною частиною договору. Договірна ціна у 2012р. може коригуватись і уточнюватись у випадках, передбачених чинним законодавством та ДНБ. За взаємною згодою сторін ціна може бути зменшена.

Пунктом 4.2. договору передбачено, що договірна ціна у 2012 році зазначена в орієнтовному графіку фінансування підрядних робіт у 2012 році, який є невід'ємним додатком до цього договору.

Згідно з додатком №1 до договору підряду №4067 від 23.10.2012р. «Орієнтовний графік фінансування підрядних робіт у 2012р.» фінансування підрядних робіт орієнтовно планувалося на жовтень 2012р.

Розділом 3 договору сторони погодили порядок здійснення оплати.

Сторони домовилися, що розрахунки за виконані роботи здійснюються між замовником і підрядником на підставі Ф-КБ-2, довідки про вартість виконаних підрядних робіт по Ф-КБ- 3 і довідки про обґрунтовані фактичні витрати по мірі надходження коштів з джерел фінансування. Після закінчення 2012 року остаточні розрахунки за договором замовник здійснює за умови та після отримання бюджетних призначень на цю мету. Документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником та передаються замовнику. Замовник перевіряє ці документи, і в разі відсутності зауважень, підписує їх (пункт 5.1. договору).

Як зазначено в п.5.7. договору - джерелом фінансування є бюджетні кошти.

Позивач виконав роботи по реконструкції дошкільного навчального закладу, що підтверджується актами №№1, 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2012 року, підписаними представниками позивача і відповідача, скріпленими печатками.

У зв'язку з неналежним виконанням відповідачем своїх договірних зобов'язань за ним утворилась заборгованість в розмірі 143 965,47 грн.

Наявність такої заборгованості підтверджує і відповідач, про що свідчить його лист №3497/1.3.8. від 15.11.2013р. на адресу позивача.

У відповідності із ст.ст.173, 193 Господарського кодексу України за господарським зобов'язанням один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.

Відповідно до ст.ст.526, 599 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Відповідач не виконав належним чином взятих за договором зобов'язань, не оплатив вартості виконаних на його замовлення робіт, а відтак позовна вимога про стягнення з нього 143 965,47 грн. заборгованості обґрунтована і підлягає до задоволення.

В процесі розгляду справи відповідач стверджував, що він повністю виконав свої зобов'язання за договором підряду, здійснивши остаточний розрахунок з позивачем.

На підтвердження своїх доводів відповідач подав копію платіжного доручення №1197 від 29.10.2012р.

Однак, платіжне доручення, на яке посилається відповідач, не містить відмітки органу казначейства про проведення платежу.

Розрахунково - касове обслуговування Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації здійснює ГУ ДКСУ у Волинській області на підставі договору на розрахунково - касове обслуговування №12 від 28.01.2013р.

В судовому засіданні представник ГУ ДКСУ у Волинській області факт подачі зазначеного платіжного доручення підтвердила, але пояснила, що воно було повернуто без виконання і після цього більше не пред'являлось.

За таких обставин, платіжне доручення №1197 від 29.10.2012р. не можна вважати належним доказом на підтвердження доводів відповідача про те, що він остаточно розрахувався з позивачем за виконані будівельні роботи за договором №4067 від 23.10.2012р.

Згідно з поясненнями ГУ ДКСУ у Волинській області Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Волинської обласної державної адміністрації у 2012 році бюджетні призначення по КТКВК 150122 «Інвестиційні проекти» становили 71 994 847,20 грн., надійшло - 63 441 332,20 грн., використано 53 558 003,10 грн., заборгованість по реконструкції 2-ох груп дошкільного навчального закладу (харчоблок та навісні навіси) в смт. Олика, Ківерцівського району складає 143 965,47 грн.

Наведеними поясненнями спростовуються доводи відповідача про те, що кошти для розрахунку за виконані відповідачем роботи з джерел фінансування не надходили.

Оскільки від позову в частині стягнення 18025,25 грн. пені позивач відмовився, відмову судом прийнято, провадження у справі в цій частині підлягає припиненню на підставі п.4 ч.1 ст.80 ГПК України.

На відповідача відповідно до ст. ст. 44,49 Господарського процесуального кодексу України слід покласти судові витрати по справі пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 526, 546, 549, 599, 625, 837 Цивільного кодексу України, ст.ст. 173, 193 Господарського кодексу України, ст.ст. 44, 49, п. 4 ч.1 ст. 80, ст. ст. 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Волинської облдержадміністрації (43027, м. Луцьк, Київський майдан, 9, код 38527672) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Олицький агробуд" (м. Луцьк, вул. Конякіна, 16 б, код ЄДРПОУ 02184961) 143 965 грн. 47 коп. заборгованості, 2879 грн. 31 коп. витрат, пов'язаних з оплатою судового збору.

3. Провадження у справі в частині стягнення 18 025 грн. 25 коп. пені припинити.

Повне рішення складено: 20.01.2013р.

Суддя І. О. Якушева

Дата ухвалення рішення15.01.2014
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу36684441
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 161 990,72 грн

Судовий реєстр по справі —903/1378/13

Ухвала від 22.12.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 19.02.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Рішення від 15.01.2014

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 18.12.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 04.12.2013

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні