Рішення
від 15.01.2014 по справі 914/4770/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.01.2014 р. Справа № 914/4770/13

За позовом : Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал", м. Львів

до відповідача: Науково-Виробничого підприємства "Карат" Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства "Концерн-електрон", м. Львів

про стягнення додаткової плати за скид в міську каналізацію стічних вод з наднормативним забрудненням у сумі 11 296, 95 грн.

Суддя Коссак С.М.

при секретарі Довгополов А.О.

Представники:

Від позивача: Гуковський П.В. - представник за довіреністю № 01-1891 від 18.04.2013р.;

Від відповідача: Корнага Ю.Ф. - представник за довіреністю № 1925/01 від 09.01.2014р.

На розгляд господарського суду Львівської області подано позов Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" до Науково-Виробничого підприємства "Карат" Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства "Концерн-електрон" про стягнення додаткової плати за скид в міську каналізацію стічних вод з наднормативним забрудненням у сумі 11 296, 95 грн.

Ухвалою суду від 23.12.2013р. порушено провадження у справі та призначено судовий розгляд справи на 15.01.2014р.

Представник позивача через канцелярію суду подав клопотання про припинення провадження у справі у зв'язку з добровільною сплатою відповідачем суми боргу повністю (вх. 1239/14 від 15.01.2014р.). Також подав повідомлення про відсутність обставин передбачених п. 2 ст. 62 ГПК України та про сплату відповідачем суми боргу у розмірі 9 349,20 грн. (п. 2 позовних вимог.) (вх. 783/14 від 13.01.2014р.). Крім того супровідним листом подав витяг з ЄДРЮО та ФОП на позивача та свідоцтво про атестацію хімбаклабораторії № 34 (вх. 782/14 від 13.01.2014р.).

Представник відповідача через канцелярію суду супровідним листом подав клопотання про припинення провадження у справі у зв'язку з добровільною сплатою суми боргу (вх. 712/14 від 13.01.2014р.).

В судовому засіданні 15.01.2014р. оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Між позивачем у справі - Львівським міським комунальним підприємством «Львівводоканал» та відповідачем у справі - науково-виробничим підприємством «Карат» Дочірнього підприємства ВАТ «Концерн -електрон» укладено договір №308296 від 14 вересня 2009 року про подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі (надалі - Договір).

Відповідно до п.1.1. Договору Львівводоканал надає послуги у забезпеченні питної водою та прийманні стічних вод, а Абонент користується послугами: здійснює забір води з водопроводу, скид стічних вод у каналізацію і сплачує вартість наданих послуг на умовах, які визначені Договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України «Про питну воду і питне водопостачання», «Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України», «Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення», «Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст і селищ України», «Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова».

Відповідно до пункту 2.1. цього Договору Львівводоканал повинен надати передбачені цим Договором послуги постачання питної води, яка відповідає чинному стандарту (ГОСТ 2874-82) або дозволу Держстандарту України та Міністерства охорони здоров'я України на відхилення від стандарту та послуги приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі:- 779 куб. м./міс., дощових (талих) стічних вод - 177 куб.м/міс.

Відповідно до п.2.2.1. Договору Абонент зобов'язується отримати технічні умови (в разі їх відсутності) на приєднання до мереж водопроводу та каналізації, погодити паспорт водного господарства (в разі його відсутності), отримати Дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект Ліміту на скид забруднювальних речовин.

Відповідно до 2.2.3. Договору Абонент зобов'язується надати перелік своїх об'єктів (структурних підрозділів), які використовують воду (від яких приймаються стоки), за формою, що відповідає Додатку №1 до Договору; повідомляти про зміни перелічених даних не пізніше 20-ти днів від їх виникнення.

Так, Додатком №1 до Договору визначено перелік організацій відповідача, які використовують воду (від яких приймаються стоки). Зокрема, п.1 цього Додатку передбачено НВП «Карат», вул.. Стрийська, 202 у м.Львові.

Згідно п.2.2.7. Договору відповідач зобов'язувався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках Абонента.

Пунктом 4.4. Договору визначено, що при відсутності технічних умов і неотриманні їх на протязі чотирьох місяців від дати укладення договору, весь об'єм води та стоків вважається понадлімітним і оплачується в п'ятикратному розмірі. При відсутності дозволу на скид забруднювальних речовин чи закінчення строку його дії весь об'єм стоків вважається понадлімітним і оплачується в п'ятикратному розмірі.

Відповідачу доведено Ліміт № 1382 на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації, в якому наведено значення їх допустимих концентрацій.

На виконання п.2.1.3. Договору та пунктів 3.1.4, 3.2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.09.2002р. №292 позивачем в присутності представника відповідача здійснено вибірковий відбір проб стічних вод відповідача, про що складено акт №5426 від 10.07.2013р. про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів КК-1., вид проби - Разова.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією ЛМКП «Львівводоканал» складено результати вимірювань № 1275 (показники якості стічних вод), згідно з рішенням міськвиконкому від 18.09.2002р. №292 відповідно до акту про відбір проби № 5426 від 10.07.2013р., в якому наведено дату початку робіт - 10.07.2013р. та дату оформлення таких результатів - 17.07.2013р.

В Акті зазначено, що проби для проведення контрольного аналізу запломбовано (пломба ЛВК-12) та передано абонентові, що результати контрольного аналізу можуть розглядатись, якщо вони будуть подані абонентом водоканалу не пізніше 72 годин після закінчення цього аналізу; абонент має право погодитись з результатами головного аналізу; проби і контрольний аналіз не проводити; при відсутності результатів контрольного аналізу всі розрахунки виконуються відповідно до результату головного аналізу.

Вказаний Акт підписаний уповноваженим представником відповідача без будь-яких зауважень, в тому числі щодо місця та порядку відбору проб; відповідачу передано проби для проведення контрольного аналізу, однак відповідачем контрольний аналіз не проводився.

На підставі результату вимірювань відібраної проби стічних вод № 1275 позивачем встановлено, що скинута відповідачем стічна вода містить забруднення, що перевищує відповідні ДК (Ліміт № 1382).

Внаслідок допущеного порушення вимог Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.09.2002р. №292 щодо складу і властивостей стічних вод, відповідачу нараховано додаткову плату за водовідведення в сумі 11 296,95грн. грн. на підставі розрахунку № 5001/36 від 05.08.2013р.

Позивачем направлено відповідачу претензію №5001 від 08.10.2013р. про додаткову плату за скид стічних вод з порушенням вимог Правил щодо їх складу і властивостей на суму 11 296,95грн. із відповідними рахунками. Проте, відповідач відповіді на вказану претензію не надав.

Поряд з тим, відповідачем подано суду клопотання від 09.01.14р. вх..№ 1925/02, до якого додано платіжне доручення №3064 від 13 грудня 2013 року про сплату частини заборгованості у розмірі 1 947,75 грн. та платіжне доручення №3089 від 25 грудня 2013 року про сплату іншої частини заборгованості у розмірі 9 349, 20 грн. Загальна сума оплати складає 11 296,95грн., що становить ціну позову.

При винесенні рішення суд виходив з такого.

Спірні правовідносини регулюються попереднім договором №300233 від 22.09.2011р. між позивачем та відповідачем, Водним кодексом України, Законом України «Про питну воду і питне водопостачання», Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених Державним комітетом будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002р. №37, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2002р. за №403/6691, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002 р. №292.

За п. 3 ч. 1 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Відповідно до п.4.3.1 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002 р. №292 (надалі - Правила) уповноваженим органом Львівського міськвиконкому затверджено перелік підприємств, Дозвіл на скид для яких надається на підставі доведеного Ліміту на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації.

Згідно пункту 4.4.1 цих Правил на момент виявлення порушень відповідач перебував у Переліку підприємств під № 705 (підстава - проект ліміту).

За пунктами 3.5.1, 3.6.3, 4.2.2.4, 9.2 вищезазначених Правил підприємство зобов'язане здійснювати систематичних контроль за фактичними концентраціями (далі - С) забруднювальних речовин в своїх стічних водах. С в контрольних колодязях не повинні перевищувати встановлені ДК, підприємства несуть відповідальність за відповідність кількісних і якісних показників стічних вод, що скидаються у міську каналізацію, вимогам цих Правил; скидання стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій (ДК) оплачується з відповідним коефіцієнтом кратності.

Пунктами 3.1.4, 3.1.5, 3.2.4 Правил визначено, що Водоканал зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства, а також за режимом і обсягом скиду, виставляти Підприємствам до оплати рахунки за послуги водовідведення. У випадку виявлення з боку Підприємств порушень Правил (перевищення встановлених показників об'єму та якості стічних вод, скид без Дозволу, невиконання вимог Акту тощо), Водоканалом нараховується додаткова плата із застосуванням коефіцієнта кратності (розділи 8,9 Правил) Водоканал має право у будь-який час самостійно або за участю представника Абонента (попередивши підприємство) відбирати проби стічних вод.

Відповідно до пункту 6.1. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затв. рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.09.2002 року №292 граничні нормативні показники якості стічних вод, що скидаються Підприємством у міську каналізацію (загальні вимоги, додаток 10.1.) встановлюється згідно з державними правилами приймання з урахуванням таких факторів: допустима концентрація забруднювальних речовин в міській каналізації (на випуску підприємства); допустима концентрація забруднювальних речовин на вході в міські КОС; величини лімітів на скид забруднювальних речовин, які встановленні Водоканалу ДУЕП в дозволі на спеціальне водокористування; допустимий вміст солей важких металів в осадах стічних вод; вміст солей у воді місцевого водопроводу.

Згідно пунктів 6.2, 4.3.1., 4.5 вказаних Правил для підприємств, внесених до Переліку, допустима концентрація встановлюється згідно з доведеним Лімітом на скид, дотримання встановлених допустимих концентрацій визначається в КК на Випусках Підприємства.

Пунктом 8.3.3 цих Правил визначено, що при виявленні скиду до Міської каналізації стічних вод з порушенням Правил щодо їх складу та властивостей, об'єм стічних вод визначається за розрахунковий період, в якому здійснено відбір.

Пунктом 2.6 Правил передбачено, що встановлення абонентам режиму та нормативів скидання забруднювальних речовин у міську каналізацію, формулювання висновку щодо відповідності фактичних показників якості стічних вод допустимим, а також виконання розрахунку входять виключно до компетенції водоканалу.

Згідно п.3.26 Правил Водоканал має право проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств та робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднювальних речовин стічних вод допустимим (п.2.6).

Пунктом 4.2 «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів», затвердженої наказом Держбуду України від 19.02.2002 року № 37, встановлено, що 20 % плати за скид понаднормативних забруднень (393,31 грн.) перераховуються до утвореного в міському бюджеті фонду охорони навколишнього природного середовища.

Хіміко-бактеріологічна лабораторія по контролю за якістю очистки стічних вод на каналізаційних спорудах ЛМКП «Львівводоканал», на час проведення вимірювань спірної проби стічних вод, була належно атестована метрологічною службою на право проводити вимірювання.

Судом встановлено, що відповідачем платіжним дорученням №3064 від 13 грудня 2013 року сплачено частину заборгованості у розмірі 1 947,75 грн. та платіжним дорученням №3089 від 25 грудня 2013 року оплачено іншу частину заборгованості у розмірі 9 349, 20 грн. Загальна сума оплати складає 11 296,95грн., що становить ціну позову.

Відповідно до п.4.4. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» господарський суд припиняє провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмета спору (пункт 1-1 частини першої статті 80 ГПК), зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв'язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Припинення провадження у справі на підставі зазначеної норми ГПК можливе в разі, коли предмет спору існував на момент виникнення останнього та припинив існування в процесі розгляду справи. Якщо ж він був відсутній і до порушення провадження у справі, то зазначена обставина тягне за собою відмову в позові, а не припинення провадження у справі.

Відповідно до п.4.2. цієї ж постанови припинення провадження у справі - це форма закінчення розгляду господарської справи без прийняття судового рішення у зв'язку з виявленням після порушення провадження у справі обставин, з якими закон пов'язує неможливість судового розгляду справи.

Ухвала про порушення провадження у справі №914/4770/13 винесена 23.12.2013 року. Частина боргу оплачена до порушення провадження у справі (1 947,75 грн. платіжним дорученням №3089 від 13 грудня 2013 року), а частина боргу - після порушення провадження у справі - 9 349, 20грн. платіжним дорученням №3089 від 25 грудня 2013 року. Загальна сума оплати складає 11 296,95грн., що становить ціну позову (є в матеріалах справи).

У зв»язку з вищенаведеним, суд констатує, що спір в частині стягнення з відповідача частини заборгованості на суму 1 947, 75 грн. був відсутній до порушення провадження у справі, що тягне за собою відмову в позові. Спір в частині стягнення з відповідача частини заборгованості на суму 9 349,20 грн. існував на момент виникнення останнього та припинив існування в процесі розгляду справи.

Таким чином, суд доходить висновку про відмову в задоволенні позову про стягнення з відповідача частини заборгованості у сумі 1 947, 75 грн., а в частині стягнення 9 349,20 грн. - провадження у справі припинити на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК - відсутній предмет спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 34 ГПК України , господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 43 ГПК України , господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Судові витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, покласти пропорційно на сторони.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 1, 33 , 34 , 43 , 49, 80, 82 , 83 , 84 , 85 ГПК України , суд -

В И Р І Ш И В:

1. В задоволенні позову про стягнення з відповідача частини заборгованості у сумі 1 947, 75 грн. - відмовити.

2. В частині стягнення 9 349,20 грн. - провадження у справі припинити на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК - відсутній предмет спору

3. Стягнути з Науково - Виробничого підприємства "Карат" Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства "Концерн-електрон" (79031, Львівська область, м. Львів, Франківський район, вул. Стрийська, 202, ідентифікаційний код юридичної особи 23273999) на користь Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» (79017, м. Львів, вул. Зелена, 64; ідентифікаційний код юридичної особи 03348471) 1427, 27 грн. витрат по сплаті судового збору.

4. Накази видати відповідно до статті 116 ГПК України.

Повний текст рішення складено 20.01.2014року.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені статтями 91-93 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Коссак С.М.

Дата ухвалення рішення15.01.2014
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу36684498
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4770/13

Рішення від 15.01.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні