ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
13
год. 10 хв.
10
квітня 2009р. м.
Черкаси Справа № 2а-2514/09/2370
Черкаський окружний адміністративний
суд в складі:
головуючого - судді Новікової Т.В.,
при секретарі - Шульзі О.В.
за участю представників: податкового
органу - Державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському районі
Черкаської області - Мартиненко Олександра Миколайовича; платника податків - не
з'явився; розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси подання
начальника Державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському районі
(надалі за текстом - «ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі») про продовження
терміну застосування адміністративного арешту активів ПП «Укрсервіс-К» (надалі
за текстом - «платник податків»),
ВСТАНОВИВ:
ДПІ
у Корсунь-Шевченківському районі звернулась до суду з поданням від 09.04.2009р.
№2950/26-908 про прийняття до розгляду заяви про арешт коштів на рахунку ПП
«Укрсервіс-К», заяву від 09.04.2008р. о
15год.45 хв. про арешт коштів на рахунках ПП «Укрсервіс-К» та
подання від 09.04.2009р. №2948/26-908 про продовження терміну
застосування повного адміністративного арешту активів платника податків,
вважаючи, що звільнення активів ПП «Укрсервіс-К» з-під адміністративного арешту
призведе до їх зникнення або знищення.
Звернення
мотивоване тим, що посадовими особами ПП «Укрсервіс-К», в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України
«Про ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві» від
05.12.2007р. № 1396 (із змінами і доповненнями від 27.02.2008 № 94), Закону
України «Про архітектурну діяльність», Закону України «Про основи
містобудування», здійснювалися будівельні роботи протягом 2008р. - 2009р. без відповідної
ліцензії для здійснення такої
діяльності.
Представник
ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі під час судового засідання просив продовжити
термін повного адміністративного
арешту активів ПП «Укрсервіс-К» на строк
до 10 жовтня 2009року на 4 392 години.
Такий термін ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі обґрунтувано відсутністю у платника податків відповідної ліцензії для здійснення будівельних робіт.
Відповідач
до зали судового засідання не з'явився, однак направив до суду клопотання за
допомогою факсимільного з'язку, в якому з посиланням на порушення податковими
органами порядку застосування адміністративного арешту визначеними п. 3.1
наказу ДПА України від 29.09.2001р. № 386, за відсутності факту здійснення відповідачем
господарської діяльності, за відсутності на балансі ПП «Укрсервіс-К»
активів чи коштів на рахунках відповідача. Представник ПП «Укрсервіс-К» просив
відмовити в продовженні строку адміністративного арешту. Свою позицію
представник обґрунтував порушенням позивачем вимог Закону № 2181-ІІІ від
21.12.2000р.
Заслухавши
пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали,
оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також
достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до
наступного:
ПП «Укрсервіс-К» є суб'єктом підприємницької діяльності з 15.01.1999р. обліковується в Єдиному
державному реєстрі підприємств та організацій України (ідентифікаційний код 30182091)
та взятий на облік як платник
податків.
Рішенням начальника ДПІ у Корсунь-Шевченківському
районі Шевченком Т.В. було застосовано повний адміністративний арешт активів ПП
«Укрсервіс-К». Підставою для
застосування адміністративного арешту стало те, що
службовими особами позивача в порушення вимог постанови Кабінету
Міністрів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності
у будівництві» від 05.12.2007р. № 1396
(з подальшими змінами та доповненнями від 27.02.2008р. № 94), законів України
«Про архітектурну діяльність», «Про основи містобудування», відповідно до яких ПП «Укрсервіс-К» протягом
2008-2009рр. здійснювались будівельні роботи без відповідної ліцензії для
здійснення такої діяльності. Тому враховуючи,
що звільнення активів з-під адміністративного арешту активів може призвести до
їх зникнення або знищення керуючись п. 9.3.3 ст.9 Закону №2181-ІІІ від
21.12.2000 р. позивачем прийнято рішення
№ 2 від 06.04.2009р. про застосування адміністративного арешту активів платника
податків та застосовано повний адміністративний арешт платника податків ПП
«Укрсервіс-К».
Як вбачається з матеріалів справи,
позивач звернувся до суду про прийняття заяви від 09.04.2009р. о
15год.15.хв. про арешт коштів на рахунку відповідача та подання від
09.04.2009р. № 2948/26-908 про
продовження терміну застосування повного адміністративного арешту активів.
Вирішуючи даний спір, суд враховує, що
статтею 11 Закону № 509-XII визначено
право о рганів державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у
порядку, встановлених законами України, здійснювати планові та позапланові
виїзні перевірки.
Підстави та порядок проведення органами
державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок
встановлені частиною шостою статті 11-1 Закону № 509-XII . До таких підстав
належать, зокрема, випадки у разі, коли вищестоящий орган державної податкової
служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу
державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової
звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного
нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам
законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів
(обов'язкових платежів).
Відповідно до ч. 8 ст. 11-1 Закону № 509-XII позапланова виїзна перевірка здійснюється на
підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника
податкового органу, яке оформляється наказом.
Таким чином,
у разі виникнення будь-якої з обставин, викладених у ч. 6 ст. 11-1 Закону
України "Про державну податкову службу в Україні", позапланова
перевірка може бути проведена за рішенням керівника податкового органу,
оформленим наказом.
Рішення
керівника податкового органу є альтернативною підставою для проведення
позапланової перевірки поруч із рішенням суду, яке, як підстава, передбачено
цією нормою.
При цьому
суд вважає що, рішення суду, як виключну підставу для проведення позапланової
документальної перевірки, необхідно розглядати лише у випадках виникнення
обставин, які прямо не зазначені у ст. 11-1 Закону України "Про державну
податкову службу в Україні", що узгоджується із цією нормою Закону,
зокрема із тими приписами, якими передбачено, що позапланова виїзна перевірка
здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за
рішенням керівника податкового органу, оформленого наказом.
За таких
обставин, суд не може погодитись з платником податків, стосовно того, що
останній діяв неправомірно, оскільки такі доводи суперечать вищевикладеній
позиції.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що відповідно до пп. 9.3.3 п. 9.3 ст. 9
Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ (далі за
текстом - «Закон № 2181-ІІІ») арешт може бути накладено на активи строком до 96
годин від години підписання відповідного рішення керівником податкового органу
(його заступником). Зазначений строк не може бути продовжений в
адміністративному порядку. Керівник відповідного податкового органу (його
заступник) має право звернутися до суду з поданням про продовження строку
арешту активів платника податків за наявності достатніх підстав вважати, що
звільнення активів з-під адміністративного арешту може загрожувати їх
зникненням або знищенням, а суд повинен прийняти відповідне рішення протягом 48
годин від моменту отримання зазначеного звернення.
Таким чином, за змістом Закону №2181-ІІІ суд може прийняти рішення про
продовження адміністративного арешту активів платника податків за умови, коли
арешт активів діє на час розгляду судом подання.
Оскільки
рішення про застосовування адміністративного арешту було прийнято ДПІ у Корсунь-Шевченківському районі 06 квітня 2009
р. о 09 годині 00 хвилин, встановлений Законом № 2181-ІІІ, строк дії арешту
сплинув 10 квітня 2009 р. о 09 годині 00 хвилин.
Приймаючи до
уваги, що Законом №2181-ІІІ не передбачено право суду відновлювати строк
адміністративного арешту активів, суд не знаходить підстав для задоволення
подання.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України, Черкаський окружний
адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У
задоволенні подання Державної податкової інспекції у Корсунь-Шевченківському
районі Черкаської області про продовження терміну застосування
адміністративного арешту активів ПП «Укрсервіс-К», відмовити.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного
суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня
оголошення постанови. Апеляційна скарга на постанову подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Т.В. Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2009 |
Оприлюднено | 28.05.2009 |
Номер документу | 3669938 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні