Постанова
від 20.09.2013 по справі 801/7074/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 вересня 2013 р. Справа №801/7074/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримська юридична група"

до відповідача 1 - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим, відповідача 2 - Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим, відповідача 3 - Управління Державної казначейської служби України у м. Сімферополі

за участю представників:

від позивача - Кузнецова Є.М., довіреність №23/2 від 15.01.2013 року, Зубехіна Н.М., довіреність №06 від 08.01.2013 року

представника відповідача 1 - Ільїна М.В., посвідчення серії КР №124541 від 28.02.2013 року, довіреність №33/10 від 22.08.2013 року

представника відповідача 2 - не з'явився;

представника відповідача 3 - не з'явився

про стягнення та спонукання до виконання певних дій,

Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримська юридична група" до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим та Головного управління Державного казначейства України в АР Крим з вимогами, які були уточнені в ході розгляду справи, про:

- стягнення з Державного бюджету суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за березень 2013 року у розмірі 154288,00 грн.,

- стягнення з Державного бюджету суми пені у розмірі 1124,40 грн., нараховану на суму заборгованості бюджету в сумі 154288,00 грн. за період з 22.06.2013 р. по 10.07.2013 р.,

- зобов'язання Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим надати органу державного казначейства у особі Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим висновок із зазначенням суми 154228,00 грн., як суми, що підлягає відшкодуванню із бюджету на користь ТОВ "Кримська юридична група",

- зобов'язання органу державного казначейства у особі головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим здійснити бюджетне відшкодування у сумі 154288,00 грн. шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний рахунок ТОВ "Кримська юридична група" (ЄДРПОУ 32177846, р/р 26003301070301 в ФАБ "Південий", м. Сімферополь, МФО 384652) протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що після проведення перевірки позивача, ДПІ у м. Сімферополі була складена довідка № 563/15.4/32177846 від 10.06.2013 р., в якій зазначено на відсутність порушень при відображенні позивачем у декларації за березень 2013 року бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 154288 грн., яка не відшкодована позивачу з бюджету.

Відповідачі з позовом не погодились з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримська юридична група" зареєстрована юридичною особою 19.09.2002 року та внесена до ЄДРПОУ, що підтверджується Довідкою АА № 685239.(а.с. 58)

Як свідчать матеріали справи, Товариством з обмеженою відповідальністю "Кримська юридична група" на електронну адресу Державної податкової інспекції у місті Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби 22.04.2013, направлені декларації з податку на додану вартість за березень, квітень 2012 року, разом з якими надані заяви про повернення сум бюджетного відшкодування.

10 червня 2013 року відповідачем надана позивачу Довідка № 563/15.4/32177846 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування товариством з обмеженою відповідальністю "Кримська юридична група" (ЄДРПОУ 32177846) бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок підприємства у банку за березень 2013 року". (а.с. 8-38)

Висновком пункту 1 Довідки встановлено завищення позивачем залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24 декларації) за березень 2013 року у сумі 9733328 грн., що є порушенням наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість".

Одночасно пунктом 2 Висновку зазначено на відсутність порушень при відображенні ТОВ "Кримська юридична група" у декларації за березень 2013 року бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 154288 грн.

Не дочекавшись висновку відповідача про відшкодування коштів та як наслідок фактично відшкодованих коштів з державного бюджету на поточний рахунок, позивач звернувся з позовом за захистом порушених прав.

Встановив фактичні обставини справи та відповідні цим обставинам правовідносини, надав оцінку доказам, суд вважає позов частково обґрунтованим, виходячи з наступного.

У розумінні підпункту 14.1.18 статті 14 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 р., бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, встановлено статтею 200 Податкового Кодексу України.

Пунктом 200.7 статті 200 Податкового кодексу України встановлено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до пункту 200.12. статті 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Пунктом 6 Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 № 39, у разі коли за результатами проведення перевірок платника податку з урахуванням вимог статей 73 і 83 Податкового кодексу України підтверджено достовірність нарахованої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, орган державної податкової служби складає висновок про суми відшкодування податку на додану вартість (далі - висновок), в якому зазначає суму, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету.

За правилами пункту 7 вищевказаного Порядку, орган державної податкової служби за місцем реєстрації платника податку зобов'язаний подати органові державної казначейської служби висновок протягом п'яти робочих днів після закінчення перевірки платника податку, який не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість.

Ухвалою суду від 24.07.2013 року було витребувано від державної податкової інспекції у місті Сімферополі докази подання управлінню державної казначейської служби висновку для відшкодування позивачу суми податку на додану вартість, яка залишена не виконаною.

У судових засіданнях представник управління державної казначейської служби вказував на відсутність висновку, який орган податкової інспекції зобов'язаний надати та пояснив, що самостійно провести відшкодування сплаченої суми податку на додану вартість позивачу без отримання висновку податкової інспекції, нормативними актами не передбачено.

Відповідно до пункту 9 зазначеного вище Порядку, на підставі висновку та узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, орган державної казначейської служби перераховує платникові податку зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку, відкритий в обслуговуючому банку, протягом п'яти операційних днів після отримання висновку в разі, коли платник податку не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість.

Згідно пункту 200.13. статті 200 Податкового кодексу України, на підставі отриманого висновку відповідного котролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Отже, відшкодування платникові податку сплачених сум податку на додану вартість здійснюється виключно на підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової інспекції органом Державного казначейства України, оскільки висновок податкового органу із зазначенням суми бюджетного відшкодування сам по собі є підставою для проведення відшкодування суми податку на додану вартість з державного бюджету.

Оскільки податковою інспекцією не надавався такий висновок органу державного казначейства, позовні вимоги в цієї частині належить задовольнити.

Позовні вимоги до органу казначейської служби задоволенню не підлягають з підстав відсутності у останнього повноважень на здійснення відшкодування податку на додану вартість без отримання відповідного висновку від податкової інспекції.

Одночасно суд зазначає на відсутність правових підстав щодо стягнення з державного бюджету на користь позивача суми податку на додану вартість, у разі відсутності висновку податкової інспекції.

Відповідно до частин першої та четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Керуючись ст. 160-163, 254, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів надати органу Державної казначейської служби в особі Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим Висновок про бюджетне відшкодування податку на додану вартість в сумі 154 288,00 грн. Товариству з Обмеженою Відповідальністю "Кримська юридична група".

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - ТОВ "Кримська юридична група" суму сплаченого судового збору в розмірі 34,41 грн.

4. В решті позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя Суворова С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.09.2013
Оприлюднено22.01.2014
Номер документу36702353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7074/13-а

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 17.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Постанова від 20.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

Ухвала від 24.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні