ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 грудня 2013 р. Справа №801/10117/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
секретар судового засідання - Золоткова Г.Ю.,
за участю представників сторін:
від позивача - Єлізаров А.Т., довіреність від 01.11.2013 року,
від відповідача (ГУ Міндоходів в АР Крим) - Лук'янець О.Ю., довіреність від 22.08.2013 року,
від відповідача (Сімферопольська ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим) - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Клевір Плюс"
до Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим, Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Клевір Плюс" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративними позовом до Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим, Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004481502 від 19.07.2013 року про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 40178,25 гривень, у тому числі за основним платежем в сумі 38265,00 гривень та за штрафними санкціями в сумі 1913,25 гривень, а також визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Міндоходів в АР Крим від 02.09.2013 року №695/10/10.2-14 про збільшення штрафних санкцій на 7653,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог, позивачем зазначено, суми податків та фінансових санкцій за оскаржуваними рішеннями визначені безпідставно, у зв'язку із чим вони суперечать чинному законодавству України та підлягають скасуванню.
В судовому засіданні 10.12.2013 року представник позивача надав заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просив визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення рішення Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим №0004481502 від 19.07.2013 року про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 40178,25 гривень та №0006971502 від 02.12.2013 року про збільшення штрафних санкцій з податку на додану вартість в сумі 7653,00 гривень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.12.2013 року позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Міндоходів в АР Крим від 03.09.2013 року №695/10/10.2-14 про збільшення штрафних санкцій на 7653,00 гривень залишено без розгляду, зв'язку з відкликанням.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні.
Представник Головного управління Міндоходів в АР Крим в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.
Представник Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно.
Суд, враховуючі ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу.
Заслухавши пояснення учасників процесу, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Клевір Плюс" (ідентифікаційний код 34744661, адреса: 97533, АР Крим, Сімферопольський район, с. Трудове, вул. Суспільна, будинок 10) зареєстроване 18.12.2006 року Сімферопольською районною державною адміністрацією в АР Крим (а.с. 8).
Як вбачається з матеріалів справи, 25.09.2012 року працівниками Васильківської ОДПІ Київської області ДПС проведено перевірку позивача, за результатами якої складено Акт № 1047/1502/35511680 від 25.09.2012 року «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість».
Сімферопольською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за квітень 2013 року, за результатами якої складено акт №1157/15.2/34744661 від 27.06.13 року (а.с.19-22).
Перевіркою встановлено порушення п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ №1492 від 25.11.11 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.12.11 за №1490/20228 у результаті чого ряд. 25.1 уточнюючого розрахунку з ПДВ за квітень 2013 року склав 38265,00 гривень, а повинно складати 0,00 гривень (з урахуванням податкової декларації з ПДВ за квітень 2013 року №9029396334 від 20.05.2013 року), згідно чого уточнюючий розрахунок з ПДВ за квітень 2013 року платник податків повинен був заповнити так: гр.4 ряд.25.1-0,00 гривень, гр.5 ряд.25.1 - 38265,00 гривень, гр.6 ряд.26 - 1147,95 гривень, внаслідок чого платником податків занижено податкове зобов'язання з ПДВ, задекларованого в уточнюючому розрахунку у сумі 38265,00 гривень.
На підставі акту №1157/15.2/34744661 від 27.06.13 року Сімферопольською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим стосовно ТОВ „Клевір Плюс" прийнято податкове повідомлення - рішення №0004481502 від 19.07.2013 року про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 40178,25 гривень, у тому числі за основним платежем в сумі 38265,00 гривень та за штрафними санкціями в сумі 1913,25 гривень (а.с.23).
Позивач, не погодившись з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, розпочав процедуру адміністративного оскарження.
За результатами адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим №0004481502 від 19.07.2013 року, рішенням Головного управління Міндоходів в АР Крим про результати розгляду первинної скарги від 02.09.2013 року №695/10/10.2-14 вищевказане податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а первинну скаргу - без задоволення та збільшено штрафні санкції з ПДВ на 7653,00 гривень.
На підставі рішення про розгляд скарги №695/10/10.2-14 від 02.09.2013 року Сімферопольською об'єднаною державною податково інспекцією Головного управління Міндоходів в АР Крим стосовно ТОВ „Клевір Плюс" прийнято податкове повідомлення - рішення №0006971502 від 02.12.2013 року про збільшення податкового зобов'язання за штрафними санкціями в сумі 7653,00 гривень.
Позивач, не погодившись з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями звернувся до суду з даним позовом, в якому просить суд визнати їх протиправним та скасувати.
Надаючи правової оцінки відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступних положень законодавчих актів.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до пункту 54.5 статті 54 Податкового кодексу України, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом
Згідно з пунктом 58.1 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Статтею 75 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Відповідно до пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України, за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлено, що позивачем в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2013 року ряд. 25.1 уточнюючого розрахунку з ПДВ за квітень 2013 року склав 38265,00 гривень, тоді як повинен складати 0,00 гривень (з урахуванням податкової декларації з ПДВ за квітень 2013 року №9029396334 від 20.05.2013 року), згідно чого уточнюючий розрахунок з ПДВ за квітень 2013 року повинен був заповнений платником податків наступним чином: гр.4 ряд.25.1-0,00 гривень, гр.5 ряд.25.1 - 38265,00 гривень, гр.6 ряд.26 - 1147,95 гривень.
Таким чином, Товариством з обмеженою відповідальністю "Клевір Плюс" занижено податкове зобов'язання з ПДВ, задекларованого в уточнюючому розрахунку у сумі 38265,00 гривень.
Відповідно до підпункт 4.6.8 пункту 4 розділу V Порядку № 1492, у рядку 25 декларації вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду.
Згідно з розділом ІХ Порядку № 1492, зареєстровані в органі державної податкової служби декларації підлягають камеральній перевірці.
У разі якщо за результатами перевірки встановлено порушення, складається Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, складається у двох примірниках і підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, та після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
Камеральну перевірку даних, заявлених у податковій звітності з податку на додану вартість, орган державної податкової служби проводить протягом 30 днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації.
Отже, як зазначалося вище, за результатами камеральної перевірки позивача складено Акт №1157/15.2/34744661 від 27.06.13 року, на підставі якого винесено оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим №0004481502 від 19.07.2013 року.
Слід зазначити, що позивачем 29.05.2013 року надано уточнюючий розрахунок, як самостіний документ, в якому платник податків виявив помилку, що містилась у раніше поданій ним податковій декларації, але при цьому не вказаний штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми недоплати, відповідно до вимог пункту 50.1 статті 50 Податкового Кодексу України.
Позивач стверджує, що їм своєчасно було сплачено податкове зобов'язання у розмірі 39000,00 гривень, що підтверджується платіжним дорученням від 27.05.2013 року №171.
Відповідно до пункту 50.1 статті 50 Податкового Кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:
а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;
б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.
Стосовно тверджень позивача про оплату ним 27.05.2013 року 39000,00 гривень податку на додану вартість, через що повторне нарахування цієї суми є незаконним, суд зазначає, що порушення порядку заповнення податкової звітності з податку на додану вартість були виявленні під час проведення камеральної перевірки, якою встановлено заниження до сплати в бюджет суми податкового зобов'язання з ПДВ (р.25.1).
Також, в силу підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Під час камеральних перевірок аналізуються розбіжності, виявлені за результатами електронної обробки (звірки) податкової звітності з податку на додану вартість та обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, зокрема: 1) розбіжності при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість: - арифметико-логічні помилки при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість (додатків);- даних податкової декларації з податку на додану вартість та додатками до неї; 2) розбіжності між даними податкової декларації з податку на додану вартість та реєстром виданих та отриманих податкових накладних; 3) розбіжності між даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних та даними митних органів; 4) розбіжності між даними реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних; 5) розбіжності між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом контрагентів (по заниженню податкових зобов'язань; по завищенню податкового кредиту) за даними розшифровок; 6) розбіжності за результатами співставлення даних реєстрів виданих та отриманих податкових накладних контрагентів (у виданих податкових накладних; в отриманих податкових накладних); 7) розбіжності за результатами обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних.
Під час проведення перевірки було встановлено заниження податкового зобов'язання з ПДВ, задекларованого в уточнюючому розрахунку на суму 38265,00 гривень.
Відповідно до абзацу 2 пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Таким чином, в результаті порушень позивачем податкового законодавства, на підставі абзацу 2 пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, податковим органом обґрунтовано було застосовано штраф у розмірі 25% суми визначеного податкового зобов'язання в розмірі 38265,00 гривень, тобто 9566,25 гривень.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи що встановленні в акті перевірки факти порушення законодавства відповідають дійсності, суд приходить до висновку, що податкові повідомлення рішення Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим №0004481502 від 19.07.2013 року про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 40178,25 гривень та №0006971502 від 02.12.2013 року про збільшення штрафних санкцій з податку на додану вартість в сумі 7653,00 гривень є законним та обґрунтованим, прийнято у межах повноважень відповідач,
У зв'язку з вищевикладеним суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України, тому задоволенню не підлягають.
Приймаючі до уваги, що у задоволені позовних вимог позивачу відмовлено, тому судові витрати відповідно до вимог ст. 94 КАС України з Державного бюджету України поверненню не підлягають.
Під час судового засідання, яке відбулось 10.12.2013 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 13.12.2013 року.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 36702362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні