Постанова
від 03.12.2013 по справі 805/16377/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 грудня 2013 р. Справа № 805/16377/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Постановлена у нарадчій кімнаті

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Наумової К.Г.,

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області (м.Маріуполь)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ» (м.Маріуполь)

про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, -

Жовтнева об'єднана державна податкова інспекція м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області (надалі - ДПІ) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ» про стягнення грошових коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ», в сумі 18368,86 грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на наявність у відповідача перед бюджетом заборгованості зі сплати штрафних(фінансових) санкцій, яка на час звернення до суду не сплачена.

Позивач надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач заперечення на позов не представив, у судове засідання не з'явився, представника у судове засідання не направив, про час і місце розгляду справи був належним чином повідомлений, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ» зареєстроване державним реєстратором виконавчого комітету Маріупольської міської ради 24.11.2004 р., ЄДРПОУ 33244022, знаходиться на податковому обліку в Жовтневій об'єднаній державній податковій інспекції м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області.

16.08.2010 року працівниками ДПІ проведено перевірку закусочної , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ», розташованої за адресою: с.Урзуф, вул.Набережна,88а, з питання дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за наслідками якої складено акт № 0523/05/81/23/32244022 від 16.08.2010р.

Згідно акту перевірки відповідачем допущені наступні порушення:

- п. 1,12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме: непроведення розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій та нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції; порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем реалізації;

- ст.1, ст.3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності в частині здійснення операцій без одержання відповідного торгового патенту;

- ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії.

На підставі даного акту перевірки ДПІ було винесено наступні податкові повідомлення-рішення:

- № 0004512343 від 05.10.2010 року на суму фінансових санкцій у розмірі 12686грн. 00коп. (5*578+2*4898) згідно до ст.17,21 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг";

- №0004522343 від 05.10.2010 року на суму 20,65 грн. на підставі ст.8 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»;

- рішення про застосування фінансових санкцій №0004532343 від 05.10.2010 р. на суму 1700 грн. згідно до ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Зазначені податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування фінансових санкцій були направлені відповідачеві поштою, але вручені відповідачеві не були та передані до ДПІ для розташування на дошці податкових повідомлень, що засвідчується актом №7 ВІД 12.11.2010 щодо неможливості вручення рішень.

Загальна сума застосованих штрафних (фінансових) санкцій за наведеним актом перевірки складає 14406 грн.65 коп.

31.05.2011 року працівниками ДПІ було проведено камеральну перевірку даних, зареєстрованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість, за наслідками якої складено акт № 99/15-214-18 від 31.05.2011р.

Згідно акту перевірки відповідачем порушенні вимоги п.п. 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України в частині ненадання податкових декларацій з ПДВ за січень, лютий, березень, квітень 2011 р.

У зв'язку з порушенням п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, а саме повторним вчиненням протягом року аналогічного порушення , відповідачеві податковим повідомленням-рішенням №0001041542/0 від 01.06.2011 року було нараховано штраф у розмірі 4080 грн. (4*1020).

Зазначене податкове повідомлення-рішення також не було вручено відповідачеві, що підтверджується актом №92/15-114-2 від 01.06.32013 про неможливість вручення податкових повідомлень ТОВ «Мега-Азов».

У зв'язку із переплатою по особовому рахунку відповідача, заборгованість у сумі 4080грн. було зменшено до 3962,21 грн.

Доказів оскарження та скасування даних рішень ДПІ суду не надано.

У зв'язку із наявністю за відповідачем заборгованості зі сплати штрафних(фінансових) санкцій, йому було спрямовано першу податкову вимогу від 22.11.2010 р. №1/347 на суму 19923,99 грн., яку було повернуто до ДПІ за закінченням терміну зберігання.

Загальна сума заборгованості з штрафних санкцій складає 18368,86 грн.

Статтями 17, 21, 22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено застосування фінансових санкцій у відповідних розмірах за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до частин третьої - п'ятої цієї ж статті, штрафи спрямовуються до бюджету згідно з чинним законодавством.

Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Пунктом 41.5. статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно до 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1. статті 14 цього Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

За правилами п. 191.1.34 п.19-1.1 ст.19 Податкового кодексу України контролюючі органи забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

Відповідно до п.п. 20.1.18, 20.1.19 п.20.1 cт.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду, зокрема щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно п.20.1.28 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Як зазначено у п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

В п. 95.2 цієї статті передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно ч.1 п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як вбачається зі зворотного боку облікової картки платника податків, відповідач штрафні (фінансові) санкції не сплатив, внаслідок чого має заборгованість у сумі 18368,86грн. (2890 грн. + 9796 грн. +1700 грн.+20,65 грн.+3962,21 грн.).

Доказів сплати зазначеного податкового боргу суду не надано.

З огляду на зазначене, позовні вимоги Жовтневої об'єднаної державної податкової інспекції м. Маріуполя Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ» про стягнення з рахунків платника податків у банках, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ», податкового боргу в сумі 18368,86 грн. , підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в них позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. 67 Конституції України, Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", Законом України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Податковим кодексом України,

ст.ст. 7 -12, 69-72, 94, 122-163, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з розрахункових рахунків платника податків у банках, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Мега АЗОВ», у доход державного бюджету України податковий борг у сумі 18368,86грн.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Дана постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Скарга подається на ім'я Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Наумова К.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу36703275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/16377/13-а

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Наумова К.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні