Постанова
від 14.01.2014 по справі 820/12833/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 січня 2014 р. № 820/12833/13-а

Харківський окружний адміністративний суд

в складі: головуючого - судді Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання Кабанова Д.С.,

за участю представників: позивача - Тарасенко О.М., відповідача - Щербак Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними,-

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд визнати неправомірними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області по складанню Акту перевірки від 20.09.2013 р. №561/20-31-22-03-07/24340154, обґрунтовуючи позовні вимоги наступним.

Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області було проведено позапланову виїзну перевірку позивача, за результатами якої складено акт перевірки №561/20-31-22-03-07/24340154 від 20.09.13. Позивач вважає, що дії по складанню акту є незаконними, оскільки висновки акту перевірки не відповідають дійсності та не враховують надані позивачем під час перевірки первинні документи.

Представником відповідача в ході судового розгляду справи були надані письмові заперечення проти позову, в яких зазначено, що позовні вимоги позивача є такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на те, що висновки акту перевірки є такими, що відповідають дійсності.

Представник позивача - Приватного підприємства "РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА" Тарасенко О.М. - в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, та просила позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області Щербак Л.О. - проти задоволення позовних вимог заперечувала з підстав, викладених у письмових запереченнях до позовної заяви.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

З матеріалів справи вбачається, та не заперечувалося представниками сторін, що на підставі направлення на проведення перевірки від 17.09.2013 р. № 451 та наказу на проведення перевірки від 16.09.2013 р. № 471 ДПІ у Київському районі м. Харкова було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства «Ремонтно-будівельна фірма» з питань правильності визначення, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість та податку на прибуток по взаємовідносинам з ТОВ «БК «ПРОФБУДІНВЕСТ», код ЄДРПОУ 37956359, за період з 01.03.2013р. по 31.03.2013р. та ТОВ «ДІМАЛС», код ЄДРПОУ 37955046, за період з 01.05.2013р. по 31.05.2013р. та подальшому ланцюгу постачання.

Судом встановлено, що старший державний ревізор інспектор Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області Волкова - Трубіцина В.Є. була допущена позивачем до проведення перевірки, вказана обставина не заперечувалася представником позивача в судовому засіданні.

За результатами проведення перевірки ПП «РЕМОНТРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА» був складений акт перевірки № 561/20-31-22-03-07/24340154 від 20.09.2013р. (а.с.15-29).

Позивач вважає, що дії по складанню акту перевірки №561/20-31-22-03-07/24340154 від 20.09.13 є протиправними, оскільки висновки такого акту відносно нереальності вчинення господарських операцій позивачем не відповідають дійсності та спростовується наданими в ході проведення перевірки документами.

На підставі викладеного, позивач вважає, що його права порушені діями податкового органу по складанню акту перевірки №561/20-31-22-03-07/24340154 від 20.09.13.

У зв'язку з цим суд зазначає наступне.

Загальне поняття акта перевірки наведено у пункті 3 розділу 1 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року № 984, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 року за № 34/18772, згідно з яким акт - це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства.

У цьому випадку акт перевірки, в якому відображено узагальнений опис виявлених перевіркою порушень законодавства, що в свою чергу відповідає встановленим правилам складання акта перевірки, не є правовим документом, який встановлює відповідальність суб'єкта господарювання та, відповідно, не є актом індивідуальної дії у розумінні частини першої статті 17 КАС.

За змістом п.п.17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами податкові консультації.

Диспозиція цієї статті передбачає оскарження дій службової особи, які пов'язані з порушенням порядку проведення перевірки, наприклад із порушенням трудового розпорядку такою особою під час проведення перевірки; дій, які полягають у перевищенні повноважень службовою особою щодо обмеження прав у можливості ознайомлення з результатами контрольного заходу; дій щодо проведення перевірки без установлених законом підстав та/або з порушенням чинного законодавства тощо.

Дії службової особи щодо включення до акта певних висновків не можуть бути предметом розгляду у суді, оскільки відповідно до п 3 розділу 4 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року № 984, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 року за № 34/18772, у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, вони мають право подати свої заперечення протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки), які у випадку їх подання, є невід'ємною частиною (додатком) до акта (довідки) перевірки. Це свідчить про те, що дії, пов'язані з включенням до акта висновків, є обов'язковими, тоді як самі висновки такими не є.

Обов'язковою ознакою дій суб'єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб'єктів відповідних правовідносин і мають обов'язковий характер. Висновки, викладені у акті, не породжують обов'язкових юридичних наслідків. Водночас судження контролюючого органу про нікчемність окремих угод є висновками тільки контролюючого органу, зазначення яких в акті перевірки не суперечить чинному законодавству. Такі твердження акта можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень, дій, в основу яких покладені згадувані висновки акта.

Отже, предметом оскарження відповідно до п.п.17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України є рішення, дії чи бездіяльність службових осіб, якщо вони обмежують чи порушують права, свободи чи законні інтереси особи.

Враховуючи викладене, суд приходить висновку, що акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні статті 17 КАС, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялися, тому його висновки не можуть бути предметом спору. Відсутність спірних відносин, в свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту. Акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу, а тому оцінка акта, в тому числі й оцінка дій службових осіб контролюючого органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, може бути надана судом при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акта.

Вищезазначена позиція суду відповідає позиції Верховного суду України, викладеній у його постанові від 10.09.13 по справі №21-237а13.

Згідно ч. 2 ст.161 КАС України при виборі правової норми, що підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку про наявність підстав для відмови в задоволенні позовних вимог через недоведеність позивачем факту порушення його прав та інтересів.

Керуючись ст .ст. 2, 8-14, 17, 50, 70, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Приватного підприємства "РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними - залишити без задоволення

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 20 січня 2014 року.

Суддя Білова О.В.

.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2014
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу36704461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12833/13-а

Ухвала від 16.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Постанова від 14.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні