Рішення
від 21.01.2014 по справі 918/2037/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"21" січня 2014 р. Справа № 918/2037/13

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квасилівські зорі"

до відповідача Квасилівського професійного ліцею

третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Квасилівська селищна рада

третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації

про зобов'язання вчинити дії

Суддя Андрійчук О.В.

Представники сторін:

від позивача: Дяденчук А.І., дов. № 1/12 від 17.12.2013 року

від відповідача: не з'явився

від третьої особи: не з'явився

від третьої особи: Синицька І.В., дов. від 21.01.2014 року

Статті 20, 22, 91, 93 ГПК України сторонам роз'яснені.

Відводи з підстав, передбачених ст. 20 ГПК України, відсутні.

Протокол судового засідання складено відповідно до ст. 81 1 ГПК України.

СУТЬ СПОРУ:

У грудні 2013 року Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квасилівські зорі» (далі - позивач) звернувся до господарського суду з позовом до Квасилівського професійного ліцею (далі - відповідач) про зобов'язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що:

24.05.2005 року проведено державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квасилівські зорі», яке створене власника квартир будинку (гуртожитку) № 28-а по вул. Молодіжній в смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області.

15.03.2012 року загальними заборами позивача прийнято рішення, оформлене протоколом № 1/2012, про прийняття на баланс житлового комплексу (гуртожитку) № 28-а по вул. Молодіжній в смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області.

19.04.2012 року позивач звернувся з листом № 2/04 до відповідача, в якому запропонував передати протягом двох місяців на баланс позивача житловий комплекс, а також уповноважити представників від імені відповідача для передачі житлового комплексу.

16.05.2012 року від відповідача надійшла відповідь, в якій останній повідомив про неможливість передачі житлового комплексу, оскільки земельна ділянка під ним не виділялася в натурі.

Зважаючи на викладене, позивач просить суд зобов'язати відповідача передати зі свого балансу на баланс позивача житловий комплекс (гуртожиток) № 28-а по вул. Молодіжній в смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області разом з інженерно-комунікаційними мережами та технічною документацією по визначеному майну.

В матеріально-правове обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на ст.ст. 4, 11 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», п.п. 2, 4, 5 Постанови КМУ від 11.10.2002 року № 1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» тощо.

Ухвалою суду від 30.12.2013 року порушено провадження, справу призначено до судового розгляду на 14.01.2014 року, в якості третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено Квасилівську селищну раду.

14.01.2014 року через службу діловодства господарського суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній зазначає, що у зв'язку з відсутністю грошових коштів не має можливості виготовити план земельної ділянки, що унеможливлює передачу гуртожитку на баланс позивача, просить суд врахувати, що така передача забезпечить економічне витрачання бюджетних коштів та недопущення руйнування гуртожитку, а відтак - прийняти законне та справедливе рішення у справі, а також здійснювати розгляд справи за відсутності його представника.

Ухвалою суду від 14.01.2014 року розгляд справи відкладено на 21.01.2014 року, в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.

У судове засідання з'явилися представники позивача та третьої особи - Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.

Представником третьої т особи надано пояснення з приводу заявлених позовних вимог, згідно з якими остання не заперечує щодо передачі житлового комплексу на баланс позивача, що забезпечить реальне та належне його утримання, недопущення руйнування та призведе до економічного витрачання бюджетних коштів.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши копії документів на їх відповідність оригіналам, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з листом № 1/11-5246 від 15.12.2003 року Міністерство освіти і науки України, розглянувши звернення Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, враховуючи те, що керівництвом відповідача у повній мірі забезпечується потреба в місцях для поселення іногородніх учнів в гуртожитку за адресою: вул. Молодіжна,28 б в смт. Квасилів, відповідно до Указу Президента України від 15.06.1999 року № 648/99 «Про прискорення передачі об'єктів соціальної інфраструктури права державної власності», Міносвіти і науки не заперечувало проти передачі з балансу відповідача у комунальну власність Квасилівської селищної ради Рівненського району гуртожитку за адресою: вул. Молодіжна,28 а, який заселений працівниками навчального закладу та колишнього базового підприємства «Рівнесільмаш» з метою забезпечення економного витрачання бюджетних коштів.

19.01.2004 року наказом № 09 Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, виданого на підставі подання дирекції відповідача та дозволу Міністерства освіти і науки України, дозволено директору відповідача передати у комунальну власність Квасилівської селищної ради гуртожиток за адресою: вул. Молодіжна,28а.

25.01.2005 року рішенням Квасилівської селищної ради № 11, враховуючи технічний стан споруди та сучасні вимоги програми реформування житлово-комунального господарства, рекомендовано адміністрації відповідача ініціювати створення об'єднання співвласників квартир, котре зможе укласти відповідні угоди з спеціалізованими організаціями для обслуговування будинку та забезпечення його життєдіяльності (п. 2).

24.05.2005 року проведено державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квасилівські зорі», яке створене власниками квартир будинку (гуртожитку) № 28-а по вул. Молодіжній в смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області.

15.03.2012 року загальними заборами позивача прийнято рішення, оформлене протоколом № 1/2012, про прийняття на баланс житлового комплексу (гуртожитку) № 28-а по вул. Молодіжній в смт. Квасилів Рівненського району Рівненської області з балансу відповідача, який є його балансоутримувачем на сьогоднішній день.

Крім того, вирішено створити комісію у складі представників відповідача та позивача для прийняття на баланс житлового комплексу. Передачу житлового комплексу вирішено здійснити разом з наявними документами (планом земельної ділянки, технічним паспортом та відповідною наявною технічною документацією).

19.04.2012 року позивач звернувся з листом № 2/04 до відповідача, в якому просив передати протягом двох місяців на баланс позивача житловий комплекс, а також уповноважити представників від імені відповідача для передачі житлового комплексу та підписання акту прийому-передачі.

16.05.2012 року від відповідача надійшла відповідь за № 97-а, в якій останній повідомив про неможливість передачі житлового комплексу, оскільки земельна ділянка під ним не виділялася в натурі.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Відповідно до ст. 4 вказаного Закону об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як організація для здійснення функцій, визначених законом. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Згідно з п. 2.1. Статуту позивача метою його створення є забезпечення захисту прав його членів відповідно до п. 11.1. цього Типового статуту та дотримання ними обов'язків щодо належного утримання та використання неподільного і загального майна житлового комплексу, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Завданням та предметом діяльності об'єднання є належне утримання будинку та прибудинкової території; забезпечення реалізації прав власників приміщень будинку на володіння та користування спільним майном об'єднання; забезпечення сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання; здійснення господарської діяльності для забезпечення власних потреб (п. 2.2. Статуту).

Розділом 3 Статуту визначено перелік майна (неподільного та загального), що перебуває у спільній сумісній власності членів об'єднання.

За змістом ст. 11 Закону об'єднання співвласників багатоквартирного будинку після набуття статусу юридичної особи може: прийняти на власний баланс весь житловий комплекс; за договором з попереднім власником залишити його балансоутримувачем усього житлового комплексу або його частини; укласти договір з будь-якою юридичною особою, статут якої передбачає можливість здійснення такої діяльності, про передачу їй на баланс усього житлового комплексу або його частини.

Рішення про прийняття на баланс основних фондів приймається відповідно до цього Закону, інших нормативно-правових актів та статуту об'єднання. Передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 11.10.2002 року № 1521 (далі - Постанова КМУ) відповідно до ст. ст. 6, 11, 17 і 21 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" затверджено: Порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку; Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс; Порядок проведення розрахунків з членами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, які мають перед ним заборгованість, за виконані ними роботи з утримання неподільного та загального майна об'єднання; Порядок створення спеціальних фондів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Вказаною постановою КМУ визначено, що Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс (далі - Порядок) регулює процедуру передачі житлового комплексу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання), а також житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, з балансу колишнього балансоутримувача.

Відповідно до п. 2 Порядку загальні збори об'єднання вирішують питання про прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання, залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору), передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору.

Пунктами 3, 4, 5 зазначеного Порядку передбачено, що для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія. У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та Об'єднання. Комісію очолює представник приймаючої сторони. Комісія визначає технічний стан житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі згідно з додатком до цього Порядку. Передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання. У разі втрати план земельної ділянки, технічний паспорт будинку або технічна документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організації, з балансу яких передається житловий комплекс або його частина, протягом місяця після надходження відповідного звернення від об'єднання.

З наведеного вбачається, що Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" і зазначений Порядок пов'язують передачу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку житлових комплексів тільки з прийняттям об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку відповідного рішення та встановлюють обов'язковість такої передачі (вказана позиція також відображена у постанові Верховного Суду України від 27.04.2012 року № 3-23гс12).

Порядок здійснення управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, порядок передачі будинку в управління у разі укладення договору, встановлено Правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджено наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.04.2009 року за № 377/16393).

У вказаних Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні: об'єкт управління (далі - об'єкт) - окремий житловий будинок, споруда або група будинків і споруд, які становлять цілісний житловий комплекс, разом з прилеглими до них прибудинковими територіями, що надається в управління; мешканці - власники, співвласники, наймачі, орендарі окремих житлових і нежитлових приміщень будинку, які проживають у будинку; послуга з управління будинком - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби власників, співвласників в ефективному управлінні належним їм майном, підтриманні об'єкта в належному технічному стані, організації забезпечення потреб мешканців об'єкта в житлово-комунальних послугах; управління будинком - дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на організацію забезпечення потреби мешканців будинку в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Функції з управління будинком та забезпечення його належної експлуатації власники, співвласники або за їх дорученням балансоутримувач здійснюють самостійно чи через особу, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком (далі - управитель).

Інші терміни, що використовуються у цих Правилах, застосовуються у значеннях відповідно до Законів України "Про житлово-комунальні послуги" та "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (п. 1.2. Правил).

Відповідно до п. 2.1 зазначених Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління (з управління). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

Пунктом 2.2 Правил визначено, що при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 року № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 року за № 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

При цьому, відповідно до п. 2.3 Правил у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Разом з тим, за змістом п. 3.6 Правил особа, що здійснює управління будинком, зберігає та веде технічну документацію щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта. Технічна документація довготривалого зберігання містить: план ділянки в масштабі 1:1000 - 1:2000 з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду; акт технічного стану житлового будинку на момент укладення договору управління; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; паспорти на кожний житловий будинок та земельну ділянку; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення).

До документів, які потребують заміни після закінчення строку дії, належать: кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції.

За підсумками кожного технічного огляду в базу даних, що відображають технічний стан об'єкта, особа, що здійснює управління будинком, вносить відповідні зміни із зазначенням дати проведення огляду об'єкта.

Частиною 2 ст. 382 ЦК України передбачено, що власникам квартир у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.

Згідно з ст. 355 ЦК України майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві спільної власності (спільне майно). Спільна власність вважається частковою, якщо договором або законом не встановлена спільна сумісна власність на майно. Багатоквартирний будинок (житловий комплекс) як цілісність є спільною частковою власністю власників всіх приміщень у цьому будинку.

За змістом ст. 358 ЦК України право спільної часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою.

З наведеного вбачається, що відсутність документів у відповідача, передача яких має здійснюватися разом із передачею житлового будинку, зокрема технічної документації на земельну ділянку, та не вчинення ним дій, пов'язаних з їх виготовленням, не може впливати на реалізацію прав позивача, визначених чинним законодавством України, та не є підставою, що унеможливлює проведення такої передачі та підписання акту приймання-передачі з тими документами, що є в наявності у відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача, а відтак - про наявність підстав для задоволення позову.

За таких умов, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов'язати Квасилівський професійний ліцей (вул. Молодіжна,30, смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область, 35350, код ЄДРПОУ 21083042) передати у порядку, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 11.10.2002 року № 1521, зі свого балансу на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квасилівські зорі» (вул. Молодіжна,28-А, смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область, 35350, код ЄДРПОУ 33379937) житловий комплекс (гуртожиток) по вул. Молодіжній, 28-А в смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область, разом з інженерно-комунікаційними мережами та наявною технічною документацією на житловий комплекс (гуртожиток) по вул. Молодіжній, 28-А в смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область.

3. Стягнути з Квасилівського професійного ліцею (вул. Молодіжна,30, смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область, 35350, код ЄДРПОУ 21083042) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Квасилівські зорі» (вул. Молодіжна,28-А, смт. Квасилів, Рівненський район, Рівненська область, 35350, код ЄДРПОУ 33379937) судовий збір в розмірі 1 147,00 грн.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 ГПК України . Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 ГПК України .

Повне рішення складено 21.01.2014 року.

Суддя Андрійчук О.В.

Дата ухвалення рішення21.01.2014
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу36707116
СудочинствоГосподарське
Сутьзобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —918/2037/13

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 30.12.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Ухвала від 31.12.2013

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Рішення від 21.01.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні