ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2014 р. Справа № 821/4750/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганія С.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Чорноморівського сільського комунального підприємства про стягнення штрафу,
встановив:
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач, ДП "НЕК "Укренерго") звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Чорноморівського сільського комунального підприємства (далі - відповідач, Чорноморівське СКП), у якому просить стягнути штрафу у розмірі 3400,00грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на відповідача за порушень вимог законодавства про електроенергетику, позивачем постановою № 05/32-02-0006 від 29.07.2013р. накладено штраф у сумі 3400,00 грн. Оскільки, відповідач штраф до Державного бюджету України в добровільному порядку не сплатив, позивач просить його стягнути в судовому порядку.
Ухвалою суду від 25.12.2013р. відкрито провадження в адміністративній справі.
В судове засідання, призначене на 16.01.2014р., представники сторін не з'явилися, при цьому від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач письмових заперечень на позов не надав, про причини неявки суд не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду Абрамовим А.А. відповідно до ст.5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою КМУ від 07.08.1996р. №929, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Чорноморівського сільського комунального підприємства.
Перевірку проведено у присутності уповноваженої особи відповідача - директора Чорноморівського СКП Срібного Г.І.
Предметом державного нагляду було обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії.
За результатами здійсненого заходу виявлено невиконання вимог законодавства про електроенергетику, про що складено акт від 13.03.2013р. № 05/32-07-0012 та винесено Припис № 05/32-07-0012 від 13.03.2013р. про зобов'язання відповідача провести заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства. Про виконання припису в цілому необхідно було повідомити Інспекцію до 14.06.2013р.
Вказані акт від 13.03.2013р. № 05/32-07-0012 та Припис № 05/32-07-0012 від 13.03.2013р. отримані відповідачем 13.03.2013р., про що свідчать відмітки на документах.
Судом з'ясовано, що відповідачем Припис № 05/32-07-0012 від 13.03.2013р. не оскаржувався, а тому підлягає виконанню.
25.07.2013р. у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - директора Срібного Г.І., позивачем була проведена позапланова перевірка виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припис від 13.03.2013р. № 05/32-07-0012, якою встановлено, що його вимоги в повному обсязі не виконані, зокрема, не виконано пункти 4-20, 22-33, 36, 38, 39 Припису, про що складено акт перевірки (протокол) № 05/32-07-0002 від 25.07.2013р. Вказаний акт був отриманий відповідачем, про що свідчать відмітка на документі.
За невиконання вимог Припису № 05/32-07-0012 від 13.03.2013р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Східного відділення інспекції Держенергонагляду в Херсонській області Савич В.В., на підставі ст.27 Закону України "Про електроенергетику", винесено постанову № 05/32-02-0006 від 29.07.2013р. про накладення на відповідача штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у сумі 3400,00грн.
Вказану постанову Чорноморівське сільське комунальне підприємство одержало 01.08.2013р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до Указу Президента України "Про Міністерство палива та енергетики України" від 14.04.2000р. №598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.
Національна енергетична компанія "Укренерго" Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному peгіоні є відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Південному peгіоні".
Відокремлений Підрозділ "Держенергонагляд у Південному peгіоні" здійснює свою діяльність відповідно до Положення про ВП "Держенергонагляд у Південному peгіоні" та на підставі довіреності, яку видає ДП "НЕК "Укренерго".
Згідно з вищезазначеним Положенням, державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної i теплової енергії в Херсонській області є одним із структурних підрозділів ВП "Держенергонагляд у Південному peгіоні".
Наказом Міністерства палива та енергетики України №422 від 03.11.2006р. "Про державний енергетичний нагляд" встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної i теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Міністерству палива та енергетики щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, що регламентується Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної i теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.96р.
Метою Державного енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових i нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної i теплової енергії, посилення впливу на суб'єктів відносин у сфері теплопостачання та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання i споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок i теплових мереж.
Згідно ст.27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за порушення, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.7 ч.2 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної i теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996р., керівники структурних підрозділів інспекції та їх заступники є старшими державними інспекторами з енергетичного нагляду; інші спеціалісти, що виконують функції держаного енергетичного нагляду, є державними інспекторами.
Згідно з п.п. 5, 6 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312 визначене коло посадових осіб, які можуть накладати штрафи та граничні розміри сум штрафних санкцій. Такими посадовими особами є старші державні інспектори та державні інспектори з енергетичного нагляду.
Отже, постанова про накладення штрафу прийнята уповноваженою на те особою та з дотриманням процедури, визначеної згідно із вказаними правовими нормами.
Згідно п.10 "Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику" суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Оскільки постанова про накладення штрафу від 29.07.2013р. №05/32-02-0006 відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржена, а сума штрафу у розмірі 3400,00грн. у 30-денний термін не сплачена, тому суд приходить до висновку, щодо задоволення позовних вимог Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" про стягнення з Чорноморівського сільського комунального підприємства штрафу у сумі 3400,00грн.
При цьому, вирішуючи питання про судові витрати, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.
Судом встановлено, що позивачем сплачено судовий збір у сумі 172,05грн.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Підпунктом 1 п.3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання адміністративного позову майнового характеру судовий збір становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Відповідно до Закону України "Про державний бюджет України на 2013 рік" розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2013 року становить 1 147,00 грн.
Таким чином, адміністративний позов майнового характеру підлягає оплаті судовим збором у сумі 1720,50 грн. (не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати).
Частиною 3 ст.4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Отже, стягненню підлягає сума 1548,45 грн. (1720,50грн. (1,5 розміру мінімальної заробітної плати) - 172,05грн. (10 відсотків сплачено позивачем під час подання позову)).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, щодо стягнення з Чорноморівського сільського комунального підприємства решти суми судового збору у сумі 1548,45грн.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 94, 98, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Чорноморівського сільського комунального підприємства (код ЄДРПОУ 32126189) штраф у розмірі 3400,00грн. (три тисяч чотириста гривень 00 коп.) на р/р 31115106700199 одержувач - УДКСУ Каховського р-ну, ККД 21081100, код ЄДРПОУ 38008980, банк одержувача ГУДКСУ у Херсонській області, МФО 852010.
Стягнути з Чорноморівського сільського комунального підприємства (код ЄДРПОУ 32126189) судовий збір у розмірі 1548 грн. 45 коп. (одна тисяча п'ятсот сорок вісім гривень 45 коп.) на користь Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Циганій С.І.
кат. 5.6.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 36714993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Циганій С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні