Постанова
від 21.01.2014 по справі 816/7215/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2014 року м.ПолтаваСправа № 816/7215/13-а

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду І.С.Шевяков, розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області , Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області Бушуєвої Оксани Юріївни, треті особи: Білоцерківська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області , Кременчуцька районна державна адміністрація Полтавської області про скасування рішенння та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

23 грудня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" в особі Філії Управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області , Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області Бушуєвої Оксани Юріївни, треті особи: Білоцерківська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області , Кременчуцька районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмову Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ№000990, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту філії "УМГ"Черкаситрансгаз" ПАТ "Укратрансгаз" на території Білоцерківської сільської ради; скасування Рішення №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року про відмову ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язання Відділу Держземагентства у Кременчуцькому районі вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру земельної ділянки ПАТ "Укртрансгаз", наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000990.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що державному кадастровому реєстратору Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі Полтавської області позивачем було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту - філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру. Рішенням №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року державним кадастровим реєстратором відмовлено ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме перетин ділянок з земельною ділянкою, що перебуває у власності інших осіб. Вказував, що дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає оформленню позивачем права постійного користування даною земельною ділянкою.

Представники відповідачів у судове засідання не з'явивились , хоча повідомлялись належним чином про дату, час та місце розгляду справи, надали суду клопотання про розгляду справи за відсутності їх представників. У наданих письмових поясненнях відповідачі заперечували проти позовної заяви. В обґрунтування своїх заперечень посилались на те, що при винесенні оскаржуваного рішення діяли у чіткій відповідності до вимог чинного земельного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Треті особи - Білоцерківська сільська рада Кременчуцького району, Кременчуцька районна державна адміністрація в судове засідання своїх уповноважених представників не забезпечили, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, надіслали до суду клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у її матеріалах доказів.

Суд, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18.07.2012 № 530 припинено діяльність ДК "Укртрансгаз", внаслідок реорганізації шляхом перетворення в Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз".

Відповідно до п.1.2 Статуту ПАТ "Укртрансгаз" є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України".

Відповідно до рішення Білоцерківської сільської Ради народних депутатів Кременчуцького району Полтавської області від 17.05.1996 року Кременчуцькому управлінню магістральних газопроводів УМГ "Черкаситрансгаз" ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України", яке є філією ПАТ "Укртрансгаз", був виданий Державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ № 000990, яка розташована на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області та згідно якого землекористувачу надається у постійне користування 1,86 гектарів землі в межах згідно з планом землекористування (а.с.17 ).

11 липня 2012 року між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ НВП "Горизонт" (Виконавець) було укладено договір № 1207000328 (а.с.12-13 ), згідно умов якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

На виконання умов даного договору, з метою переоформлення державного акту на право постійного користування, земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні позивача та знаходиться на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту - філії УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз", ТОВ НВП "Горизонт" було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області.

21.02.2013 року позивач звернувся до державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагентства у Кременчуцькому районі Полтавської області із заявою про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз", що знаходяться на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера.

Рішенням №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: перетин ділянки з ділянкою 5322480402:02:001:0018 на 0,47 %, з ділянкою 5322480400:09:000:0026 на 10,39 % .

Проте, позивач не погоджується із таким рішенням відповідача, та зазначає, що було порушено його законні права, оскільки такі обставини унеможливлюють реєстрацію даної земельної ділянки позивача в Державному земельному кадастрі та подальшу реєстрацію права користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.

Згідно ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр", державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Частиною 3 ст. 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до п. 73 Порядку, ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

Згідно п. 74 Порядку, ведення Державного земельного кадастру Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:

1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);

2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;

3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.

Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

Згідно п. 109 Порядку, ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.

Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

Відповідно до п.п. 77, 79 Порядку, ведення Державного земельного кадастру у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.

Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66 - 78 цього Порядку.

У письмових поясненнях, які були надані відповідачем до матеріалів справи було зазначено, що підставою для прийняття рішення №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року , яким позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, встановлено про невідповідність електронного документа установленим вимогам.

Так, при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів), встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа, даним документації із землеустрою та оцінки земель, державним кадастровим реєстратором виявлено накладку з ділянкою 5322480402:02:001:0018 на 0,47 %, з ділянкою 5322480400:09:000:0026 на 10,39 % , про що 21.02.2013 року державним кадастровим реєстратором складено за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа (а.с. 19 ).

Судом встановлено, що відповідно до плану-схеми розташування земельної ділянки з кадастровим номером 5322480400:09:000:0026, земельна ділянка, надана ПАТ "Укртрансгаз" згідно державного акта І-ПЛ №000990, на якій розміщено об'єкт трубопровідного транспорту філії "УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" , накладається на 10,39 % на раніше зареєстровану земельну ділянку за кадастровим номером 5322480400:09:000:0026, що належить на праві власності ОСОБА_2 згідно державного акта про право власності на земельну ділянку серія ЯА№919395 (а.с.42-43 ).

Відповідно до плану-схеми розташування земельної ділянки з кадастровим номером 5322480402:02:001:0018, земельна ділянка, надана ПАТ "Укртрансгаз" згідно державного акта І-ПЛ №000990, на якій розміщено об'єкт трубопровідного транспорту "УМГ "Черкаситрансгаз " ПАТ "Укртрансгаз" , накладається на 0,47 % на раніше зареєстровану земельну ділянку за кадастровим номером 5322480402:02:001:0018, що належить на праві власності ОСОБА_3 згідно рішення Білоцерківської сільської ради від 13.06.2008 року (а.с.46 ).

Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).

Таким чином, оскільки в результаті перевірки документів для державної реєстрації земельної ділянки, поданих позивачем до Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі, було виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту І-ПЛ №000990 та земельних ділянок 5322480402:02:001:0018, 5322480400:09:000:0026 , суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

За відсутності підстав для визнання відмови державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Кременчуцькому районі у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці протиправною, відсутності підстав для скасування рішення №РВ-5300003802013 від 21.02.2013 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні підстави для зобов'язання відповідача вчинити дії по прийняттю рішення про внесення до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельній ділянці, наданій ПАТ "Укртрансгаз" згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000990, що знаходиться під об'єктом трубопровідного транспорту - УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Білоцерківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області.

За викладених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є неправомірними, необґрунтованими і не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2014
Оприлюднено22.01.2014
Номер документу36719310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/7215/13-а

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Постанова від 21.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 26.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні