Постанова
від 05.11.2013 по справі 808/8054/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2013 року 12:00 Справа № 808/8054/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Урсуленко Ю.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехком» про стягнення податкового боргу,

за участю представників: від позивача - не прибув, від відповідача - не прибув, -

ВСТАНОВИВ:

14.10.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехком», у якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг з комунального податку у розмірі 17,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств на суму 512,00 грн.

Позивач у судове засідання не з'явився, до суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю. Позов підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання також не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання був повідомлений належним чином. Поштова кореспонденція суду, направлена відповідачу, повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з частиною 1 статті 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Керуючись приписами статей 41, 128 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02 грудня 2010 року (далі - ПК України) передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Органи державної податкової служби відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Станом на 11 вересня 2013 року у відповідача обліковується податковий борг перед бюджетом у розмірі 529,00 грн., у тому числі з податку на прибуток приватних підприємств - 512,00 грн. та 17,00 грн. з комунального податку.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник на підставі наступного.

13 листопада 2012 року ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ТОВ «Екотехком» з питання неподання або несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року, за 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2011 року, 3 квартал 2011 року, про що складений Акт № 419/1510/36535241.

Перевіркою встановлено порушення відповідачем підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 ПК України, платником не подана декларація з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року, за 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2011 року, 3 квартал 2011 року.

На підставі акту перевірки ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004001510 від 20 листопада 2012 року, яким до ТОВ «Екотехком» застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 512,00 грн.

Дане податкове повідомлення-рішення було надіслане відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Отже, податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств складає 512,00 грн.

Відповідно до пункту 54.3. статті 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Податковий борг з комунального податку виник на підставі подання до податкового органу декларацій: за серпень 2010 року (№ 52888 від 15 вересня 2010 року), якою визначено податок на суму 3,40 грн., за вересень 2010 року (№ 61729 від 13 жовтня 2010 року), якою визначено податок на суму 3,40 грн., за жовтень 2010 року (№ 71163 від 12 листопада 2010 року), якою визначено податок на суму 3,40 грн., за листопад 2010 року (№ 75322 від 10 грудня 2010 року), якою визначено податок на суму 3,40 грн., за грудень 2010 року (№ 84915 від 17 січня 2011 року), якою визначено податок на суму 3,40 грн.

Таким чином, податковий борг відповідача по комунальному податку становить 17,00 грн.

Згідно статті 4 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21 грудня 2000 року платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом «г» пп. 4.2.2 п. 4.2, а також п. 4.3 цієї статті.

За приписами статті 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.

У відповідності до пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як передбачено пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зазначений строк податкові зобов'язання не сплачені, а тому у відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України визнається сумою податкового боргу платника податків.

У даному випадку, податкові вимоги було направлено боржнику на підставі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21 грудня 2000 року, яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу відповідача. Перша податкова вимога № 1/295 від 05 травня 2010 року була отримана відповідачем 06 травня 2010 року. Друга податкова вимога № 2/341 від 16 червня 2010 року розміщена на дошці податкових оголошень 25 червня 2010 року, у зв'язку з відмовою в отриманні, про що складено акт № 341/24 від 25 червня 2010 року.

Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-III встановлено, що податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.

В даному випадку підприємство є боржником з податку на додану вартість з 2010 року при цьому сума податкового боргу у жодному періоді погашена в повному обсязі не була, що підтверджується зворотнім боком обліковою картки відповідача.

Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що заявлені вимоги Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Запоріжжя про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехком» податкового боргу з комунального податку у розмірі 17,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств на суму 512,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 -162 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Екотехком» (код ЄДРПОУ 36535241) податковий борг у розмірі 529,00 (п'ятсот двадцять дев'ять гривень) грн., у тому числі:

- з податку на прибуток приватних підприємств - 512,00 (п'ятсот дванадцять гривень) грн., які перерахувати на р/р 31114009700009, код платежу 11021000, отримувач - Державний бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015;

- з комунального податку - 17,00 (сімнадцять гривень) грн., які перерахувати на р/р 33218828700009, код платежу 16010200, отримувач - Місцевий бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено22.01.2014
Номер документу36722346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8054/13-а

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні