Головуючий у 1 інстанції - Смішлива Т.В.
Суддя-доповідач - Бишов М. В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2014 року справа №812/9635/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Бишова М.В.
суддів Компанієць І.Д., Шальєвої В.А.
при секретарі Абушек А.С.
з участю представника відповідача Тананакіна О.В.
представника позивача Романова О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції в м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013 року по адміністративній справі №812/9635/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Преміум Стайл» до Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції в м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання дій протиправним та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Преміум Стайл» звернулось до суду із адміністративним позовом до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міністерства доходів України в Луганській області, в якому просило визнати неправомірними дії відповідача з відмови у прийнятті податкової декларації з податку на прибуток підприємств та зобов'язати відповідача прийняти та зареєструвати податкові декларації з податку на прибуток TOB «Преміум Стайл» за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року з дати їх подання.
В обґрунтування позову позивач послався на порушення відповідачем статей 48, 49, 57 Податкового кодексу України, оскільки відповідач безпідставно не прийняв направлені 23.10.2013р. та 30.10.2013р. в електронному вигляді податкові декларації з податку на прибуток підприємства за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року. Наполягав на належному оформлені податних декларацій та протиправному не зазначені відповідачем підстав неприйняття декларації.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013р. позов ТОВ «Преміум Стайл» задоволений, внаслідок чого визнана протиправною відмова Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області у прийнятті податкових декларацій ТОВ «Преміум Стайл» з податку на прибуток підприємств за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року та постановлено вважати податкові декларації ТОВ «Преміум Стайл» з податку на прибуток підприємств за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року поданими у день їх фактичного надходження до Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції у м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області, а саме 23 жовтня 2013 року та 30 жовтня 2013 року відповідно.
Стягнуто з Держаного бюджету України на користь позивача витрати зі сплати судового збору у розмірі 68,82 грн.
Відповідачем подана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову. Апеляційна скарга мотивована тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. У поданих позивачем податкових деклараціях відсутні обов'язкові реквізити, зокрема, невірно вказано реєстраційний номер картки головного бухгалтера Красіч І.В., який не співпадає з реєстраційними даними Ленінської ОДПІ м. Луганська ГУ Міндоходів у Луганській області. Відповідачем відмовлено у прийнятті податкових декларацій з послання на п.48.3 ст.48 ПК України. Дії податкового органу з відмови у прийнятті податкових декларацій є правомірними.
Представник податкового органу в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав та просив задовольнити її у повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечував та просив залишити без змін постанову суду першої інстанції.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційних скарг, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне в задоволенні вимог, викладених в апеляційній скарзі, відмовити, виходячи з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Преміум Стайл» є юридичною особою, ідентифікаційний код 35307398, зареєстровано Виконавчим комітетом Луганської міської ради 22.08.2007р. за №13821020000013766, юридична адреса: м. Луганськ, вул. Оборонна, буд. 72-Б, кімната №3, перебуває на обліку як платник податків у Ленінській міжрайонній державній податковій інспекції у м. Луганську Головного управління Міністерства доходів України в Луганській області з 23.08.2007р. за № 1311 (а.с.10-26).
17.10.2012р. між ТОВ «Преміум Стайл» та відповідачем укладено договір про визнання електронних документів, за яким ТОВ «Преміум Стайл» має право подавати податкову звітність в електронному вигляді (а.с.33-36).
23 жовтня 2013 року та 30 жовтня 2013 року в порядку, визначеному абз.8, п. 57.1, ст. 57 Податкового кодексу України, ТОВ «Преміум Стайл» в електронному вигляді подані до Ленінської ОДПІ у м. Луганську ГУ Міндоходів у Луганській області податкові декларації з податку на прибуток підприємства за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року відповідно з додатками, про що 24.10.2013р. та 31.10.2013р. на електронну адресу ТОВ «Преміум Стайл» надійшли повідомлення з Міністерства доходів та зборів України про прийняття податкових декларацій з наданими додатками (а.с.43-47, 54-58).
Листом №9783/15 від 31 жовтня 2013 року податковий орган повідомив ТОВ «Преміум Стайл» про визнання податкових декларацій з податку на прибуток підприємства за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року неподаними у зв'язку із їх заповненням з порушенням норм п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України (а.с.59).
При цьому, у листі про визнання податкової звітності неподаною Ленінською ОДПІ у м. Луганську ГУ Міндоходів у Луганській області зазначено лише про порушення норм п. 48.3 та п.48.4 ст. 48. Податкового кодексу України без зазначення конкретного порушення.
Підставою для відмови у прийняті декларації є помилкове зазначення обов'язкових реквізитів, а саме у декларації номер картки головного бухгалтера Красіч І.В. вказано як НОМЕР_1, а у реєстраційних даних Ленінської ОДПІ реєстраційний номер картки головного бухгалтера Красіч І.В. зазначено як НОМЕР_2.
Пунктом 66.4 ст. 66 Податкового кодексу України встановлено, що платники податків - юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов'язані подати органу державної податкової служби відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви у порядку, визначеному центральним органом державної податкової служби.
Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588 затверджено Порядок обліку платників податків і зборів, що є чинним з 06.01.2012р. Відповідно до п. 9.3 даного Порядку, платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов'язані подати реєстраційну заяву за ф. №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи до органу державної податкової служби у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків.
З реєстраційної картки ТОВ «Преміум Стайл» вбачається, що в ній зазначено у якості головного бухгалтера товариства Красіч І.В. з реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_2. Вказані дані зазначено також директором ТОВ «Преміум Стайл» Сомовим С.О. у заяві форми № 1-ОПП від 11.10.2012 про внесення змін до реєстраційної картки ТОВ «Преміум Стайл» (а.с.77-81).
Згідно довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру, виданої Краснодонською об'єднаною податковою інспекцією 09.03.2000р., Красіч І.В. присвоєно ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с.64).
Пунктом 70.9 ст. 70 Податкового кодексу України та п.10 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012р. №1147 передбачено, що за зверненням фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи орган державної податкової служби видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, за формою, наведеною у додатку 3 до цього Положення, відповідно до порядку, визначеного цим Положенням (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті). У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Відповідно до пункту 70.17 ст.70 Податкового кодексу України обліковим карткам фізичних осіб, які на момент набрання чинності Кодексом зареєстровані у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, присвоюються номери, що відповідають ідентифікаційним номерам платників податків - фізичних осіб. Документи про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, видані органами державної податкової служби у порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності Кодексом, вважаються дійсними для всіх випадків, передбачених для використання реєстраційних номерів облікових карток фізичних осіб, не підлягають обов'язковій заміні та є такими, що засвідчують реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
Тобто, ідентифікаційний номер Красіч І.В. - НОМЕР_1 є одночасно і реєстраційним номером облікової картки платника податків Красіч І.В.
Відповідно до п. 63.9 ст. 63 Податкового кодексу України документи, що подаються платниками податків для взяття на облік в органах державної податкової служби, перевіряються у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, і в разі виявлення помилок або подання недостовірних відомостей повертаються для виправлення. Платники податків, які не подали протягом 5 календарних днів, наступних за днем отримання повернутих документів, виправлених документів для взяття на облік в органах державної податкової служби або повторно подали такі документи з помилками, несуть відповідальність відповідно до закону.
Згідно з п. 4.11 розділу IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, якщо в заяві за ф. №1-ОПП не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою платника податків, не підписано відповідальною особою платника податку чи особою, яка має документально підтверджене повноваження від платника податку щодо підпису заяви за ф. №1-ОПП, документи подані не у повному обсязі або не пред'явлені оригінали відповідних документів, то не пізніше наступного робочого дня від дня отримання заяви орган державної податкової служби повертає документи платнику податків для виправлення (із зазначенням підстав неприйняття документів). Платник податків зобов'язаний протягом 5 календарних днів, наступних за днем отримання повернутих документів, подати виправлені документи для взяття на облік в органі державної податкової служби..
Таким чином, зазначення позивачем у заяві форми № 1-ОПП недостовірних даних щодо реєстраційного номеру облікової картки платника податків Красіч І.В. може бути лише підставою для повернення таких документів заявнику - ТОВ «Преміум Стайл», притягнення ТОВ «Преміум Стайл» до відповідальності, передбаченої ст. 117 Податкового кодексу України, а не підставою для подальшого використання податковим органом таких недостовірних даних та відмови у прийняття податкової звітності.
Відповідно до п.п.48.1 - 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Наказом Міністерства фінансів України №1313 від 28.09.2011р. затверджено форму декларації з податку на прибуток підприємства.
Пунктом 48.3 статті 48 Податкового кодексу України визначено перелік обов'язкових реквізитів, які повинна утримувати в собі податкова звітність, до яких, зокрема, віднесено реєстраційний номер облікової картки платника податків, місцезнаходження (місце проживання) платника податків, ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків.
Режим та порядок подання податкової декларації до органів державної податкової служби регулюється статтею 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби.
Імперативний характер наведеної норми означає, що податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених пунктом 49.3 статті 49 Податкового кодексу України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв'язку).
Практична реалізація процедури прийняття податкової декларації визначається пунктами 49.8 та 49.9 статті 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до абзацу 1 пункту 49.9 статті 49 Податкового кодексу України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Згідно пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу України, під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою податкового органу фактичних дій з перевірки наявності та достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 Податкового кодексу України, а також реєстрації податкової декларації у день її отримання органом державної податкової служби.
Згідно п. 4.1 наказу Державної податкової адміністрації України №516 від 14.06.2012р. "Про затвердження методичних рекомендацій з прийняття та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України" податкова декларація, розрахунок, що подається платником податків, контролюючому органу, в якому знаходиться на обліку платник податків, у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюються нарахування та/або виплата податкового зобов'язання, або документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платника податків - фізичних осіб, сумах утриманого і/або сплаченого податку.
Згідно п.4.4 методичних рекомендацій прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Відмова посадової особи податкової служби від прийняття податкової декларації з яких-небудь причин, які не визначені ст.ст. 48, 49 Податкового Кодексу України, в тому числі висунення будь-яких умов такого прийняття забороняється.
Пункт 4.13 методичних рекомендацій передбачає, що податкова звітність складається та направляється у центр обробки електронної звітності в електронному вигляді з накладенням електронного цифрового підпису засобами телекомунікаційного зв'язку без додавання роздрукованих оригіналів на паперових носіях у відповідності з наказом ДПА від 10.04.2008р. №233 "Про подання електронної податкової звітності".
Згідно із пунктами 4.13.1 - 4.13.6 документ, підготовлений за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення або іншого програмного забезпечення, що формує вихідний документ у форматі, затвердженим ДПА України, з накладенням ЕЦП, зашифрований та поданий в електронному вигляді до адресату звітності засобами телекомунікаційного зв'язку, вважається оригіналом. При отриманні звітності в електронній формі від платника податків формує та спрямовує повідомлення про отримання звітності, що засвідчує факт та час доставки звітності у центр обробки електронної звітності. Центр обробки електронної звітності здійснює прийом звітів від платників податків, після чого обробляє звіти, формує та спрямовує платнику податків першу квитанцію, що засвідчує факт та час отримання звітності, та другу квитанцію, якою засвідчує факт прийняття/неприйняття звіту АО за місцем обліку платника.
В зазначеній квитанції у текстовому форматі вказуються реквізити отриманого електронного звіту, відповідність формату електронного звіту, результати перевірки ЕЦП та арифметично-логічної перевірки, реєстраційний номер, дата та час отримання електронного звіту та дані відправника квитанції, імпортує дані електронного звіту, по якому відправлена платнику податків перша квитанція, у базу даних АО. завіряє електронний звіт платника податків власним ЕЦП, шифрує та передає у відповідні органи АО за місцем реєстрації підписанту, завіряє власним ЕЦП другу квитанцію, отриману від відповідних органів адресата звітності за місцем реєстрації платника податків, шифрує та передає її суб'єкту звітності.
Факт прийняття звіту в електронній формі адресатом звітності від платника податків підтверджується другою квитанцією.
Фактична наявність квитанцій свідчить про прийняття відповідачем податкової звітності.
Таким чином, наявність електронного підпису та вищезазначених обов'язкових реквізитів у розумінні вимог ст. 48, 49 Податкового кодексу України, методичних рекомендацій та наказу ДПА від 10.04.2008р. №233 "Про подання електронної податкової звітності", свідчать про можливість ідентифікувати податкову звітність.
Таким чином, надані позивачем декларації з відповідними додатками оформлені у відповідності до приписів ст. 48 Податкового кодексу України, містять обов'язкові реквізити, у тому числі і ідентифікаційний номер посадової особи - головного бухгалтера ТОВ «Преміум Стайл» Красіч І.В.
Податковим кодексом України передбачені спеціальні наслідки подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового кодексу України.
Згідно пункту 49.11 статті 49 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
В порушенні вимог п. 49.11 статті 49 Податкового кодексу України відповідач у листі №9783/15 від 31 жовтня 2013 року про визнання податкових декларації на прибуток з за перше півріччя (6 місяців) 2013 року та за 9 місяців 2013 року неподаними не вказав причин, за яких податкова звітність визнана неподаною, а обмежився лише посилання на норми ПК України (а.с.59).
У свою чергу, згідно з пунктом 49.12 статті 49 Податкового кодексу України, у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 49.13 статті 49 Податкового кодексу України у разі, якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Колегія суддів критично ставиться до доводів апеляційної скарги відповідача про невірне зазначення позивачем ідентифікаційного номеру НОМЕР_1, оскільки з наданої довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру судом достовірно встановлено, що реєстраційним номером облікової картки платника податків Красіч І.В. є НОМЕР_1.
Відповідно до п.49.13 ст. 49 Податкового кодексу України у разі, якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Приймаючи до уваги безпідставну відмову відповідача у прийнятті податкової декларації, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про необхідність, з метою захисту прав позивача, визнати відмову протиправною та вважати декларацію прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову та вважає безпідставними доводи апеляційної скарги відповідача.
Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Під час апеляційного провадження, колегія суду не встановила таких порушень судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи по суті, які були предметом розгляду і заявлені в суді першої інстанції.
Таким чином, судова колегія вважає, що рішення суду першої інстанції є обґрунтованим, прийняте на підставі з'ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
На підставі викладеного та керуючись ст.2, 11, 159, 160, 167, 184, 195, 1951, 196-198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Ленінської об'єднаної державної податкової інспекції в м. Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013 року по адміністративній справі №812/9635/13-а - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2013 року по адміністративній справі №812/9635/13-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складання ухвали у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена 23 січня 2014 року.
Колегія суддів М.В. Бишов
І.Д. Компанієць
В.А. Шальєва
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2014 |
Оприлюднено | 24.01.2014 |
Номер документу | 36769891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Бишов М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні