9.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 січня 2014 рокуЛуганськ№ 812/10691/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Тихонова І.В..
при секретарі судового засідання Лушниковій О.С.
за участю представників сторін:
від позивача не прибув,
від відповідача не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Дніпропетровська" про стягнення штрафу в сумі 1700,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
23.12.2013 р. до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якому просить стягнути з Кредитної спілки «Дніпропетровська» штраф у сумі 1700,00 грн.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Кредитна спілка «Дніпропетровська» зареєстрована за адресою: вул.Петровського, буд. 34, м.Антрацит, Луганська область, 94612. Відповідачем не надано звітних даних за перше півріччя 2013 року, про що складено Акт, на підставі якого до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн. 06.09.2013 Постанову було надіслано відповідачу, однак сума штрафу не була перерахована до Державного бюджету України. Враховуючи вищенаведене, позивач просить стягнути з Кредитної спілки «Дніпропетровська» штраф у сумі 1700,00 грн.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, просив розглянути справу за його відсутності.
Відповідач у судове засідання також не прибув про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся, але повернувся конверт з відміткою "за зазначеною адресою не знаходиться".
Всупереч вимогам ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив, тому відповідних змін до Єдиного державного реєстру внесено не було.
Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав. Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Кредитна спілка «Дніпропетровська» є суб'єктом нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктом 1 ст. 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі-Закон) визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг визначені у ст. 28 Закону, зокрема п. п. 8, 9, 10, 11 передбачено, що у межах своєї компетенції Нацкомфінпослуг здійснює контроль за достовірністю інформації, що надається учасниками ринку фінансових послуг; проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.
Як вбачається з матеріалів справи, 21.08.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт №378/15/3 про правопорушення, яким встановлено, що Кредитною спілкою «Дніпропетровська» не подані звітні дані за 1 півріччя 2013 р.
Вказаний акт було направлено на адресу Кредитної спілки «Дніпропетровська» поштою з супровідним листом від 23.08.2013 р.
За результатами розгляду справи про правопорушення та акта №378/15/3 від 21.08.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову №162/15/3 від 06.09.2013 р. про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою застосовано до Кредитної спілки «Дніпропетровська» штрафну санкцію у розмірі 1700,00 грн., зі строком сплати до 27.09.2013 р.
Вказана постанова була направлена на адресу Кредитної спілки «Дніпропетровська» поштою 10.09.2013.
Статтею 14 Закону передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу - накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до п. 2 ч. 1, ч. ч. ч. 2, 3 ст. 41 Закону уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Доказів оскарження постанови про застосування штрафних санкцій або її виконання суду не надано.
Частинами 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги за заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи, що Кредитна спілка «Дніпропетровська» у встановлені законодавством строки штраф у сумі 1700,00 грн. не сплатила та не оскаржила постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафної санкції №162/15/3 від 06.09.2013 р., суд задовольняє адміністративний позов.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків мйнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати. Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленою частини вимоги.
Під час подання адміністативного позову позивачем сплачений судовий збір у розмірі 172,05 грн.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 1700,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 1548,45 грн.
Керуючись ст. ст. 11, 14, 69, 70, 71, 86, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Дніпропетровська" про стягнення штрафу в сумі 1700,00 грн.- задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Дніпропетровська» (ЄДРПОУ 36041497, вул.Петровського,34, м.Антрацит, 94612) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень).
Стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1548,45 грн. (одна тисяча п'ятсот сорок вісім гривень 45 копійок).
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складено та підписано 21 січня 2014 року.
Суддя І.В.Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 27.01.2014 |
Номер документу | 36777701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В.Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні