3/3859-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"14" липня 2008 р. Справа №3/3859-А
За позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Хмельницький
до приватного підприємства агрофірми "Золотий колос", с. антонівці Ярмолинецького району
про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 3142,86 грн. та пені в розмірі 521,64 грн.
Суддя Вибодовський О.Д. Секретар судового засідання Марценюк А.В.
Представники сторін:
від позивача: Мороз Т. М. - за довіреністю №01-02/8 від 12.01.07р.
від відповідача: не з'явився
Позивач у позовній заяві та представник у судовому засіданні просять стягнути з відповідача 3142,86грн. адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 521,64грн. пені за порушення термінів сплати штрафних санкцій відповідно до ст.ст.19,20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Відповідач, своїми процесуальними правами не скористався, відзив на позов не подав, повноважного представника для участі у судовому засіданні не направив.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
До Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідачем поданий звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006рік, в якому відповідачем зазначена середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 14 осіб, з них працюючих інвалідів - 0, кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону не зазначено, фонд оплати праці штатних працівників - 88тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника - 6286,00грн., сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів не зазначена.
На підставі даних звіту позивачем проведено розрахунок заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно якого відповідачу обрахована сума адміністративного-господарських санкцій в сумі середньорічної заробітної плати штатного працівника за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інваліда в розмірі 3142,86грн.
За порушення строків сплати штрафних санкцій за період з 16.04.07р. по 03.06.08р. позивачем нараховано пеню в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (414 днів прострочення платежу з 16.04.07р. по 03.06.08р.), яка становить 521,64грн.
У зв'язку з несплатою відповідачем суми заборгованості, позивач звернувся з позовом до суду.
Досліджуючи надані по справі докази та пояснення представників сторін, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Як вбачається з наданих в матеріали справи доказів, позивач вимоги закону не виконав. У поданому до позивача звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006рік зазначив про відсутність штатних працівників-інвалідів, тоді як згідно вимог чинного законодавства установлений норматив - 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Згідно ст.20 Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
На підставі даного позивачем правомірно нараховані штрафні санкції в розмірі середньорічної заробітної плати штатного працівника в сумі 3142,86грн.
У зв'язку з несплатою штрафних санкцій в добровільному порядку у встановлені законодавством терміни позивачем обґрунтовано нараховано пеню за період з 16.04.07р. по 03.06.08р. в розмірі 521,64грн.
Відповідачем всупереч вимог ч.1 ст.71 КАС України не надані докази, що спростовують доводи позивача та підтверджують відсутність порушення норм чинного законодавства, натомість позивачем доведений факт порушення відповідачем нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та обґрунтованість застосування адміністративно-господарських санкцій і пені.
За таких обставин позовні вимоги визнаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, СУД
П О СТ А Н О В И В :
Позов Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Хмельницький до приватного підприємства агрофірми "Золотий колос", с. Антонівці Ярмолинецького району про стягнення 3142,86грн. адміністративно-господарських санкцій та 521,64грн. пені задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства агрофірми "Золотий колос" (с. Антонівці Ярмолинецького району, код 33582901) на користь Хмельницького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів (м. Хмельницький, вул. Грушевського, б. 87, в Старокостянтинівському УДК р/р 31214230700419, МФО 815013 ГУДКУ у Хмельницькій області, код 23565058) 3142,86грн. (три тисячі сто сорок дві гривні 86 коп.) адміністративно-господарських санкцій та 521,64грн. (п'ятсот двадцять одину гривну 64 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС УКРАЇНИ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС УКРАЇНИ Постанова, якщо інше не встановлено КАС УКРАЇНИ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.Д. Вибодовський
Віддрук. 3 прим.:1 - до справи,2 - позивачу,3 - відповідачу.Помічник судді-Цимбалюк І.О.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2008 |
Оприлюднено | 28.05.2009 |
Номер документу | 3677840 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Вибодовський О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні