Рішення
від 29.07.2008 по справі 9/65
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/65

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

29 липня 2008 р.   Справа № 9/65   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі суду: судді Фанди Оксани Михайлівни при секретарі судового засідання Чмихові  Юрію Анатолійовичу розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали  справи

за позовом  Приватного підприємства  "Калан",  вул. Л.Ребета, 8-Г, м. Івано-Франківськ,76018

до відповідача  Івано-Франківської  міської  ради,  вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ,76000

про спонукання до укладення договору оренди земельної ділянки

За участю представників сторін:

Від позивача: Грица Ю.Ю. - представник, (довіреність від 04.05.2008 року)

Від відповідача:  Сегін Ігор Романович - головний спеціаліст юридичного відділу,, (довіреність № 1073/01-17/07-в від 18.06.2007 року.)

СУТЬ СПОРУ: Заявлено вимогу про укладання  договору оренди земельної ділянки між ПП "Калан" та  Івано-Франківською  міською  радою, розміром 0, 2500 га по вул. Ребета, 8-В в м. Івано-Франківську в  редакції, запропонованій позивачем.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та уточнив зміст проекту договору оренди землі заявою від 29.07.08 року. Позовні вимоги просив задоволити. В обгрунутування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив наступне.

          14.11.07 року  Івано-Франківська міська рада своїм рішенням надала дозвіл ПП "Калан" на складання проекту землеустрою земельної ділянки для будівництва виробничого приміщення станції технічного обслуговування на вул. Ребета, 8-В в м. Івано-Франківську.

          Протягом 2007-2008 років позивачем було виготовлено проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки і по даному проекту отримано позитивний висновок Державної експертизи землевпорядної документації при Івано-Франківському обласному управлінні земельних ресурсів.

          16.04.08 року позивачем через дозвільний центр була подана заява про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 2500 га для будівництва виробничого приміщення станції технічного обслуговування на вул. Ребета, 8-В.

          Представник позивача зазначив, що жодних рішень про затвердження проекту землеустрою чи про відмову у затвердженні такого проекту щодо відведення ПП "Калан" спірної земельної ділянки  розміром 0, 2500 га по вул. Ребета, 8-В в м. Івано-Франківську, Івано-Франківською міською радою не приймалось.

          Позивач ПП "Калан" самостійно підготувало  проект договору  оренди земельної ділянки, який 04.06.08 року надіслало  разом із супровідною  на  адресу Івано-Франківської міської ради для розгляду і підписання.

На даний час позивачем не отримано відповіді на висловлену пропозицію.

          Із посиланням на ст.  118, 123, 124 Земельного кодексу України, ст. 179, 181 Господарського кодексу україни, ст.  641, 643  Цивільного кодексу України представник позивача  зазначив, що порушені права та охоронювані законом інтереси позивача.

Представник відповідача    Івано-Франківської міської ради позовні вимоги заперечив та просив суд в їх задоволенні відмовити.  В обґрунтування заявлених заперечень представник відповідача   вказав наступне.

          В силу ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди  земельної ділянки.

          Відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі"  визначено, що сторони укладають договір оренди  земельної ділянки за згодою орендодавця  ( міської ради) і така згода має бути оформлена у вигляді рішення, а ст. 123, 124 ЗК України  передбачено, що підставою  для укладення договору оренди землі і набуття права на оренду земельної ділянки  є рішення орендодавця.

          Таким чином, як вказав представник відповідача, волевиявлення відповідного органу як орендодавця, здійснюється у формі відповідного рішення сесії міської ради і лише реалізується шляхом укладення договору оренди.

          Представник відповідача зазначив, що зважаючи на те, що необхідною умовою укладення договору оренди земельної ділянки, яка перебуває у державній або комунальній власності, є наявність рішення відповідного органу про надання земельної ділянки, зобов"язання цього органу надати  в користування земельну ділянку на підставі договору оренди за відсутності відповідного рішення є порушенням його виключного права на здійснення права власності  від імені українського народу та управління землями, яке підлягає захисту.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що рішенням Івано-Франківської міської ради ХІХ сесії п"ятого демократичного скликання "Про матеріали погодження місця розташування земельних ділянок" від 14.11.07 року  ПП "Калан" погоджено матеріали погодження місця розташування земельної ділянки орієнтовною площею 0, 2500 га на вул. ребета, 8-В ( поруч орендованої земельної ділянки) для будівництва виробничого приміщення станції технічного обслуговування за рахунок земель запасу міської ради та надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

          Приватним підприємством "Калан"  виконано  всі роботи із попереднього погодження та отримано:

-     погодження  управління земельних ресурсів у м. Івано-Франківську -  висновок №  03-04-06/2547 від 19.12.07 року;

-   погодження управління архітектури і містобудування Івано-Франківського міськвиконкому   - висновок № 2/3-3/3237  від 10.12.07 року;

-    погодження управління  культури - висновок № 142/1-7/п   від  24.12.07 року;

-     погодження Головного державного санітарного лікаря м.  Івано-Франківська –висновок  № 530  від 26.12.07  року;

-    погодження ДУ охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області - висновок № 07-10/396  від 24.01.08  року;

-    погодження генплану забудови території - згода головного архітектора міста Івано-Франківська.

          Суд дослідив вищевказані докази  та встановив, що висновки всіх служб є позитивними, оформленими відповідно до вимог законодавства.            

          Протягом 2007-2008 років позивачем було виготовлено проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки на вул. Ребета 8-В в м. Івано-Франківську  і по даному проекту отримано позитивний висновок Державної експертизи землевпорядної документації при  Головному управлінні  земельних ресурсів у Івано-Франківській області  № 345 від 15.02.08  року, який оцінений позитивно.

          16.04.08 року позивачем через дозвільний центр була подана заява про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 2500 га для будівництва виробничого приміщення станції технічного обслуговування на вул. Ребета, 8-В в м. Івано-Франківську ( вх. пакет № 964 від 16.04.08 року)..

          Приписи ст. 13 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах визначених Конституцією.

          Відповідно до ст. 142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об"єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень  шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються в судовому порядку.

          Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права  власності  та права  користування  земельними  ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням  органів  виконавчої  влади  або органів   місцевого   самоврядування   в   межах  їх  повноважень, визначених цим Кодексом.

          В силу ст.  124 Земельного кодексу України передача в оренду  земельних  ділянок,  що  перебувають  у державній  або  комунальній  власності,  здійснюється  на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу  місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

          Відповідно до п. 6 ст. 123 Земельного кодексу України проект   відведення   земельної  ділянки  погоджується  із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і  санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

          Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»питання регулювання земельних  відносин  вирішується на пленарному засіданні ради –сесії.

          Звідси випливає, що способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені територіальної громади, щодо регулювання земельних відносин є прийняття рішення сесії.

          Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та  органи  місцевого  самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти  лише  на  підставі,  в  межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та  законами України.

          Відповідно до п. 1 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»сільська,  селищна,  міська,  районна у місті (у  разі  її створення), районна,  обласна  рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних  засідань  ради,  а  також  засідань постійних комісій ради.

          Відповідно до п. 5 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»сесія  ради скликається в міру необхідності,  але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок –не рідше, ніж один раз на місяць.

          Відповідно до ч. 8 ст. 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»місцеві дозвільні органи протягом п"яти робочих днів з дати одержання від адміністратора заяви та документів, якщо інше не передбачено законом, приймають рішення про видачу або відмову  у видачі суб"єкту господарювання документа дозвільного характеру та передають протягом  двох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення адміністратору відповідні документи. У рішенні про відмову документа дозвільного характеру зазначаються підстави такої відмови.

          Представник відповідача не подав суду доказів  направлення позивачу відповіді.

          Отже,  всупереч вимог Закону, відповідач Івано-Франківська міська рада, не надала позивачу   відповіді.  

          В порушення норм Закону, Івано-Франківською міською радою не приймалось жодних рішень  про затвердження проекту землеустрою чи про відмову у затвердженні такого проекту щодо відведення  приватному підприємству "Калан"   земельної ділянки площею 0, 2500 га по вул. Ребета 8-В  у м. Івано-Франківську.                              

          Відповідно до ч. 2 ст. 77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" спори про поновлення порушених прав юридичних  і  фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

          ПП "Калан" 04.06.08 року надіслало на  адресу Івано-Франківської міської ради для розгляду і підписання два примірники договору оренди земельної ділянки.

          Відповідно до ч. 1 ст. 641 Цивільного кодексу України пропозицію  укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

          Пункт 1 статті 648 ЦК України  зазначає, що зміст договору,  укладеного  на  підставі  правового  акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

           За приписами    ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладання господарського договору є обов"язковим для сторін, якщо існує пряма вказівка Закону щодо обов"язковості укладання договору для  певних категорій суб"єктів господарювання .  

          Загальний порядок укладання господарських договорів встановлений ст. 181  Господарського кодексу України .

       За приписами вказаної норми відповідачу належало  після одержання проекту договору в разі згоди з його умовами  оформити договір  та повернути один примірник позивачу у 20 - ти  денний  строк . За наявності заперечень щодо окремих умов договору відповідачу  належало скласти протокол розбіжностей  та разом з договором у цей же строк направити  позивачу.

          Суду не подано доказів направлення Івано-Франківською міською радою жодної відповіді  на  пропозицію позивача ПП "Калан" укласти договір, тобто не виконано положення вищевказаних норм Господарського кодексу  України .  

        Частина 1 ст. 187 ГК України   встановлює , що спори  щодо укладання господарських договорів,  укладання яких є обов"язковим на підставі  закону,   розгляаються судом.

          Відповідно до ст. 14 Закону України "Про оренду землі"  істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки);  строк дії договору оренди;  орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки;  визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.

          Межі земельної ділянки встановлені та узгоджені в натурі, що підтверджується актом встановлення та узгодження меж земельної ділянки ПП "Калан". Копія акту наявна в матеріалах справи.

          В матеріалах справи наявна копія довідки № 05/3-1/559   від 10.07.08 року управління земельних ресурсів у м. Івано-Франківську, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки по вул. Ребета, 8-В  в  м. Івано-Франківську  становить 108558, 66  грн.

        Дослідивши поданий в матеріали справи проект договору оренди  земельної ділянки по вул. Ребета, 8-В  в  м. Івано-Франківську,  площею 0,2500  га, суд встановив, що він містить усі істотні умови та  відповідає повністю вимогам  чинного законодавства.

          Щодо заперечень відповідача, то слід зазначити наступне.

          Стаття 2 Закону України “Про судоустрій України” встановлює, що суд, здійснюючи правосуддя, на засадах верховенства права забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.

          Відповідно до частини першої ст. 6 Закону України “Про судоустрій України” усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав, свобод і законних інтересів незалежним і неупередженим судом, утвореним відповідно до закону.

          Згідно з п. 5 частини першої ст. 3 Цивільного кодексу України  однією з основних засад цивільного законодавства є судовий захист цивільного права та інтересу.

          Частина перша ст. 16 Цивільного кодексу України  передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового  права та інтересу.

          Таким чином, звернення особи до суду за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів гарантовано законодавством України .

          При цьому, частиною 3 ст.16 Цивільного кодексу України , передбачається,  що суд при дослідженні і встановленні дійсних обставин справи може відмовити особі(позивачу) у захисті , не застосовуючи  жоден із перерахованих у вказаній нормі способів, у випадку зловживання своїми правами.

          Відповідачем  не доведено жодної  із визначених ст. 13 Цивільного кодексу України  форм зловживання правом, яке вчинено б позивачем.

          Натомість, саме недотримання відповідачем норм Конституції України , Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та норм земельного законодавства призвело до порушення прав позивача.

          Отже, заперечення відповідача безпідставні.

За наведених обставин суд дійшов висновку про порушення прав позивача, а отже, обгрунтованість позовних вимог. Позов підлягає задоволенню.

      Судові витрати відповідно до вимог ст. 49 ГПК України слід відшкодувати позивачу з відповідача.

Керуючись   ст. 124, 142-145 Конституції України, ст. 3, 13, 15, 16, 641, 648 Цивільного кодексу України, ст. 179, 181, 187 Господарського кодексу України, ст. 116, 123, 124 Земельного кодексу України, Законом України "Про оренду землі", Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні",  Законом  України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», ст. 49, 82-8 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов задоволити.

             Укласти договір оренди земельної ділянки між Приватним підприємством "Калан", вул. Л. Ребета, 8-Г, м. Івано-Франківськ, 76018 (  код 30474477) та  Івано-Франківською  міською  радою,  вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ,76000, розміром 0, 2500 га по вул. Ребета, 8-В в м. Івано-Франківську в наступній редакції:

          

ДОГОВІР

ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

м. Івано-Франківськ                    18 червня 2008 року

Івано-Франківська міська рада в особі міського голови Анушкевичуса Віктора Андрюсовича, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надалі «Орендодавець», з одного боку, та Приватне підприємство “Калан” в особі директора Квочака Ігора Євгеновича, що діє на підставі Статуту, надалі «Орендар», з іншого боку, уклали цей Договір про наступне:

1. Предмет Договору

          1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове, платне володіння і користування (оренду) земельну ділянку по вул. Л. Ребета, 8-В, площею 0,2500  га в м. Івано-Франківську, відповідно до плану (схеми) розташування, що додається.

          1.2. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва виробничого приміщення станції технічного обслуговування.

2. Права і обов'язки сторін

2.1.Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

2.1.1.          використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

       2.1.2.додержання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, стандартів  державних норм і правил, проектних рішень, місцевих  правил забудови населених пунктів;

         2.1.3.додержання режиму використання водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони та територій, які особливо охороняються;

          2.1.4. своєчасного внесення орендної плати та своєчасного подання Розрахунку орендної плати.

         2.2. Орендодавець зобов'язаний:

       2.2.1. передати у користування земельну ділянку у стані, придатному для використання за цільовим  призначенням;

2.2.2. не втручатися у виробничу діяльність Орендаря і не вчиняти дій, які перешкоджали б Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою.

2.3.          Орендар має право:

      2.3.1.самостійно господарювати на землі, визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до призначення земельної ділянки та умов Договору;

      2.3.2.одержувати продукцію і доходи;

  2.3.3.здійснювати у встановленому  порядку за згодою  Орендодавця  зрошувальні,  осушувальні,  інші  меліоративні роботи;

    2.3.4.використовувати   у   встановленому   порядку   для   власних   потреб   наявні   на   земельній ділянці загальнопоширені корисні копалини, торф, лісові угіддя, водні об'єкти, а також інші корисні властивості землі;

  2.3.5.витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування;

     2.3.6.вимагати усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою;

    2.3.7.на відшкодування збитків, заподіяних земельній ділянці громадянами та юридичними особами;

 2.3.8.на передачу в суборенду орендованої земельної ділянки (її частини) за згодою Орендодавця.

    2.4.          При передачі в суборенду земельної ділянки,  зазначеної в п.1.1 Договору (її частини), умови договору суборенди земельної ділянки (її частини) мають бути визначені в межах цього Договору і не суперечити йому. Строк суборенди не може перевищувати строку дії Договору оренди.

У разі  припинення  або  розірвання   цього  Договору  чинність  договору  суборенди  земельної ділянки  припиняється.

Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

    2.5.          Орендар зобов'язаний:

  2.5.1.використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно з Договором оренди;

  2.5.2.додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля,  екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, державних стандартів, норм і правил, проектних рішень, місцевих правил забудови  населених пунктів;

     2.5.3.дотримуватись режиму використання водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони та територій, які особливо охороняються;

     2.5.4.своєчасно вносити орендну плату;

     2.5.5.не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;

      2.5.6.підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі;

   2.5.7.своєчасно надавати Орендодавцеві дані про стан і використання земель та інших природних ресурсів у  порядку, встановленому законом;

   2.5.8.дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з становленням земельних сервітутів та охоронних зон

  2.5.9.зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем.

2.6.          Орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні  із захистом права власності на земельну ділянку, передбаченим законами України.

2.7.          Витрати на поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем,    відшкодуванню    не підлягають.

          2.8.          Земельні сервітути та обмеження, встановлені щодо земельної ділянки, зазначеної в п. 1.1 Договору, після їх державної реєстрації є обов'язковими для Орендаря.

          29.          Приступати до використання земельної ділянки Орендар має право після державної реєстрації Договору  оренди.

2.10.          Ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди лежить на Орендареві.

3. Орендна плата

3.1.          Плата за оренду земельної ділянки, вказаної в п. 1.1 Договору, встановлюється в грошовій формі в розмірі 3419 ( три тисячі чотириста дев"ятнадцять)  гривень,  60  коп. в рік на основі розрахунку, поданого Орендарем  протягом місяця з дня виникнення права користування земельною ділянкою. Розмір орендної плати підлягає щорічному уточненню відповідно до п.3.3 цього Договору.

3.1.1.Грошова оцінка земельної ділянки 108 558 ( сто вісім тисяч п"ятсот п"ятдесят вісім)  гривень  66 коп.

32.          Орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним  днем звітного місяця, в місцевий бюджет код 20568100, р/р №33216815700002, код платежу 13050510, МФО 836014 в УДК в Івано-Франківській області.

33.          Розрахунок орендної плати складається на підставі даних державного земельного кадастру за станом на 1 січня поточного року і щороку подається Орендарем Орендодавцеві до 1 лютого поточного року з розбивкою річної суми земельного податку рівними частками за місяцями. При складанні Розрахунку орендної плати  враховується

коефіцієнт індексації грошової оцінки земель, що встановлюється згідно з чинним  законодавством.

34.          Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації на дату її   виплати відповідно до рівня  інфляції національної валюти України. Орендарем сплачується також три проценти  річних   з простроченої суми

35.          У разі збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати.

36.          Внесення орендної плати на майбутній період оренди допускається на строк, не більший одного року.

37.          У разі визнання Договору оренди недійсним одержана Орендодавцем орендна плата за фактичний строк  оренди землі не повертається.

3.8. У випадку оренди декількох земельних ділянок, орендар зобов'язаний при здійсненні платежу у графі "призначення платежу" вказувати № договору або № рахунку.

4. Відповідальність Сторін

          41.          Сторони несуть відповідальність за невиконання умов цього Договору.

          42.          За несвоєчасне внесення орендної плати Орендар сплачує пеню в розмірі 120 відсотків річних за кожен день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діє у період за який сплачується пеня.

         43.          Якщо недбале ставлення Орендаря до земельної ділянки або інші його дії чи бездіяльність призвели до її  деградації, виснаження, зниження родючості, забруднення, останній зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві заподіяну шкоду.

         4.4.          Орендодавець несе відповідальність за недоліки переданої в оренду земельної ділянки, що не були обумовлені ним у Договорі оренди, але які суттєво перешкоджають передбаченому Договором використанню земельної ділянки.

          Орендодавець не несе відповідальності за наслідки, які виникли в результаті недоліків переданої в оренду земельної ділянки, якщо про такі недоліки земельної ділянки зазначено в Договорі.

45.          У разі відмови Орендаря від укладеного Договору Орендодавець має право на відшкодування упущеної  вигоди у розмірі суми орендної плати за 6 місяців з часу підписання Договору, якщо відмова не пов'язана з порушенням Орендодавцем цього Договору.

46.          Орендар несе цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність за порушення земельного законодавства згідно з законами України.

4.7.          Сторони не несуть відповідальності, якщо неможливо виконати умови цього Договору внаслідок дії непереборної сили.

5. Строк дії Договору

51.          Договір складено Сторонами строком на три роки.

          52.          Цей Договір набирає чинності з моменту досягнення сторонами домовленості з усіх істотних умов, його підписання та державної реєстрації

         53.          В разі переходу права власності на земельну ділянку, вказану в п.1.1 цього Договору, до інших осіб Договір оренди зберігає чинність для нового власника.

6. Зміна, розірвання, припинення і поновлення Договору

61.          Зміна умов цього Договору можлива за взаємною згодою сторін.

62.          У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір вирішується в судовому порядку.

6.3.          Договір припиняється у разі:

6.31.          закінчення строку, на який було укладено Договір;

6.32.          розірвання Договору у встановленому порядку;

6.33.          одержання Орендарем земельної ділянки у власність у порядку, передбаченому Земельним  кодексом України;

6.34.          примусового викупу (вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності у порядку, встановленому законами України;

6.3.5.ліквідації юридичної особи - Орендаря.

         64.          Після закінчення строку, на який було укладено Договір, Орендар, що належно виконував обов'язки  відповідно до умов Договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. В разі продовження Договору оренди на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

65.          Договір оренди земельної ділянки може бути розірваний за взаємною згодою сторін.

         66.          На вимогу однієї із сторін Договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду у разі  невиконання сторонами їх обов'язків, передбачених розділом 2 цього Договору, у разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке суттєво перешкоджає передбаченому Договором використанню земельної ділянки,

а також на підставах, визначених законодавством України.

67.          У разі припинення або розірвання Договору оренди земельної ділянки Орендар зобов'язаний повернути  Орендодавцеві земельну ділянку в стані, придатному для використання за цільовим призначенням. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для забезпечення своїх вимог до Орендодавця.

7. Прикінцеві положення

7.1.          В інших випадках, які не передбачені цим Договором, сторони керуються чинним законодавством України.

          72.          Спори з питань, не врегульованих цим Договором, вирішуються судом у встановленому законодавством  порядку.

73.          Невід'ємною частиною цього Договору оренди є план (схема) земельної ділянки.

74.          Договір укладено в трьох примірниках, один з яких перебуває в Орендодавця, другий - в Орендаря, третій в Івано-Франківському міському управлінні земельних ресурсів і кожен з яких має однакову юридичну силу.

8. Юридичні адреси Сторін

8.1 .Орендодавець:   м.   Івано-Франківськ   вул.   Грушевського,21    місцевий   бюджет   код   20568100,   р/р №33219812700002, код платежу 13050200, МФО 836014 в УДК в Івано-Франківській області.

    8.2.Орендар : м. Івано-Франківськ,   вул. Л. Ребета, 8-Г, р/р26004010096980; код 30474477,  МФО 336235  в  ФКБ "Фінанси" та  "Кредит"


ОРЕНДОДАВЕЦЬ                                                            ОРЕНДАР                    

Івано-Франківська міська рада                                        ПП „Калан”

Міський голова  Віктор Анушкевичус                           Квочак Ігор Євгенович

М.П.                                                                                М.П.                    

Договір зареєстрований у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської  регіональної філії центру ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від

«          »          2008 р. за  №           

         Стягнути з відповідача Івано-Франківської  міської  радои,  вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ,76000 на користь позивача Приватного підприємства "Калан", вул. Л. Ребета, 8-Г, м. Івано-Франківськ, 76018 (  код 30474477): 85 грн. - витрат по сплаті державного мита та 118 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

 

Суддя                                                            Фанда Оксана Михайлівна

                                        рішення виготовлено та підписано 04.08.08 року                    

Виготовлено в АС "Діловодство суду" Олейняш  Е.М.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення29.07.2008
Оприлюднено28.05.2009
Номер документу3677972
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/65

Ухвала від 26.12.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 22.09.2010

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ніколаєв Михайло Ілліч

Ухвала від 11.05.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик Марія Сергіївна

Ухвала від 02.06.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик Марія Сергіївна

Ухвала від 15.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 01.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Судовий наказ від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 05.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 22.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 23.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні