Рішення
від 16.09.2008 по справі 9/78
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/78

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

16 вересня 2008 р.   Справа № 9/78   

 Господарський суд Івано-Франківської області у складі суду: судді Фанди Оксани Михайлівни при секретарі судового засідання Чмихові Юрію Анатолійовичу розглянувши у відкритому судовому засіданні  справу

за позовом  Приватного підприємства  "Терра-буд",  вул. Хіміків, 17/73, м. Івано-Франківськ,76018

до відповідача  Угринівської  сільської  ради,   с. Угринів, Тисменицький район, Івано-Франківська область,77423

про укладення договору оренди земельної ділянки

За участю представників сторін:

Від позивача:  Маланюк Олег Ярославович - представник, (довіреність від 20.05.2008)

Від позивача:  Попадинець Руслан Дмитрович - представник, (довіреність від 15.09.2008)

Від відповідача:  Терешкун Ірина Федорівна - представник, (довіреність №4 від 11.04.2008)

                    СУТЬ СПОРУ: Заявлено вимогу про укладення договору оренди земельної ділянки між приватним підприємством "Терра-Буд" та Угринівською сільською радою, для будівництва придорожніх громадських приміщень по вул. Калуське шосе в с. Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області   в редакції, запропонованій позивачем.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задоволити. В обгрунутування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив наступне.

04.05.07 року Угринівська сільська рада своїм рішенням дала дозвіл на виготовлення акту вибору земельної ділянки та збір матеріалів погодження.

27.12.07 року Угринівська сільська рада рішенням "Про затвердження матеріалів попереднього погодження" погодила матеріали попереднього погодження  місця розташування земельної ділянки та дала дозвіл приватному підприємству "Терра-Буд" на виготовлення проекту відведення земельної ділянки.

20.03.08 року ПП "Терра-Буд" отримало позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від головного управління земельних ресурсів в Івано-Франківській області ( № 768).

Представник позивача зазначив, що приватне підприємство "Терра-Буд" зібрало всю необхідну документацію для отримання даної земельної ділянки в оренду.

21.05.08 року позивачем на адресу Угринівської сільської ради було надіслано заяву з проханням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0, 35 га для  будівництва придорожніх громадських приміщень по вул. Калуське шосе в с. Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області та дати дозвіл на укладення договору оренди на земельну ділянку.

          Як вказав представник позивача, жодних рішень  про затвердження проекту землеустрою чи про відмову у затвердженні такого проекту щодо відведення приватному підприємству "Терра-Буд"  земельної ділянки площею  0, 35 га для  будівництва придорожніх громадських приміщень по вул. Калуське шосе в с. Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області,  Угринівською сільською  радою  не приймалось.

          05.07.08 року приватне підприємство "Терра-Буд" подало повторно до Угринівської сільської ради заяву про затвердження проекту землеустрою та  проект договору  оренди земельної ділянки для будівництва придорожніх громадських приміщень на Калуському шосе в с. Угринів.

На даний час позивачем не отримано відповіді на висловлену пропозицію. Натомість, як зазначив представник позивача, стало відомо, що  Угринівська сільська рада взагалі не збирається розглядати їхні заяви, приймати по них відповідні рішення та укладати договір оренди в порушення прийнятих своїх рішень, якими приватному підприємству "Терра-Буд" надала дозвіл на складання проекту землеустрою земельної ділянки.

Позивач вважає бездіяльність Угринівської сільської ради незаконною, оскільки в порушення власних рішень, зокрема п.3 рішення від 27 грудня 2008 року, де сільська рада вказала, що проект відведення подати на затвердження у встановленому порядку, порушує зобов'язання,  що виникли між нею та позивачем.

          Із посиланням на гл. 19 Земельного кодексу України, ст. 16 Циивільного кодексу України представник позивача зазначив, що порушені права та охоронювані законом інтереси позивача.

         Представник відповідача  Угринівської сільської    ради позовні вимоги заперечив та просив суд в їх задоволенні відмовити.  В обґрунтування заявлених заперечень представник відповідача   вказав наступне.

          На час проведення XVIII сесії Угринівської сільської ради 29.05.08 року до сільської ради надійшли наступні документи:

- лист управління земельних ресурсів у Тисменицькому районі  № 07-06-22/474 від 22.05.08 року про відкликання висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "Терра-Буд" від 15.01.08 року № 05-11/05, як такого, що прийнятий з порушенням вимог чинного земельного законодавства;

- лист головного управління земельних ресурсів в Івано-Франківській області № 1623/010-09/289 від 26.05.08 року, в якому Головне управління відкликає та скасовує висновок державної експертизи від 20.03.08 року № 768 про погодження вищезгаданого проекту землеустрою з переліком порушень допущених при відведенні земельної ділянки в оренду ПП "Терра-Буд";

- лист державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області № 07-30/490 від 02.06.08 року, в якому повідомляє про відкликання висновків від 06.12.07 року № 5742 та від 21.01.08 року № 287 про погодження місця розташування та проекту відведення земельної ділянки площею 0, 35 га ПП "Терра-Буд".

     Представник відповідача зазначив, що питання про затвердження проекту відведення земельної ділянки площею 0, 35 га ПП "Терра-Буд" на XVIII  сесію не виносилось, оскільки з відкликанням і скасуванням вищезгаданих висновків та державної експертизи втратив чинність і проект відведення спірної  земельної ділянки.

      Оскільки без належним чином оформлених та поданих документів рішення сесією сільської ради прийматися не могло, відповідно вищезгаданий проект відведення земельної ділянки залишився незатвердженим у передбаченому законом порядку і дозвіл на укладення договору оренди на вказану земельну ділянку сесією Угринівської сільської ради не надавався.

       Представник відповідача  зазначив, що на адресу Угринівської сільської ради не надходило ні доопрацьованих нових позитивних висновків, ні відповідно і нового проекту відведення земельної ділянки з доопрацьованим  позитивним висновком  державної експертизи землевпорядної документації Головного управління земельних ресурсів у Івано-Франківській області.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив, що  вимога про укладення договору оренди земельної ділянки між приватним підприємством "Терра-Буд" та Угринівською сільською радою, для будівництва придорожніх громадських приміщень по вул. Калуське шосе  в с.Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області підлягає до задоволення з огляду на наступне.

          Рішенням Угринівської сільської ради  від 04.05.07 року приватному підприємству "Терра-Буд" надано дозвіл на виготовлення  акту вибору земельної ділянки та збір матеріалів погодження.

     Рішенням Угринівської сільської ради "Про затвердження матеріалів попереднього погодження" від 27.12.07 року погоджено матеріали попереднього погодження місця  розташування земельної ділянки та надано дозвіл приватному підприємству "Терра-Буд" на виготовлення проекту відведення земельної ділянки.

21.05.08 року, 05.07.08 року, а також 24.07.08 року приватним підприємством "Терра-Буд" на адресу Угринівської сільської ради було надіслано заяву з проханням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,35 га для будівництва придорожніх громадських приміщень на Калуському шосе в с.Угринів та дати дозвіл на укладення договору оренди на земельну ділянку, разом з останньою заявою Угринівській сільській раді було надано два примірника договору оренди земельної ділянки для будівництва придорожніх громадських приміщень на Калуському шосе в с.Угринів. В заяві від 24.07.08 року, ПП "Терра-Буд" просило у 20 денний термін письмово повідомити підприємство про намір укласти нотаріальний договір в редакції,  запропонованій позивачем.

Суду не подано доказів що, на розгляд сесії Угринівської сільської ради виносилось питання затвердження проекту землеустрою та укладення договору оренди .

Позивачем  разом із позовною заявою було надано суду висновок Державної експертизи землевпорядної документації від 14.07.08 року № 3241,  виданого повторно по проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "Терра-Буд" для будівництва придорожніх громадських приміщень за адресою: вул.Калуське шосе с.Угринів, Тисменицький р-н, Івано-Франківська область.

Даний висновок видано з приміткою на доопрацювання:  зокрема в п.10 даного висновку зазначено перелік зауважень та пропозицій до землевпорядної документації, які необхідно доопрацювати.

ПП "Терра-Буд»надало суду докази доопрацювання даного висновку Державної експертизи, зокрема лист, що адресований ним та отриманий Івано-Франківським обласним головним управлінням земельних ресурсів 23.07.08 року. В даному листі ПП "Терра-Буд" надало обґрунтовані відповіді щодо зауважень та пропозицій до землевпорядної документації, таким чином доопрацювало висновок від 14.07.08 року № 3241.  

Стаття 1 ЗУ "Про державну експертизу землевпорядної документації" зазначає, що державна експертиза землевпорядної документації - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи.  

          Стаття 35 даного закону вказує, що результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи.

Висновки державної експертизи повинні містити оцінку допустимості та можливості прийняття рішення щодо об'єкта державної експертизи і враховувати соціально-економічні наслідки.

Якщо об'єкт державної експертизи підготовлений згідно з вимогами законодавства, встановленими стандартами, нормами і правилами, то він позитивно оцінюється та погоджується. У разі необхідності погодження може обумовлюватися певними умовами щодо додаткового опрацювання окремих питань та внесення коректив, виконання яких не потребує суттєвих доробок.

          Таким чином, доопрацювавши висновок державної експертизи, та виконавши вимоги законодавства, слід вважати даний висновок чинним та дійсним.

Позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією.

          Відповідно до п.11 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок"  після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

В силу ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішується на пленарному засіданні ради –сесії.

          Звідси випливає, що способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені територіальної громади, щодо регулювання земельних відносин є прийняття рішення сесії.

          Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

          Відповідно до п.1 ст.46 Закону України "По місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна, рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до п.5 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок –не рідше, ніж один раз на місяць.

Отже,  невинесення питання затвердження проекту землеустрою та укладення договору оренди Угринівською сільською радою на розгляд сесії сільської ради є порушенням норм чинного законодавства та свідченням її бездіяльності.

Відповідно до ч.8 ст.7 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" місцеві дозвільні органи протягом п'яти робочих днів приймають рішення про видачу або відмову у видачі суб'єкту господарювання документа дозвільного характеру та передають протягом двох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення адміністратору відповідні документи. У рішенні про відмову документа дозвільного характеру зазначаються підстави такої відмови.

Представник відповідача не подав суду доказів направлення відповіді позивачу.

В порушення норм закону Угринівською сільською радою не приймалось жодних рішень про затвердження проекту землеустрою чи про відмову у затвердженні такого проекту щодо відведення ПП "Терра-Буд" згідно повторної заяви від 24.07.08 року.

Відповідно до ч.2 ст.77 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають  в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

24.07.08 року  ПП "Терра-Буд" надіслало на адресу Угринівської сільської ради для розгляду і підписання проект договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст. 641 Цивільного кодексу України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

          Пункт 1 статті 648 ЦК України  зазначає, що зміст договору,  укладеного  на  підставі  правового  акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

           За приписами    ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладання господарського договору є обов"язковим для сторін, якщо існує пряма вказівка Закону щодо обов"язковості укладання договору для  певних категорій суб"єктів господарювання .  

          Загальний порядок укладання господарських договорів встановлений ст. 181  Господарського кодексу України .

          За приписами вказаної норми відповідачу належало після одержання проекту договору в разі згоди з його умовами оформити договір та повернути один примірник позивачу у 20 –ти денний строк. За наявності заперечень щодо окремих умов договору відповідачу належало скласти протокол розбіжностей та разом з договором у цей же строк направити позивачу.

Суду не подано доказів направлення Угринівською сільською радою жодної відповіді на пропозицію приватного підприємства "Терра-Буд" укласти договір, тобто не виконано положення вищевказаних норм законодавства.

Частина 1 ст. 187 ГК України встановлює, що спори щодо укладання господарських договорів, укладання яких є обов'язковим на підставі закону, розглядаються судом.

Відповідно до ст.14 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди; строк дії договору оренди; орендна плата; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.

          Дослідивши поданий суду проект договору оренди земельної ділянки площею 0,35 га для будівництва придорожніх громадських приміщень на вул. Калуське шосе в с.Угринів, суд встановив, що він містить усі істотні умови та відповідає повністю вимогам чинного законодавства України.

                    За наведених обставин суд дійшов висновку про порушення прав позивача, а отже, обґрунтованість позовних вимог. При цьому суду врахував і наступне .

          Стаття 2 Закону України “Про судоустрій України” встановлює, що суд, здійснюючи правосуддя, на засадах верховенства права забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави.

          Відповідно до частини першої ст. 6 Закону України “Про судоустрій України” усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав, свобод і законних інтересів незалежним і неупередженим судом, утвореним відповідно до закону.

          Згідно з п. 5 частини першої ст. 3 Цивільного кодексу України  однією з основних засад цивільного законодавства є судовий захист цивільного права та інтересу.

          Частина перша ст. 16 Цивільного кодексу України  передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового  права та інтересу.

          Таким чином, звернення особи до суду за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів гарантовано законодавством України .

          При цьому, частиною 3 ст.16 Цивільного кодексу України , передбачається,  що суд при дослідженні і встановленні дійсних обставин справи може відмовити особі (позивачу) у захисті, не застосовуючи  жоден із перерахованих у вказаній нормі способів, у випадку зловживання своїми правами.

          Відповідачем  не доведено жодної  із визначених ст. 13 Цивільного кодексу України  форм зловживання правом, яке вчинено б позивачем.

                    Натомість, саме недотримання відповідачем норм Конституції України , Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та норм земельного законодавства призвело до порушення прав позивача.

          Керуючись ст. 19, 124, 142-145 Конституції України, ст. 3, 13, 16, 641 Цивільного кодексу України, ст. 179, 181, 187 Господарського кодексу України, ст. 116,  124 Земельного кодексу України, Законом України "Про оренду землі", Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", ст. 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов задоволити.

Укласти договір оренди земельної ділянки між Приватним підприємством "Терра-Буд", вул. Хіміків, 17/73, м. Івано-Франківськ, 76018   (ід. код 34623791) та Угринівською сільською радою, с. Угринів, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 76018  для будівництва придорожніх громадських приміщень по вул. Калуське шосе  в с.Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області, в наступній редакції:

ДОГОВІР

ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

м. Івано-Франківськ                    

      Угринівська сільська рада в особі сільського голови Р.Я. Терешкуна , що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надалі «Орендодавець», з одного боку, та Приватне підприємство "ТЕРРА-БУД" , в особі директора В.Р. Шкварка, що діє на підставі статуту, надалі «Орендар», з іншого боку, уклали цей Договір про наступне:

                                                         1. Предмет Договору

      1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове, платне володіння і користування (оренду) земельну ділянку по вул. Калуське шосе в с.Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області, площею 0,35 га, відповідно до плану (схеми) розташування, що додається.

   1.2. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва придорожніх громадських приміщень на вул. Калуське шосе в с.Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області.

2. Права і обов'язки сторін

      2.1.Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

       2.1.1.          використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

     2.1.2.додержання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, стандартів  державних норм і правил, проектних рішень, місцевих

правил забудови населених пунктів;

   2.1.3.додержання режиму використання водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони та територій, які особливо охороняються;

  2.1.4. своєчасного внесення орендної плати та своєчасного подання Розрахунку орендної плати.

      2.2. Орендодавець зобов'язаний:

     2.2.1. передати у користування земельну ділянку у стані, придатному для використання за цільовим  призначенням;

   2.2.2. не втручатися у виробничу діяльність Орендаря і не вчиняти дій, які перешкоджали б Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою.

    2.3.          Орендар має право:

   2.3.1.самостійно господарювати на землі, визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до призначення земельної ділянки та умов Договору;

    2.3.2.одержувати продукцію і доходи;

 2.3.3.здійснювати у встановленому  порядку за згодою  Орендодавця  зрошувальні,  осушувальні,  інші  меліоративні роботи;

   2.3.4.використовувати   у   встановленому   порядку   для   власних   потреб   наявні   на   земельній   ділянці загальнопоширені корисні копалини, торф, лісові угіддя, водні об'єкти, а також інші корисні властивості землі;

  2.3.5.витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування;

     2.3.6.вимагати усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою;

      2.3.7.на відшкодування збитків, заподіяних земельній ділянці громадянами та юридичними особами;

  2.3.8.на передачу в суборенду орендованої земельної ділянки (її частини) за згодою Орендодавця.

       2.4.          При передачі в суборенду земельної ділянки, зазначеної в п.1.1 Договору (її частини), умови договору суборенди земельної ділянки (її частини) мають бути визначені в межах цього Договору і не суперечити йому.

Термін суборенди не може перевищувати строку дії Договору оренди.

    У  разі  припинення  або  розірвання   цього  Договору  чинність  договору  суборенди  земельної ділянки  припиняється.

     Договір суборенди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

     2.5.          Орендар зобов'язаний:

2.5.1.використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно з Договором оренди;

  2.5.2.додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля,  екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, державних стандартів, норм і правил, проектних рішень, місцевих правил забудови  населених пунктів;

     2.5.3.дотримуватись режиму використання водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони та територій, які особливо охороняються

      2.5.4.своєчасно вносити орендну плату;

2.5.5.не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів;

2.5.6.підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі;

   2.5.7.своєчасно надавати Орендодавцеві дані про стан і використання земель та інших природних ресурсів у  порядку, встановленому законом;

  2.5.8.дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з становленням земельних сервітутів та охоронних зон;

2.5.9.зберігати геодезичні знаки, протиерозійні споруди, мережі зрошувальних і осушувальних систем.

2.6.          Орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні  із захистом права власності на земельну ділянку, передбаченим законами України.

    2.7.Витрати на поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем,    відшкодуванню    не підлягають.

2.8.          Земельні сервітути та обмеження, встановлені щодо земельної ділянки, зазначеної в п. 1.1 Договору, після їх державної реєстрації є обов'язковими для Орендаря.

2.9.          Приступати до використання земельної ділянки Орендар має право після державної реєстрації Договору  оренди.

2.10.          Ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди лежить на Орендареві.

3. Орендна плата

3.1.          Плата за оренду земельної ділянки, вказаної в п. 1.1 Договору, встановлюється в грошовій формі в розмірі 6167,93 грн. в рік (205597,57грн –3% = 6167,93 грн.) на основі розрахунку, поданого Орендарем  протягом місяця з дня виникнення права користування земельною ділянкою. Розмір орендної плати підлягає щорічному уточненню відповідно до п.3.3 цього Договору.

3.1.1.Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно висновку Управління земельних ресурсів у Тисменицькому районі 205597,57  грн.

          3.2.          Орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним  днем звітного місяця, в місцевий бюджет на розрахунковий рахунок Орендодавця.

3.3.          Розрахунок орендної плати складається на підставі даних державного земельного кадастру за станом на 1 січня поточного року і щороку подається Орендарем Орендодавцеві до 1 лютого поточного року з розбивкою річної суми земельного податку рівними частками за місяцями. При складанні Розрахунку орендної плати  враховується

коефіцієнт індексації грошової оцінки земель, що встановлюється згідно з чинним  законодавством.

3.4.          Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації на дату її   виплати відповідно до рівня  інфляції національної валюти України. Орендарем сплачується також три проценти  річних   з простроченої суми

         3.5.          У разі збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати.

         3.6.          Внесення орендної плати на майбутній період оренди допускається на термін, не більший одного року.

3.7.          У разі визнання Договору оренди недійсним одержана Орендодавцем орендна плата за фактичний строк  оренди землі не повертається.

3.8. У випадку оренди декількох земельних ділянок, орендар зобов'язаний при здійсненні платежу у графі "призначення платежу" вказувати № договору або № рахунку.

4. Відповідальність Сторін

4.1.          Сторони несуть відповідальність за невиконання умов цього Договору.

4.2.          За несвоєчасне внесення орендної плати Орендар сплачує пеню в розмірі 120 відсотків річних за кожен день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діє у період за який сплачується пеня.

          4.3.          Якщо недбале ставлення Орендаря до земельної ділянки або інші його дії чи бездіяльність призвели до її  деградації, виснаження, зниження родючості, забруднення, останній зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві заподіяну шкоду.

4.4.          Орендодавець несе відповідальність за недоліки переданої в оренду земельної ділянки, що не були обумовлені ним у Договорі оренди, але які суттєво перешкоджають передбаченому Договором використанню земельної ділянки.

          Орендодавець не несе відповідальності за наслідки, які виникли в результаті недоліків переданої в оренду земельної ділянки, якщо про такі недоліки земельної ділянки зазначено в Договорі.

4.5.          У разі відмови Орендаря від укладеного Договору Орендодавець має право на відшкодування упущеної  вигоди у розмірі суми орендної плати за 6 місяців з часу підписання Договору, якщо відмова не пов'язана з порушенням Орендодавцем цього Договору.

4.6.          Орендар несе цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність за порушення земельного законодавства згідно з законами України.

4.7.          Сторони не несуть відповідальності, якщо неможливо виконати умови цього Договору внаслідок дії непереборної сили.

5. Термін дії Договору

5.1.          Договір складено Сторонами терміном на три роки.

5.2.          Цей Договір набирає чинності з моменту досягнення сторонами домовленості з усіх істотних умов, його підписання та державної реєстрації

5.3.          В разі переходу права власності на земельну ділянку, вказану в п.1.1 цього Договору, до інших осіб Договір оренди зберігає чинність для нового власника.

                           6. Зміна, розірвання, припинення і поновлення Договору

6.1.          Зміна умов цього Договору можлива за взаємною згодою сторін.

          6.2.          У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір вирішується в судовому порядку.

        6.3.  Договір припиняється у разі:

               6.3.1.закінчення терміну, на який було укладено Договір;

        6.3.2.розірвання Договору у встановленому порядку;

6.3.3.          одержання Орендарем земельної ділянки у власність у порядку,     передбаченому Земельним  кодексом України;

6.3.4.          примусового викупу (вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності у порядку, встановленому законами України;

6.3.5.ліквідації юридичної особи - Орендаря.

        6.4.          Після закінчення строку, на який було укладено Договір, Орендар, що належно виконував обов'язки  відповідно до умов Договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. В разі продовження Договору оренди на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

6.5.          Договір оренди земельної ділянки може бути розірваний за взаємною згодою сторін.

6.6.          На вимогу однієї із сторін Договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду у разі  невиконання сторонами їх обов'язків, передбачених розділом 2 цього Договору, у разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке суттєво перешкоджає передбаченому Договором використанню земельної ділянки,

а також на підставах, визначених законодавством України.

6.7.          У разі припинення або розірвання Договору оренди земельної ділянки Орендар зобов'язаний повернути  Орендодавцеві земельну ділянку в стані, придатному для використання за цільовим призначенням. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для забезпечення своїх вимог до Орендодавця.

7. Прикінцеві положення

      7.1.В інших випадках, які не передбачені цим Договором, сторони керуються чинним законодавством України.

7.2.Спори з питань, неврегульованих цим Договором, вирішуються судом у встановленому законодавством  порядку.

7.3.Невід'ємною частиною цього Договору оренди є план (схема) земельної ділянки.

7.4.Договір укладено в чотирьох примірниках, один з яких перебуває в Орендодавця, другий - в Орендаря, третій в Івано-Франківському міському управлінні земельних ресурсів, четвертий в ДПІ і кожен з них має однакову юридичну силу.

8. Юридичні адреси Сторін

8.1.Орендодавець:   с. Угринів Тисменицького району Івано-Франківської області .

8.2. Орендар :  вул. Хіміків, 17/73, м. Івано-Франківськ.           

ОРЕНДОДАВЕЦЬ:                                                                       ОРЕНДАР:                    

Угринівська сільська рада                                                 Приватне підприємство

Сільський голова                Р. Терешкун                                          "ТЕРРА-БУД"    

                                                                                                          Директор                   В.Шкварок

М.П.                                                                                          М.П.                    

Договір зареєстрований у Івано-Франківському міському відділі Івано-Франківської  регіональної філії центру ДЗК при Держкомземі України, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від

«          »          2008р. за №           

                    Стягнути з відповідача Угринівської сільської ради, с. Угринів, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 76018 на користь позивача Приватного підприємства "Терра-Буд", вул. Хіміків, 17/73, м. Івано-Франківськ, 76018 ( ід. код 34623791): 85 грн. - витрат по сплаті державного мита та 118 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

 

Суддя                                                            Фанда Оксана Михайлівна

                                                  рішення виготовлено та підписано 29.09.08 року          

Виготовлено в АС "Діловодство суду" Олейняш  Е.М.

                             

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення16.09.2008
Оприлюднено28.05.2009
Номер документу3678336
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/78

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кротюк О.В.

Постанова від 16.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні