cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2014 р. Справа №805/17498/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13 год. 15 хвил.
Донецький окружний адміністративний суд в складі судді Бєломєстнова О.Ю. за участі секретаря Сімонова Д.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області до приватного акціонерного товариства «Суднобудівний завод «Плаз» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду
за участю представника позивача Карапіри М.П.
представника відповідача Шевкунової Л.В.
ВСТАНОВИВ:
Територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області звернулося до суду з позовною заявою до приватного акціонерного товариства «Суднобудівний завод «Плаз» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в органах Держгірпромнагляду, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
В подальшому позивач уточнив позовні вимоги та просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням автонавантажувача «Балканкар» б/н, не зареєстрованого в органах Держгірпромнагляду у встановленому порядку, в/п 5 тон, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що ним була проведена планова перевірка відповідача. Під час проведення перевірки були виявлені порушення ст. 13, 21 Закону України «Про охорону праці» та Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених постановою КМУ України від 26 жовтня 2011 р. N 1107, Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених постановою КМУ України від 26 травня 2004 р. N 687, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. А саме, підприємством не отриманий дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (технологічні транспортні засоби, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду, вантажопідіймальні крани); на підприємстві використовується автонавантажувач «Балканкар» б/н, не зареєстрований в органах Держгірпромнагляду у встановленому порядку, в/п 5 тон, що не пройшов щорічний технічний огляд; відсутній паспорт навантажувача; наказами не призначені особи, відповідальні за виконання робіт підвищеної небезпеки (експлуатацію посудин, що працюють під тиском, вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин та механізмів та ін.) та за справний технічний стан обладнання підвищеної небезпеки.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача в судове засідання з'явився, надав заяву, якою визнав позовні вимоги у повному обсязі.
Заслухавши представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Позивач - Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області зареєстрований виконавчим комітетом Донецької міської ради, ЄДРПОУ 37968280.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 408/2011 (надалі - Положення № 408) Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Пунктом 6 Положення № 408 визначено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Наказом Держгірпромнагляду України від 2 грудня 2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (надалі - Положення № 186), згідно пункту 1 якого, територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (скорочена назва - територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області) є територіальним органом, який діє у складі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у та їй підпорядковується. Територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області (далі - територіальне управління) є правонаступником прав та обов'язків територіального управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Донецькій області.
Відповідно до статті 38 Закону України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII (надалі - Закон № 2694) державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Нормою статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V (надалі - Закон № 877) закріплено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з вимогами підпункту 7 пункту 4 Положення № 186 територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Позивачем відповідно до направлення на проведення перевірки від 18.11.2013 року № 019-10/577 було проведено планову перевірку відповідача щодо дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
Під час проведення перевірки були виявлені порушення ст. 13, 21 Закону України «Про охорону праці» та Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених постановою КМУ України від 26 жовтня 2011 р. N 1107, Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених постановою КМУ України від 26 травня 2004 р. N 687, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. А саме, підприємством не отриманий дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (технологічні транспортні засоби, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду, вантажопідіймальні крани); на підприємстві використовується автонавантажувач «Балканкар» б/н, не зареєстрований в органах Держгірпромнагляду у встановленому порядку, в/п 5 тон, що не пройшов щорічний технічний огляд; відсутній паспорт навантажувача; наказами не призначені особи, відповідальні за виконання робіт підвищеної небезпеки (експлуатацію посудин, що працюють під тиском, вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин та механізмів та ін.) та за справний технічний стан обладнання підвищеної небезпеки.
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до пункту 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року № 826 (надалі - Положення № 826) загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Згідно з пунктом 2.26 Положення № 826 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у позивача виникли підстави для звернення до суду щодо повного зупинення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням автонавантажувача «Балканкар» б/н.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону № 877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Позивач згоден з зазначеними вище порушеннями та визнає позовні вимоги у повному обсязі.
Згідно з ч. 3 ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно з ч. 3 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
У зв'язку з наведеним суд вважає позов таким, що підлягає задовольню
Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 10, 11, 86, 94, 112, 113, 136, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області до приватного акціонерного товариства «Суднобудівний завод «Плаз» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства «Суднобудівний завод «Плаз» (87509, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Заозерна, 62 ЄДРПОУ 13528895) шляхом повного зупинення вантажно-розвантажувальних робіт з використанням автонавантажувача «Балканкар» б/н, в/п 5 тон.
Звернути постанову до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Вступна та резолютивна частина постанови проголошена у судовому засіданні 09 січня 2014р. Постанова виготовлена в повному обсязі 14 січня 2014р.
Суддя Бєломєстнов О. Ю.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2014 |
Оприлюднено | 27.01.2014 |
Номер документу | 36783885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бєломєстнов О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні