ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 січня 2014 року м. Київ К/9991/73268/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Суддів:Черпіцької Л.Т. Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.
провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 14.06.2011р. та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2011р. у справі № 2а/0270/1085/11 за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до Вінницької районної державної адміністрації, треті особи: Колногозюк Василь Володимирович, державний реєстратор Вінницької районної державної адміністрації, про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У січні 2009 року позивачі - члени Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Шевченка звернулись з позовом до Вінницької районної державної адміністрації, треті особи: Колногозюк Василь Володимирович, державний реєстратор Вінницької районної державної адміністрації, у якому просили:
- визнати незаконними реєстраційні дії Вінницької РДА по наданню створеному ПОСП «Тарас Шевченко» ідентифікаційного коду 03733826, присвоєного КСП ім. Шевченка;
- визнати незаконними дії Вінницької РДА щодо вчинення реєстраційного запису про перереєстрацію КСП ім. Шевченка, код ЄДРПОУ 03733826 в ПОСП «Тарас Шевченко»;
- скасувати реєстраційний запис про перереєстрацію КСП ім. Шевченка в ПОСП «Тарас Шевченко»;
- зобов'язати Державного реєстратора Вінницької РДА внести запис про скасування змін, внесених 22.02.2000 р. Вінницькою РДА до реєстраційної картки КСП ім. Шевченка;
- зобов'язати Державного реєстратора Вінницької РДА внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відомості про КСП ім. Шевченка згідно присвоєного ідентифікаційного коду 03733826, оформити та видати свідоцтво про державну реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивачі посилаються на те, що будучи членами Колективного сільськогосподарського підприємства ім. Шевченка вони не були повідомлені про здійснення Вінницькою РДА перереєстрації КСП ім. Шевченка на приватне орендне сільськогосподарське підприємство «Тарас Шевченко». Вказують, що в процесі реорганізації Вінницькою РДА присвоєно ПОСП «Тарас Шевченко» ідентифікаційний код 03733826, який належить КСП ім. Шевченка. Також зазначають, що загальні збори, на яких повинно було вирішуватись питання щодо реорганізації або ліквідації підприємства не проводились, відповідного протоколу зборів не існує, а тому реєстраційна дія, здійснена відповідачем щодо присвоєння ідентифікаційного коду 03733826 ПОСП «Тарас Шевченко», який належить КСП ім. Шевченка, є незаконною та протиправною.
Справа судами розглядалась неодноразово. Останніми судовими рішеннями, а саме постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 14.06.2011р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2011р., в задоволенні позову відмовлено.
Суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що відповідачем доведено правомірність своїх дій, зокрема, те, що вчиняючи у 2000 році реєстраційні дії щодо перереєстрації КСП ім.Шевченка в ПОСП «Тарас Шевченко», права, свободи та інтереси позивачів не були порушені, а відповідач діяв в спосіб та в межах повноважень, визначених Законом.
На постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 14.06.2011р. та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2011р. надійшла касаційна скарга позивачів, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, ставиться питання про їх скасування та ухвалення нового рішення про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги та заперечень на неї, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням Загальних зборів пайовиків КСП ім. Шевченка від 12.01.2000р. перетворено КСП ім. Шевченка у приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Тарас Шевченко» та затверджено Статут «Тарас Шевченко».
Для проведення перереєстрації КСП ім. Шевченка, державному реєстратору були наданні: рішення №1 про створення ПОСП "Тарас Шевченко" від 18.02.2000р., виписка з протоколу №1 загальних зборів пайовиків КСП ім. Шевченка від 12.01.2000р. та копія газетної вирізки про опубліковану інформацію щодо реорганізації, за результатами розгляду яких було здійснено перереєстрацію КСП ім. Шевченка.
На час виникнення спірних правовідносин, порядок державної реєстрації та перереєстрації суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, за винятком окремих видів суб'єктів підприємницької діяльності, для яких законами України встановлено спеціальні правила державної реєстрації, а також порядок скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, визначено Законом України "Про підприємництво" та "Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 740 від 25.05.1998р.
Відповідно до статті 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. Цією ж статтею передбачено, що у разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.
Таким чином, перетворення - це особливий вид реорганізації, який пов'язаний зі зміною організаційно-правової форми юридичної особи, і при цьому до правонаступника юридичної особи, що створюється в результаті реорганізації, переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи, що припиняється.
Статтею 8 Закону України "Про підприємництво" (який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що органам державної реєстрації забороняється вимагати від суб'єктів підприємницької діяльності додаткові документи, не передбачені цим Законом.
Державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності проводиться за наявності всіх необхідних документів за заявочним принципом протягом не більше п'яти робочих днів. Органи державної реєстрації зобов'язані протягом цього терміну внести дані з реєстраційної картки до Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційним кодом (для юридичних осіб), який надається органам державної реєстрації органами державної статистики, або ідентифікаційним номером фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів.
У разі зміни назви, організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності, а також форми власності суб'єкти підприємницької діяльності у місячний термін з моменту настання зазначених змін зобов'язані подати документи для перереєстрації.
Перереєстрація суб'єкта підприємницької діяльності проводиться в порядку, встановленому для його реєстрації.
Відповідно до вимог пунктів 20, 21 Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності у разі зміни назви, організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності, а також форми власності суб'єкт підприємницької діяльності у місячний термін з моменту настання зазначених змін зобов'язаний подати документи для перереєстрації з підтвердженням опублікування інформації про зміни у друкованих засобах масової інформації. Перереєстрація суб'єктів підприємницької діяльності проводиться в порядку, встановленому для його державної реєстрації.
Пунктом третім цього Положення встановлено вичерпний перелік документів, які повинні бути подані для державної реєстрації (перереєстрації).
Судами встановлено, що державному реєстратору було подано повний пакет документів.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 10 Положення за наявності усіх документів, вказаних в цьому Положенні, орган державної реєстрації був зобов'язаний протягом не більше п'яти робочих днів з дня їх подачі внести дані реєстраційної картки в Реєстр суб'єктів підприємницької діяльності і видати посвідчення про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційного коду юридичної особи, що надається органу державної реєстрації органом державної статистики.
Пунктом п'ятнадцятим Положення про Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 118, з подальшими змінами, встановлено, що у разі включення суб'єкта господарської діяльності в Державний реєстр йому привласнюються ідентифікаційний код і коди класифікаційних ознак. Суб'єктам підприємницької діяльності ідентифікаційний код привласнюється органами державної реєстрації в ході реєстрації. Ідентифікаційний код є єдиним для усього інформаційного простору України і зберігається за суб'єктом впродовж усього періоду його існування.
Згідно п.6 Положення ідентифікаційний код зберігається за суб'єктом, якому він присвоєний, протягом усього періоду його існування і є єдиним.
У разі перетворення юридичної особи, крім центральних органів виконавчої влади, за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код.
Отже, у разі перереєстрації суб'єкта господарської діяльності за ним може зберігатися ідентифікаційний код попередника.
Таким чином, правильними є висновки судів попередніх інстанцій про те, що здійснюючи перереєстрацію КСП ім. Шевченка та державну реєстрацію ПОСП "Тарас Шевченко" відповідач діяв на виконання вимог чинного законодавства в межах своїх повноважень, не порушуючи при цьому прав та законних інтересів позивачів.
За таких обставин судова колегія дійшла висновку, що при вирішенні справи судами першої та апеляційної інстанцій вірно застосовані норми матеріального та процесуального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують, а тому підстав для задоволення касаційної скарги судова колегія не вбачає.
Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 відхилити, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 14.06.2011р. та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.10.2011р. залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 25.01.2014 |
Номер документу | 36795027 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Черпіцька Л.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні