ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
26.03.09 Справа №2а-8764/08/8
(09:55)
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О. , при секрета рі Дрягіні В.П., розглянув у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Сімферо полі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримреста врація-1"
про стягнення 788,22 грн
за участю представників:
від позивача - не з' явивс я.
від відповідача - не з' явився.
Суть спору: Державн а податкова інспекція у м. Сім ферополі АР Крим звернулася до Окружного адміністративн ого суду АР Крим із адміністр ативним позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Кримреставрація-1" про стя гнення 788,22грн. заборгованості по штрафним санкціям.
Позовні вимоги вмотивован і тим, що відповідачем не спла чуються у встановлені законо м строки самостійно задеклар овані податкові зобов' язан ня з податку на прибуток підп риємств, у зв' язку з чим до нь ого застосовані штрафні санк ції, які також не сплачені у по вному обсязі, що і стало підст авою для звернення позивача з позовом до суду.
У судове засідання, що відбу лося 26.03.09р., сторони явку предст авників не забезпечили, про д ень, час та місце слухання спр ави повідомлені належним чин ом: рекомендованою кореспонд енцією з повідомленням про в ручення.
Враховуючи те, що відповіда ч не з' явився у судове засід ання без повідомлення ним пр о причини неприбуття, хоча пр о день, час та місце судового р озгляду справи сповіщався на лежним чином та завчасно - р екомендованою кореспонденц ію, приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи достатньо доказів для з' ясування обс тавин по справі, суд вважає мо жливим розглядати справу у в ідсутності представників ст орін.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримреста врація-1" зареєстровано як суб ' єкт підприємницької діяль ності - юридична особа, що пі дтверджується довідкою ГУ ст атистики АРК, свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.20,21).
Товариство з обмеженою від повідальністю "Кримреставра ція-1" 27.12.02р. взято на облік як пла тник податків у Державній по датковій інспекції у м. Сімфе рополі АР Крим.
12.01.2008р. та 13.03.2008р. Державною пода тковою інспекцією у м. Сімфер ополі АР Крим проведені нев иїзні документальні перевір ки своєчасності сплати подат ку на прибуток підприємств, в ході яких виявлені порушенн я п.16.4 ст.16 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств», п.п. 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (д алі Закон № 2181) а саме: несвоєча сно сплачений податок на при буток підприємств.
Результати перевірок знай шли своє відображення в акта х перевірок №110/15-1/32471310 від 12.01.2008р. та №1809/151/30471310 від 13.03.2008р. (а.с.8,12).
За порушення податкового з аконодавства на підставі вищ енаведених актів перевірок в ідносно відповідача прийнят і податкові повідомлення-ріш ення №000150184 від 18.01.2008р., №000150185 від 18.01.2008р ., №0005331501/0 від 18.03.2008р. про застосуван ня штрафних санкцій за не сво єчасну сплату податку на при буток підприємств згідно з п .п.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами і державними ціл ьовими фондами» відповідно н а 81,60грн.,740,50грн., 40,80грн. (а.с.10,11,14).
Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).
Згідно з п.11 ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» органи держ авної податкової служби мают ь право застосовувати до пла тників податків фінансові (ш трафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільо вих фондів суми недоїмки, пен і у випадках, порядку і розмір ах, встановлених законами Ук раїни.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.
Відповідно до п.п. 1.2 ст. 1 Закон у № 2181 податкове зобов' язанн я - це зобов' язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.
Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни від 21.12.2000р. № 2181 - ІІІ “Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами”платник податків самостійно обчислює суму по даткового зобов'язання, яку з азначає в податковій деклара ції.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України № 2181-ІІІ, податкове зоб ов'язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'яз ання не може бути оскаржене п латником податків в адмініст ративному або судовому поряд ку.
Згідно п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону У країни №2181-ІІІ у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов 'язання протягом граничних с троків, визначених цим Закон ом, такий платник податку зоб ов'язаний сплатити штраф у та ких розмірах:
при затримці до 30 календа рних днів, наступних за остан нім днем граничного строку с плати узгодженої суми податк ового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кал ендарних днів включно, насту пних за останнім днем гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння, - у розмірі двадцяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Зазначені санкції застосо вані в порядку ст. 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» та на підставі ст. 5 цього Закону підлягають сплаті в десятид енний строк від дня отриманн я вищевказаних податкових по відомлень-рішеннь.
Судом встановлено, що подат кові повідомлення-рішення №0 00150184 від 18.01.2008р., №000150185 від 18.01.2008р., №0005331501/0 від 18.03.2008р. отримані відповідач ем відповідно 30.01.08р. та 21.03.08р., про що свідчать відмітки на корі нцях цих податкових повідомл ень-рішень, та відмітка на пов ідомленні про вручення пошто вого відправлення (а.с. 10,11,13).
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкові повідомле ння-рішення прийняті з поруш енням вимог діючого законода вства.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов' язання, нараховане конт ролюючим органом, в сумі 862,90грн ., але сплачено тільки 74,68грн. Та ким чином заборгованість з ш трафних санкцій за вищенавед еними податковими повідомле ннями-рішеннями склала 788,22грн ., що підтверджується матеріа лами справи, а саме розрахунк ом заборгованості та витягом з картки особового рахунку (а .с.4,16).
Відповідно до п.п.1.10. ст.1 Закон у № 2181 податкова вимога - письмо ва вимога податкового органу до платника податків погаси ти суму податкового боргу.
У разі коли платник податкі в не сплачує суму податковог о зобов' язання в установлен і строки, податковий орган на дсилає такому платнику подат ків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 податкові вимоги на дсилаються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
Відповідно до п.п. 6.2.4. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 податкова вимога вв ажається надісланою (вручено ю) юридичній особі, якщо її пер едано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Відповідно до п.п. 6.2.5. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 у разі коли сума пода ткового боргу, визначена у пе ршій податковій вимозі, само стійно погашається платнико м податків до виставлення др угої податкової вимоги, друг а податкова вимога не надсил ається.
Відповідно до п.п. 6.3.2. п.6.3. ст. 6 З акону № 2181 у разі коли у платник а податків, якому було надісл ано першу податкову вимогу, в иникає новий податковий борг , друга податкова вимога має м істити суму консолідованого боргу. При цьому окрема подат кова вимога щодо такого ново го податкового боргу не вист авляється.
Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.
Судом встановлено, що про не обхідність погашення податк ового боргу в розмірі 747,42грн. Д ПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу відповідача було нап равлено першу податкову вимо гу від 12.02.08р. № 1/483, а 12.05.08р. другу под аткову вимогу №2/1287 про сплату п одаткового боргу в розмірі 788, 22грн., які були отримані відпо відачем відповідно 10.04.08р. та 21.05.0 3р. (а.с.7).
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов' язання, нараховане конт ролюючим органом, в сумі 788,22грн .
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості в роз мірі 788,22грн., або оскарження за значених податковових вимог .
При таких обставинах вимог и позивача підлягають задово ленню у повному обсязі, тому щ о не суперечать чинному зако нодавству та підтверджуютьс я матеріалами справи.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повн істю.
2.Стягнути з Товариства з об меженоювідповідальністю "Кр имреставрація-1" (АРК, м. Сімфер ополь, вул. Узлова, 2; код ЄДРПОУ 32471310, р/р 26063440156760, Кримська республі канська філія АКБ «УСБ» м. Сім ферополь) на користь Державн ого бюджету м. Сімферополь (р /р 31112009700002, код податку 11021000, банк оде ржувач: Головне управління Д ержавного казначейства Укра їни в АРК, МФО 824026, код ЄДРПОУ 34740405) 788,22грн. заборгованості з подат ку на прибуток підприємств.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набирає законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Кушн ова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 3679698 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні