Постанова
від 17.01.2014 по справі 823/3957/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2014 року м. Черкаси справа № 823/3957/13-а

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В.,

за участі секретаря - Левчука А.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №823/3957/13-а

за позовом заступника прокурора м. Черкаси [прокурор - Завгородній О.О.]

в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку [представник позивача Новак О.І. - за довіреністю]

до приватного акціонерного товариства «Перукарня «Мальва» (ПрАТ «Перукарня «Мальва») [представник відповідача - не з'явився]

про стягнення штрафу, прийняв постанову.

Заступник прокурора м. Черкаси, звернувшись в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту НКЦПФР до суду з адміністративним позовом, просить стягнути з ПрАТ «Перукарня «Мальва» штраф у сумі 1 700 грн. Відповідач не виконав постанову в терміни визначені розділом XVIIІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, тому позивач просив стягнути зазначену суму у судовому порядку. У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, зазначивши, що постановою від 22.05.2013 №1039-ЦД-1-Е до відповідача було застосовано міру відповідальності - штраф за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, подав до суду 23.12.2013 заперечення проти позову, у яких зазначив, що 12.07.2013 було сплачено штраф у повному обсязі, та надав на підтвердження зазначеної позиції копію квитанції. Відповідачем надано доповнення до заперечення: сплачено з призначенням платежу «штраф за правопорушення на ринку цінних паперів, постанова №1039-ЦД-1-Е, №1058-ЦД-1-Е», проте, через неправильні реквізити штраф було зараховано не до державного бюджету, а до міського бюджету м. Черкаси; у кінці грудня 2013 року представник ПрАТ «Перукарня «Мальва» звернувся до ДПІ у м. Черкасах з проханням провести перерахунок сплаченого штрафу до державного бюджету. Представник відповідача зазначив, що фактичне зарахування коштів відбулося 30.12.2013, проте станом на день розгляду справи відповідного підтверджуючого документа ПрАТ «Перукарня «Мальва» не отримано.

Заслухавши думку прокурора, який вважав, що позов належить задовольнити, пояснення представника позивача, врахувавши заперечення відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги належить задовольнити з огляду на таке.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року №3480-IV (надалі за текстом - Закон №3480-IV). Згідно ст. 2 Закону №3480-IV емітент - юридична особа, рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери.

Відповідно ст. 41 Закону №3480-IV особлива інформація про емітента - інформація, до якої належать відомості про: прийняття рішення про розміщення цінних паперів на суму, що перевищує 25 відсотків статутного капіталу; прийняття рішення про викуп власних акцій, крім акцій корпоративних інвестиційних фондів інтервального та відкритого типу; факти лістингу/делістингу цінних паперів на фондовій біржі; отримання позики або кредиту на суму, що перевищує 25 відсотків активів емітента; зміну складу посадових осіб емітента; зміну власників акцій, яким належить 10 і більше відсотків голосуючих акцій; рішення емітента про утворення, припинення його філій, представництв; рішення вищого органу емітента про зменшення статутного капіталу; порушення справи про банкрутство емітента, винесення ухвали про його санацію; рішення вищого органу емітента або суду про припинення або банкрутство емітента. Строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються НКЦПФР. Особлива інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття особливої інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цінних паперів та подання її до НКЦПФР у період проведення перевірки та ухвалення постанови від 22.05.2013 №1039-ЦД-1-Е регулювались Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішенням від 19.12.2006 №1591 (надалі за текстом - Положення №1591). Відповідно до глави ІІІ Положення №1591 розкриття особливої інформації має здійснюватись шляхом оприлюднення у стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття особливої інформації здійснюється у стрічці новин - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії.

Згідно акту від 25.04.2013 №1110-ЦД-1-Е встановлено порушення ПрАТ «Перукарня «Мальва» вимог ст. 41 Закону №3480-IV, п. 1 глави ІІІ Положення №1591, а саме: нерозміщення ПрАТ «Перукарня «Мальва» особливої інформації про зміну складу посадових осіб емітента (дата виникнення події 27.12.2012) на веб-сайті загальнодоступної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за інтернет-адрессою: http://www.stokmarket.gov.ua (стрічка новин). Згідно квитанції про відправлення поштової кореспонденції постанову направлено відповідачу рекомендованим листом від 28.05.2013.

Законом, що визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР (надалі за текстом - Закон №448/96-ВР). У ст. 8 Закону 448/96-ВР закріплено повноваження НКЦПФР. Зокрема, відповідно до п. 14 ст. 8 Закону 448/96-ВР НКЦПФР має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 6 ст. 11 Закону № 448/96-ВР за неопублікування, опублікування не у повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, за неподання, подання не в повному обсязі інформації або подання недостовірної інформації Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З урахуванням викладених положень Закону № 448/96-ВР постановою уповноваженої особи НКЦПФР від 22.05.2013 №1039-ЦД-1-Е на відповідача накладено штраф у сумі 1700 грн. У зазначеній постанові визначено рахунок, на який необхідно перерахувати штраф: балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 та зазначено, що копію платіжного документ необхідно направити до центрального департаменту НКЦПФР (а.с.8-9). Розділом XVIIІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470 передбачено, що штраф має бути сплачено юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. У разі несплати штрафу юридичною особою у визначений строк, штраф стягується у судовому порядку.

При здійсненні безготівкових операцій найпоширенішим видом розрахункових документів є платіжне доручення. Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затверджена постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 регулює порядок застосування й заповнення платіжних доручень. При перерахуванні коштів до бюджету реквізит «призначення платежу» заповнюється з урахуванням Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) платежів до бюджету, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2012р. № 817 (запроваджено загальний алгоритм і послідовність заповнення поля «Призначення платежу» у будь-якому розрахунковому документі на переказ коштів до бюджету, що складається з семи символів (знаків, цифр, букв); наведено приклади заповнення поля «Призначення платежу» в розрахункових документах на переказ безготівкових коштів з рахунків платників податків; визначено особливості оформлення розрахункового документа на сплату платежу до бюджету готівкою з прикладом його оформлення; передбачено відокремлене оформлення розрахункових документів на переказ сплати за кожним видом платежу та за кожним видом сплати).

Суд зазначає, що у наданій представником відповідача у якості доказу сплати штрафу на виконання постанови від 22.05.2013 №1039-ЦД-1-Е копії квитанції від 12.07.2013 зазначено рахунок 31411542700002 замість рахунку 31111542700002. Інших доказів на підтвердження сплати (зарахування сплати, врахування у рахунок сплати) штрафу до державного бюджету за рахунком 3111 по коду 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» відповідачем не надано.

Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 № 2456-VI визначено: (ст. 2) надходження бюджету - доходи бюджету, повернення кредитів до бюджету, кошти від державних (місцевих) запозичень, кошти від приватизації державного майна (щодо державного бюджету), повернення бюджетних коштів з депозитів, надходження внаслідок продажу/пред'явлення цінних паперів; доходи бюджету - податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, плату за надання адміністративних послуг, власні надходження бюджетних установ); бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету; бюджетна класифікація - єдине систематизоване згрупування доходів, видатків, кредитування, фінансування бюджету, боргу відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів. Бюджетна система України складається з державного бюджету та місцевих бюджетів (ст. 5). Склад доходів і видатків державного бюджету регламентується статтями Бюджетним кодексом України. В органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, бюджетним установам відкриваються рахунки у встановленому законодавством порядку. Не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету.

Згідно ст. 116 Бюджетного кодексу України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: зарахування доходів бюджету на будь-які рахунки, крім єдиного казначейського рахунка (за винятком коштів, що отримуються установами України, які функціонують за кордоном), а також акумулювання їх на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету; зарахування доходів бюджету до іншого, ніж визначено цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України, бюджету, в тому числі внаслідок здійснення поділу податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів між бюджетами з порушенням визначених розмірів.

Для відображення у бухгалтерському обліку операцій з виконання державного бюджету за доходами загального та спеціального фондів використовуються аналітичні рахунки. Наказом казначейської служби України від 28.11.2000 №119 (у редакції станом на час внесення платежу згідно квитанції від 12.07.2013) затверджено Інструкцію про відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державного казначейства (надалі Інструкція). Відповідно п. 2.1 Інструкції рахунки з обліку надходжень до загального фонду державного бюджету відкриваються за балансовим рахунком 3111. Згідно п. 2.2 Інструкції рахунки з обліку надходжень до загального фонду місцевих бюджетів відкриваються за балансовим рахунком 3141.

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив (не надав суду доказів зарахування штрафу на рахунок: балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) та не оскаржив постанову про накладення штрафу в установленому порядку, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає такими, що належить задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 160, 162, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Перукарня «Мальва» (18002, м. Черкаси, вул. Остафія Дашкевича, 29, ідентифікаційний код 14199560) у дохід бюджету через центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф у сумі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 22 січня 2014р.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2014
Оприлюднено27.01.2014
Номер документу36812531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3957/13-а

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 17.01.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні