2/53
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" квітня 2009 р. м.Чернівці Справа № 2/53
Суддя господарського суду Чернівецької області Скрипничук Iван Васильович
при секретарі Добровольській А.Я., розглядаючи справу
за позовом Новоселицької міжрайонної державної податкової інспекції
до Агровиробничого приватно-орендного підприємства "Рідна земля-Рингач"
про стягнення податкового боргу за рахунок активів АПОП "Рідна земля-Рингач" - 19503,36 грн.
за участю представників:
позивача: Лучкіна Г.В., довіреність № 2356/9/10-007 від 08.04.2009
відповідача: не з"явився
прокурора Пацарен В.Я.
СУТЬ СПОРУ:
Новоселицька міжрайонна державна податкова інспекція звернулась з позовом до Агровиробничого приватно-орендного підприємства “Рідна земля-Рингач” с.Рингач Новоселицького району про стягнення 19503,36грн. податкового боргу за рахунок активів платника податків.
Відповідач пояснень на позов не подав, свого представника двічі у засідання суду не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про час і місце судового засідання.
Суд вважає, що неподання відповідачем своїх пояснень на позов та неявка у засідання його представника не є перешкодою для розгляду справи по суті за наявними в ній матеріалами.
Від прокуратури Чернівецької області надійшло у суд повідомлення від 16.03.2009р. за № 05/-292 вих.09. про вступ прокурора у дану справу з метою представництва інтересів держави.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та прокурора, оцінивши докази, суд встановив.
Відповідно до ст. 9 п.3 Закону України “Про систему оподаткування” № 1251/12 від 25 червня 1991 року (із змінами та доповненнями) платник податків зобов'язаний сплачувати до бюджету податки і збори (обов'язкові платежі) у встановлені в законі терміни.
Агровиробниче приватно-орендне підприємство “Рідна земля - Рингач” є платником податків і зборів, передбачених вищезазначеним законом і на даний час 22.04.2009р. за ним рахується заборгованість по податковому боргу згідно довідки Новоселицької міжрайонної податкової інспекції від 22.04.2009р. за № 2598/9/10-007 у сумі 19503,36 грн., у тому числі ПДВ у сумі 15500,93 грн., 1951,02 грн. земельний податок, 2051,41 грн. фіксований сільськогосподарський податок.
У порядку ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (надалі Закон 2181) Новоселицькою МДПІ сформовано та направлено на адресу АПОП “Рідна земля - Рингач” першу податкову вимогу № 2/21 від 17.10.2005р.
Відповідно до п.1.3 ст. 1 Закону 2181 податковий борг – це податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 5.1 ст. 5 Закону 2181 передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (пп. 5.2.1 п. 5.2 ст.5 Закону 2181).
Сума податкового боргу підтверджується обліковими картками АПОП “Рідна земля - Рингач” по кожному податку.
Прийняті податковим органом податкові повідомлення-рішення по кожному податку відповідачем не оскаржено ні в судовому порядку, ні в адміністративному порядку, а тому відповідно до пп.5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові зобов'язання вважаються узгодженими.
Щодо заборгованості АПОП “Рідна земля-Рингач” з ПДВ спрямованого на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення в сумі 15437грн., вона виникла у зв'язку з наступним.
Відповідач є сільськогосподарським підприємством, основним видом діяльності якого згідно Статуту є виробництво продукції рослинництва, тваринництва та птахівництва, їх переробка та реалізація.
Для таких сільськогосподарських товаровиробників передбачено спеціальний та пільговий режим оподаткування, який полягає в тому, що відповідно до п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» до 1 січня 2009 року сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі. Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, повністю залишається у розпорядженні цих сільськогосподарських підприємств і спрямовується на підтримку власного виробництва тваринницької продукції та продукції птахівництва.
Пунктом 11.29 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» до 1 січня 2009 року зупинено дію пункту 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 цього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, за винятком операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими товаровиробниками незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, в яких сума, одержана від поставки сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, становить не менше 50 відсотків загальної суми валового доходу підприємства. Зазначені кошти залишаються в розпорядженні сільськогосподарських товаровиробників і використовуються ними на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення.
Порядок акумуляції та використання зазначених коштів визначено постановою Кабінету Міністрів України “Про Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини” від 26.02.1999р. № 271 з наступними змінами.
Згідно з п.4 Порядку на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарський товаровиробник складає декларацію з податку на додану вартість з реалізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, крім операцій з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою, і в терміни, передбачені законодавством для звітності, подають її до органів державної податкової служби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідку про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням із Міністерством аграрної політики.
Крім того, переробне підприємство разом з окремою податковою декларацією за кожний звітний (податковий) період подає як підтвердження сплати сум податку перелік платіжних доручень на фактично зараховані на окремий рахунок кошти і виписку банку з окремого рахунка.
АПОП „Рідна земля - Рингач" належним чином задекларовано податкові зобов'язання з ПДВ, згідно поданих декларацій № 18202 від 19.12.07р. в сумі 1828грн., № 20191 від 18.01.08р. в сумі 1979грн., № 2398 від 20.02.08р. в сумі 467грн., № 3401 від 20.03.08р. в сумі 108грн., № 5365 від 21.04.08р. в сумі 465грн., № 8054 від 20.05.08р. в сумі 52грн., № 9156 від 19.06.08р. в сумі 1138грн., № 11363 від 18.07.08р. в сумі 2538грн., № 14317 від 20.08.08р. в сумі 283грн., № 15364 від 19.09.08р. в сумі 1643грн., № 17759 від 20.10.08р. в сумі 2151грн., № 24331 від 19.01.09р в сумі 2785грн. Однак, в порушення п.4 Порядку не подано до податкового органу довідки про цільове використання сум податку на додану вартість та платіжні доручення на фактично зараховані на окремий рахунок кошти і виписки банку з окремого рахунка для внесення даних до особових рахунків з податку на додану вартість, спрямованого на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення та ПДВ для підтримки тваринництва та птахівництва.
Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням, і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку.
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню з урахуванням вищезазначених обставин.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 185, 186, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України , с у д
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути за рахунок активів Агровиробничого приватно-орендного підприємства “Рідна земля-Рингач” с.Рингач Новоселицького району Чернівецької область, код ЄДРПУО 33020956, податковий борг в сумі 19503,36грн., а саме:
• 15500,93грн. ПДВ на р/р №31110029700157 одержувач бюджет Новоселицького району, банк одержувача УДК в Чернівецькій області, код одержувача № 23246028, МФО 856135;
• 1951,02грн. земельний податок, орендна плата на р/р № 33217812700179 одержувач Місцевий бюджет Рингацької сільської ради, банк одержувача УДК в Чернівецькій області, код одержувача № 23246028, МФО 856135;
• 2051,41грн. фіксований с/г податок на р/р №31416530700179 одержувач Місцевий бюджет Рингацької сільської ради, банк одержувача УДК в Чернівецькій області, код одержувача № 23246028, МФО 856135.
Постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Порядок і строки апеляційного оскарження.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Після набрання постановою законної сили видати виконавчий лист.
Суддя І.В. Скрипничук
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2009 |
Оприлюднено | 28.05.2009 |
Номер документу | 3681346 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Боділовська Марина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні