Справа № 105/7154/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" січня 2014 р. м.Джанкой
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим у складі:
Головуючого судді - Старової Н.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Джанкой адміністративну справу за позовною заявою Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманих сум державної соціальної допомоги, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернувся до Джанкойського міськрайонного суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманих сум державної соціальної допомоги.
Свої вимоги мотивує наступним. У відповідності з Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» рішенням управління від 03.08.2012 року відповідачу у зв'язку з знаходженням на утриманні сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, було призначено допомогу при народженні дитини на період з 01.02.2006 року по 31.01.2007 року, допомогу по догляду за дитиною до трьох років на період з 01.04.2006 року по 18.01.2009 року, допомогу на дитину, як одинокій матері на період з 01.04.2006 року по 31.01.2024 року.
Рішенням Джанкойського міськрайонного суду № 2-1268/06 від 11.04.2006 року ОСОБА_1 позбавлена батьківських прав відносно малолітнього сина ОСОБА_2, про що відповідач управління не повідомила. Позивачу зазначене рішення було надано лише 25.01.2008 року, внаслідок чого відповідач безпідставно отримала допомогу при народженні дитини в розмірі 3825 грн. 00 коп., допомогу по догляду за дитиною до трьох років за період з 27.04.2006 року по 29.02.2008 року в розмірі 2394 грн. 78 коп., допомогу на дитину, як одинокій матері за період з 01.05.2006 року по 29.02.2008 року в розмірі 2556 грн. 52 коп.
Відповідно ст. 22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», п.49 постанови Кабінету Міністру України №1751 від 27.12.2001 року «Про затвердження Порядку призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» особи, які отримують державну допомогу, зобов'язані повідомляти орган, який здійснює зазначену виплату, про усі зміни, які впливають на виплату державної допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.
Відповідач частково погасила заборгованість по безпідставно отриманій допомозі в розмірі 2490 грн. 78 коп., на цей час невідшкодованою залишилася сума безпідставно отриманої допомоги в розмірі 6285 грн. 52 коп., яку просить стягнути з відповідача.
У судове засідання представник позивача не з'явився, в письмовій заяві просить справу розглянути без участі представника, позовні вимоги підтримав.
Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилася, в письмовій заяві просить справу розглянути без її участі, позовні вимоги визнає в повному обсязі.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що учасники судового процесу були належним чином проінформовані про дату, час і місце судового розгляду, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 року N 1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлені наступні обставини адміністративної справи.
Згідно з п. 1 ч. 1ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 18 КАС України передбачено, що адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільгу підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Судом встановлено, що рішенням Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації від 27.04.2006 року у відповідності з Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у зв'язку з знаходженням на утриманні сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідачу було призначено допомогу при народженні дитини на період з 01.02.2006 року по 31.01.2007 року, допомогу по догляду за дитиною до трьох років на період з 01.04.2006 року по 18.01.2009 року, допомогу на дитину, як одинокій матері на період з 01.04.2006 року по 31.01.2024 року.
Призначення та виплата допомоги відповідачу проводилися відповідно до Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 (далі-Порядок).
При призначенні державної допомоги відповідачці було письмово під розписку роз'яснено порядок отримання допомоги та обов'язкові умови, які впливають на призначення допомоги, а також отримання її в подальшому.
Згідно п. 10, 17, 33 Порядку допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» право на виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, дідусь, бабуся або інший родич, який фактично здійснює догляд за дитиною.
Право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері, якщо запис про батька проведена у встановленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері дитини.
Судом встановлено, що рішенням Джанкойського міськрайонного суду № 2-1268/06 від 11.04.2006 року, яке набрало законної сили 21.04.2006 року, ОСОБА_1 позбавлена батьківських прав відносно малолітнього сина ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 8).
Згідно п. 13, 23, 36 Положення виплата допомоги при народженні дитини, допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомоги на дітей одиноким матерям припиняється, зокрема, у разі позбавлення отримувача допомоги батьківських прав.
При зверненні до управління із заявою про призначення соціальної допомоги, відповідач ОСОБА_1 вже була позбавлена батьківських прав, тому не мала права на отримання зазначених видів державної соціальної допомоги.
Отже, на час звернення відповідача до управління із заявою про призначення державної допомоги у зв'язку з народженням дитини, відповідач не мала право на її отримання, однак через зловживання відповідачем своїми правами та не повідомлення правдивих відомостей управлінню щодо обставин позбавлення її батьківських прав відносно малолітньої дитини, державна допомога при народженні дитини, по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на дітей одиноким матерям були безпідставно була призначені та виплачені відповідачу ОСОБА_1 всього в розмірі 8776 грн. 30 коп.
Відповідачем частково погашена заборгованість по безпідставно отриманій допомозі в розмірі 2490 грн. 78 коп., невідшкодованою залишилася сума безпідставно отриманої допомоги в розмірі 6285 грн. 52 коп., яка складається з заборгованості по безпідставно отриманій допомозі при народженні дитини у розмірі 3005 грн. 00 коп., допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 1574 грн. 00 коп., одинокій матері в розмірі 1706 грн. 52 коп., що підтверджується бухгалтерською довідкою (а.с.24).
Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з пп. 8 п.1 ст.40 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.
Розміри мінімальної заробітної плати на 2013 рік затверджено Законом України «Про державний бюджет України на 2013 рік» від 6 грудня 2012 року № 5515-VI, відповідно до якого мінімальна заробітна плата з 1 січня 2013 року складає 1147,00 гривень.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції Закону України № 590-VІІ від 19.09.2013 року, яка діє з 23 жовтня 2013 року) за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати; немайнового характеру - 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.
Таким чином, стягненню з відповідача в дохід держави підлягає 1720 грн. 50 коп.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 9-11, 17-18, 159, 160, 162-163, ч.3 ст.167, ст.ст. 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманих сум державної соціальної допомоги - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації безпідставно отриману суму при народженні дитини у розмірі 3005 (три тисячі п'ять) грн. 00 коп. на розрахунковий рахунок 35417006003674, ОКПО 03193873 в Джанкойському управлінні державної казначейської служби України в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації безпідставно отриману суму допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 1574 (тисяча п'ятсот сімдесят чотири) грн. 00 коп., на розрахунковий рахунок 35418005003674, ОКПО 03193873 в Джанкойському управлінні державної казначейської служби України в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Джанкойської районної державної адміністрації безпідставно отриману суму допомоги одинокій матері в розмірі 1706 (тисяча сімсот шість) грн. 52 коп. на розрахунковий рахунок 35412023003674, ОКПО 03193873 в Джанкойському управлінні державної казначейської служби України в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 1720 грн. 50 коп.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Н. А. Старова
Суд | Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2014 |
Оприлюднено | 28.01.2014 |
Номер документу | 36820660 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Старова Н. А.
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Старова Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні