cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/44/14-a
27 січня 2014 року ,Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
секретаря Хребетко І.І.
за участю:
прокурора Середзінський І.І.
представника позивача Сопрун М.В.
представника відповідача Сидоров П.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Зборівського району в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Зборівхлібопродукти» про стягнення штрафних санкцій в сумі 22100,00 грн.,
в с т а н о в и в:
Прокурор Зборівського району Тернопільської області звернувся до суду в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Прикарпатського територіального управління Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області (надалі - позивач, ДКЦПФР) з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Зборівхлібопродукти» (надалі - відповідач, ВАТ «Зборівхлібопродукти») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 22100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Відповідачем не було приведено статут та внутрішні положення товариства у відповідність до п.5 Розділу XVII Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства" (далі - Закон). Крім того, ВАТ "Зборівхлібопродукти", як юридичною особою та емітентом, порушено вимоги пункту 1, глави 1 та пунктів 1, 5 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, із змінами і доповненнями (далі - Положення), а саме відповідачем не опубліковано регулярну річну інформацію за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, не подано регулярну річну інформацію за 2012 рік до територіального органу Комісії та не розміщено регулярну річну інформацію за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали повністю, просили стягнути з відповідача штрафні санкції на загальну суму 21100,00 грн., з мотивів, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав, однак просив врахувати скрутне матеріальне становище відповідача, відсутність коштів на рахунку, а тому просив зменшити штрафні санкції.
Заслухавши пояснення представника позивача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996р. N 448/96-ВР (далі - Закон №448), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. N 2272 (далі - Правила №448)
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, до системи якої входять її територіальні органи. Основні завдання Національна комісії України з цінних паперів та фондового ринку, її територіальних органів полягають у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, здійсненні державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів, додержання законодавства у цій сфері, захисті прав інвесторів, сприянні розвитку цінних паперів, застосуванні санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №448, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно зі ст.6 Закону №448, Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Статтею 7 Закону №448 передбачено, що до завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Як передбачено п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.11 Закону №448, Національна Комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно зі ч.5 ст.12 Закону №448, посадова особа Національної Комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил № 2272 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Пунктом 2 Розділу ІІ Правил № 2272 встановлено, що Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII цих Правил.
Як вбачається з матеріалів справи, ВАТ «Зборівхлібопродукти» зареєстроване як юридична особа, яка здійснює професійну діяльність на фондовому ринку.
Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесене розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 76-ПР-3-Е від 26 лютого 2013 року, з якого вбачається, що ВАТ «Зборівхлібопродукти» в порушення вимог п.5 Розділу XVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про акціонерні товариства" не приведено статут та внутрішні положення товариства у відповідність до Закону. Зазначеним розпорядженням зобов'язано відповідача у термін до 01 липня 2013 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" та до 03 липня 2013 року письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження. Доказів оскарження, скасування або визнання нечинним у встановленому законом порядку розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 76-ПР-3-Е від 26 лютого 2013 року суду не надано.
02 липня 2013 року позивачем у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у зв'язку з невиконанням розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 76-ПР-3-Е від 26 лютого 2013 року.
25 липня 2013 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» складений Акт № 175-ПР-3-Е від 25.07.2013 року про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено невиконання відповідачем вимог розпорядження Прикарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери № 76-ПР-3-Е від 25.02.2013 р.
25 липня 2013 року уповноваженою особою Комісії у відношенні до відповідача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 08 серпня 2013 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 209-ПР-3-Е від 08 серпня 2013 року, якою за невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства з цінних паперів до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 17000,00 гривень. Доказів оскарження, скасування або визнання нечинним у встановленому законом порядку даної постанови суду не надано.
Правовідносини, що виникають з розкриття річної інформації на фондовому ринку регулюються нормами Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за №97/13364, із змінами і доповненнями в цій частині (далі - Положення №1591).
Відповідно до п.1 гл.1 та п.1 гл.7 розділу V Положення №1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
У відповідності до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України №448 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону №448, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною другою статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право, зокрема, відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З метою забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 затверджені Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, якими визначено порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
Положеннями розділу XVIII Правил № 2272 встановлено, що штраф, який застосовуються за правопорушення на ринку цінних паперів, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
17 липня 2013 року позивачем у відношенні емітента ВАТ «Зборівхлібопродукти» винесена постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначеною постановою справу прийнято до провадження Уповноваженої особи Комісії та приписано керівнику або уповноваженому представнику відповідача з'явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 12 серпня 2013 року.
12 серпня 2013 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» складений Акт № 253-ПР-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що станом на 30.04.2013, емітентом - Відкритим акціонерним товариством "Зборівхлібопродукти" не опубліковано регулярну річну інформацію за 2012 рік в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Таким чином, Відкритим акціонерним товариством "Зборівхлібопродукти", як юридичною особою та емітентом, порушено вимоги пункту 1, глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення, в цій частині.
12 серпня 2013 року уповноваженою особою Комісії у відношенні до відповідача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 23 серпня 2013 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 273-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року, якою за неопублікування інформації застосовано до емітента ВАТ "Зборівхлібопродукти" фінансову санкцію у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700, 00 грн.
17 липня 2013 року позивачем у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» винесена постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначеною постановою справу прийнято до провадження Уповноваженої особи Комісії та приписано керівнику або уповноваженому представнику відповідача з'явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 12 серпня 2013 року.
12 серпня 2013 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» складений акт № 254-ПР-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що станом на 01.06.2013, емітентом - Відкритим акціонерним товариством "Зборівхлібопродукти" не подано регулярну річну інформацію за 2012 рік до територіального органу Комісії. Таким чином, Відкритим акціонерним товариством "Зборівхлібопродукти", як юридичною особою та емітентом, порушено вимоги пункту 1, глави 1 та пунктів 1, 5 глави 7 розділу V Положення, в цій частині.
12 серпня 2013 року уповноваженою особою Комісії у відношенні до відповідача винесена постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 23 серпня 2013 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 274-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року, якою за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовано до емітента ВАТ "Зборівхлібопродукти" фінансову санкцію у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 (одна тисяча сімсот) грн.
17 липня 2013 року позивачем у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначеною постановою справу прийнято до провадження Уповноваженої особи Комісії та приписано керівнику або уповноваженому представнику відповідача з'явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 12 серпня 2013 року.
12 серпня 2013 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні ВАТ «Зборівхлібопродукти» складений акт № 255-ПР-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що згідно інформації з електронного Журналу реєстрації подій загальнодоступної інформаційної бази даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, станом на 30.04.2013, і на даний момент емітентом - ВАТ "Зборівхлібопродукти" не розміщено регулярну річну інформацію за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, таким чином, Відкритим акціонерним товариством "Зборівхлібопродукти", як юридичною особою та емітентом, порушено вимоги пункту 1, глави 1 та пункту 1 глави 7 розділу V Положення, в цій частині.
12 серпня 2013 року уповноваженою особою Комісії у відношенні до відповідача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 23 серпня 2013 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 275-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року, якою за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів застосовано до емітента Відкритого акціонерного товариства "Зборівхлібопродукти"фінансову санкцію у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 (одна тисяча сімсот) грн.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Виходячи з вищенаведеного, враховуючи, що відповідачем позовні вимоги визнані в повному обсязі, однак сума штрафних санкцій у добровільному порядку не сплачена, а постанови Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 209-ПР-3-Е від 08 серпня 2013 року, № 273-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року, № 274-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року, № 275-ПР-3-Е від 23 серпня 2013 року не оскаржені в установленому законом порядку відповідачем, не скасовані, не визнані у законному порядку нечинними, а тому суд приходить до переконання, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись, ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160 -163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Зборівхлібопродукти" ( с. Млинівці, Зборівський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 00956224) на користь Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафні санкції в сумі 22100 (двадцять дві тисячі сто) грн. 00 коп., шляхом перерахування на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Зборівському районі Головного управління Державної казначейської служби України в Тернопільській області №31110106700237 по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, ідентифікаційний код 37943418, МФО 838012.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня постановлення постанови апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 28 січня 2014 року.
Головуюча суддя Дерех Н.В.
копія вірна:
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2014 |
Оприлюднено | 28.01.2014 |
Номер документу | 36829631 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні