УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2014 р.Справа № 2а-16837/11/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючого судді Старостіна В.В.
суддів: Мінаєвої О.М.
Бегунца А.О.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.02.2012р. по справі № 2а-16837/11/2070
за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман"
про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИЛА:
Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Харкова (позивач), звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" (відповідач), в я кому просила суд:
- припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" (м. Харків, 61012, вул. Енгельса, буд. 33, код ЄДРПОУ 14098600).
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 03.02.2012 року позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" задоволено. Припинено юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" (м. Харків, 61012, вул. Енгельса, буд. 33, код ЄДРПОУ 14098600).
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Виходячи з приписів ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно Свідоцтва про державну реєстрацію Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Талісман" зареєстроване Виконавчим комітетом Харківської міської Ради 10.02.1995 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Талісман" взяте на облік як платник податків до Державної податкової інспекції у Ленінському районі як платник податків з 20.08.1997 року, що підтверджуються довідкою №14311/10 від 13.12.2010 року.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Талісман" останню податкову звітність до ДПІ надано 14.01.2010 року, розрахунок сплати єдиного податку за 4 квартал 2009 року за № 79460.
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Талісман" станом на 29.08.2011 року заборгованості зі сплати податків не має.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з обгрунтованості позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 20 Закону України від 25.06.1991 року № 1251-XІІ "Про систему оподаткування" завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів).
Однією з функцій, покладених на державні податкові інспекції, згідно до п. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Згідно п. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби наділені правом здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Відповідно до абз. 3 пп. 11.2 п. 11 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19.12.1998 року № 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17.11.1998 року № 552), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 року за № 791/3231, у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні документальної перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.
Згідно зі ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003 року юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 51 Господарського кодексу України однією з підстав для припинення підприємницької діяльності є рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" підставами для постановляння судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 №1251-ХІІ, платники податків зобов'язані надавати до податкової інспекції податкові декларації, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року № 755 підставою для постановлення судового рішення України про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Дії відповідача щодо неподання декларації про доходи порушують вимоги пп. 4. 1. 4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2001 року № 2181-ІІІ, якими встановлено, що для подання декларації про доходи на протязі 40 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, платник податку подає податковому органу за місцем свого знаходження податкову декларацію незалежно від того, чи виникло в цьому періоді податкове зобов'язання, чи ні.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно довідки Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Талісман" останню податкову звітність до ДПІ надано 14.01.2010 р., розрахунок сплати єдиного податку за 4 квартал 2009р. за № 79460.
Отже, в порушення діючого законодавства, відповідач не надає звіти понад один рік, що зафіксовано актом перевірки.
Станом на дату розгляду справи в суді відповідачем до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Харкова звітність не подавалась.
Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" (м. Харків, 61012, вул. Енгельса, буд. 33, код ЄДРПОУ 14098600).
Отже, колегія суддів, підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.02.2012р. по справі № 2а-16837/11/2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Старостін В.В. Судді (підпис) (підпис) Мінаєва О.М. Бегунц А.О.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36837681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Старостін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні