Постанова
від 23.01.2014 по справі 801/11063/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 січня 2014 р. о 10:39 Справа №801/11063/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., за участю представників сторін: від позивача - Бахарева Н.Ю.; від відповідача - Єлисєєва Н.М., Андрєєва В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Державного підприємства Пансіонат "Дружба"

про стягнення.

Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державного підприємства Пансіонат "Дружба" (далі - відповідач) про стягнення 3079,08 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкції за 2010 рік.

Позов мотивовано несплатою відповідачем суми пені, нарахованої за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2010 році.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 23.12.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали, надали пояснення по суті спору.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у запереченнях на позовну заяву (а.с. 25-27).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний код 20668317, зареєстрований Кримським республіканським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів 04.05.2007 року за №1/64 (а.с. 6, 18).

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України від 21.03.1999 року №875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон №875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону №875 та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 (далі - Порядок), адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.

Згідно з ч. 2, 3 ст. 20 Закону №875 порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку, керуючись також Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1434 від 26.09.2002 року, ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 124 Конституції України.

Судом встановлено, що відповідачем надано звіт за формою №10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, згідно з яким норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів самостійно визначений на рівні одного місця у зв'язку з чим відповідач мав сплатити суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 19317,95 грн.

Зазначена сума відповідачем не була сплачена, на підставі чого позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 19317,95 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 03.10.2011 року у справі №2а-8727/11/0170/2 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2012 року Постанову Окружного адміністративного суду від 03.10.2011 року скасовано та постановлено стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції у розмірі 19317,95 грн.

Зазначена сума сплачувалася відповідачем частково: 29.01.2013 року у розмірі 1488,64 грн.; 12.02.2013 року у розмірі 909,10 грн.; 07.03.2013 року у розмірі 909,10 року; 17.04.2013 року у розмірі 909,10 грн.; 17.05.2013 року у розмірі 909,10 грн.; 27.06.2013 року у розмірі 1000,00 грн.; 11.07.2013 року у розмірі 11198,19 грн.; 29.10.2013 року у розмірі 1994,72 грн. (а.с. 8).

Відтак, відповідач з порушенням строків сплати у загальній кількості 929 календарних днів, у період з 29.01.2013 року по 29.10.2013 року перерахував адміністративно-господарські санкції до Державного бюджету України у розмірі 19317,95 грн. На підставі цього позивачем була нарахована пеня у розмірі 3079,08 грн. про що позивач повідомив відповідача рекомендованою кореспонденцією (а.с. 9-11), але зазначена сума пені відповідачем не була сплачена.

Щодо зауваження відповідача про порушення позивачем строку давності для стягнення пені в один рік, у відповідності до ст. 258 Цивільного кодексу України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Цивільного кодексу України цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.

Суд звертає увагу на те, що, відповідно до ч. 2 зазначеної статті, до майнових відносин, заснованих на адміністративному або іншому владному підпорядкуванні однієї сторони другій стороні, а також до податкових, бюджетних відносин цивільне законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено законом.

Окрім цього, зазначений спір являється публічно-правовим спором. Норми ж Цивільного кодексу України регулюють лише цивільні відносини.

До даного виду спору можуть бути застосовані норми Господарського кодексу України, зокрема стаття 250, в якій визначені строки застосування адміністративно-господарський санкцій, а саме: адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону №875 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Відтак, суд вважає, що позивачем не було порушено строк звернення до суду.

Враховуючі порушення відповідачем строків сплати штрафних санкцій, та відсутність доказів сплати пені у розмірі 3079,08 грн. в добровільному порядку, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

В судовому засіданні 23.01.2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі складено 27.01.2014 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Державного підприємства Пансіонат "Дружба" (98500, АР Крим, м. Алушта, вул. Чатирдагська, б. 1; ідентифікаційний код 20668317) в дохід Державного бюджету м. Алушта (р/р 31210230700007 в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37890361) 3079,08 грн. (Три тисячі сімдесят дев'ять гривень 08 копійок) пені за несвоєчасну сплату заборгованості зі адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами за 2010 рік.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.01.2014
Оприлюднено29.01.2014
Номер документу36843341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11063/13-а

Постанова від 23.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні