Постанова
від 23.01.2014 по справі 2а-2181/12/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 січня 2014 р. 11:08 Справа №2а-2181/12/0170/12

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим, у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря судового засідання Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Дружба»

до Державного реєстратора Роздольненської районної державної адміністрації Власенко Андрія Григоровича

при залучені третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2,

на стороні відповідача - ОСОБА_3

про визнання протиправними дій та скасування реєстраційних дій

за участю:

представника позивача - ОСОБА_4, паспорт НОМЕР_1, діє на підставі протоколу №1 від 25.01.2011р.;

представник відповідача - не з'явився;

третя особа - ОСОБА_2, паспорт НОМЕР_2;

третя особа (ОСОБА_3.) - не з'явився.

Суть спору: Сільськогосподарський виробничий кооператив «Дружба» (далі - позивач, СВК «Дружба») звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державного реєстратора Роздольненської районної державної адміністрації Власенко Андрія Григоровича (далі - відповідач) з вимогами про визнання протиправними дій відповідача та скасування реєстраційних дій:

- від 26.08.2011 №1 132 999 0012 000144 про скасування реєстраційної дії № 1 132 107 0011 000144;

- від 26.08.2011 № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційної дії № 1 132 105 0010 000144;

- від 10.10.2011 № 1 132 168 0014 000144 про внесення відмітки про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи;

- від 10.10.2011 № 1 132 107 0015 00014 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах;

- від 11.10.2011 № 1 132 105 0016 000144 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовано порушенням відповідачем Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», оскільки вказані дії було проведено на підставі рішення суду, яке в подальшому в апеляційній інстанції було скасовано. Проте, відповідач не скасував самостійно реєстраційні дії.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.02.2012р. відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.05.2012 було залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - ОСОБА_3.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 20.01.2014 залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2.

Представник Позивача (ОСОБА_4.)в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення по суті спору.

Представник позивача пояснив, що він був обраний головою кооперативу рішенням загальних зборів СВК «Дружба» від 25.01.2011. Вказаним рішенням ОСОБА_3 також був знятий з посади та виключений зі складу членів кооперативу.

На підставі рішення Київського районного суду міста Донецька у справі №2-2522/11 від 26.07.2011, за позовом ОСОБА_3 було визнано недійсним протокол загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011, поновлено ОСОБА_3 в членстві кооперативу та на посаді заступника Голови СВК «Дружба», визнано незаконним виключення ОСОБА_3 зі складу кооперативу, а також скасовано записи державного реєстратора Власенко А.Г. за №.№ 1 132 107 0011 000144 та 1 132 105 0010 000144 щодо зміни керівника та зміни особи, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності.

Представник позивача пояснив, що на підстав вказаного рішення Державним реєстратором було проведено низку реєстраційних дій, що скасування попередніх записів та втрати оригіналів статутних документі, а також щодо державної реєстрації до статуту СВК «Дружба».

Рішенням Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 по вказаній справі рішення Київського районного суду міста Донецька було скасовано та відмовлено в задоволені позовних вимог.

Проте в порушення ст.31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідачем не вчинено дій щодо скасування вчинених реєстраційних дій.

Відповідач в судове засідання не з'явився, надав пояснення по суті спору, відповідно до яких заперечував проти позову, оскільки рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 є незрозумілим, Державним реєстратором направлено заяву про роз'яснення судового рішення, яке на час 09.04.2012 ще розглянуто не було (т.1 а.с.27).

Третя особа (ОСОБА_3.) в судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду сповіщений належним чином, про причини неявки суду не повідомив, надав клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, у зв'язку з тим, що відповідно до протоколу загальних зборів СВК «Дружба» ОСОБА_3 є головою кооперативу з 10.10.2011, та тільки ОСОБА_3 має право вчиняти будь-які дії від імені СВК «Дружба» та підписувати, зокрема: позовні заяви. Третя особа вважає, що ОСОБА_4, якій підписав адміністративний позов не є уповноваженою особою, у зв'язку з чим адміністративний позов необхідно залишити без розгляду.

Третя особа (ОСОБА_2.) підтримала позовні вимоги в повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позову та пояснила, що окрім рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011, про яке йдеться в позові, за ії позовом було скасовано рішення загальних зборів від 28.09.2011, яким ОСОБА_3 було призначено головою СВК «Дружба» (рішення Апеляційного суду АР Крим від 27.06.2013), та рішення загальних зборів СВК «Дружба» від 22.10.2012,23.10.2012, 20.022013, 21.02.2013 (Рішення Роздольненського районного суду від 10.09.2013). Крім того, на ії думку Державний реєстратор не мав вчиняти оскаржувані дії, у зв'язку з тим, що 12.09.2011 Ухвалою Роздольненського районного суду по справі №2-5353/11 за позовом ОСОБА_2 до СВК «Дружба» було вжито заходів забезпечення адміністративного позову шляхом заборони Державному реєстратору вносити будь-які зміни до Державного реєстру в частині змін до установчих документів СВК «Дружба».(т.1.а.с.192).

Суд, керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи за наявними доказами.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивачів та представника відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарській виробничий кооператив «Дружба» зареєстрований 27.12.2005 року, 19.06.2006 року, ідентифікаційний номер 20687080 (т.1а.с.7).

Відповідно матеріалів реєстраційної справи, копії яких надано Державним реєстратором Роздольненської районної державної адміністрації Власенко А,Г., на підставі протоколу загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 28.08.2008 (т. 1 а.с. 99) було визнано ОСОБА_2 членом (засновником) кооперативу, за заявою ОСОБА_3 було знято з нього повноваження голови кооперативу та виключено ОСОБА_3 з членів (засновників) СВК «Дружба», а також обрано ОСОБА_6 головою СВК «Дружба».

Зміни про керівника юридичної особи - СВК «Дружба» до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДР) було внесено на підставі реєстраційної заяви від 05.02.2008, запис про реєстраційну дію № 11321070008000144 (т.1.а.с.95-97)

25.01.2011 відповідно до протоколу загальних зборів засновників СВК «Дружба» №1, було включено до складу СВК «Дружба» ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_2, повторно знято з посади ОСОБА_3, обрано головою СВК «Дружба» ОСОБА_4, виключено зі складу СВК «Дружба» - ОСОБА_6, ОСОБА_3.(т .1.а.с.80).

На підставі вказаного протоколу та відповідних реєстраційних заяв 03.02.2011 відповідачем було внесено до ЄДР записи про проведення реєстраційної дії № 11321050010000144 - реєстрація змін до установчих документів, зміна складу засновників; 04.02.2011 - № 113121070011000144 - внесення відомостей про юридичну особу , що не пов'язано зі змінами в установчих документах, зміна відомостей про керівника юридичної особи, зміна відомостей про підписантів (т.1.а.с.72-19).

Вчинення зазначених реєстраційних дій відповідачем підтверджується Довідкою з ЄДР (т.1 а.с. 176).

Рішенням Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011 по справі №2-2522/11 за позовом ОСОБА_3 до СВК «Дружба», третя особа - ОСОБА_6 про поновлення на попередньому місці роботи та визнання недійсним протоколу зборів, (т.1.а.с.8), позов ОСОБА_3 було задоволено: визнано недійсним протокол загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011, поновлено ОСОБА_3 в членстві кооперативу та на посаді заступника Голови СВК «Дружба», визнано незаконним виключення ОСОБА_3 зі складу кооперативу, а також скасовано записи державного реєстратора Власенко А.Г. за №.№ 1 132 107 0011 000144 та 1 132 105 0010 000144 щодо зміни керівника та зміни особи, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності.

26.08.2011 відповідачем за судовим рішенням до ЄДР було внесено записи про проведення реєстраційних дій №1 132 999 0012 000144 та № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційних дій № 1 132 107 0011 000144 та № 1 132 105 0010 000144, відповідно (т.1.а.с.179).

Вказане судове рішення було отримано відповідачем 15.08.2011 від ОСОБА_3 (т.1.а.с.68).

Крім того, за заявою ОСОБА_6 від 04.10.2011 про видачу дублікату діючого статуту (зв.бік а.с.63), 10.10.2011 відповідачем було внесено до ЄДР відмітку про втрату оригіналів установчих документів (запис про реєстраційну дію № 11321680014000144)(т.1 а.с. 180 зв.бік).

28.09.2011 рішенням загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 28.09.2011 (т.1.а.с.41) було включено до складу кооперативу ОСОБА_7, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12,внесено зміни до статуту кооперативу; виключено ОСОБА_4 зі складу засновників СВК «Дружба», знято з посади голови кооперативу ОСОБА_6, та обрано головою кооперативу ОСОБА_3 на підставі відповідних реєстраційних заяв (т.1.а.с.87-62), відповідачем було проведено такі реєстраційні дії:

- 10.10.2011 - №1 132 107 0015 00014 - внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів;

- 11.10.2011 - № 1 132 105 0016 000144 - державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу засновників.

Рішенням Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 (т.1.а.с.9) за апеляційною скаргою ОСОБА_2, СВК «Дружба» на рішення Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011, вказане рішення було скасовано, а в позові ОСОБА_3 відмовлено.

ОСОБА_4 та ОСОБА_2 20.12.2011 звернулись до Голови Роздольненської районної державної адміністрації із заявою про зобов'язання відповідача скасувати наведені вище реєстраційні дії (т.1.а.с.11).

13.01.2012 за вих. № 01/16/930 голові СВК «Дружба» ОСОБА_4 та ОСОБА_2 за підписом 1-го заступника голови Роздольненської РДА Тимцясь було надано відповідь, про те, що підставою для внесення до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців відомостей про скасування реєстраційних дій є судові рішення про скасування відповідних реєстраційних дій, яке направляється державному реєстратору після набрання ним законної сили.(т.1а.с.28).

Не погодившись з наданою відповіддю, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи питання щодо обґрунтованості позовних вимог судом встановлено наступне.

При вирішенні цієї справи суд керувався положеннями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 №755-IV (зі змінами та доповненнями) державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Згідно зі статями 5,6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"(в редакції, яка діяла на час вчинення оскаржуваних реєстраційних дій - 26.08.2011,10.10.2011,11.10.2011) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить резервування найменувань юридичних осіб; передає органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів; оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі; повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади міським головою міста обласного значення або головою районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації за погодженням із спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації. Державний реєстратор підпорядковується міському голові міста обласного значення або голові районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації.

Таким чином, Державний реєстратор Роздольненської районної державної адміністрації АР Крим Власенко А.Г. у відносинах з фізичними та юридичними особами, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, був суб'єктами владних повноважень.

Отже, суд приходить до висновку, що зазначений спір має ознаки публічно-правового та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства за правилами предметної підсудності Окружним адміністративним судом АРК.

Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Вирішуючи питання щодо обґрунтованості позовних вимог суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з ч.3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин ) установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Підписи засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади.

Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Згідно ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи:

повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності;

ідентифікаційний код юридичної особи;

організаційно-правова форма;

центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному фонді юридичної особи, якщо ця частка становить не менше 25 відсотків;

місцезнаходження юридичної особи;

перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі ім'я, місце проживання, ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків, якщо засновник - фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа;

види діяльності;

прізвище, ім'я, по батькові та ідентифікаційні номери фізичних осіб - платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори;

дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи;

дані про розмір статутного фонду (статутного або складеного капіталу), у тому числі частки кожного із засновників (учасників), а також розмір сплаченого статутного фонду (статутного або складеного капіталу) на дату проведення державної реєстрації та дата закінчення його формування;

дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього;

підстави для відмови у проведенні державної реєстрації;

серія та номер свідоцтва про державну реєстрацію, дата видачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію;

дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них;

підстави для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів;

дата та номер запису про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

дані про дату постановки на облік та дату зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування;

дані про відокремлені підрозділи юридичної особи;

дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема дата реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо);

дата затвердження передавального акта або розподільчого балансу;

дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа;

дані про юридичних осіб - правонаступників;

дата прийняття, дата набрання законної сили та номер судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, щодо порушення (припинення) провадження у справі про банкрутство, щодо визнання її банкрутом, щодо скасування державної реєстрації припинення;

дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

дата та номер запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

місце проведення державної реєстрації, а також місце проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом;

місцезнаходження реєстраційної справи;

дані про видачу виписок, витягів, довідок з Єдиного державного реєстру;

прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію юридичної особи, внесла зміни до цього запису або внесла запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

дата передачі реєстраційної справи до державної архівної установи, адреса її знаходження;

фінансова звітність про господарську діяльність юридичної особи (крім бюджетних установ) у складі балансу і звіту про річні фінансові результати;

дані, що отримані в порядку взаємообміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування: дати та номери записів про взяття на облік в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, дати та номери записів про зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, дані про види діяльності, в тому числі про основний вид діяльності;

інша додаткова інформація про здійснення зв'язку з юридичною особою.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно з ч.2 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 21.04.2011 р. № 3263-VI) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч.3 ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально посвідчена копія документа про перехід частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений документ про передання права засновника (учасника) іншій особі, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи. Згідно з ч.13 ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 21.04.2011 р. № 3263-VI) проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - четвертою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

З вищевикладеного вбачається, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

При чому, зміна складу засновників може відбуватись тільки шляхом внесення змін до установчих документів юридичної особи.

Згідно ст. 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" у реєстраційній справі юридичної особи зберігаються:

документи, що подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, зокрема один екземпляр оригіналів установчих документів;

документи, що подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зокрема один екземпляр оригіналів змін до установчих документів та/або один екземпляр установчих документів у новій редакції;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про відокремлені підрозділи юридичної особи;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

документи, що подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;

судові рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;

копії повідомлень, зокрема про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів;

документи про зміну місцезнаходження реєстраційної справи;

судові рішення, що стали підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису щодо припинення юридичної особи;

заяви, запити про доступ до документів з реєстраційної справи;

постанови про виїмку документів з реєстраційної справи, примірники протоколів виїмки та копії описів документів, які вилучені;

судові рішення про витребування документів з реєстраційної справи, супровідні листи або документи, якими суд уповноважив осіб на їх одержання, копії описів документів, які вилучені;

документи, що подаються для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Згідно ч. 4 ст. 11 КАС України Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Судом встановлено, що Рішення Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011, яким було визнано недійсним протокол загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011 та скасовано записи про проведення реєстраційних дій № 1 132 107 0011 000144 та № 1 132 105 0010 000144 про реєстрацію змін до установчих документів, та внесення змін в частині керівника СВК «Дружба» (ОСОБА_4.), було скасовано за апеляційною скаргою ОСОБА_2 Рішенням Апеляційного суду Донецької області (т.1.а.с.9).

Відповідно до зазначеного рішення Апеляційний суд Донецької області дійшов висновку про те, що вирішення питання в протоколі від 25.01.2011 про зняття ОСОБА_3 з посади голови СВК «Дружба» та про його виключення зі складу СВК «Дружба» було пов'язано з внесенням змін до реєстраційних документів, які не були зроблені своєчасно уповноваженою особою відповідно до протоколу від 28.08.2008.

Саме на підставі Протоколу загальних зборів від 28.08.2008 № 5 СВК «Дружба» ОСОБА_3 за його власним бажанням було виключено зі складу засновників кооперативу та обрано головою СВК «Дружба» ОСОБА_6, якого згодом 25.01.2011 було також виключено зі складу кооперативу та обрано керівником - ОСОБА_4.

Рішення загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 28.08.2008 оскаржено та скасовано не було.

Апеляційний суд Донецької області в своєму рішенні зазначив, що відсутні підстави для визнання недійсним протоколу загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011, а оскільки вимоги про скасування записів державного реєстратора є похідними від вимог про визнання недійсним протоколу загальних зборів, вони також не підлягають задоволенню.

Судом також було зазначено, що головою кооперативу після прийняття рішення загальних зборів від 25.01.2011 є ОСОБА_4.

Відповідно до ст. 24 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ст. 223 Цивільно-процесуального Кодексу України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Відповідно до ст. 319 ЦПК України рішення або ухвала апеляційного суду набирають законної сили з моменту їх проголошення.

Рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 набрало законної сили.

Відповідно до ч. 2 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, протокол загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011 є чинним.

Проте, на час ухвалення рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 відповідачем було вже вчинено реєстраційні дії №1 132 999 0012 000144 та № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційних дій № 1 132 107 0011 000144 та № 1 132 105 0010 000144.

Судом встановлено, що на час вчинення реєстраційних дій, рішення Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011 набирало законної сили, оскільки тільки 20.10.2011 Ухвалою Апеляційного суду Донецької області було поновлено строк на апеляційне оскарження СВК «Дружба» та ОСОБА_2, що підтверджується листом від 17.11.2011 за вих. № 8/57135 (т.1.а.с.198).

Відповідно до ч.1 ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 21.04.2011 р. № 3263-VI) у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Частиною 2 ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.

При цьому незважаючи на те, що в данних спірних правовідносинах судове рішення (рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011) не було направлено державному реєстратору безпосередньо судом, матеріалами справи підтверджується те, що відповідачем вказане рішення було отримано на час звернення СВК «Дружба» до суду(т.1 а.с.12,28).

З вищевикладеного вбачається, що судове рішення, якім було скасовано рішення суду 1-ї інстанції про визнання нечинним протоколу загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011, є обов'язковою підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису щодо скасування записів про скасування реєстраційних дій.

Суд враховує наявність судових рішень, а саме: Ухвала Роздольненського районного суду АР Крим від 12.09.2011 щодо вжиття заходів забезпечення позову та заборони на проведення реєстраційних дій по справі № 2-535/11, які на час виникнення спірних були чинними, проте наявність вказаних рішень не змінює недійсність записів про скасування державної реєстрації змін, вчинених на підставі скасованого рішення суду.

Посилання відповідача на незрозумілість рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011 та направлення заяви про роз'яснення судового рішення, як на причину неможливості скасувати реєстраційні дії №1 132 999 0012 000144 та № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційних дій № 1 132 107 0011 000144 та № 1 132 105 0010 000144 суд вважає необґрунтованим.

Вказані обставини не змінюють обов'язку відповідача виконувати судове рішення.

Крім того, відповідно до матеріалів справи Ухвалою апеляційного суду Донецької області від 22.03.2012 було відмовлено в задоволені заяви СВК «Дружба» та Державного реєстратора Власенко А.Г. про роз'яснення судового рішення (т.1.а.с.223), проте на час ухвалення рішення по данній адміністративній справі, відповідачем не скасовано реєстраційні дії №1 132 999 0012 000144 та № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційних дій № 1 132 107 0011 000144 та № 1 132 105 0010 000144.

Більш того, суд враховує Ухвалу Апеляційного суду Донецької області від 19.12.2013 (т.2.а.с.29), відповідно до якої було відмовлено в задоволені заяви СВК «Дружба» у повороті виконання рішення Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011, в якої зазначено, що питання про внесення змін до ЄДР вирішуються на підставі спеціального Закону (Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»),а судове рішення є самостійною підставою для внесення до Єдиного державного реєстру відповідних змін.

За таких обставин, вказані реєстраційні дії повинні бути скасовано.

Суд враховує доводи ОСОБА_3 про те, що в подальшому на підставі протоколу загальних зборів від 28.09.2011 членів (засновників) СВК «Дружба» було внесено зміни до установчих документів СВК «Дружба» в частині змін статуту, змін складу засновників, та обрання головою СВК «Дружба» саме ОСОБА_3

Крім того, судом під час судового розгляду було встановлено, що зміни у складі членів (засновників) кооперативу СВК «Дружба» та його керівництва відбувались й надалі відповідно до протоколів загальних зборів від 22.10.2012, 23.10.2012,20.02.2013,21.02.2013.

Всі ці зміни було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

На час ухвалення рішення, відповідно до Спеціального витягу з ЄДР (т.2.а.с.57) головою кооперативу в ЄДР зазначено ОСОБА_13.

Проте, Протокол загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 28.09.2011 було визнано недійсним рішенням Апеляційного суду АР Крим віл 27.06.2013, а рішення загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 22.10.2012, 23.10.2012,20.02.2013,21.02.2013 було визнано недійсним рішенням Роздольненського районного суду АР Крим від 10.09.2013, залишеним без змін Рішенням Апеляційного суду АР Крим від 09.12.2013 (т.2.а.с.42-47).

При цьому вказаними рішенням встановлено, що відповідно до протоколу загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011 головою кооперативу є саме ОСОБА_4.

Приймаючи до уваги обов'язковість судових рішень, встановлені наведеними рішеннями обставини, суд вважає, що ОСОБА_4 є керівником СВК «Дружба» та належним представником, у зв'язку з чим відсутні підстави для залишення адміністративного позову без розгляду.

Щодо вимог про скасування реєстраційних дій відповідача із внесення до ЄДР відмітки про втрату оригіналів установчих документів, у редакції, прийнятій на загальних зборах членів (засновників) СВК «Дружба» від 25.01.2011 (запис про реєстраційну дію № 11321680014000144), судом було досліджено оригінал статуту в судовому засіданні, у зв'язку з чим вказані записи про реєстраційні дії також необхідно скасувати.

Щодо вимог про скасування записів про проведення реєстраційних дій від 10.10.2011 №1 132 107 0015 00014 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів; та від 11.10.2011 № 1 132 105 0016 000144 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, зміна складу засновників, суд зазначає таке.

Як вбачається з матеріалів справи вказані реєстраційні дії було проведено на підставі протоколу загальних зборів членів (засновників) СВК «Дружба» від 28.09.2011, без врахування рішення загальних зборів членів (засновників ) СВК «Дружба» від 25.01.2011.

Необхідно зазначити, що на час вжиття таких реєстраційних дій рішення Київського районного суду м. Донецька від 26.07.2011 про визнання недійсним протоколу загальних зборів від 25.01.2011 , було чинним.

Проте, враховуючи обставини справи, рішення Апеляційного суду Донецької області від 08.12.2011, рішення Апеляційного суду АР Крим від 27.06.2013, суд вважає, що наявні підстави для скасування зазначених реєстраційних дій.

Щодо вимог про визнання протиправними дій відповідача, суд зазначає таке.

Відповідно до матеріалів справи, позивач безпосередньо до державного реєстратора не звертався з вимогами про скасування реєстраційних дій, матеріали справи не доводять факту направлення відповідачу Апеляційним судом Донецької області рішення від 08.12.2011, отже відсутні підстави для визнання протиправними дій відповідача в частині відмови виконати судове рішення.

Звернення позивача до Голови Роздольненської районної державної адміністрації та відповідь 1-го заступника Голови Роздольненської РДА не свідчить про належне звернення до відповідача, оскільки, відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) відповідна районна державна адміністрація здійснює організаційне та матеріально-технічне забезпечення роботи державного реєстратора, та не мала повноважень втручатись до виконання функцій державної реєстрації.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються відповідно до задоволених позовних вимог.

Враховуючи часткове задоволення адміністративного позову, суд стягує на користь позивача судові витрати в розмірі 16,10 грн.

В судовому засіданні 23.01.2014р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови складено та підписано 28.01.2014р.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Державного реєстратора Власенко А.Г. скасувати записи про проведення реєстраційних дій:

- від 26.08.2011 №1 132 999 0012 000144 про скасування реєстраційної дії № 1 132 107 0011 000144;

- від 26.08.2011 № 1 132 999 0013 000144 про скасування реєстраційної дії № 1 132 105 0010 000144;

- від 10.10.2011 № 1 132 168 0014 000144 про внесення відмітки про втрату оригіналів установчих документів юридичної особи;

- від 10.10.2011 № 1 132 107 0015 00014 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах;

- від 11.10.2011 № 1 132 105 0016 000144 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.

3. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Дружба» (вул. Октябрьська, 8, с. Красноармійське, Роздольненський р-н, АР Крим, 96273, і.к. 20687080) судові витрати з Державного бюджету України у розмірі 16,10 грн.

У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі проголошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у разі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови).

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду

Суддя підпис Котарева Г.М.

З оригіналом згідно Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.01.2014
Оприлюднено31.01.2014
Номер документу36843399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2181/12/0170/12

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 28.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 23.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 23.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні