ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 січня 2014 р. (10:26) Справа №801/75/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Алексєєвої Т.В., при секретарі судового засідання Могильної А.С., розглянувши у відкритому судовому засідання адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна"
про стягнення
представник позивача - не з'явився;
представник відповідача - не з'явився.
Обставини справи: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна" про стягнення заборгованості орендної плати за земельні ділянки у сумі 62189,90 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в порушення вимог податкового законодавства, не сплачена сума податкового боргу з орендної плати за землю, яка ним була самостійно узгоджена шляхом надання податкових декларацій.
Позивач у судове засідання не з'явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою (а.с. 37), надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності. (а.с. 40).
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією, але конверт повернувся з відміткою пошти "про закінчення терміну зберігання", відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. (а.с. 38-39)
Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ч.6 ст. 71 КАС та ч.4 ст. 128 України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна" 07.10.2010 року зареєстроване у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, ЄДРПОУ 33848506, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с. 5) та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 6).
Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна" знаходиться на обліку в Джанкойській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим з 09.12.2010 року за № М-319, що підтверджується довідкою №3637/9/18.00 від 09.12.2013 року (а.с. 13).
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Правила оподаткування товарів або послуг, що переміщуються через митний кордон України, визначаються цим Кодексом, крім оподаткування ввізним (імпортним) митом або вивізним (експортним) митом, які встановлюються Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 16.3., 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;
Відповідно до положень ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Згідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст.206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до ст.91 Земельного кодексу України власники земельних ділянок зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок.
Пунктом 285.1 статті 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Статтею 96 Земельного кодексу України на землекористувачів покладено обов'язок своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Згідно з 286.2. ст.286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Нарахування плати за землю, зарахування її до бюджету здійснюється відповідно до вимог ст.ст.285-287 ПК України.
Відповідно до п. 287.3. ст. 287 ПКУ, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п. 287.4. ст. 287 ПКУ податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Матеріали справи свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна" згідно податкової декларації з плати за землю за 2013 рік від 24.01.2013 року № 9002069248 самостійно визначено та узгоджено податкове зобов'язання з плати за землю з юридичних осіб, заборгованість зі сплати за вказаною декларацією складає 61402,50 грн. (а.с. 18-21), у тому числі:
зі строком сплати 30.06.2013 року - 10233,75 грн. за травень 2013 року;
зі строком сплати 30.07.2013 року - 10233,75 грн. за червень 2013 року;
зі строком сплати 30.08.2013 року - 10233,75грн. за липень 2013 року;
зі строком сплати 30.09.2013 року - 10233,75грн. за серпень 2013 року;
зі строком сплати 30.10.2013 року - 10233,75грн. за вересень 2013 року;
зі строком сплати 30.11.2013 року - 10233,75грн. за жовтень 2013 року;
Таким чином, відповідно до положень п. 54.1 ст.54 Податкового кодексу України податкове зобов'язання на суму 61402,50 грн. є узгодженим.
Згідно статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Перевіркою своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по орендній плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 02.03.2013 рік встановлено порушення термінів сплати орендної плати за землю, а саме: несвоєчасна сплата податкового зобов'язання орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 02.03.2013 рік, фактично сплачено: 06.03.2013 року.
За результатами перевірки складено акту № 1580/1503/33848506 від 10.06.2013 року про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по орендній плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по терміну сплати 02.03.2013 рік, копію якого отримано відповідачем, про що свідчить підпис у акті (а.с. 22-24).
На підставі акту перевірки до відповідача застосовані штрафні санкції у сумі 1020,19 грн., згідно із податковим повідомленням - рішенням № 00059911503 від 14.06.2013 року, яке отримано відповідачем 14.06.2013 року, про що свідчить підпис на коринці податкового повідомлення - рішення (а.с. 25).
Штрафні санкції у сумі 1020,19 грн. відповідачем сплачені частково в сумі 232,79 грн., сума заборгованості становить 787,40 грн., що підтверджується розрахунком (а.с. 27)
Відповідно до довідки про розрахунки з бюджетом станом на 09.12.2013 року сума податкового боргу до стягнення складає 62189,90 грн. (а.с. 28)
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до пп. 14.1.39 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Підпунктом 14.1.156 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
Згідно пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пункт 14.1.175. Податкового кодексу встановлює, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до вимог ст. 59 Податкового кодексу України з метою стягнення податкового боргу позивачем прийняті необхідні міри, а саме: відповідачу було направлено податкову вимогу № 28-15 від 06.09.2013 року про сплату податкового боргу в розмірі 31488,65 грн. (а.с. 29), яка була повернута з відміткою відділення зв'язку "за закінченням терміну зберігання", відповідно до довідки (а.с. 31).
Відповідачем не була сплачена сума заборгованості з орендної плати за земельну ділянку.
Відповідно до ч. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно до положень п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідачем у порядку ч. 1 ст. 71 КАС України не надано доказів сплати заборгованості.
Суд вважає, що за таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно ст.11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Розглянувши матеріали справи суд, для повного захисту прав позивача, з метою недопущення обмеження прав позивача стосовно стягнення суми заборгованості з рахунків у банках, які обслуговують відповідача, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та стягнути з відповідача кошти у розмірі 62189,90 грн.
Керуючись статтями 11, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко-газ-Україна" (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Горького буд. 32, ЄДРПОУ 33848506)кошти у сумі 62189,90 грн., а саме заборгованість з орендної плати за земельні ділянки, перерахувавши на р/р № 33210812700014 до місцевого бюджету м. Джанкой, Головне Управління Державної казначейської служби України в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34694755, код платежу 13050200.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя підпис Алексєєва Т.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36847568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні