Постанова
від 13.01.2014 по справі 801/10877/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 січня 2014 р. 10:11год. Справа №801/10877/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Богацької А.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Ю-Ай-Ті Крим"

про стягнення,

за участю представників сторін:

від позивача: Лідер Д.В., довіреність № 64/10 від 12.11.2013р.,

від відповідача: не з`явився

Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість та пені у сумі 31585,76 грн., з податку на прибуток у сумі 58999,61 грн., у загальному розмірі 90585,37 грн., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, в порушення норм Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями не сплачує заборгованість з податку на прибуток у сумі 58999,61 грн., з податку на додану вартість та пені у сумі 31585,76 грн. - загалом 90585,37 грн.

Відповідач явку свого представника у судове засідання 13.01.2014р. не забезпечив, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином - на адресу, зазначену у позовній заяві (а.с.2-5), у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.16-17) направлено 10.12.2013р. судову повістку про виклик у судове засідання рекомендованою кореспонденцією, яку було отримано відповідачем 13.12.2013р., про що свідчить підпис на повідомленні про вручення (а.с.38).

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» (далі - ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим») зареєстровано у якості юридичної особи 03.06.1999р., ідентифікаційний код юридичної особи 30448447, за адресою: 95006, АР Крим, м.Сімферополь, вул. Карла Маркса/Льва Толстого, буд. 36/12, кв. 4, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АГ № 622347 (а.с.16-17).

Судом встановлено, що ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» взято на облік Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі - ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим) 11.06.1999р. за № 403, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 14.10.2013р. №1301091400861 (а.с.15).

Як слідує з матеріалів справи, 07.09.2012р. ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету за звітний податковий період - червень, серпень 2010р., лютий, березень, червень 2011р. ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим», за результатами якої складено Акт №5603/15-2 від 12.09.2012р. камеральної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету (а.с. 28-зворотний бік а.с.28).

З Акту перевірки № 5603/15-2 від 12.09.2012р. слідує, що перевіркою встановлено наступні порушення, а саме: платник порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Так, за податковою декларацією з ПДВ № 127551 від 23.07.2010р. сплачено 17,00 грн. податкового боргу з ПДВ 21.10.2010р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.07.2010р.), кількість днів затримки сплати - 83 дні; за податковою декларацією з ПДВ № 127551 від 23.07.2010р. сплачено 244,00 грн. податкового боргу з ПДВ 21.10.2010р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.07.2010р.), кількість днів затримки сплати - 83 дні; за податковою декларацією з ПДВ № 161479 від 20.09.2010р. сплачено 445,00 грн. податкового боргу з ПДВ 17.12.2010р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.09.2010р.), кількість днів затримки сплати - 78 днів; за податковою декларацією з ПДВ № 71546 від 30.03.2011р. сплачено 263,00 грн. податкового боргу з ПДВ 20.10.2011р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.03.2011р.), кількість днів затримки сплати - 204 дні; за податковою декларацією з ПДВ № 99407 від 19.04.2011р. сплачено 404,00 грн. податкового боргу 20.10.2011р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.04.2011р.), кількість днів затримки сплати - 173 дні; за податковою декларацією з ПДВ № 148492 від 20.07.2011р. сплачено 1206,00 грн. податкового боргу 20.10.2011р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.07.2011р.), кількість днів затримки сплати - 82 дні; за податковою декларацією з ПДВ №148492 від 20.07.2011р. сплачено 2,50 грн. податкового боргу 26.10.2011р. (граничний термін сплати грошового зобов'язання з ПДВ 30.07.2011р.), кількість днів затримки сплати - 88 днів (зворотний бік а.с.28).

На підставі Акту перевірки № 5603/15-2 від 12.09.2012р. ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.09.2012р. №0009831502, яким відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 516,40 грн. (а.с.26).

Судом встановлено, що 20.02.2013р. ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2011р. ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим», за результатами якої складено Акт №897/15-2/30448447 від 20.02.2013р. про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість (а.с.30-зворотний бік а.с.30).

З Акту перевірки № 897/15-2/30448447 від 20.02.2013р. слідує, що перевіркою встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, а саме: несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість. Так, декларація з ПДВ за квітень 2011р. подана 25.05.2011р. (граничний строк подання 20.05.2011р.) (а.с. 30-зворотний бік а.с. 30).

На підставі Акту перевірки № 897/15-2/30448447 від 20.02.2013р. ДПІ у м.Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.03.2013р. №0006521502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 170,00 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями 170,00 грн. (а.с.29).

Також, судом встановлено, що 14.10.2011р. ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2011р. ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим», за результатами якої складено Акт № 14814/15-2/30448447 від 14.10.2011р. про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість (а.с.24-зворотний бік а.с.24).

З Акту перевірки № 14814/15-2/30448447 від 14.10.2011р. слідує, що перевіркою встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, а саме: несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість. Так, декларація з ПДВ за серпень 2011р. подана 22.09.2011р. (граничний строк подання 20.09.2011р.) (а.с. 24-зворотний бік а.с. 24).

На підставі Акту перевірки № 14814/15-2/30448447 від 14.10.2011р. ДПІ у м.Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.10.2011р. №0021791502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 1020,00 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями 1020,00 грн. (а.с.23).

Також, судом встановлено, що з 24.01.2013р. по 30.01.2013р. ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Севгрнадтрейд», ПП «Пан Буд», ТОВ «Бренд Строй» за період з 01.01.2009р. по 31.09.2011р., за наслідками якої складено Акт № 1629/15.2/30448447 від 15.03.13р. про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Севгрнадтрейд», ПП «Пан Буд», ТОВ «Бренд Строй» за період з 01.01.2009р. по 31.09.2011р. (а.с.21-зворотний бік а.с.22).

З Акту перевірки № 1629/15.2/30448447 від 15.03.13р. слідує, що перевіркою встановлено наступні порушення:

1. п. 5.1, пп.5.2.1 п.5.2, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994р. № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.1997р. № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями, п.44.1 ст.44, п.138.1, п.138.2, п.138.6, пп.138.8.1 п.138.8 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. зі змінами та доповненнями в результаті чого відповідачу зменшено від`ємне значення об'єкту оподаткування податку на прибуток у сумі 12165,00 грн., у тому числі по періодах: за 1 квартал 2009р. - 12165,00 грн.; донараховано податку на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 37729,00 грн., в тому числі по періодах: за 2 квартал 2009р. 2334,00 грн., за 3 квартал 2009р. 4098,00 грн., за 4 квартал 2009р. 1599,00 грн., за 3 квартал 2010р. 6584,00 грн., за 2 квартал 2011р. 9584,00 грн., за 3 квартал 2011р. 13530,00 грн. З урахуванням п.102.1 ст. 102 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями належить до сплати з податку на прибуток в бюджет у сумі 29698,00 грн.

2. п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями встановлено завищення податкового кредиту у сумі 34233,00 грн., що призвело до заниження ПДВ до сплати в бюджет у сумі 27384,00 грн., в тому числі: за травень 2009р. - 350,00 грн.; за червень 2009р. - 1110,00 грн.; липень 2009р. - 3044,00 грн.; вересень 2009р. - 591,00 грн.; жовтень 2009р. - 691,00 грн.; грудень 2009р. - 638,00 грн.; серпень 2010р. - 5267,00 грн.; за травень 2011р. - 2651,00 грн.; за червень 2011р. - 5667,00 грн.; за липень 2011р. - 6464,00 грн.; за серпень 2011р. - 676 грн.; за вересень 2011р. - 235 грн. На суму 6424,00 грн. термін позовної давності більше 1095 днів згідно з п.102.1 ст.102 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями (а.с.21-22).

На підставі Акту перевірки № 1629/15.2/30448447 від 15.03.13р. ДПІ у м.Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкові повідомлення-рішення від 16.05.2013р. №0006811501, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 40662,00 грн., в тому числі за основним платежем 39016,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 1646,00 грн.; від 16.05.2013р. № 0008401502, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 25916,00 грн., в тому числі за основним платежем 20049,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 5867,00 грн. (а.с.20-зворотний бік а.с.20).

У встановленому законом порядку ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ТОВ «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 31585,76 грн., з податку на прибуток та пені у сумі 58999,61 грн., у загальному розмірі 90585,37 грн., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках.

Перевіряючи правомірність заявлених вимог, суд встановив наступне.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Таким чином, відповідач є платником податків і зборів, зобов'язаний у строки, встановлені чинним законодавством, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Податкового кодексу України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пп. 191.1.2. п. 191.1 ст. 191 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, зокрема, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до пп. 47.1.1 п.47.1 ст.47 Податкового кодексу України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи. Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить.

Також п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: п. 49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; п. 49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) тощо.

Відповідно до пп. 1 п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.

Податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України).

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Як слідує з матеріалів справи, перевіркою (Акт перевірки № 14814/15-2/30448447 від 14.10.2011р.; Акт перевірки № 897/15-2/30448447 від 20.02.2013р.) встановлено порушення вказаних норм Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Таким чином, штрафні (фінансові) санкції за порушення пп. 49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, визначені ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим відповідачу податковим повідомленням-рішенням від 29.03.2013р. №0006521502 у розмірі 170,00 грн., податковим повідомленням-рішенням від 25.10.2011р. №0021791502 у розмірі 1020,00 грн., нараховані правомірно.

Також, п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (абз. 1 п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як слідує з матеріалів справи, перевіркою (Акт перевірки № 5603/15-2 від 12.09.2012р.) встановлено порушення вказаних норм Податкового кодексу України, а саме: порушення платником термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених п.57.1 ст. 57 Податкового кодексу України. Отже, штрафні санкції за несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 516,40 грн. визначені відповідачу податковим повідомленням-рішенням від 20.09.2012р. №0009831502 - правомірно.

Крім того, п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;

дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;

рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;

дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;

результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Відповідно до п. 54.5 ст. 54 Податкового кодексу України, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п. 57.3 ст. 54 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі, коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п. 58.2 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.

Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.

Згідно з п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Судом встановлено, ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим 21.09.2012р. направила відповідачу податкове повідомлення-рішення від 20.09.2012р. № 0009831502 на суму штрафу 516,40 грн. рекомендованим листом з повідомленням про вручення, яке отримано відповідачем 08.10.2012р., про що свідчить підпис на поштовому повідомленні (а.с.25).

Крім того, податкове повідомлення-рішення від 29.03.2013р. №0006521502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 170,00 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями 170,00 грн., отримано відповідачем нарочним, 29.03.2013р. про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.29); податкове повідомлення-рішення від 25.10.2011р. №0021791502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 1020,00 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями 1020,00 грн., отримано відповідачем нарочним 25.10.2011р., про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.23).

Також, судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення від 16.05.2013р. №0006811501, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 40662,00 грн., в тому числі за основним платежем 39016,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 1646,00 грн.; від 16.05.2013р. № 0008401502, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 25916,00 грн., в тому числі за основним платежем 20049,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 5867,00 грн., були направлені ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, який було повернуто з відміткою пошти: «За закінченням терміну зберігання» (а.с.19).

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 20.09.2012р. № 0009831502 на суму штрафу 516,40 грн.; від 29.03.2013р. №0006521502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 170,00 грн.; від 25.10.2011р. №0021791502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання у розмірі 1020,00 грн.; від 16.05.2013р. №0006811501, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 40662,00 грн.; від 16.05.2013р. № 0008401502, яким відповідачу визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 25916,00 грн. вважаються врученими відповідачу належним чином.

Суд зазначає, що вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку оскаржено не було.

Таким чином, заборгованість відповідача з податку на прибуток за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. №0006811501 у сумі 40662,00 грн. та з податку на додану вартість за податковим повідомленням-рішенням від 20.09.2012р. №0009831502 на суму штрафу 516,40 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 29.03.2013р. №0006521502 на суму 170,00 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 25.10.2011р. №0021791502 на суму 1020,00 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. № 0008401502 на суму 25916,00 грн. (загалом заборгованість з ПДВ на суму 27622,40 грн.) - набула статусу податкового боргу.

Крім того, відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Згідно з абз. 1 п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Судом встановлено, що за несплату відповідачем суми податкового боргу з податку на прибуток за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. №0006811501 у сумі 40662,00 грн. відповідачу нарахована пеня у розмірі 24033,36 грн.; за несплату відповідачем суми податкового боргу з податку на додану вартість за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. № 0008401502 на суму 25916,00 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 20.09.2012р. № 0009831502 на суму штрафу 516,40 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 29.03.2013р. №0006521502 на суму штрафу 170,00 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 25.10.2011р. №0021791502 на суму штрафу 1020,00 грн., загалом на суму податкового боргу з ПДВ у розмірі 27622,40 грн. нарахована пеня у розмірі 3965,37 грн.

Вказані суми підтверджуються матеріалами справи, а саме: даними карток особового рахунку платника з податку на прибуток та з податку на додану вартість (а.с.7-14).

Відповідно до пп. 20.1.34. п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Також, згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (ч.1 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (ч.2 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України).

Судом встановлено, що позивачем зазначені приписи Податкового кодексу України виконані, відповідачу було направлено податкову вимогу від 10.11.2011р. № 6148 на суму 1017,99 грн. рекомендованим листом з повідомленням про вручення 13.02.2012р., який було отримано відповідачем 15.02.2012р., про що свідчить підпис відповідача на поштовому повідомленні (а.с.18).

Таким чином, станом на день розгляду справи, за відповідачем обліковується заборгованість на загальну суму 90585,37 грн., в тому числі з податку на прибуток за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. №0006811501 у сумі 58999,61 грн., в тому числі: 33320,25 грн. за основним платежем (з урахуванням часткового погашення на суму 5695,75 грн.), 1646,00 грн. за штрафними санкціями, 24033,36 грн. пені; з податку на додану вартість у сумі 31585,76 грн., в тому числі: за податковим повідомленням-рішенням від 20.09.2012р. № 0009831502 на суму штрафу 516,40 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 29.03.2013р. №0006521502 на суму штрафу 170,00 грн., за податковим повідомленням-рішенням від 25.10.2011р. №0021791502 на суму штрафу 1017,99 грн. (з урахуванням часткового погашення), за податковим повідомленням-рішенням від 16.05.2013р. № 0008401502 на суму 20049,00 грн. за основним платежем, 5867,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, 3965,37 грн. пені (а.с. 6).

Щодо способу захисту права позивача за позовом суд зазначає наступне.

Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

З урахуванням того, що сума податкового боргу збільшилася після надіслання податкової вимоги, сплаті підлягає вся сума заборгованості.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості з податку на додану вартість та пені у сумі 31585,76 грн. та з податку на прибуток у сумі 58999,61 грн., у загальній сумі 90585,37 грн. - є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

У зв'язку зі складністю справи судом 13.01.2014 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 17.01.2014 року постанова складена у повному обсязі

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Ю-Ай-Ті-Крим» (ідентифікаційний код юридичної особи 30448447; адреса місцезнаходження: 95053, АР Крим, м.Сімферополь, вул. К.Маркса/Льва Толстого, буд. 36/12, кв.4) кошти в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість та пені у сумі 31585,76 грн., податку на прибуток підприємств у сумі 58999,61 грн., усього у сумі 90585,37 грн. (дев'яносто тисяч п'ятсот вісімдесят п'ять грн. 37 коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя А.О.Кушнова

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.01.2014
Оприлюднено29.01.2014
Номер документу36847586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10877/13-а

Постанова від 13.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні