ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2013 р. Справа № 804/8349/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рищенко А.Ю.,
розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпропетровського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції України) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, третя особа - Управління Укртрансінспекції у Дніпропетровській області про стягнення адміністративно-господарського штрафу в сумі 510, 00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
02.07.2013 року Дніпропетровський прокурор з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, третя особа - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Дніпропетровській області про стягнення адміністративно-господарського штрафу в сумі 510, 00 грн.
Ухвалою суду від 05.07.2013 року було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду без проведення судового засідання.
Ухвалою суду від 04.09.2013 року було замінено первинного позивача - Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті її правонаступником - Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекцією України) (ідентифікаційний код юридичної особи - 37994305); третю особу - Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Дніпропетровській області його правонаступником - Управлінням Укртрансінспекції у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код юридичної особи - 38298732).
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом було визначено порушення: експлуатація легкового автомобіля, облаштованого як таксі без наявності ліцензійної картки, відповідальність за яке передбачено абз. 4 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», що тягне за собою накладення штрафу у розмірі - 510, 00 грн. У зв'язку із викладеним, заступником голови комісії з проведення ліквідації Головавтотрансінспекції у Дніпропетровській області 06.12.2012 року було винесено постанову про застосування фінансових санкцій у розмірі 510, 00 грн. за порушення вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт.
Просить суд: стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарський штраф за порушення вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт на підставі постанови про застосування фінансових санкцій № 154402 від 06.12.2012 року в сумі 510, 00 грн. (п'ятсот десять гривень 00 копійок) на р/р - 31118106799002, МФО - 805012, код ЄДРПОУ - 37988155, код штрафу - 21081100, УДКУ у Дніпропетровській області.
Копію ухвали про відкриття скороченого провадження було направлено на адресу відповідача, проте конверт із поштовим вкладенням повернувся на адресу позивача. У відповідності до положень ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що поштове відправлення є врученим належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважає необхідним даний позов задовольнити повністю з наступних підстав.
Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» (у відповідній чинній на момент проведення перевірки редакції) визначено, що центральний орган виконавчої влади забезпечує: формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту; нормативно-правове регулювання; визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту.
Пунктом 4 Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14.12.2005 року № 888, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.12.2005 року за № 1573/11853 (чинне на момент проведення перевірки) визначено, що основними завданнями її територіальних управлінь, наряду з іншим, є здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування. А п. 5 вказаного Положення визначено, що територіальні управління, відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезення пасажирів і вантажів; дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Згідно пунктів 12, 13, 14, 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 (у відповідній чинній на момент проведення перевірки редакції) визначено, що рейдова перевірка додержання суб'єктом господарювання, зокрема іноземним, вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Графік проведення рейдових перевірок складається територіальним управлінням Укртрансінспекції з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, та інших обставин.
Щотижневий графік складається з урахуванням проведення рейдових перевірок не частіше ніж один раз на квартал.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється:
наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;
додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону ;
наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут;
відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам;
оснащення таксі справним таксометром;
відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу;
додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху;
наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення;
додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів;
виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Пунктами 20, 21, 25-30 вказаного Порядку встановлено, що при виявленні під час перевірки порушень вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт, складаються акти реагування.
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.
За наявності в діях фізичної особи - суб'єкта господарювання ознак адміністративного правопорушення притягнення правопорушника до відповідальності здійснюється в порядку, встановленому Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Так, аналіз матеріалів справи показує, що 14.11.2012 року державними інспекторами Територіального управління Головавтотрансінспекції у Дніпропетровській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, під час якої було виявлено порушення: експлуатація легкового автомобіля, облаштованого як таксі без наявності ліцензійної картки. Хід та результати проведеної перевірки були зафіксовані позивачем в акті перевірки від 14.11.2012 року додержання вимог про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. На підставі даного акту перевірки з урахуванням характеру виявленого порушення відповідачем вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт, позивачем була винесена постанова про застосування до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 фінансової санкції у розмірі - 510, 00 грн.
Згідно абз. 4 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (у відповідній чинній редакції), за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за, зокрема, стоянку легкового автомобіля, який не облаштований як таксі і не має ліцензійної картки, та посадку пасажирів на стоянці таксі - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 241 Господарського кодексу України визначено, що адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності, повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Відповідно до вимог п. 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (у відповідній чинній редакції), позивачем вищевказана постанова була направлена на адресу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, яка була отримана ним - 12.01.2013 року. Це підтверджується копією поштового повідомлення про вручення, яка є наявною в матеріалах справи.
Однак, відповідач не оскаржував постанову Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Дніпропетровській області про застосування фінансових санкцій в судовому порядку та не сплатив узгодженої суми фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі - 510, 00 грн. у встановлений законодавством строк, хоча отримав постанову про застосування таких - своєчасно.
Таким чином, з огляду на вищевикладені обставини справи, враховуючи несплату відповідачем нарахованого штрафу у розмірі 510, 00 грн., суд вважає обґрунтованими позовні вимоги щодо стягнення з відповідача відповідні суми фінансових санкцій у розмірі - 510, 00 грн., що підлягають задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163, 183-2 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпропетровського прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері в інтересах держави в особі Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції України) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, третя особа - Управління Укртрансінспекції у Дніпропетровській області про стягнення адміністративно-господарського штрафу в сумі 510, 00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарський штраф за порушення вимог чинного законодавства України про автомобільний транспорт на підставі постанови про застосування фінансових санкцій № 154402 від 06.12.2012 року в сумі 510, 00 грн. (п'ятсот десять гривень 00 копійок) на р/р - 31118106799002, МФО - 805012, код ЄДРПОУ - 37988155, код штрафу - 21081100, УДКУ у Дніпропетровській області.
Постанову суду відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, звернути до негайного виконання.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Суддя А.Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2013 |
Оприлюднено | 30.01.2014 |
Номер документу | 36857385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні