cpg1251
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2013 р. Справа № 804/12442/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н.В.
розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» про тимчасову заборону (зупинення) діяльності , -
ВСТАНОВИВ :
Державна екологічна інспекція у Закарпатській області звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» в якому, з урахуванням уточнень просила: тимчасово заборонити (зупинити) виконання робіт приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» (юридична адреса: Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, вул.Титова, 9, ідентифікаційний код: 35202251) щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме ємностей для випалювання деревного вугілля, які розташовані на території Закарпатської обл., Перечинського р-ну, с.Тур'я-Ремета, вул.Центральна, 79д без дозволу на викиди забруднюючих речовин.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області проведена позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП «Дніпро-Трейдінг». В ході перевірки було встановлено, що підприємство здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел без дозволу уповноваженого органу, що є порушенням вимог ст.ст.10, 11, 12, 33 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», про що було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами від 09.09.2013р. У зв'язку з тим, що виявлені факти являються порушенням природоохоронного законодавства, діяльність щодо експлуатації стаціонарних джерел, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ПП «Дніпро-Трейдінг» забороняється законом і підлягає тимчасовій забороні (зупиненню).
Відповідно до п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Ухвалою суду від 07.10.2013р. відповідно до ст.183-2 КАС України справу призначено до розгляду у скороченому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін, копія якої була направлена сторонам та отримана позивачем 16.10.13р., а від відповідача повернувся конверт із відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання».
Частиною 11 ст.35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У визначений ст.183-2 КАС України термін відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи А01 №040650 Приватне підприємство «Дніпро-Трейдінг» зареєстроване 13.07.2007р. Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, місцезнаходження юридичної особи: 49055, м.Дніпропетровськ, вул.Титова, буд.9., що підтверджується Довідкою з ЄДРПОУ АА №538799 від 14.06.2012р. та Витягом за пошуком у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ДП «Інформаційно-ресурсний центр».
Згідно Листа Управління Служби безпеки України в Закарпатській області №559-П від 29.08.2013р., у ході вжиття заходів згідно компетенції, Управлінням отримано інформацію щодо порушень вимог чинного законодавства під час виробництва деревного вугілля суб'єктами господарювання ПП «Дніпро-Трейдінг» (код ЄДРПОУ 35202251, м.Дніпропетровськ, вул.Титова, 9) та ТОВ «Закарпаття-Трейд» (код ЄДРПОУ 37916798, Переченський район, с.Туря-Ремета, вул.Шевченка, 25), які фактично здійснюють господарську діяльність за адресою Перечинський район, урочище Діброва, вул.Центральна, 74 під керівництвом Олефірова Валерія Георгійовича. З урахуванням викладеного, з метою недопущення завдання шкоди економічним інтересам держави, відповідно до п.2 ст.25 Закону України «Про Службу безпеки України», просимо вжити заходи згідно компетенції та повідомити про отримані результати.
Відповідно до Наказу Державної екологічної інспекції у Закарпатській області №994, на виконання листа СБУ №559-П від 29.08.2013р. та Згод Державної екологічної інспекції України №2/2-2301зг, №2/2-2300зг від 04.09.2013р., Направити 09.09.2013р. для проведення позапланових перевірок ПП «Дніпро-Трейдінг» та ТОВ «Закарпаття-Трейд» державних інспекторів Машкаринець С.П., Янковича В.М.
Судом встановлено, що 09.09.2013р. Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області згідно наказу Державної екологічної інспекції у Закарпатській області від 09.08.2013 №994, направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП «Дніпро-Трейдінг» №3536/13 від 09.09.13 та згоди Державної екологічної інспекції України №2/2-2300зг від 04.09.13р., проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ПП «Дніпро-Трейдінг», якою встановлено, що на момент проведення позапланової перевірки візуальним оглядом території ПП «Дніпро-Трейдінг» (Перечинський район, с.Тур'я-Ремета, б/н ур.Дуброва), на території підприємства за складським приміщенням розташовані в один ряд вісім ємностей для випалювання деревного вугілля та здійснюються викиди забруднюючих речовин від двох стаціонарних джерел викидів, а саме: з димоходів двох ємностей для випалювання деревного вугілля (при переліку зліва на право від входу на територію підприємства ДВ знаходяться під номерами 4 та 6).
За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами від 09.09.2013 року. Директор Олефіров В.Г. від підписання акту відмовився, про що міститься відповідна відмітка у акті.
Згідно Акту відбору проб організованих викидів стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 09.09.2013р., державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Янкович В.М., у присутності директора ПП «Дніпро-Трейдінг» Олефірова В.Г., з метою встановлення концентрації забруднюючих речовин, виконано відбір проб в організованих викидах стаціонарних джерел ПП «Дніпро-Трейдінг» смт.Тур'я-Ремета, ур.Дуброва. Джерело викиду: Ємність для випалювання деревного вугілля (четверта від входу до складу) та Ємність для випалювання деревного вугілля (шоста від входу до складу). Директор Олефіров В.Г. від підписання акту відмовився, про що міститься відповідна відмітка у акті.
Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області, відповідно до Акту відбору проб організованих викидів стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 09.09.2013р., було проведено вимірювання вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел ПП «Дніпро-Трейдінг» смт.Турї Ремети, урочище Дуброва, про що складено Протокол вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 10.09.2013р.
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів відсутній (п.4 Протоколу вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 10.09.2013р).
Згідно Рішення №45 від 13.09.2013р., головним державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Рішко С.В., за результатами розгляду Акту позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами від 09.09.2013 року, вирішено тимчасово заборонено (зупинено) експлуатацію ємностей для випалювання деревного вугілля приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг», яке знаходиться за юридично адресою: 49055, м.Дніпропетровськ, вул.Титова, 9, місце здійснення діяльності: Закарпатська область, Перечинський район, с.Тур'я-Ремета, вул.Центральна, 79д.
Статтею 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо
Відповідно до ч.5, 6 ст.11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря суб'єктами господарювання можуть здійснювати лише на підставі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Згідно ст.12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до п.а ч.1 ст.32 Закону України "Про відходи", заборонено вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до п.4 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачені загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю), а саме виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Частинами 6-8 вказаного Закону передбачено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагувалння, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Як вбачається з матеріалів справи, Актом перевірки відповідача від 09.09.2013 року встановлено, що ПП «Дніпро-Трейдінг» здійснює свою діяльність без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Суд зазначає, що Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області було виконано відбір проб в організованих викидах стаціонарних джерел ПП «Дніпро-Трейдінг» смт.Тур'я-Ремета, ур.Дуброва. Джерело викиду: Ємність для випалювання деревного вугілля (четверта від входу до складу) та Ємність для випалювання деревного вугілля (шоста від входу до складу), про що складено Акт відбору проб організованих викидів стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 09.09.2013р., та проведено вимірювання вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел ПП «Дніпро-Трейдінг» смт.Турї Ремети, урочище Дуброва, про що складено Протокол вимірювань вмісту забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел №09-09-13-1 від 10.09.2013р., копія якого наявна в матеріалах. Вказаним протоколом, також встановлено, що Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів у відповідача відсутній (п.4 Протоколу).
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги встановлені в акті перевірки порушення відповідачем природоохоронного законодавства, а саме здійснення підприємством своєї діяльності без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що є порушенням ст.12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», а саме господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства, суд приходить до висновку, що позивач обґрунтовано відповідно до вимог п.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» звернувся до адміністративного суду з даним позовом.
Отже, на підставі викладеного, з урахуванням виявлених в Акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами від 09.09.2013 року порушень та відсутністю доказів їх усунення на момент розгляду справи, суд приходить до висновку, що позов Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» про тимчасову заборону (зупинення) діяльності підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» про тимчасову заборону (зупинення) діяльності - задовольнити.
Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність виконання робіт приватного підприємства «Дніпро-Трейдінг» (юридична адреса: Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, вул.Титова, 9, ідентифікаційний код: 35202251) щодо здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря зі стаціонарних джерел, а саме ємностей для випалювання деревного вугілля, які розташовані на території Закарпатської обл., Перечинського р-ну, с.Тур'я-Ремета, вул.Центральна, 79д без дозволу на викиди забруднюючих речовин.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова можу бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2013 |
Оприлюднено | 03.02.2014 |
Номер документу | 36861688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні