9.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 січня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10690/13-а
приміщення суду за адресою: 91055, м. Луганськ, вул. Поштова, 1
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Партер СТБ» про стягнення штрафу у сумі 3400,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
23 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Партер СТБ» про стягнення штрафу у сумі 3400,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт відносно відповідача про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 21.09.2013 №407/15/03. Відповідно до акта відповідачем не надано звітні дані за перший квартал 2013 року та перше півріччя 2013 року до Нацкомфінпослуг, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері фінансових послуг. На підставі акта до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн. викладеного постановою.
Позивач зазначив, що на момент пред'явлення цього позову, документів які б підтверджували виконання зазначеної постанови до Нацкомфінпослуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 3400,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
На підставі викладеного, позивач просив стягнути з кредитної спілки «Партер СТБ» до Державного бюджету України штраф у сумі 3400,00 грн.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2013 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.
Відповідач заперечення суду не надав. Ухвала про відкриття скороченого провадження та пам'ятка про права та обов'язки направлена відповідачу на адресу: 91031, м. Луганськ, вул. 1 Слов'янська, буд. 2-А, повернулись до суду з відміткою пошти: "за закінченням терміну зберігання". Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суддя виходить з наступного.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 21 серпня 2013 року головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Гайчук М.М. відповідно до Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011, Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 №2112/22424, проведено перевірку Кредитної спілки «Партнер СТБ» (код за ЄДРПОУ 32840693, місцезнаходження: 91031, м. Луганськ, вул. 1 Слов'янська, буд. 2-А) стосовно подання звітних даних за І квартал 2013 року та І півріччя 2013 року.
За результатами перевірки подання звітних даних за І квартал 2013 року та І півріччя 2013 року встановлено порушення вимог:
- статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» згідно з якою фінансова установа зобов'язана надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг;
- абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про кредитні спілки», яким передбачено, що кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом;
- абзацу другого підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25.12.2003 №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668, відповідно до якого звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітнім кварталом.
На підставі чого, був складений акт №407/15/3 від 21 серпня 2013 року про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитної спілки «Партнер СТБ». (арк. справи 12-13)
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено Акт №407/15/3 від 21 серпня 2013 року про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитної спілки «Партнер СТБ» та повідомлено про розгляд справи.
На підставі Акту №407/15/3 від 21 серпня 2013 року директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Дмитренко Геннадієм Васильовичем винесено постанову №184/15/3 від 06.09.2013 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400,00 грн. (арк. справи 16-17)
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача була направлена постанова №184/15/3 від 06.09.2013 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, яка отримана 27.09.2013 уповноваженою особою відповідача (арк. справи 18)
Доказів оскарження відповідачем постанови про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №184/15/3 від 06.09.2013 позивачем до суду не надано.
Відносини, що виникають між учасниками ринків фінансових послуг під час здійснення операцій з надання фінансових послуг регулюються Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 №2664-III.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України №2664-III фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Кредитна установа - фінансова установа, яка відповідно до закону має право за рахунок залучених коштів надавати фінансові кредити на власний ризик (п.2 ч.1 ст. 1 Закону України №2664-III).
В ч.1 ст. 1 Закону України «Про кредитні спілки» від 20.12.2001 №2908-ІІІ (далі - Закон України №2908-ІІІ) зазначено, що кредитна спілка - це неприбуткова організація, заснована фізичними особами, професійними спілками, їх об'єднаннями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кредитної спілки.
Кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених цим Законом (ч. 2 ст. 1 Закону України №2908-ІІІ).
Частиною 1 ст. 22 Закону України №2908-ІІІ передбачено, що кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики. Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних. Голова правління несе персональну відповідальність за достовірність та повноту фінансової звітності та інших звітних даних. Достовірність і повнота річної звітності кредитної спілки повинна бути підтверджена незалежним аудитором (аудиторською фірмою), визначеним загальними зборами кредитної спілки. Аудиторський висновок подається Уповноваженому органу та представляється загальним зборам кредитної спілки.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України №2908-ІІІ результати фінансової діяльності кредитної спілки визначаються на підставі річної звітності, включаючи баланс та звіт про доходи і витрати. Звітність про фінансово-господарську діяльність за рік підлягає затвердженню загальними зборами членів кредитної спілки. Перевірка діяльності кредитної спілки здійснюється відповідно до законодавства України та статуту кредитної спілки.
Згідно зі ст. 26 Закону України №2908-ІІІ державне регулювання і нагляд за діяльністю кредитних спілок здійснює Уповноважений орган згідно з законодавством України про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг, інші державні органи відповідно до їх компетенції.
Відповідно до п. 1 Положення «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затверджене Указом Президента України від 23.11.2011 №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011), державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством, здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг).
Частиною 1 ст. 27 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що основними завданнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є здійснення державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг та додержанням законодавства у цій сфері, захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг. Такі ж самі положення містить і п. 3 Положення №1070/2011.
Відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Кредитна спілка «Партнер СТБ» є юридичною особою, яка має право надавати фінансові послуги та перебуває на обліку в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та є суб'єктом нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно до п. 3 ст. 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такий захід впливу, як накладення штрафу в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.
Як зазначено у п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч.1 ст.42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.
Виходячи з викладеного суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст.ст.88-94 КАС України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.
Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з п.п.8 п.1 ст.40 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.
Розміри мінімальної заробітної плати на 2013 рік затверджено Законом України «Про державний бюджет України на 2013 рік», відповідно до якого мінімальна заробітна плата з 01 січня 2013 року складає 1147,00 грн.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
Таким чином, розмір мінімального судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру становить 1720,50 грн.
Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Позивачем за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру платіжними дорученнями № 1679 від 25.11.2013 сплачено 172,05 грн. Таким чином, залишок несплаченого судового збору становить 1548,45 грн.
Оскільки у справа, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, суд вважає за необхідне стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг різницю між сумою сплаченого судового збору та ставкою судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру у розмірі 1548,45 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 7, 11, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Партер СТБ» про стягнення штрафу у сумі 3400,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Партер СТБ» (код ЄДРПОУ 32840693) до Державного бюджету України суму штрафу у розмірі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).
Стягнути з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828) на користь Державного бюджету України судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1548,45 грн. (одна тисяча п'ятсот сорок вісім гривень 45 копійок).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя К.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2014 |
Оприлюднено | 03.02.2014 |
Номер документу | 36864062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні