КОПІЯ
Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
28 січня 2014 р. № 820/12685/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Єгупенко В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Сім'я" про стягнення штрафу ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Сім`я", в якому просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф у сумі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги Кредитна спілка «Сім'я» № 144/15/3 від 14.06.2013 року. Відповідно до Акта, Відповідачем не було подано звітні дані Кредитної спілки «Сім'я» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг. На підставі Акта, національною комісією прийнято постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 96/15/3 від 03.07.2013 року. На час розгляду справи сума штрафу у розмірі 5100,00 грн., до Державного бюджету України перерахована не була.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд даної справи без його участі.
Відповідач у судове засідання свого уповноваженого представника не направив, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що в матеріалах справи свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, причини неявки суду не повідомив, клопотань щодо відкладення розгляду справи чи слухання справи за своєю відсутності суду не надавав.
На підставі вищевикладеного, відповідно до положень ст.41, ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 14.06.2013 року складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги кредитною спілкою "Сім'я" № 144/15/3 (а.с. 6 -7).
Зі змісту вказаного акту перевірки, судом встановлено, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства, зокрема вимоги статті 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", абз. 2 частини першої ст. 22 ЗУ "Про кредитні спілки", п.п. 2.2.2 п. 2.2 розділу 2 порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 року за № 69/8668 в частині неподання звітних даних у строки встановлені Нацкомфінпослуг.
За наслідками розгляду акту перевірки позивачем прийнято постанову № 96/15/3 від 03.07.2013 р., якою за порушення вимог законодавства про фінансові послуги до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100 грн. (а.с.10-11).
Акт перевірки та постанову було надіслано на адресу відповідача, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Доказів щодо оскарження постанови про застосування до Кредитної спілки "Сім'я" штрафних санкцій до суду не надано.
Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070 визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від фінансова установа - фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідно до ст.39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до абз. 2. ч. 1, ст. 22 Закону України "Про кредитні спілки", кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Статтею 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Нацкомфінпослуг обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги.
Частиною третьою статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав до суду доказів щодо сплати штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги у розмірі 5100,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що позов є обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Сім'я" про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Кредитної спілки "Сім'я" (63701, Харківська область, м. Куп'янськ, вул. Комсомольська, буд 5 А, код ЄДРПОУ 34079434) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету". код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у розмірі 5100 грн., (п'ять тисяч сто грн.).
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Єгупенко В.В.
З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили.
Оригінал знаходиться в матеріалах справи.
Суддя Єгупенко В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2014 |
Оприлюднено | 30.01.2014 |
Номер документу | 36868558 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні