Головуючий у 1 інстанції - Куденков К.О.
Суддя-доповідач - Попов В.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2014 року справа №805/13060/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Попова В.В.,
суддів Лях О.П., Нікуліна О.А.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОМА-СЛАВ" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 р. у справі № 805/13060/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОМА-СЛАВ" до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення №0000072205 від 01.08.2013р.,-
В С Т А Н О В И В :
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 р. у справі № 805/13060/13-а у задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Тома-Слав» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення №0000072205 від 01.08.2013р. - відмовлено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОМА-СЛАВ" подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Мотивами апеляційної скарги особа, яка її подала, зазначає порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також невідповідність висновків суду обставинам справи та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги встановила наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, ТОВ «Тома-Слав» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 36806939, місцезнаходження: 84118, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Аграрна, б.13, що підтверджується відповідним свідоцтвом серія А00 №729339.
З 10.06.2013р. по 14.06.2013р. Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Тома-Слав» з питань дотримання вимог валютного законодавства за період з 25.01.2010р. по 10.06.2013р. при виконанні контрактів №3 від 07.02.2011р., №7 від 14.02.2011р., №10 від 07.04.2011р., №1 від 25.01.2010р., №14 від 01.07.2011р., №26 від 08.11.2012р., №14 від 30.09.2011р. та №24 від 19.09.2012р., за наслідками якої складено відповідний акт перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
Вказаним актом встановлено порушення (в спірній в межах цієї справи частині) статті 1 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»:
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №10 від 07.04.2011р., укладеному між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «DEMKA TARIM VE ORMAN URUNLERI SANAYI VE TIC. LTD. STI» (покупець), становить: - на суму 4337,96 доларів США- 8 днів (з 02.02.2012 по 09.02.2012); - на суму 4680,48 доларів США - 4 дні (з 06.02.2012 по 09.02.2012); - на суму 4726,32 доларів США - 3 дні (з 07.02.2012 по 09.02.2012); - на суму 3244,76 доларів США - 13 днів (з 10.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 3903,00 доларів США - 16 днів (з 07.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4496,52 доларів США - 15 днів (з 08.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4714,44 доларів США - 14 днів (з 09.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4505,52 доларів США - 14 днів (з 09.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4480,44 доларів США - 10 днів (з 13.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4222,92 доларів США - 10 днів (з 13.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4703,88 доларів США - 10 днів (з 13.02.2012 по 22.02.2012); - на суму 4271,48 доларів США - 72 дні (з 23.02.2012 по 04.05.2012); - на суму 4165,56 доларів США - 82 дні (з 13.02.2012 по 04.05.2012); - на суму 4703,88 доларів США - 82 дні (з 13.02.2012 по 04.05.2012); - на суму 3140,92 доларів США - 6 дні (з 05.05.2012 по 10.05.2012); - на суму 3977,04 доларів США - 79 днів (з 22.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 4265,52 доларів США - 79 днів (з 22.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 3754,08 доларів США - 79 днів (з 22.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 4264,68 доларів США - 79 днів (з 22.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 4518,00 доларів США - 79 днів (з 22.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 4378,08 доларів США - 74 дні (з 27.02.2012 по 10.05.2012); - на суму 3986,40 доларів США - 74 дні (з 27.02.2012 по 10.05.2012).
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №1 від 25.01.2010р., укладеному між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» (покупець) на суму 1907,10 доларів США становить 36 днів (з 05.04.2012 по 10.05.2012).
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №14 від 01.07.2011р., укладеному між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «Sener SAGLAM Orman urunleri ins. san.ltd. sti.» (покупець) становить: - на суму 1222,30 доларів США- 58 днів (з 01.10.2012 по 27.11.2012); - на суму 4676,40 доларів США- 58 днів (з 01.10.2012 по 27.11.2012); - на суму 898,70 доларів США- 84 дні (з 28.11.2012 по 19.02.2013); - на суму 245,40 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2872,20 доларів США - 18 днів (з 24.05.2013 по 10.06.2013).
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №14 від 30.09.2011р., укладеному між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» (покупець) становить: - на суму 3191,58 доларів США -118 днів (з 19.07.2012 по 13.11.2012); - на суму 3542,78 доларів США - 99 днів (з 07.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3848,65 доларів США - 99 днів (з 07.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3518,48 доларів США - 91 день (з 15.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3335,14 доларів США - 91 день (з 15.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3568,66 доларів США - 41 день (з 04.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3568,66 доларів США - 41 день (з 04.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3580,64 доларів США - 38 днів (з 07.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3325,96 доларів США - 38 днів (з 07.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3580,64 доларів США - 34 дні (з 11.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3314,76 доларів США - 30 днів (з 15.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3348,69 доларів США - 30 днів (з 15.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 1769,64 доларів США - 209 днів (з 14.11.2012 по 10.06.2013); - на суму 3766,00 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3314,41 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3605,73 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3338,95 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3172,07 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3248,23 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3508,18 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3848,54 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3461,61 доларів США - 223 дні (з 31.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3738,00 доларів США - 208 днів (з 15.11.2012 по 10.06.2013); - на суму 3698,69 доларів США - 155 днів (з 07.01.2013 по 10.06.2013); - на суму 3888,86 доларів США - 75 днів (з 28.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 3072,16 доларів США - 33 дні (з 09.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3211,15 доларів США - 33 дні (з 09.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3975,44 доларів США - 26 днів (з 16.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3346,11 доларів США - 26 днів (з 16.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3560,71 доларів США - 113 днів (з 18.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2981,43 доларів США - 110 днів (з 21.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 3382,41 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2940,55 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 3626,45 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2884,45 доларів США - 96 днів (з 07.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 3512,32 доларів США - 40 днів (з 02.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3189,76 доларів США - 32 дні (з 10.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 2969,22 доларів США - 32 дні (з 10.05.2013 по 10.06.2013).
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №26 від 08.11.2012р., укладеним між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «BC » (покупець) становить: - на суму 4570,45 доларів США - 28 днів (з 14.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 4496,85 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 4306,75 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 4381,16 доларів США - 102 дні (з 01.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 4412,78 доларів США - 102 дні (з 01.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 4282,60 доларів США - 88 днів (з 15.03.2013 по 10.06.2013).
- Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів по контракту №24 від 19.09.2012р., укладеному між ТОВ «Тома-Слав» (продавець) та «Polat Kerestecilik Nurdan Polat» (покупець) становить: - на суму 1607,03 доларів США - 69 днів (з 03.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5541,53 доларів США - 69 днів (з 03.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 6221,72 доларів США - 63 дні (з 09.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 4125,71 доларів США - 63 дні (з 09.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5537,74 доларів США - 61 день (з 11.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5755,30 доларів США - 48 днів (з 24.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 4675,85 доларів США - 29 днів (з 13.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 5159,49 доларів США - 29 днів (з 13.05.2013 по 10.06.2013).
На підставі акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939 відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення №0000072205 від 01.08.2013р., яким позивачу визначене грошове зобов'язання з пені за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності у сумі 560 539,02 грн. Спірне рішення прийнято на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, згідно ст.4 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» у зв'язку з порушенням ст.1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті».
Із акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939 вбачається, що підставою для прийняття спірного рішення стали наступні обставини.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №9 від 23.03.2011р. з «DEMKA TARIM VE ORMAN URUNLERI SANAYI VE TIC. LTD. STI», у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується передати у власність покупцю, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити дошку обрізну (хвойних порід) розміром 43х93х3000-4000мм та брус обрізний (хвойних порід) розміром 93х93х3000-4000мм. Обсяг лісопродукції складає 1500куб.м. Ціна продукції складає 120,00 доларів США за 1 куб.м. Оплата по контракту здійснюється в доларах США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавству, на валютний рахунок продавця. Оплата покупцем кожної партії лісопродукції відбувається згідно виставленого продавцем рахунку-фактури протягом 10 днів після отримання товару. Допускається 100% передоплата по виставленому рахунку-фактурі. Витрати по своєму банку та банку-кореспонденту несе покупець.
На виконання умов контракту з валютного рахунку покупця на валютний рахунок продавця надійшло валютних коштів на загальну суму 110000,00 доларів США згідно наступних платіжних доручень: - №267_11 від 28.03.2011р. на суму 50000,00 доларів США (еквівалент 398000,00 грн.); - №267_23 від 30.03.2011р. на суму 20000,00 доларів США (еквівалент 159200,00 грн.); - №267_10 від 06.04.2011р. на суму 40000,00 доларів США (еквівалент 318588,00 грн.).
Відповідно до договору про переказ боргу від 08.04.2011р. до контракту №9 від 23.03.2011р., суми валютної виручки, що надійшли на рахунок позивача за контрактом №9 від 23.03.2011р. на загальну суму 110000,00 доларів США вирішено зарахувати в передоплату за пиломатеріали по контракту №10 від 07.04.2011р.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №10 від 07.04.2011р., з «DEMKA TARIM VE ORMAN URUNLERI SANAYI VE TIC. LTD. STI» (Туреччина), у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується передати у власність покупцю, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити дошку обрізну (хвойних порід) розміром 43х93х3000-4000мм та брус обрізний (хвойних порід) розміром 93х93х3000-4000мм. Обсяг лісопродукції складає 3800куб.м. Ціна продукції складає 120,00 доларів США за 1 куб.м. Оплата по контракту здійснюється в доларів США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавству, на валютний рахунок продавця. Оплата покупцем кожної партії лісопродукції відбувається згідно виставленого продавцем рахунку-фактури протягом 10 днів після отримання товару. Допускається 100% передоплата по виставленому рахунку-фактурі. Витрати по своєму банку та банку-кореспонденту несе покупець.
Згідно додаткової угоди від 08.04.2011р., витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець та/або продавець. Відповідно до додаткової угоди №2 від 19.09.2011р.: платником по контракту може виступати Гюлер Неджет. За додатковою угодою від 08.04.2011р. витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець та/або продавець.
Перевіркою встановлено, що на виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено товару на загальну суму 302784,72 доларів США (еквівалент 2413904,49 грн.).
Перевіряючими розраховані законодавчо встановлені строки надходження валютної виручки від нерезидента за вантажно-митними деклараціями на виконання вказаного контракту, які наведені у таблиці №1 на сторінках 5 та 6 акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
Перевіряючими враховано договір про переказ боргу від 08.04.2011р. до контракту №9 від 23.03.2011р., та встановлено, що на валютний рахунок продавця було перераховано коштів на загальну суму 192835,00 доларів США (еквівалент 1539075,03 грн.)
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом позивач не має.
Встановлено, що при виконанні контракту №10 від 07.04.2011р., надійшли валютні кошти з порушенням вимог валютного законодавства на загальну суму 82835,00 доларів США (еквівалент 661736,03 грн.), та встановлено прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів згідно висновку акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
Листом від 05.03.2012р. №681/914032 Донецька обласна дирекція АБ «Укргазбанк» проінформувала Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №10 від 07.04.2011р. значиться кредиторська заборгованість в розмірі 50,28 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку.
Позивачем до суду надана копія листа №55 від 16.08.2011р. до «DEMKA TARIM VE ORMAN URUNLERI SANAYI VE TIC. LTD. STI», якою повідомляється про наявність заборгованості, а також копія відповіді №34 від 20.08.2011р. за яким контрагент повідомляє про тяжкий фінансовий стан, просить надати відстрочення платежу та зобов'язується сплати протягом 10 днів.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №1 від 25.01.2010р. з «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» (Туреччина), у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується прийняти та оплатити брус сосновий розміром 39х89х3000-4000 мм, брус сосновий розміром 89х89х3000-4000 мм, дошка соснова розміром 19х117х3000-4'000 мм, дошка соснова розміром 19х147х3000-4000 мм, дошка соснова розміром 19х177х3000-4000мм, дошка соснова розміром 19х197х3000-4000мм, дошка соснова розміром 19х89х1200мм, дошка соснова розміром 19х140х1200 мм, дошка соснова розміром 19х140х800 мм. Країна призначення - Туреччина. Обсяг лісопродукції складає 5000 куб. м. Вартість за кубічний метр лісопродукції складає 100,00 доларів США. Оплата по контракту здійснюється в доларів США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавства, на валютний рахунок продавця. Форма оплати 100% передоплата покупцем кожної партії лісопродукції згідно виставленого продавцем рахунка-фактури. Покупець зобов'язаний протягом 5 банківських днів після отримання рахунку-фактури здійснити оплату лісопродукції. По узгодженню сторін покупець може здійснювати оплату по факту поставки лісопродукції продавцем.
Відповідно до додаткової угоди угода від 25.01.2010р. витрати по своєму банку та банку-кореспондента несе покупець. Можлива оплата по контракту третіми особами. Згідно додаткової угоди від 01.02.2010р. розрахунки між продавцем та покупцем здійснюється в доларів США та може здійснюватися як шляхом передоплати, а також по факту відвантаження товару шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавства України, на валютний рахунок продавця. За додатковою угодою №1 від 01.06.2010р. форма оплати - 100% передоплата покупцем кожної партії лісопродукції згідно виставлених продавцем рахунків-фактур або шляхом банківського переказу на рахунок продавця протягом 20 днів після приймання на складі покупця. Згідно додаткової угоди №4 від 08.09.2011р. умови поставки лісопродукції CIF (Зонгулдак).
Перевіркою встановлено, що на виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено товару на загальну суму 623760,90 доларів США (еквівалент 4956882,11 грн.).
Перевіряючими розраховані законодавчо встановлені строки надходження валютної виручки від нерезидента за вантажно-митними деклараціями на виконання вказаного контракту, які наведені у таблиці №2 на сторінках 8-12 акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
Встановлено, що згідно платіжного доручення №267_1 від 22.02.2011р. з валютного рахунку ТОВ «Тома-Слав» на валютний рахунок «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» було повернуто 32940,70 доларів США (еквівалент 261552,45 грн.).
На виконання умов контракту з валютного рахунку покупця, зазначеного в контракті, на валютний рахунок продавця було перераховано коштів на загальну суму 656811,50 доларів США (еквівалент 5222559,72 грн.)
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом ТОВ «Тома-Слав» не має.
При виконанні контракту №1 від 25.01.2010р., надійшли валютні кошти з порушенням вимог валютного законодавства на суму 1907,10 доларів США (еквівалент 15235,63 грн.) згідно платіжного доручення №7136_7 від 10.05.2012р.
Наведено, що прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів на суму 1907,10 доларів США становить 36 днів (з 05.04.2012 по 10.05.2012).
Листом від 03.05.2012 №1212/9145/312/04 Донецька обласна дирекція АБ «Укргазбанк» проінформувала Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №1 значиться кредиторська заборгованість в розмірі 109,90 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку.
Позивачем до суду надані копії листів (претензій) №17 від 01.05.2011р. та №5 від 01.06.2011р. до «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» з вимогою сплатити суму заборгованості, а також копії відповідей №25 від 03.05.2011р. та №32 від 06.06.2011р. за якими контрагент повідомляє про тяжкий фінансовий стан та зобов'язується сплатити заборгованість після отримання грошових коштів.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №14 від 01.07.2011р. з «Sener SAGLAM Orman urunleri ins. san.ltd. sti.» (Туреччина), у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується прийняти та оплатити брус сосновий розміром 50-280х50-280х3000-5000 мм, дошка соснова обрізна хв. порід розміром 20-50х20-280х3000-5'000 мм. Країна призначення - Туреччина. Обсяг лісопродукції складає 500 куб. м. Вартість за кубічний метр лісопродукції складає 110,00 доларів США на умовах FCA (Слов'янськ). Оплата по контракту здійснюється в доларів США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавства, на валютний рахунок продавця. Форма оплати 100% передоплата покупцем кожної партії лісопродукції згідно виставленого продавцем рахунка-фактури. У випадку не виконання продавцем своїх зобов'язань у термін 150к.д. він зобов'язаний повернути суму передоплати на розрахунковий рахунок покупця у термін 20к.д. Витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець. Покупець зобов'язаний протягом 5 банківських днів після отримання рахунку-фактури здійснити оплату лісопродукції. Продавець поставляє покупцю лісопродукцію автотранспортом на умовах FCA (Слов'янськ). Покупець сплачує транспортні витрати самостійно і організує їх самостійним контрактом з транспортною фірмою.
Згідно додаткової угоди від 19.03.2012р. №2 вартість за кубічний метр лісопродукції складає 150,00 доларів США. на умовах FCA (Слов'янськ). За додатковою угодою від 05.07.2011р. витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець та/або продавець.
Перевіряючими встановлено, що на виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено товару на загальну суму 38117,60 доларів США (еквівалент 304290,80 грн.).
Перевіряючими розраховані законодавчо встановлені строки надходження валютної виручки від нерезидента за вантажно-митними деклараціями на виконання вказаного контракту, які наведені у таблиці №4 на сторінці 14 та у таблиці №5 на сторінці 15 акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939. Також встановлено, що на виконання умов контракту з валютного рахунку покупця, зазначеного в контракті, на валютний рахунок продавця було перераховано коштів на загальну суму 35000,00 доларів США (еквівалент 279463,42 грн.).
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом ТОВ «Тома-Слав» не має.
В акті перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939 зазначено, що при виконанні контракту №14 від 01.07.2011р., надійшли валютні кошти з порушенням вимог валютного законодавства на загальну суму 12460,00 доларів США (еквівалент 99592,78 грн.), прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - на суму 1222,30 доларів США- 58 днів (з 01.10.2012 по 27.11.2012); - на суму 4676,40 доларів США- 58 днів (з 01.10.2012 по 27.11.2012); - на суму 898,70 доларів США- 84 дні (з 28.11.2012 по 19.02.2013). Не надійшло від нерезидента валютної виручки по ВМД від 29.11.2012р. №4094 в сумі 245,40 доларів США та по ВМД від 22.02.2013р. №642 в сумі 2872,20 доларів США. Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013) на суму 898,70 доларів США; - 18 днів (з 24.05.2013 по 10.06.2013р.) на суму 2872,20 доларів США.
Листами від 01.11.2012р. №2555/91403а та від 01.03.2013 №521/203/2013 Донецька обласна дирекція АБ «Укргазбанк» проінформувала Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані факти порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №14 від 01.07.2011р. значиться дебіторська заборгованість в розмірі 3117,60 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку. Заборгованість по якій настав законодавчо встановлений термін надходження валютної виручки складає 3117,60 доларів США.
Позивачем до суду надані копії листів (претензій) №4 від 02.01.2013р. та від 01.07.2013р. до «Sener SAGLAM Orman urunleri ins. san.ltd. sti.» з вимогою сплатити суму заборгованості, а також копії відповідей №2 від 06.01.2013р. та №65 від 03.07.2013р. за якими контрагент повідомляє про тяжкий фінансовий стан та зобов'язується сплатити заборгованість після отримання грошових коштів.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №14 від 30.09.2011р. з «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» (Туреччина), у якості продавця. Предмет контракту: продавець зобов'язується прийняти та оплатити брус сосновий розміром 40х90х90х700-4000 мм, дошка соснова розміром 19-40х75-350х700-4000 мм. Країна призначення - Туреччина. Обсяг лісопродукції складає 5000 куб. м. Вартість за кубічний метр лісопродукції складає 112,00 доларів США на умовах FCA Слов'янськ. Оплата по контракту здійснюється в доларах США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавства, на валютний рахунок продавця. Витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе Покупець. Покупець зобов'язаний протягом 5 банківських днів після отримання рахунку-фактури здійснити оплату лісопродукції.
На виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено товару на загальну суму 337870,00 доларів США (еквівалент 2698194,14 грн.).
Перевіряючими розраховані законодавчо встановлені строки надходження валютної виручки від нерезидента за вантажно-митними деклараціями на виконання вказаного контракту, які наведені у таблиці №6 на сторінках 16-18 та у таблиці №7 на сторінках 18-19 акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
На виконання умов контракту з валютного рахунку покупця, зазначеного в контракті, на валютний рахунок продавця було перераховано коштів на загальну суму 240675,00 доларів США (еквівалент 1921000,30 грн.).
Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби враховано, що відповідно до додаткової угоди №1 від 07.01.2012р., у зв'язку з тим, що турецькою митницею було прийнято рішення про неможливість пропуску автомашини з товаром лісоматеріали хвойних порід, рахунок-фактура №344 обсягом 23,841 куб.м на суму 2670,19 доларів США, ТОВ «Тома-Слав» згодне прийняти цей товар на безоплатній основі без подальшої заміни раніше поставленої партії. Сторони погодилися, що оплата за недопоставлений (неприйнятий) обсяг проводитися не буде. Товар повернуто згідно ВМД ІМ 40 від 20.01.2012р. №159 з характером угоди 81, Код товару по КВЕД: 4407109800.
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом ТОВ «Тома-Слав» не має.
В акті перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939 зазначено, що при виконанні контракту №14 від 30.09.2011р., надійшли валютні кошти з порушенням вимог валютного законодавства на загальну суму 39955,00 доларів США (еквівалент 319360,32 грн.) згідно п/д №4847_9 від 13.11.12р. Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - на суму 3191,58 доларів США -118 днів (з 19.07.2012 по 13.11.2012); - на суму 3542,78 доларів США - 99 днів (з 07.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3848,65 доларів США - 99 днів (з 07.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3518,48 доларів США - 91 день (з 15.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3335,14 доларів США - 91 день (з 15.08.2012 по 13.11.2012); - на суму 3568,66 доларів США - 41 день (з 04.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3568,66 доларів США - 41 день (з 04.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3580,64 доларів США - 38 днів (з 07.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3325,96 доларів США - 38 днів (з 07.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3580,64 доларів США - 34 дні (з 11.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3314,76 доларів США - 30 днів (з 15.10.2012 по 13.11.2012); - на суму 3348,69 доларів США - 30 днів (з 15.10.2012 по 13.11.2012). Не надійшло від нерезидента валютної виручки в сумі 87011,07 доларів США. Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - на суму 1769,64 доларів США - 209 днів (з 14.11.2012 по 10.06.2013); - на суму 3766,00 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3314,41 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3605,73 доларів США - 236 днів (з 18.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3338,95 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3172,07 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3248,23 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3508,18 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3848,54 доларів США - 233 дні (з 21.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3461,61 доларів США - 223 дні (з 31.10.2012 по 10.06.2013); - на суму 3738,00 доларів США - 208 днів (з 15.11.2012 по 10.06.2013); - на суму 3698,69 доларів США - 155 днів (з 07.01.2013 по 10.06.2013); - на суму 3888,86 доларів США - 75 днів (з 28.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 3072,16 доларів США - 33 дні (з 09.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3211,15 доларів США - 33 дні (з 09.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3975,44 доларів США - 26 днів (з 16.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3346,11 доларів США - 26 днів (з 16.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3560,71 доларів США - 113 днів (з 18.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2981,43 доларів США - 110 днів (з 21.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 3382,41 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2940,55 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 3626,45 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 2884,45 доларів США - 96 днів (з 07.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 3512,32 доларів США - 40 днів (з 02.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 3189,76 доларів США - 32 дні (з 10.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 2969,22 доларів США - 32 дні (з 10.05.2013 по 10.06.2013).
Листами від 01.08.2012р. №Г-31.0.0.0/1-1104, від 05.09.2012 №Г-31.0.0.0/1-1222, від 05.11.2012р. №Г-31.0.0.0/1-1531, від 04.12.2012р. №Г-31.0.0.0/1-1676, від 01.03.2013р. №Г-31.0.0.0/1-428 та від 02.04.2013р. №Г-31.0.0.0/1-688 ПАТ КБ «Приватбанк» проінформувало Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані факти порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №14 від 30.09.2011р. значиться дебіторська заборгованість в розмірі 97195,00 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку. Заборгованість по якій настав законодавчо встановлений термін надходження валютної виручки складає 87011,07 доларів США.
Позивачем до суду надані копії листів (претензій) №15 від 05.03.2012р., №35 від 10.05.2012р., №46 від 07.06.2012р., №62 від 08.08.2012р., №108 від 10.12.2012р., №5 від 09.01.2013р., №16 від 12.03.2013р. до «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET» з вимогою сплатити суму заборгованості, а також копії відповідей №16 від 15.05.2012р., №22 від 13.06.2012р., №15 від 16.03.2013р., за якими контрагент повідомляє, що товар за певними партіями товару було знищено у зв'язку з неналежною якістю.
Також, до суду на дані копії повідомлень контрагента №34 від 20.07.2012р., № 49 від 12.10.2012р., №62 від 14.12.2012р., №70 від 22.12.2012р., №46 від 03.05.2013р., №51 від 03.06.2013р., якими контрагент повідомляє, що відмовляється оплачувати товари за певними партіями у зв'язку з неналежною якістю.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №26 від 08.11.2012р. з «BC GROUP» (Ірак), у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується передати у власність покупця, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити лісоматеріали обрізні хвойних порід у асортименті по ціні та якості згідно специфікацій. Країна призначення лісоматеріалів - Ірак. Об'єм поставки - 1230 м куб. Умови поставки: FCA (Слов'янськ). Платіж за партію товару здійснюється в доларів США шляхом банківського переказу на валютний рахунок продавця протягом 10 днів після отримання товару покупцем, допускається 100% передоплата по виставленому рахунку-фактурі. Витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець та/або продавець. Покупець зобов'язаний у термін 5 банківських днів після отримання рахунку-фактури провести оплату лісопродукції Датою оплати рахується дата зарахування грошей на валютний рахунок продавця.
Перевіркою встановлено, що на виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено товару на загальну суму 26450,59 доларів США (еквівалент 211419,56 грн.) згідно наступних митних декларацій: №3890 від 14.11.2012р. на суму 4570,45 доларів США (еквівалент 36531,61 грн.); №4093 від 29.11.2012р. на суму 4496,85 доларів США (еквівалент 35943,32 грн.); №4097 від 29.11.2012р. на суму 4306,75 доларів США (еквівалент 34423,85 грн.); №4138 від 30.11.2012р. на суму 4381,16 доларів США (еквівалент 35018,61 грн.); №4139 від 30.11.2012р. на суму 4412,78 доларів США (еквівалент 35271,35 грн.); №4317 від 14.12.2012р. на суму 4282,60 доларів США (еквівалент 34230,82 грн.).
При цьому встановлено, що граничний термін надходження валютної виручки від покупця на рахунок продавця по ВМД №3890 від 14.11.2012р. на суму 4570,45 доларів США (еквівалент 36531,61 грн.) становить 13.05.2013р. Граничний термін надходження валютної виручки від покупця на рахунок продавця становить: - по ВМД №4093 від 29.11.2012р. на суму 4496,85 доларів США (еквівалент 35 943,32 грн.) становить 27.02.2013р.; - по ВМД №4097 від 29.11.2012р. на суму 4306,75 доларів США (еквівалент 34 423,85 грн.) становить 27.02.2013р.; - по ВМД №4138 від 30.11.2012р. на суму 4381,16 доларів США (еквівалент 35 018,61 грн.) становить 28.02.2013р.; - по ВМД №4139 від 30.11.2012р. на суму 4412,78 доларів США (еквівалент 35 271,35 грн.) становить 28.02.2013р.; - по ВМД №4317 від 14.12.2012р. на суму 4282,60 доларів США (еквівалент 34 230,82 грн.) становить 28.02.2013р.
За період з 08.11.2012р. по 10.06.2013р. валютної виручки з валютного рахунку покупця на валютний рахунок продавця не надходило.
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом ТОВ «Тома-Слав» не має.
При виконанні контракту №26 від 08.11.2012р. з порушенням вимог валютного законодавства на не надійшло на загальну суму 26450,59 доларів США доларів США.
Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - на суму 4570,45 доларів США - 28 днів (з 14.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 4496,85 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 4306,75 доларів США - 103 дні (з 28.02.2013 по 10.06.2013); - на суму 4381,16 доларів США - 102 дні (з 01.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 4412,78 доларів США - 102 дні (з 01.03.2013 по 10.06.2013); - на суму 4282,60 доларів США - 88 днів (з 15.03.2013 по 10.06.2013).
Листами від 01.03.2013р. №Г-31.0.0.0/1-428 та від 02.04.2013р. №Г-31.0.0.0/1-688 ПАТ КБ «Приватбанк» проінформувало Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані факти порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №26 від 08.11.2012р. значиться дебіторська заборгованість в розмірі 26450,59 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку. Заборгованість по якій настав законодавчо встановлений термін надходження валютної виручки складає 26450,59 доларів США.
Позивачем до суду надані копії листів (претензій) № 109 від 14.12.2012р., №4 від 09.01.2013р., №14 від 01.03.2013р., №23 від 09.04.2013р. до «BC GROUP» з вимогою сплатити суму заборгованості, а також копія претензії контрагента №2/2013 від 03.01.2013р., за якою контрагент повідомляє, що товар за рахунком 3240 від 11.12.2012р. було знищено у зв'язку з неналежною якістю, та відмовляється оплачувати товар.
Позивачем, у якості продавця, укладено контракт №24 від 19.09.2012р. з фірмою «Polat Kerestecilik Nurdan Polat» (Туреччина), у якості покупця. Предмет контракту: продавець зобов'язується передати у власність покупця, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити лісоматеріали обрізні хвойні порід брус сосновий, дошка соснова в асортименті. Країна призначення лісопродукції - Туреччина. Ціна за одиницю лісопродукції складає 158,00 доларів США за кубічний метр та приймається на умовах СІР (CORLU). Оплата за цим контрактом здійснюється в доларів США шляхом перерахування грошових коштів або внесенням готівки, згідно законодавству, на валютний рахунок продавця. Форма оплати - оплата покупцем кожної партії лісопродукції здійснюється згідно виставленого продавцем рахунку-фактури протягом 10 днів після отримання товару. Допускається 100% передоплата по виставленому рахунку-фактурі. Витрати по своєму банку та банку кореспонденту несе покупець та/або продавець.
Перевіркою встановлено, що на виконання умов контракту від продавця на адресу покупця було відправлено за період з 19.09.2012р. по 10.06.2013р. товару на загальну суму 52844,37 доларів США (еквівалент 422385,05 грн.) згідно наступних митних декларацій: №3256 від 04.10.2012р. на суму 6055,20 доларів США (еквівалент 48399,21 грн.); №3258 від 04.10.2012р. на суму 5176,87 доларів США (еквівалент 41378,72 грн.); №3259 від 04.10.2012р. на суму 4594,96 доларів США (еквівалент 36727,52 грн.); №3260 від 04.10.2012р. на суму 5541,53 доларів США (еквівалент 44293,45 грн.); №3335 від 10.10.2012р. на суму 6221,72 доларів США (еквівалент 49730,21 грн.); №3337 від 10.10.2012р. на суму 4125,71 доларів США (еквівалент 32976,80 грн.); №3388 від 12.10.2012р. на суму 5537,74 доларів США (еквівалент 44263,16 грн.); №3597 від 25.10.2012р. на суму 5755,30 доларів США (еквівалент 46002,11 грн.); №3889 від 13.11.2012р. на суму 4675,85 доларів США (еквівалент 37374,07 грн.); №3891 від 14.11.2012р. на суму 5159,49 доларів США (еквівалент 41239,80 грн.).
При цьому встановлено, що граничний термін надходження валютної виручки від покупця на рахунок продавця становить по митним деклараціям: №3256 від 04.10.2012р. на суму 6055,20 доларів США - 02.04.2013р.; №3258 від 04.10.2012р. на суму 5176,87 доларів США - 02.04.2013р.; №3259 від 04.10.2012р. на суму 4594,96 доларів США - 02.04.2013р.; №3260 від 04.10.2012р. на суму 5541,53 доларів США - 02.04.2013р.; №3335 від 10.10.2012р. на суму 6221,72 доларів США - 08.04.2013р.; №3337 від 10.10.2012р. на суму 4125,71 доларів США - 08.04.2013р.; №3388 від 12.10.2012р. на суму 5537,74 доларів США - 10.04.2013р.; №3597 від 25.10.2012р. на суму 5755,30 доларів США - 23.04.2013р.; №3889 від 13.11.2012р. на суму 4675,85 доларів США - 12.05.2013р.; №3891 від 14.11.2012р. на суму 5159,49 доларів США - 13.05.2013р.
Перевіркою встановлено, що індивідуальної ліцензії на перевищення терміну розрахунків, передбаченого статтею 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за вказаним контрактом ТОВ «Тома-Слав» не має.
В акті перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939 зазначено, що за період з 19.09.2012р. по 10.06.2013р. з валютного рахунку покупця на валютний рахунок продавця надійшло валютної виручки на суму 14220,00 доларів США (еквівалент 113660,46 грн.) згідно платіжного доручення від 24.09.2012р. При цьому, при виконанні контракту №24 від 19.09.2012р., з порушенням вимог валютного законодавства на не надійшло на загальну суму 38624,37 доларів США. Прострочення законодавчо встановленого терміну надходження від нерезидента валютних коштів становить: - на суму 1607,03 доларів США - 69 днів (з 03.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5541,53 доларів США - 69 днів (з 03.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 6221,72 доларів США - 63 дні (з 09.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 4125,71 доларів США - 63 дні (з 09.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5537,74 доларів США - 61 день (з 11.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 5755,30 доларів США - 48 днів (з 24.04.2013 по 10.06.2013); - на суму 4675,85 доларів США - 29 днів (з 13.05.2013 по 10.06.2013); - на суму 5159,49 доларів США - 29 днів (з 13.05.2013 по 10.06.2013).
Листом від 07.05.2013р. №Г-31.0.0.0/1-7957 ПАТ КБ «Приватбанк» проінформувало Слов'янську ОДПІ Донецької області ДПС про вказані факти порушення.
Перевіряючими зазначено, що станом на 10.06.2013р. за контрактом №24 від 19.09.2012р. значиться дебіторська заборгованість в розмірі 38624,37 доларів США. Заборгованість значиться на 362 рахунку. Заборгованість по якій настав законодавчо встановлений термін надходження валютної виручки складає 38624,37 доларів США.
Позивачем до суду надані копії листів (претензій) № 94 від 31.10.2012р., №99 від 20.11.2012р., №24 від 10.04.2013р. до «Polat Kerestecilik Nurdan Polat» з вимогою сплатити суму заборгованості, а також копії відповідей контрагента №47 від 15.11.2012р. та №51 від 25.12.2012р., за якими контрагент повідомляє, що товар за певними партіями було знищено у зв'язку з неналежною якістю та вимоги про оплату заборгованості не можуть бути задоволені.
Суд зазначає, що згідно контрактів №14 від 30.09.2011р. та №1 від 25.01.2010р. з «DEMIR KERESTE ITH.ve TOPTAN TICARET», керівником цього контрагента є Гюлер Неджет, який є керівником ТОВ «Тома-Слав».
Крім наведених листів, претензій та повідомлень до суду не надано жодних доказів здійснення заходів щодо стягнення заборгованості з контрагентів-нерезидентів.
Також, крім листів від окремих контрагентів, до суду не надано жодних належних доказів того, що поставлений товар, який пройшов митне оформлення в Україні та країні призначення, був неналежної якості та не підлягав використанню за призначенням.
Суд зазначає, що при проведенні перевірки враховані всі обставини, які мали значення для прийняття спірного рішення, у тому числі витрати сторін на банківські послуги та підтверджений випадок постачання неякісної продукції.
Деталізований розрахунок пені наведений у додатку 2 до акта перевірки від 21.06.2013р. №2541/22-8-36806939.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30.09.2013р. у справі № 805/13060/13-а про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду у позивача витребувано докази перебування господарських спорів між Товариством з обмеженою відповідальністю «Тома-Слав» та його контрагентами за контрактами №3 від 07.02.2011р., №7 від 14.02.2011р., №10 від 07.04.2011р., №1 від 25.01.2010р., №14 від 01.07.2011р., №26 від 08.11.2012р., №14 від 30.09.2011р. та №24 від 19.09.2012р. на розгляді у господарському суді (копії судових рішень. у тому числі про порушення провадження у справі, позовні заяви з відміткою про отримання судом, тощо).
Проте ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції позивачем не надані вказані докази.
За приписами пп.19-1.1.3 п.19-1.1. ст.19-1 Податкового кодексу України, в редакції чинній на момент проведення перевірки встановлено, що органи державної податкової служби здійснюють контроль за встановленими законом строками здійснення розрахунків в іноземній валюті, за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб'єктами господарювання установлених законодавством обов'язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, проведенням розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, наявністю торгових патентів.
Відповідно до пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, в редакції чинній на момент прийняття спірного рішення встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» встановлено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики (центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку - в редакції Закону України від 16 жовтня 2012 року N 5463-VI).
Законом України від 06 листопада 2012 року N 5480-VI, який набрав чинності з 17.11.2012р. статтю 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» доповнено частиною 3, за якою Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
Відповідно до п.3 Постанови Правління Національного банку України від 16.11.2012р. №475 «Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 листопада 2012 р. за N 1921/22233, встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», повинні здійснюватися у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Відповідно до п.12 вказаної Постанови, пункти 3 - 8 цієї постанови діють протягом 6 місяців з моменту набрання чинності цією постановою.
Суд зазначає, що незалежно від дати укладання зовнішньоекономічного договору, якщо поставка товару за експортним договором здійснюються в період дії Постанови Правління Національного банку України від 16.11.2012р. №475, то на такі операції розповсюджуються вимоги щодо завершення цих операцій у 90-денний строк.
Згідно статті 4 вказаного Закону в редакції чинній до 17.11.2012р. встановлено, що порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені статтями 1 і 2 цьогоЗакону, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.
У разі прийняття судом рішення про відмову в позові повністю або частково або припинення (закриття) провадження у справі чи залишення позову без розгляду строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону, поновлюються і пеня за їх порушення сплачується за кожний день прострочення, включаючи період, на який ці строки було зупинено.
У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.
Державні податкові інспекції вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
Відповідно до ст.4 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» в редакції Законів України від 06.11.2012 р. N 5480-VI, від 04.07.2013 р. N 406-VI, встановлено, що порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені статтями 1 і 2 цьогоЗакону або встановлені Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.
У разі прийняття судом рішення про відмову в позові повністю або частково або припинення (закриття) провадження у справі чи залишення позову без розгляду строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону або встановлені Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, поновлюються і пеня за їх порушення сплачується за кожний день прострочення, включаючи період, на який ці строки було зупинено.
У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.
Органи доходів і зборів вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби обґрунтовано встановлено порушення позивачем ч.1 ст.1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» щодо строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та, відповідно, відповідачем у межах наданих йому повноважень прийнято правомірне податкове повідомлення-рішення №0000072205 від 01.08.2013р., виходячи з наступного.
Позивачем не надано до перевірки та до суду першої та апеляційної інстанції належних доказів звернення ТОВ «Тома-Слав» із позовною заявою до суду або Міжнародного комерційного арбітражного суду чи Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті України про стягнення з нерезидента заборгованості, у зв'язку із чим відсутні правові підстави для не нарахування позивачу передбаченої ч.1 ст.4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» пені. Також, позивачем не надано до перевірки та до суду належних доказів, які б підтверджували постачання контрагентам товару неналежної якості або зі скритими дефектами. Відсутність у контрагентів фінансової можливості виконати зобов'язання за контрактами або повідомлення контрагентами про неналежну, на їхню думку, якість товару не є достатньою підставою для звільнення позивача від передбаченої ч.1 ст.4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» пені за відсутності доказів вжиття позивачем передбачених частиною другою статті 4 вказаного Закону заходів щодо стягнення заборгованості з контрагентів.
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 185, 195, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОМА-СЛАВ" - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2013 р. у справі № 805/13060/13-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Колегія суддів : В.В. Попов
О.П.Лях
О.А.Нікулін
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2014 |
Оприлюднено | 30.01.2014 |
Номер документу | 36877179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні