cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
УХВАЛА
28.01.2014Справа № 901/4003/13
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Еней»
(вул. Бородіна, буд. 18а, оф. 208, місто Сімферополь, 95022, ідентифікаційний код 34946306)
до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради
(вул. Толстого, буд. 15, місто Сімферополь, 95000, ідентифікаційний код 04055630)
про внесення змін у договір
за участю прокурора міста Сімферополя
суддя Шевчук Н.Г.
представники:
позивача - Терлецька О.О., довіреність б/н від 10.01.2014,
відповідача - Кудімова Є.С., довіреність №24/01-55/2575 від 28.12.2012,
прокурор - Провотар Т.В., старший прокурор відділу Прокуратури м.Сімферополя, посвідчення №013906 від 11.12.2012.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Еней» (далі - ТОВ «БК «Еней») звернулось у господарський суд з позовом до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради з позовом про внесення змін у договір №145/801 від 27.07.2010 про пайову участь у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (далі - Договір) в частині зміни розміру пайової участі та зменшення розміру пайової участі на суму кошторисної вартості будівництва інженерних мереж за межами земельної ділянки замовника.
Позовні вимоги з посиланням на частину п'яту статті 30, статтю 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» мотивовані тим, що розмір пайової участі у договорі встановлений на підставі невірно виконаного розрахунку, в якому застосований норматив у розмірі 5%, який відноситься до будівництва нежитлових будівель та споруд, в той час як ТОВ «БК «Еней» веде будівництво житлових будинків, а тому повинен застосовуватись норматив у розмірі 4%. Позивач також вважає, що розмір пайової участі повинен бути зменшений на суму кошторисної вартості будівництва інженерних мереж за межами земельної ділянки замовника.
Відповідач проти позову заперечує. Визначений позивачем розмір пайової участі та сума кошторисної вартості будівництва інженерних мереж за межами земельної ділянки замовника, на яку позивач просить зменшити розмір пайової участі відповідачем не погоджений.
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011, на який позивач посилається як на підставу внесення змін у договір, набрав чинності 12.03.2011 (за винятком окремих положень, порядок набрання чинності якими визначений цим Законом).
Відповідно до частини п'ятої статті 30 цього Закону із змінами, внесеними згідно із Законом України №5021-VI від 22.06.2012 (набрав чинності 01.01.2013), якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.
У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Згідно статті 40 зазначеного Закону порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
Кошти, отримані як пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту.
Згідно пункту 7 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом. Будь-які рішення органів місцевого самоврядування про надання замовником будівництва будь-яких послуг, передачу активів у будь-якій формі (матеріальній чи нематеріальній), передачу частини (відсоткової частки) площ прийнятих в експлуатацію об'єктів містобудування, крім пайової участі відповідно до цього Закону, прийняті до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із цим Законом.
Таким чином, виходячи з системного аналізу зазначеного Закону, пайова участь, граничний розмір якої визначений статтею 40 цього Закону, може бути здійснена забудовником як шляхом внесення грошових коштів, так і шляхом будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки за умови передачі їх у комунальну власність. Кошторисна вартість таких робіт зараховується в рахунок встановленого розмірі пайової участі. При цьому, ці види участі можуть бути здійснені забудовником як окремо один від одного, так і в поєднанні один з одним.
З метою визначення розміру пайової участі ТОВ «БК «Еней» у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, яку Товариство повинно здійснити по Договору позивач, відповідач та прокурор заявили клопотання про призначення судової експертизи та запропонували питання, які, на їх думку, мають бути роз'яснені судовим експертом, а також вказали, які можуть провести таку експертизу (т. 2 арк.с. 4-8, 10-13).
Встановлення загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, кошторисної вартості нежитлових будівель та споруд, кошторисної вартості житлових будинків, кошторисної вартості будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки є необхідним для вирішення спору по суті.
Вирішення цих питань потребує спеціальних пізнань в галузі будівництва та економіки.
Зазначене з урахуванням приписів статті 41 Господарського процесуального кодексу України є підставою для призначення судової експертизи.
Враховуючи наведене суд вважає за необхідне, відкоригувавши і доповнивши запропоновані відповідачем питання, призначити у справі судову експертизу, а провадження у справі зупинити до одержання її результатів.
На підставі викладеного, керуючись статтею 41, пунктом 1 частини другої статті 79, статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
1. Призначити у справі судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручити судовому експерту Фісенко Юрію Олександровичу (вулиця Б.Хмельницького, буд. 18/5, офіс 7, 17, місто Сімферополь, 95001).
2. На вирішення спеціаліста поставити наступні питання:
1) визначити кошторисну вартість будівництва об'єкту по реконструкції існуючої нежитлової будівлі та будівництву багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями за адресою: вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь (загальне будівництво) на дату складання кошторису Товариством з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней».
2) чи відповідає розроблена Товариством з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней» кошторисна документація по будівництву цього об'єкту вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил? Якщо ні, то в чому полягає невідповідність?
3) чи передбачена технічними умовами необхідність будівництва Товариством з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней» інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами наданої йому земельної ділянки площею 1,3000га по вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь? Якщо так, то чи відповідають зазначені технічні умови вимогам законодавства? Визначити кошторисну вартість будівництва таких мереж на теперішній час.
4) чи відповідають застосовані Товариством з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней» ціни при розробці кошторисної документації по реконструкції існуючої нежитлової будівлі та будівництву багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями за адресою: вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь (інженерні мережі (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами наданої йому земельної ділянки) ринковим цінам станом на день складання кошторису? Якщо ні, то в чому полягає невідповідність?
5) яким є кінцевий результат будівництва по реконструкції існуючої нежитлової будівлі та будівництву багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями за адресою: вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь: нежитлові будівлі та споруди чи житлові будинки)?
6) яку суму становить кошторисна вартість будівництва інженерних мереж водопостачання та каналізації поза межами наданої Товариству з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней» земельної ділянки площею 1,3000га по вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь від загальної кошторисної вартості будівництва обєкту ?
7) визначити розмір пайової участі Товариства з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней» у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста по об'єкту «Реконструкція існуючої нежитлової будівлі та будівництво багатоквартирних житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями за адресою: вул.Лугова/Совхозна, 6н/2а, м.Сімферополь» з урахуванням наданої кошторисної документації та відповідно до вимог Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та рішення Сімферопольської міської ради №488 від 30.08.2012 «Про затвердження порядку залучення, розрахунку розміру і використання засобів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста Сімферополя».
3. Зобов'язати позивача і відповідача надати експерту, якому доручено проведення експертизи, всі необхідні матеріали по його вимозі, попередивши, що у разі невиконання вимог суду буде розглянуто питання про застосування до них санкцій відповідно до Господарського процесуального кодексу України.
4. Встановити строк проведення експертизи 3 місяці з дня надходження оплати за проведення експертизи на рахунок експертної установи.
5. Матеріали справи направити судовому експерту Фісенко Юрію Олександровичу (вулиця Б.Хмельницького, буд. 18/5, офіс 7, 17, місто Сімферополь, 95001).
6. Попередити експерта про відповідальність, передбачену статтями 384, 385 Кримінального кодексу України, за надання явно помилкового висновку або відмову дати висновок, також за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього зобов'язань.
7. Витрати по проведенню судової експертизи покласти на відповідача Товариство з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «Еней».
8. Провадження по даній справі зупинити до завершення експертизи та надходження до суду матеріалів справи.
Суддя Н.Г. Шевчук
Розсилка:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Еней»
(вул. Бородіна, буд. 18а, оф. 208, місто Сімферополь, 95022)
2. Виконавчий комітет Сімферопольської міської ради
(вул. Толстого, буд. 15, місто Сімферополь, 95000)
3. Прокуратура міста Сімферополя
(вул.Севастопольська, 11, місто Сімферополь, 95011)
4. Судовий експерт Фісенко Юрій Олександрович
(вул. Б.Хмельницького, буд. 18/5, офіс 7, 17, місто Сімферополь, 95001)
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2014 |
Оприлюднено | 30.01.2014 |
Номер документу | 36881344 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Н.Г. Шевчук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні