Рішення
від 29.01.2014 по справі 913/3333/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 січня 2014 року Справа № 913/3333/13

Провадження № 7пд/913/3333/13

За позовом Прокурора Жовтневого району м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м. Луганськ

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Арго-ХХІ", м. Луганськ

про внесення змін до договору оренди землі від 21.02.2007, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043.

Суддя Демидов В.О.

Секретар судового засідання Мартинцева Н.М.

У засіданні брали участь:

від прокурора - Захарова Н.О., посвідчення № 016403 від 22.04.2013;

від позивача - Саркісян Я.Ш., довіреність № 01/03-31/5301/0/2-13 від 23.08.2013;

від відповідача - представник не прибув.

Суть спору: прокурором в інтересах позивача заявлено вимогу про внесення змін до договору оренди землі від 21.02.2007, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043, який укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю "Арго-ХХІ", відносно земельної ділянки загальною площею 0,2091 га, під розміщене вбудовано-прибудоване нежитлове приміщення № 68 з вхідним ганком та відкритою верандою, яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, кв. Солнєчний, 3-а, терміном на 49 років, а саме:

викласти п. 8 розділу "Орендна плата" договору у наступній редакції: "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3".

Датою внесення змін вважати дату набрання чинності рішення суду.

Позовні вимоги обґрунтовані фактом ухилення відповідача від внесення до договору оренди землі змін, внесених рішенням Луганської міської ради № 9/12 від 27.05.2011.

На підставі ст. 2-1 Господарського процесуального кодексу України 11.12.2013 автоматизованою системою документообігу суду здійснено автоматичний розподіл даної позовної заяви та її розгляд призначено судді Демидову В.О.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 11.12.2013 було порушено провадження у справі № 913/3333/13.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців належною адресою відповідача є: 91050, м. Луганськ, кв. Солнєчний, буд. 3-а.

У судове засідання 29.01.2014 прибули прокурор та повноважний представник позивача.

Прокурор та позивач підтримали позовні вимоги в повному обсязі

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Арго-ХХІ", у судове засідання не прибув, однак, 21.01.2014 до канцелярії суду надійшла заява від 21.01.2014, у якій відповідач визнає позовні вимоги у повному обсязі та просить розглянути справу без участі його представника. Також відповідач зазначив, що листом № 75 від 19.10.2011 погодився на приведення договору у відповідність до вимог чинного законодавства.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача та прокурора, оцінивши подані докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно зі ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.

Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст.20 Закону України "Про прокуратуру" в редакції, чинній на момент звернення до суду, прокурор або його заступник при виявленні порушень закону має право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.

Статтею 36 1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Підставою звернення прокурора Артемівського району міста Луганська з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі Луганської міської ради є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, оскільки невнесення змін до договору оренди землі тягне за собою недоотримання коштів до міського бюджету та є порушенням вимог діючого законодавства.

21 лютого 2007 року між Луганською міською радою, як орендодавцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Арго-ХХІ", як орендарем, укладено договір оренди землі, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043 (далі - договір), за умовами п.п. 1, 2 якого орендодавець на підставі рішення сесії Луганської міської ради від 22 серпня 2006 року № 8/27 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку під розміщене вбудовано-прибудоване нежитлове приміщення № 68 з вхідним ганком та відкритою верандою, яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, кв. Солнєчний, 3-а. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2091 га.

З п. 4 договору вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 936581,90 грн.

За умовами п. 7 договір укладено терміном на 49 років.

Згідно до п. 8 договору річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях, збільшеного на коефіцієнт 2,5 (довідка розрахунку розмірів земельного податку (річного) додається до даного договору та є його невід'ємною частиною).

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У відповідності до вимог ст. 16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

За приписами п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.

За змістом ст. 288 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), що набрав чинності з 01.01.2011, яким, крім іншого, врегульовано обчислення орендної плати за землю, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст. 274.1 Кодексу, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

За приписами ст. 276.1. Кодексу, податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, автостоянками для зберігання особистих транспортних засобів громадян, які використовуються без отримання прибутку, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими і дачними будинками фізичних осіб, а також за земельні ділянки, надані для потреб сільськогосподарського виробництва, водного та лісового господарства, які зайняті виробничими, культурно-побутовими, господарськими та іншими будівлями і спорудами, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу.

У зв'язку із законодавчою зміною річного розміру орендної плати за землю, з метою приведення договору у відповідність до вимог чинного законодавства відповідачу направлено лист № 01/03-13/5661/0/2-11 від 13.09.2011 про внесення зміни до договору оренди землі а частині зміни розміру орендної плати.

Відповідач листом № 75 від 19.10.2011 погодився на приведення договору у відповідність до вимог чинного законодавства та просив надати час для проведення інвентаризації земельних ділянок (а.с. 30).

Проте, відповідач не звернувся до уповноваженого органу для оформлення змін до договору, що підтверджується матеріалами справи та визнано відповідачем.

Згідно довідки Департаменту з питань земельних ресурсів Луганської міської ради № 6675 від 25.12.2013, ТОВ "АРГО-ХХІ" не зверталось з питанням про внесення змін до договору оренди землі від 21.02.2007, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043 до Департаменту на виконання рішення Луганської міської ради.

З огляду на вищезазначене прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 Цивільного кодексу України).

Як передбачено ст. 632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Як зазначено в рішенні Верховного Суду України по справі № 41/81пд від 04.07.2011, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Згідно ст. 111 28 Господарського процесуального кодексу України, рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 653 ЦК України якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюються або припиняються з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Отже, зміни до договору, які є предметом розгляду, набирають сили з моменту набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Судовий збір покладається на позивача та відповідача порівну, враховуючи приписи ч.2 ст.49 Господарського процесуального кодексу України, враховуючи наступне.

Вирішуючи питання розподілу судового збору суд виходить з того, що своїми діями жодна із сторін не вжила належних заходів для внесення змін у договір оренди землі від 21.02.2007, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043 в добровільному порядку, керуючись ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України та як зазначено у п.4.6 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 7 від 21.02.2013 «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України», 4.6 приймаючи рішення зі справи, провадження в якій порушено за заявою прокурора, господарський суд у разі повної або часткової відмови в позові судовий збір стягується з визначеного прокурором позивача (так само повністю або пропорційно задоволеним вимогам), за винятком випадків, коли останнього звільнено від сплати судового збору, та коли позивачем у справі є сам прокурор; стягнення відповідних сум судового збору здійснюється в доход державного бюджету України, покладає судовий збір на позивача та відповідача у справі пропорційно.

Відповідно до ч.1 ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ч.2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

При цьому суд враховує, що позивач, Луганська міська рада, не звільнений від сплати судового збору при поданні позову із зазначеним предметом та у зазначеному випадку.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 111 28 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 21.02.2007, державна реєстрація від 22.03.2007 № 040740200043, який укладений між Луганською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРГО-ХХІ", відносно земельної ділянки загальною площею 0,2091 га під розміщене вбудовано-прибудоване нежитлове приміщення № 68 з вхідним ганком та відкритою верандою, яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, кв. Солнєчний, 3-а, терміном на 49 років, а саме:

викласти п. 8 розділу "Орендна плата" договору у такій редакції: "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3".

3. Стягнути з Луганської міської ради, 91000, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 14, ідентифікаційний код 26070794, в доход Державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Луганській області, одержувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код за ЄДРПОУ 37991503, код класифікації доходів (ККД): 22030001, назва "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050); символ звітності банку: 206, судовий збір у сумі 573 грн. 50 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АРГО-ХХІ", 91050, м. Луганськ, кв. Солнєчний, буд. 3-А, ідентифікаційний код 31856985, в доход Державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Луганській області, одержувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код за ЄДРПОУ 37991503, код класифікації доходів (ККД): 22030001, назва "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050); символ звітності банку: 206, судовий збір у сумі 573 грн. 50 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повне рішення складено та підписано - 30.01.2014 .

Суддя В.О. Демидов

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.01.2014
Оприлюднено30.01.2014
Номер документу36881416
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/3333/13

Рішення від 29.01.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

Ухвала від 15.01.2014

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

Ухвала від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

Ухвала від 11.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Демидов В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні