Рішення
від 22.01.2014 по справі 916/2840/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" січня 2014 р.Справа № 916/2840/13

Господарський суд Одеської області у складі :

судді Никифорчука М.І.

при секретареві Кравченко С.В.

за участю представників сторін :

від прокурора: Риженко М.Ю. за довіреністю № 3021 вих.-13 від 15.07.2013 р.;

від позивача 1 (МОУ): не з'явився.;

від позивача 2 (297 Комендатури охорони та обслуговування): не з'явився;

від відповідача: Добжанська А.Я. за довіреністю № 3197 від 16.02.2013 р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу:

за позовом: Одеського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері в інтересах держави в собі Міністерства оборони України в особі 297 Комендатури охорони та обслуговування

до відповідача: комунального підприємства „Житлово-комунальний сервіс „Фонтанський";

про стягнення 62154,62 грн.,-

в с т а н о в и в :

Одеський прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері звернувся із позовом в інтересах держави в собі Міністерства оборони України в особі 297 Комендатури охорони та обслуговування до комунального підприємства „Житлово-комунальний сервіс "Фонтанський" про стягнення 62154,62 грн. посилаючись на наступне.

Відповідно до ст. 121 Конституції України у випадках передбачених законом на прокуратуру покладено представництво інтересів держави в суді.

На розвиток зазначеної конституційної норми ст. 29 Господарського процесуального кодексу України та ст. ст. 20 та 36? Закону України «Про прокуратуру» передбачено, що підставою для представництва прокурором інтересів держави в суді є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Збройні Сили України», ст. ст. 2, 10 Закону України «Про оборону України»., Збройні Сили України - це військове формування, на яке покладається оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості. Безпосереднє керівництво Збройними Силами України здійснює Міністерство оборони України, яке відповідно до ст. ст. З, 4, 6, 7 Закону України «Про Збройні Сили України», ст. ст. 8, 13 Закону України «Про оборону України» та п. 1 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2006 року № 1080, Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, оборони і військового будівництва.

Як центральний орган виконавчої влади Міністерство оборони України є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах та здійснює керівництво структурними формуваннями, до числа яких відноситься 297 Комендатура охорони та обслуговування Міністерства оборони України (далі - 297 Комендатура).

297 Комендатура є юридичною особою, має свою печатку, утримується за рахунок коштів державного бюджету, веде відокремлене господарство, має самостійний кошторис доходів та кодів економічної класифікації видатків, а також відокремлені рахунки в банківських установах. Майно, матеріальне і грошове забезпечення 297 Комендатури є державною власністю, яка входить до сфери управління Міністерства оборони України та закріплено за ним на праві оперативного управління.

Крім того, 297 Комендатура є військовим формуванням, яке забезпечує діяльність військової частини А0800 Міністерства оборони України. Згідно наказу командира військової частини А0800 від 30.03.2005 № 199 «Про організацію бухгалтерського обліку в управлінні військової частини А0800 і 297 КЗУ» ведення бухгалтерського обліку матеріальних засобів військової частини А0800 та її підрозділів покладено на бухгалтерію 297 Комендатури.

Органом державної влади на місцях є командир військової частини, якому Статутом внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженим Законом України № 548-XIV від 24 березня 1999 року і Дисциплінарним статутом ЗС України, затвердженим Законом України № 551-XIV від 24 березня 1999 року, надані відповідні владні повноваження.

У відповідності до зазначених вище вимог законодавства начальнику 297 Комендатури делеговані повноваження здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, які виникають у зв'язку з необхідністю забезпечення боєготовності та життєдіяльності військової частини А0800.

З огляду на викладене, враховуючи, що відповідно до ст. 121 Конституції України та ст. ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру», на прокуратуру покладено функції представництва інтересів держави в суді, в теперішній час є усі підстави для представництва Одеським прокурором з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері інтересів Міністерства оборони України та 297 Комендатури у формі пред'явлення до суду позову та забезпечення участі прокурора в його розгляді.

Представництво прокурором інтересів держави в суді обумовлено наступними підставами.

30 січня 2003 року військовою частиною АЗ842 (правонаступником якої наразі є військова частина А0800 в особі 297 Комендатури) та комунальним підприємством ДЕЗ «Фонтанський» (правонаступником якого наразі є комунальне підприємство «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський») укладено договір №1 про постачання електроенергії (далі -Договір). Вказаний Договір припинив свою дію 1 березня 2013 року, з моменту укладення договору про відшкодування витрат на надання комунальних послуг (електропостачання) № 17 між квартирно-експлуатаційним відділом м. Одеси та ЖКС «Фонтанський».

Відповідно до п. 1 Договору постачальник (в/ч А3842) здійснює послуги з постачання електроенергії житлових будинків за адресою вул. Маріїнська 1, Італійський бульвар 1;5, а споживач (КП ДЕЗ «Фонтанський») здійснює збір коштів з мешканців за здійснені послуги і здійснює своєчасну оплату постачальнику.

Пунктом 2.2.4 Договору передбачено обов'язок споживача оплачувати постачальнику вартість електричної енергії в порядку, передбаченому розділом 7 Договору.

Згідно з п. 7.18 Договору у разі несплати за спожиту електроенергію у відповідності до умов Договору та виникнення у споживача заборгованості, він зобов'язаний у місячний строк після закінчення терміну сплати скласти і погодити з постачальником графік погашення заборгованості за умови здійснення поточних платежів.

В порушення вищезазначених умов договору, відповідач взяті на себе зобов'язання виконав несвоєчасно та не в повному обсязі, у зв'язку з чим станом на жовтень 2013 року має заборгованість за поставлену електроенергію на загальну суму 62 154 (шістдесят дві тисячі сто п'ятдесят чотири) гривні 62 коп.

297 Комендатурою для проведення оплати ЖКС «Фонтанський» надавались рахунки з відомостями фактично спожитої електроенергії та акти звіряння. До речі, останній акт звірки розрахунків (станом на 01.03.2013) отриманий та підписаний уповноваженим представником ЖКС «Фонтанський».

297 Комендатурою направлялись листи (№ 22/93 від 03.07.2013 та №22/115 від 11.09.2013) до ЖКС «Фонтанський» з вимогами погасити заборгованість. Проте, за період з 1 березня 2013 року і по теперішній час був оплачений лише один рахунок №8 від 06.06.12, на суму 4800,77 грн.

Таким чином, не зважаючи на отримання вищезазначених рахунків, актів звіряння, до теперішнього часу ЖКС «Фонтанський» відмовляється в повній мірі виконати свої господарські зобов'язання щодо сплати за спожиті послуги з електропостачання, у зв'язку з чим утворилась заборгованість на загальну суму 62 154 (шістдесят дві тисячі сто п'ятдесят чотири) гривні 62 коп.

Протягом терміну дії договору, позивач справно виконував зобов'язання згідно вказаного договору, однак, відповідач на порушення ст. ст. 526, 530 ЦК України, свої договірні зобов'язання щодо здійснення оплати за отримані послуги по забезпеченню електричною енергією не виконував, внаслідок чого за період дії договору утворилась заборгованість на загальну суму 62 154 (шістдесят дві тисячі сто п'ятдесят чотири) гривні 62 коп.

Позовні вимоги підтверджуються зібраними в ході перевірки матеріалами, зокрема договором про постачання електроенергії від 30.01.2003 №1, актами звірки розрахунків, рахунками, відомістю заборгованості та іншими документами.

На підставі викладеного, керуючись ст. 121 Конституції України, ст. ст. 20, 36 ? Закону України «Про прокуратуру», ст. ст. 509, 526, 530, 610, 611 Цивільного кодексу України, ст. ст. 193, 224, 226, 229 Господарського кодексу України, прокурор просить стягнути з відповідача на користь Міністерства оборони України в особі 297 Комендатури охорони та обслуговування заборгованість за договором від 30.01.2003 №1 про постачання електроенергії на загальну суму 62 154 грн. 62 коп.

Під час розгляду справи 15.01.2014 р. представник відповідача надав пояснення у яких зазначив про повне визнання позову та просить розстрочити стягнення за даним рішенням з січня по серпень 2014 р. В обґрунтування необхідності надання розстрочки виконання рішення ним наданий звіт про результати роботи підприємств за 10 місяців 2013р.

Також під час розгляду справи 20.10.2014 р. прокурором надане клопотання про частково припинення провадження у справі в частині стягнення 11 614 грн. 46 коп., так як ця сума заборгованості за активну електроенергію відповідачем сплачена згідно платіжних доручень № 214 від 07 листопада 2013 р. на суму 4800 грн. та № 32 від 15 січня 2014 р. на суму 6814,46 грн. Також прокурор просить стягнути з відповідача залишок суми боргу в розмірі 50 540 грн.16 коп.

Крім того, 21.01.2014 р. 297 комендатурою надано клопотання про перерахування коштів на рахунок військової частини А 1620 у зв'язку з тим, що відповідно до директиви МО України та ГШ ЗС України від 02.09.2013 р. № 322/1/01, а також розпорядження начальника фінансово - економічного управління Командування Повітряних Сил ЗС України від 17.12.2013 р. № 350/1471/1/3698 - 297 комендатура розформовується до 31.03.2014 р. та її правонаступником є військова частина А 1620.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, вислухавши представників сторін, проаналізувавши приписи законодавства, що регулює відносини по даному спору, господарський суд прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ст. 32 Господарського процесуального кодексу (ГПК) України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами, зокрема: письмовими і речовими доказами.

Відповідно до вимог ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до статті 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Як випливає з матеріалів справи приведені Позивачем обставини справи цілком підтверджуються наданими ним доказами, а саме: вказаними Договорами № 1 від 30 січня 2003 р. про поставку відповідачеві електроенергії та № 17 від 01.03.2013 р. про відшкодування витрат на надання комунальних послуг (електропостачання), рахунками на оплату електроенергії (а.с. 35-42), відомістю про заборгованість відповідача та не заперечуються відповідачем

Проаналізувавши вказані докази, суд приймає їх до уваги як такі що доводять правомірність вимог Позивача. Вказані докази сумніву у суду не викликають.

Згідно ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Приписами ст. 626 ЦК України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків. У відповідності до ст. 629 зазначеного кодексу Договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання обов'язку.

Згідно ч. 1 ст. 526 ЦК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно умов договору та вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається, крім випадків, передбачених законом (ч.ч. 1,7 ст. 193 Господарського кодексу України).

У відповідності до вимог ст. ст. 224, 226, 229 Господарського кодексу України, особа, яка порушила (прострочила) грошове зобов'язання, не звільняється від відповідальності через неможливість виконання.

Посилання Позивача на вищенаведені норми ЦК та ГК України суд вважає правильним, оскільки саме цими нормами ЦК України регулюються правовідносини по даному спору.

Клопотання відповідача про надання підприємству розстрочку виконання рішення на думку суду задоволенню не підлягає, так як надані відповідачем докази, в обгрунтування надання розстрочки виконання рішення, свідчать про звичайну роботу підприємства та не свідчать про наявність обставин, що ускладнюють виконання рішення без його розстрочення.

Підсумовуючи викладене суд вважає вимоги Позивача законними, обґрунтованими, доведеними наявними у справі доказами і тому підлягаючими задоволенню в повному обсязі з урахуванням клопотання прокурора про часткову сплату боргу.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44,49,80,82-85 ГПК України, суд, -

В и р і ш и в:

Позовні вимоги Одеського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері в інтересах держави в собі Міністерства оборони України в особі 297 Комендатури охорони та обслуговування - задовольнити частково.

Стягнути з комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» (65044, м. Одеса, Французький бульвар, 12-а, код ЄДРПОУ 32190516) на користь Міністерства оборони України (03168, м. Київ пр. Повітрофлотський, 6) в особі 297 Комендатури охорони та обслуговування (65012, м. Одеса, Італійський бульвар, 3, код ЄДРПОУ 09958153) - залишок заборгованості за договором від 30.01.2003 №1 про постачання електроенергії на загальну суму 50 540 (п'ятдесят тисяч п'ятсот сорок) грн. 16 коп.

Стягнути з комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» (65044, м. Одеса, Французький бульвар, 12-а, код ЄДРПОУ 32190516) до державного бюджету України (рахунок №31210206783008, Одержувач: ГУДКСУ в Одеській області, Код ЄДРПОУ - 37607526, Банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, Код бюджетної класифікації: 22030001, Код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області: 03499997) через ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області 1720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн. 50 коп. судового збору.

Припинити провадження у справі 916/2840/13 в частині стягнення з комунального підприємства «Житлово-комунальний сервіс «Фонтанський» заборгованості за договором від 30.01.2003р. № 1 про постачання електроенергії на загальну суму 11 614 (одинадцять тисяч шістсот чотирнадцять) грн. 46 коп.

Повний текст рішення складено та підписано 27.01.2014 р.

Суддя Никифорчук М.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.01.2014
Оприлюднено31.01.2014
Номер документу36882943
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2840/13

Постанова від 06.03.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мирошниченко М.А.

Ухвала від 08.02.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Мирошниченко М.А.

Рішення від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Рішення від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 18.11.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 24.10.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні