Ухвала
від 13.01.2014 по справі 106/7459/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 106/7459/13

13.01.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Кукти М.В. ,

Єланської О.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим на ухвалу Євпаторійського міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Кротова Л.В. ) від 24.10.13 по справі №106/7459/13

за поданням Державного виконавця відділу державної виконавчої служби Євпаторійського міського управління юстиції АР Крим (пр. Леніна 54, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим, 97412)

за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 Крим,97400)

до Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим (вул. Революції, б.61,м.Євпаторія,Автономна Республіка Крим,97400)

про стягнення недоотриманої суми допомоги особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Євпаторійського міського суду Автономної Республіки Крим від 24.10.13 року подання державного виконавця відділу державної виконавчої служби Євпаторійського міського управління юстиції АР Крим про заміну способу та порядку виконання постанови суду від 23.11.2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим про стягнення недоотриманої суми допомоги особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - задоволено.

Змінено порядок і спосіб виконання постанови Євпаторійського міського суду від 23.11.2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим про стягнення недоотриманої суми допомоги особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Стягнуто з Управління пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим (вул. Революції, б.61,м.Євпаторія, ЕДРПОУ 22300412) на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 Крим,97400) у розмірі 30 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за період з 01.04.2011 року по 18.06.2011 року, у розмірі 7186 грн. 66 коп.

Не погодившись із зазначеною ухвалою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Євпаторійського міського суду Автономної Республіки Крим від 24.10.13 року та прийняти нову ухвалу, якою у задоволення подання - відмовити.

Доводи апеляції мотивовані тим, що суд першої інстанції порушив норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору по суті.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 13.01.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.

Як вбачається з матеріалів справи постановою Євпаторійського міського суду АР Крим від 23.11.2011 року по справі №2а-8694/2011, яка набрала чинності, адміністративний позов ОСОБА_2 було задоволено частково, зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторії здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_2 пенсію у розмірі 30% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність за період з 01.04.2011 року по 18.06.2011 року у сумі 7186 грн. 66 коп.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянути також за ініціативою суду.

1 січня 2013 року набрав чинності Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 5 червня 2012 року № 4901-6 (далі - Закон України № 4901)

Відповідно до ст.1 ч.1, ст. 2 ч.1 Закону № 4901 цей Закон встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.

Держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким зокрема є державний орган, державні підприємства, установа, організація .

Статтею 3 ч.1 цього Закону встановлено, що виконання рішень суду про стягнення коштів боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Згідно ст. 7 ч.1 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за якими є державний орган, державне підприємство, юридична особа, здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження" з урахуванням особливостей, встановлених цим законом.

Виходячи з положень Закону України № 4901 та приписів Порядку затвердженого на виконання цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845, органи Казначейства на теперішній час не мають повноважень для зобов'язання іншого органу вчинити певні дії та можливості прийняти до виконання виконавчий документ без зазначення суми коштів.

Згідно із інформаційним листом Вищого адміністративного суду України № 846/12/13-13 від 13.06.2013 р. щодо трудностей, що виникли при виконання рішень, ухвалених у справах пов'язаних із соціальними виплатами, у цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат.

Частиною 2 ст. 8 КАС України встановлено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини" від 23 лютого 2006 року N 3477-IV врегульовані відносини, що виникають у зв'язку з обов'язком держави виконати рішення Європейського Суду з прав людини у справах проти України. Так, статтею 17 вказаного Закону передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Європейський Суд з прав людини у рішенні від 26.07.2012 року по справі "Харук та інші проти України" констатував, що Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" передбачає введення процедури, при якій грошові кошти за національними рішеннями можуть бути сплачені Державним казначейством України, якщо боржник (державний орган, державне підприємство або підприємство, примусова реалізація майна якого забороняється) не сплатить борг у строк (пункт 12 рішення).

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку, що судом вірно застосовано норми матеріального права та змінено спосіб і порядок виконання постанови Євпаторійського міського суду АР Крим від 23.11.2011 року по справі №2а-8694/2011.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим залишити без задоволення.

Ухвалу Євпаторійського міського суду Автономної Республіки Крим від 24.10.13 по справі №106/7459/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис М.В. Кукта

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2014
Оприлюднено31.01.2014
Номер документу36886751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —106/7459/13-а

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 02.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 02.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Головчук С.В.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 12.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим

Кротова Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні