Постанова
від 27.01.2014 по справі 801/3467/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

27 січня 2014 р. 13:00 Справа №801/3467/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Музика О.С., за участю представник позивача - Шереметьєвої Я.Л., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еврика"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АРК

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Еврика" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС від 21.03.2013 року № 0000551504 яким позивачу визначено податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з ПДВ на загальну суму 5213,75 грн., від 21.03.2013 року № 0003841501, яким позивачу визначено податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на прибуток на загальну суму 5909,25 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акту документальної перевірки від 04.03.2013 року № 1417/15.4/36915421, на підставі якого прийняти оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають дійсності та Законам України "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств", а також Податковому кодексу України.

Ухвалою суду від 17.06.2013 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.

Ухвалою від 09.12.2013 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 16.01.2014 року замінено відповідача по справі Державну податкову інспекцію у м. Сімферополі АРК Державної податкової служби його правонаступником - Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АРК.

У судовому засіданні представник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача до суду не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав.

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив зібрані докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Еврика" (ЄДРПОУ 30120562) зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради АР Крим 14.01.2013р.

ТОВ "Еврика" зареєстроване, як платник податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва про реєстрацію № 00781534 від 17.03.2000р., індивідуальний податковий № 301205601276.

Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим ДПС була проведена позапланова виїзна документальна перевірка, за результатами якої складений Акт № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р. "Про результати невиїзної позапланової перевірки ТОВ "Еврика" (ЄДРПОУ 30120562) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986) за травень-серпень 2010 року, з ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766) за вересень, листопад, грудень 2010 року, лютий, травень-грудень 2011 року, з ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) за листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, квітень, червень 2011 року", згідно якого встановлені порушення:

- п. 5.1, п.п. 5.2.1, п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР, із змінами і доповненнями, п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п. 138.8, п.п. 138.8.1 п. 138.8 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 4 847 грн., у тому числі по періодах 2 квартал 2010 р. - 263 грн., 3 квартал 2010 р. - 494 грн., 4 квартал 2010 року - 1 945 грн.,1 квартал 2011 р. - 468 грн., 2 квартал 2011 р. - 866 грн., 3 квартал 2011 року - 529 грн., 4 квартал 2011 р. - 403 грн., 1 квартал 2012 р. - 119 грн.;

- п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4., п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, із змінами та доповненнями, п.п. 14.1.18, п.п. 14.1.155 п.14.1 ст. 14, п. 15.1 ст. 15, п. 8.6 ст. 198, п.200.17 ст. 200, п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755- VІ, у результаті чого донараховано податкове зобов'язання з ПДВ у сумі 4 211 грн.

За результатами акту відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0000551504 від 21.03.2013 р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 5213,75 грн. в тому числі за основним платежем 4211 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями 1002,75 грн.;

- № 0003841501 від 21.03.2013 р. про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток на 5909,25 грн., в тому числі за основним платежем 5087 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями 822,25 грн.

Не погодившись з зазначеним висновком та податковими повідомленнями - рішенням, ТОВ "Еврика" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати як такі, що суперечить діючому законодавству, податкові повідомлення-рішення № 0000551504 від 21.03.2013 року та № 0003841501 від 21.03.2013 року.

Оцінюючи правомірність дій ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Тому вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 0000551504 від 21.03.2013 року та № 0003841501 від 21.03.2013 року, суд зобов'язаний встановити чи діяв Відповідач на підставі закону, чи являються його дії обґрунтованими, безсторонніми, добросовісними та розсудливими.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ст.67 Конституції України визначає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Коло платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету в період до 01.01.2011 року були встановлені Законом України "Про податок на додану вартість". Починаючи з 01.01.2011 року з набранням чинності розділу V Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. питання стосовно оподаткування податком на додану вартість врегульовані нормами цього розділу ПКУ.

Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності (п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями).

До складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті (п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями).

Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями).

Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (абз. 4 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями).

Витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником) (п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями).

Витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;

крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу (п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями).

Господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями).

Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці;

амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну) (п. 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями).

Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу (п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями).

Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями).

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 р. № 996-ХІУ, із змінами і доповненнями).

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:

назву документа (форми);

дату і місце складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення:

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2. ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 р. № 996-ХІУ, із змінами і доповненнями).

Первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88).

Первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа (п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88).

Відповідно до наказу Міністерства статистики України "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів" від 21 червня 1996 р. № 193: для обліку руху матеріальних цінностей в середині підприємства та їх відпуску господарствам свого підприємства, що розташовані за межами його території, а також стороннім організаціям використовується Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма № М-11).

для оформлення приймання матеріальних цінностей, які мають кількісні та якісні розбіжності з даними супровідних документів постачальника Акт про приймання матеріалів (форма № М-7).

Підставою для бухгалтерського обліку операцій банку є первинні документи, які фіксують факти здійснення цих операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення та можуть складатися у паперовій формі та/або у вигляді електронних записів (у формі, яка доступна для читання та виключає можливість внесення будь-яких змін). У разі складання їх у вигляді електронних записів при потребі повинно бути забезпечене отримання інформації на паперовому носії (п.п. 2.1.1 п. 2.1 Положення про організацію бухгалтерського обліку та звітності в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від ЗО грудня 1998 р. № 566, із змінами і доповненнями).

Первинні документи як у паперовій формі, так і у вигляді електронних записів (не паперовій формі) повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату складання документа;

- назву підприємства (банку), від імені якого складений документ;

- місце складання документа;

- назву отримувача коштів;

- зміст операції (підстави для її здійснення);

- суму операції (цифрами та прописом). Сума операції може бути відображена цифрами за відсутності на документі суми прописом, якщо цей документ формується за допомогою програмного забезпечення в автоматизованому режимі або якщо це передбачено нормативно-правовими актами Національного банку України;

- номери рахунків;

- назву банку (отримувача та платника коштів);

- підписи осіб, відповідальних за здійснення операції та правильність її оформлення (підтвердження підпису на документі в електронному вигляді здійснюється за допомогою електронного коду працівника або електронного підпису) (п.п. 2.1.1 п. 2.1 Положення про організацію бухгалтерського обліку та звітності в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від ЗО грудня 1998 р. № 566, із змінами і доповненнями).

Розрахунки між юридичними особами, а також розрахунки за участю фізичних осіб, пов'язані із здійсненням ними підприємницької діяльності, провадяться в безготівковій формі. Розрахунки між цими особами можуть провадитися також готівкою, якщо інше не встановлено законом (ст. 1087 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 р. № 435- IV, із змінами і доповненнями).

Платіжне доручення - розрахунковий документ, що містить письмове доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок отримувача (п. 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 р. № 22, із змінами і доповненнями).

Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 р № 996-ХІУ, із змінами і доповненнями: інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.

Згідно з Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від ЗО листопада 1999 р № 291, із змінами і доповненнями: на субрахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ведеться облік розрахунків за одержані товарно-матеріальні цінності, виконані роботи, надані послуги з вітчизняними постачальниками та підрядниками. За кредитом рахунку 63 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками" відображається заборгованість за одержані від постачальників та підрядників товарно-матеріальні цінності, прийняті роботи, послуги, за дебетом - її погашення, списання тощо.

На рахунку 28 "Товари" ведеться облік руху товарно-матеріальних цінностей, що надійшли на підприємство з метою продажу. Цей рахунок використовують в основному збутові, торгові та заготівельні підприємства і організації, а також підприємства громадського харчування. На субрахунках 281 - 284 за дебетом відображається збільшення товарів та їх вартості, за кредитом - зменшення.

Рахунок 64 "Розрахунки за податками й платежами" призначено для узагальнення інформації про розрахунки підприємства за усіма видами платежів до бюджету, включаючи податки з працівників підприємства, та за фінансовими санкціями, що справляються в дохід бюджету. На цьому рахунку також узагальнюється інформація про інші розрахунки з бюджетом, зокрема за субсидіями, дотаціями та іншими асигнуваннями. За кредитом рахунку 64 "Розрахунки за податками й платежами" відображаються нараховані платежі до бюджету, за дебетом - належні до відшкодування з бюджету податки, їх сплата, списання тощо. На субрахунку 644 "Податковий кредит" ведеться облік суми податку на додану вартість, на яку підприємство набуло право зменшити податкове зобов'язання. На субрахунку 644 "Податковий кредит" ведеться облік суми податку на додану вартість, на яку підприємство набуло право зменшити податкове зобов'язання.

Рахунок 31 "Рахунки в банках" призначено для обліку наявності та руху грошових коштів, що знаходяться на рахунках в банку, які можуть бути використані для поточних операцій. За дебетом рахунку 31 "Рахунки в банках" відображається надходження грошових коштів, за кредитом - їх використання.

Так, згідно з актом ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р. встановлено, що за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. ТОВ "Еврика" задекларовано валові витрати та витрати, що враховується при визначенні об'єкту оподаткування у сумі 740 293 грн.

Перевіркою повноти визначення валових витрат та витрат, що враховується при визначенні об'єкту оподаткування по взаємовідносинам з ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), з ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), з ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. встановлено їх завищення всього у сумі 21 055 грн., у тому числі по періодах: Півріччя 2010 р. у сумі 1 050 грн.; 9 міс.2010 р. у сумі 3 025 грн.; Рік 2010 р. у сумі 10 805 грн.; кв. 2011 р. у сумі 1 870 грн.; кв. 2011 р. у сумі 3 765 грн.; 2-3 кв. 2011 р. у сумі 6 065 грн.; 2-4 кв. 2011 р. у сумі 7 815 грн.; 1 кв.2012 р. у сумі 656 грн.

Разом з тим, в ході проведення перевірки відповідачем визначено, що постачальниками ТОВ "Еврика" (ЄДРПОУ 30120562) у період з 01.01.2010 по 31.03.2012 були ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656), які мають ознаки "фіктивності" та спрямовані на здійснення операцій з надання податкової вигоди з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.

ТОВ "Еврика" (ЄДРПОУ 30120562) не підтверджено фактичне здійснення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) від наступних постачальників: ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656).

Таким чином, у зв'язку з не підтвердженням ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) об'єктів оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток по операціях з придбання товарів (робіт, послуг) від постачальників. ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) по відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) підприємствам-покупцям в розумінні ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. (із змінами та доповненнями) та ст. 22, 188 ПК України.

Виходячи з вищенаведеного, ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) здійснювали діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.

Так, ПП "Базис Торг" (ЄДРПОУ 336165986), ПП "Команд" (ЄДРПОУ 37081766), ПП "Ротонда Торг" (ЄДРПОУ 36165656) безпідставно формували податкові зобов'язання та податковий кредит по податковим накладним, виписаним на придбання чи продаж товарів (робіт, послуг) які не можуть розглядатись в якості належного підтвердження податкових зобов'язань, оскільки ці податкові накладні не мають статусу юридично значимих, чим порушено вимоги ст. 22, ст. 185, п. 198.6 ст. 198 ПК України.

Однак з даними висновками погодитись не можна з огляду на те, що матеріали справи свідчать про те, що Позивачем дотримані вимоги законодавства щодо формування об'єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту за спірні періоди.

Згідно наданих на дослідження накладних, ТОВ "Еврика" було отримано від ПП "Базис Торг" товарів на загальну суму 3 628,80 грн., у т.ч. ПДВ 604,80 грн., що підтверджується наступними накладними: № 486 від 31.05.10 на суму 583,20 у т.ч. ПДВ 97,20 грн., № 488 від 02.06.10 на суму 678,00 грн., у т.ч. ПДВ 113,00 грн., № 488 від 02.06.2010 на суму 1261,20 грн., у т.ч. ПДВ 210,20 грн., № 445 від 13.07.10 на суму 472,08 грн., у т.ч. ПДВ 78,68 , № 448 від 06.08.10 на суму 1895,52 грн., у т.ч. ПДВ 315,68 грн. , всього за 2010 р. 3628,80 грн. у т.ч. ПДВ 604,80 грн.

У журналах-ордерах по рахунку 63 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оприбуткування товарів від ПП "Базис Торг" відображені на загальну суму 3 628,80 грн.:

травень 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 486,00 грн., Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 97,20 грн.

червень 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 565,00 грн., Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 113,00 грн.

липень 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 393,40 грн., Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 78,68 грн.

серпень 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 1 579,60 грн., Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 315,92 грн.

Тобто операції з поставки товарів від ПП "Базис Торг" призвели до змін (у вигляді збільшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

Згідно наданих на дослідження платіжних доручень, акту заліку зустрічних однорідних вимог, ТОВ "Еврика" було сплачено ПП "Базис Торг" за товари грошових коштів на загальну суму 3 628,72 грн., у т.ч. ПДВ 604,79 грн.,

У журналах-ордерах по рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оплати поставки товарів від ПП "Базис Торг" відображені на загальну суму 3 628,72 грн.: травень 2010 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 583,20 грн. червень 2010 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 678,00 грн. липень 2010 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 472,00 грн.серпень 2010 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 895,52 грн.

Тобто операції з оплати ПП "Базис Торг" за поставлені товари призвели до змін (у вигляді зменшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

На дослідження були надані замовлення-наряди, за якими ПП ТОВ "Еврика" було виконано авторемонтні роботи контрагентам.

Вказані первинні документи мають усі, передбачені п. 2. ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 р. № 996-ХІУ, обов'язкові реквізити, що надають їм юридичної сили і доказовості.

Співставляючи дані про отримані ТОВ "Еврика" товари від ПП "Базис Торг за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. з даними про виконані авто технічні роботи ТОВ "Еврика" своїм контрагентам, можна зробити висновок про те, що товари отримані ТОВ "Еврика" від ПП "Базис Торг" були використані у господарської діяльності позивача для проведення авто технічних робіт.

Отже, виходячи зі змісту поняття "господарська діяльність" наведеного у п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненням, п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненням, враховуючи результати проведеного вище аналізу відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку (що фіксують та підтверджують здійснення фактів підприємницької діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів), беручи до уваги види та мету діяльності підприємства, отримані від ПП "Базис Торг" товари використовувались у господарській діяльності ТОВ "Еврика".

Згідно наданих на дослідження накладних, ТОВ "Еврика" було отримано від ПП "Комманд" товарів на загальну суму 19 888,42 грн., у т.ч. ПДВ 3 314,74 грн.

У журналах-ордерах по рахунку 63 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оприбуткування товарів від ПП "Комманд" відображені на загальну суму 19 888,42 грн.: листопад 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 5 474,12 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 1 094,82 грн., грудень 2010 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 1 799,69 грн., Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 359,94 грн., лютий 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 1 478,19 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 295,64 грн. травень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 2 505,38 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 501,08 грн. червень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 940,50 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 188,10 грн. липень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 1 380,30 грн. * Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 276,06 грн. серпень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 683,50 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 136,70 грн. вересень 2011р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 -1 105,50 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 221,10 грн. жовтень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 643,50 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 128,70 грн. грудень 2011 р. Дт 28 "Товари" - Кт 63 - 563,00 грн. Дт 64 "Податковий кредит" - Кт 63 - 112,60 грн.

Тобто операції з поставки товарів від ПП "Комманд" призвели до змін (у вигляді збільшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

Згідно наданих на дослідження платіжних доручень, ТОВ "Еврика" було сплачено ПП "Комманд" за товари грошових коштів на загальну суму 11 159,85 грн., у т.ч. ПДВ 1 859,98 грн.:

Всього у сумі 11159,85 грн., у т.ч. ПДВ 1859,98 грн.

У журналах-ордерах по рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оплати поставки товарів від ПП "Комманд" відображені на загальну суму 11 159,85 грн.: с вересень 2010 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 4 486,28 грн. жовтень 2010 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 910,98 грн. листопад 2010 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 171,68 грн. грудень 2010 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 2 159,63 грн. лютий 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 773,83 грн. травень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 3 006,46 грн. червень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 128,60 грн. липень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 656,36 грн. серпень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 820,20 грн. вересень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 1 326,60 грн. жовтень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 772,20 грн. грудень 2011 р.:Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 675,60 грн. березень 2012 р.: Дт 631 - Кт 311 "Поточні рахунки в національній валюті" - 286,61 грн. Тобто операції з оплати ПП "Комманд" за поставлені товари призвели до змін (у вигляді зменшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

Судом були досліджені надані замовлення-наряди, за якими ПП ТОВ "Еврика" було виконано авторемонтні роботи контрагентам

Таким чином, отримані ТОВ "Еврика" товари від ПП "Комманд" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. були використані у господарської діяльності ТОВ "Еврика", для проведення авто технічних робіт,

Згідно наданих на дослідження накладних, ТОВ "Еврика" було отримано від ПП "Ротонда Торг" товарів на загальну суму 1 733,65 грн., у т.ч. ПДВ 288,94 грн.,а саме накладиним за № 3434 від 16.11.2010, № 3560 від 15.12.2010, № 3 від 12.01.2011, № 171 від 01.02.2011, № 386 від 22.02.2011, № 104 від 13.04.2011, № 138 від 15.06.2011, разом на суму 1733,65 грн. у т.ч. ПДВ 288,94 грн.

У журналах-ордерах по рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оприбуткування товарів від ПП "Ротонда Торг" відображені на загальну суму 1 733,65 грн.

Тобто операції з поставки товарів від ПП "Ротонда Торг" призвели до змін (у вигляді збільшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

У журналах-ордерах по рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" ТОВ "Еврика" операції з оплати поставки товарів від ПП "Ротонда Торг" відображені на загальну суму 2200,80 грн. , що підтверджується наступними розрахунками:

Тобто операції з оплати ПП "Ротонда Торг" за поставлені товари призвели до змін ( у вигляді зменшення) активів ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

Судом були досліджені надані накладні, за якими ПП ТОВ "Еврика" було реалізовано товари (продукти харчування) контрагентам: № 3434 від 16.11.2010у сумі 247,83грн., № 3560 від 15.12.2010 у сумі 253,96грн. № 3 від 12.01.2011 у сумі 85,38грн., № 171 від 01.02.2011 у сумі 199,75 грн., № 386 від 22.02.2011 у сумі 104,17 грн., № 104 від 13.04.2011 у сумі 318,25 грн., № 138 від 15.06.2011 у сумі 235,37 грн.

Таким чином, отримані ТОВ "Еврика" товари від ПП "Ротонда Торг" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. були використані у господарської діяльності ТОВ "Еврика".

Отже, виходячи зі змісту поняття "господарська діяльність" наведеного у п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненням, п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненням, враховуючи результати проведеного вище аналізу відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку (що фіксують та підтверджують здійснення фактів підприємницької діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів), беручи до уваги види та мету діяльності підприємства, отримані від ПП "Ротонда Торг" товари використовувались у господарській діяльності ТОВ "Еврика".

Таким чином, відповідно до наданих первинних документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ "Еврика" висновки за актом перевірки ДПІ в м. Сімферополь АР Крим ДПС № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р., щодо завищення позивачем валових витрат та витрат, що враховується при визначенні об'єкту оподаткування, з придбання у ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" товарів за період з 01.01.2010 р. по 31.03.12 р. на загальну суму 21 055 грн. не підтверджуються.

Виходячи з зазначеного, враховуючи вказаний висновок, документами первинного бухгалтерського та податкового обліку позивача ТОВ "Еврика" висновки за актом перевірки ДПІ в м. Сімферополь АР Крим ДПС № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р. щодо заниження податку на прибуток за період з 01.10.2009 р. по 31.10.2011 р. всього у сумі 4 847 грн. не підтверджуються.

Крім того, з акта перевірки № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р вбачається, що перевіркою повноти визначення податкового кредиту по взаємовідносинам з ПП "Базис Торг" за травень-серпень 2010 року, з ПП "Команд" за вересень, листопад, грудень 2010 року, лютий, травень-грудень 2011 року, з ПП "Ротонда Торг" за листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, квітень, червень 2011 року": встановлено його завищення всього у сумі 4211 грн., у тому числі: за травень 2010 р. у сумі 97 грн., за червень 2010 р. у сумі 113 грн., за липень 2010 р. у сумі 79 грн., за вересень 2010 р. у сумі 316 грн., за жовтень 2010 р. у сумі 748 грн., за листопад 2010 р. у сумі 397 грн., за грудень 2010 р. у сумі 411 грн., за січень 2011 р. у сумі 17 грн., за лютий 2011р. у сумі 61 грн., за березень 2011 р. у сумі 296 грн., за травень 2011 р. у сумі 565 грн., за червень 2011 р. у сумі 188 грн., за серпень 2011 р. у сумі 276 грн., за вересень 2011 р. у сумі 184 грн., за жовтень 2011 р. у сумі 350 грн., за січень 2012 р. у сумі 113 грн.

За результатами Акту перевірки № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р. відповідачем було прийнято до ТОВ "Еврика" податкове повідомлення-рішення: № 0000551504 від 21.03.2013 р. щодо збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 5213,75 грн. в тому числі за основним платежем 4211 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями 1002,75 грн.;.

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г)податковий номер платника податку (продавця та покупця місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізично особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України), (пункт 201.1 статті 201 ПКУ)

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (пункт 201.4 статті 201 ПКУ). Податкова накладну податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця, (пункт 201.6. статті 201 ПКУ).

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу, (пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абзац 2 пункт 198.6. статті 198 ПКУ).

Податкові накладні, з яких сформовано невизнаний актом податковий кредит, відображені у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних відповідних податкових періодах та внесені до декларації з ПДВ.

При проведені дослідження встановлено, що податковий кредит повністю сформований з вимогами діючого законодавства та підтверджений належним чином оформленими податковими накладними.

Податкові накладні, суми сплаченого (нарахованого) податку, за якими підприємство включило до складу податкового кредиту, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства надійшли до підприємства у відповідних періодах, що підтверджується записами у реєстрі отриманих податкових накладних .

Податкові накладні - є звітними податковими документами та одночасно розрахунковими, що підтверджують правомірність включення платником податку сум ПДВ до податкового кредиту.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Підпунктом до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України №165 від 30.05.97, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за № 233/2037, встановлює, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

ПКУ не передбачено, що платник податку не має права віднести до податкового кредиту суми ПДВ, за податковими накладними, виписаними контрагентом, який не знаходиться по місцезнаходженню.

Так, згідно наданих на дослідження податкових накладних, ТОВ "Еврика" було отримано право на податковий кредит з податку на додану вартість від ПП "Базис Торг" у сумі 604,80 грн., що підтверджується податковим накладним у матеріалах справи за № 487 від 28.05.2010 на суму 583,20 грн., у т.ч. ПДВ 97,20 грн. , № 490 від 02.06.2010 на суму 678,00 грн., у т.ч. ПДВ 113,00 грн., № 448 від 13.07.2010 на суму 472,08 грн., у т.ч. ПДВ 78,68 грн., № 1168 від 06.08.2010 на суму 1895,52 грн., у т.ч. ПДВ 315,92 грн. , всього 3628,00 грн., у т.ч. ПДВ 604,80 грн.

Згідно наданих на дослідження податкових накладних, ТОВ "Еврика" було отримано право на податковий кредит з податку на додану вартість від ПП "Комманд" у сумі 3 314,74 грн., що підтверджується наступним:

№ 490 від 16.11.2010у сумі 4 486,28 грн., у т.ч. ПДВ 747,71 грн.

№ 493 від 11.11.2010 у сумі 910,98 грн., у т.ч. ПДВ 151,83 грн.

№ 1411 від 30.11.2010 у сумі 1 171,68 грн., у т.ч. ПДВ 195,28 грн.

№ 1413 від 22.12.2010 у сумі 2 159,63 грн. у т.ч. ПДВ 359,94 грн.

№ 268 від 28.02.2011 у сумі 916,91 грн. у т.ч. ПДВ 152,82 грн.

№ 90 від 18.02.2011 у сумі 856,92 у т.ч. ПДВ 142,82 грн.

№ 1022 від 10.05.2011 у сумі 2100,16 у т.ч. ПДВ 350,03 грн.

№ 1179 від 30.05.2011 у сумі 906,30 грн. у т.ч. ПДВ 151,05 грн.

№ 1099 від 30.06.2011 у сумі 541,50 грн., у т.ч. ПДВ 90,25грн.

№ 192 від 30.06.2011 у сумі 587,10 грн. у т.ч. ПДВ 97,85 грн.

№ 1525 від 28.07.2011 у сумі 826,50 грн., у т.ч. ПДВ 137,75 грн.

№ 1558 від 29.07.2011 у сумі 829,86 грн. у т.ч. ПДВ 138,31 грн.

№ 1733 від 30.08.2011 у сумі 820,20 грн. у т.ч. ПДВ136,70 грн.

№ 1889 від 26.09.2011 у сумі 1 326,60 грн. у т.ч. ПДВ 221,10 грн.

№ 1953 від 05.10.2011 у сумі 772,20 грн. у т.ч. ПДВ 128,70 грн.

№ 2942 від 14.12.2011 у сумі 675,60 грн. у т.ч. ПДВ112,60 грн.

Разом: у сумі 19 888,42 грн., у т.ч ПДВ 3 314,74 грн.

Вказані накладні мають усі, передбачені п.п. 7.2.1 п. 7.1 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", обов'язкові реквізити та були сплачені позивачем, відповідно до платіжних доручень, які були зазначені вище.

У наданому на дослідження реєстрі отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Еврика", зазначені вище податкові накладні були включені до Розділу І. Отримані податкові накладні.

Згідно наданих на дослідження податкових накладних, ТОВ "Еврика" було отримано право на податковий кредит з податку на додану вартість від ПП "Ротонда Торг" у сумі 288,94 грн. № 3434 від 16.11.2010, № 3560 від 15.12.2010, № 3 від 12.01.2011, № 171 від 01.02.2011, № 386 від 22.02.2011, № 104 від 13.04.2011, № 138 від 15.06.2011, разом на суму 1733,65 грн. у т.ч. ПДВ 288,94 грн.

Відповідно до наданих на дослідження платіжних доручень, акту заліку зустрічних однорідних вимог, ТОВ "Еврика" було сплачено ПП "Ротонда Торг" за товари грошових коштів на загальну суму 2 200,80 грн., у т.ч. ПДВ 366,80 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 2283 від 26.11.2010 у сумі 297,40 грн., у т.ч. ПДВ 49,57, № 2522 від 28.12.2010 у сумі 304,75 грн., у т.ч. ПДВ 50,79 № 229 від 03.02.2011 у сумі 102,45 грн. у т.ч. ПДВ 17,08 грн. , № 229 від 04.02.2011 у сумі 102,45 грн., у т.ч. ПДВ 17,08 грн. № 341 від 22.02.2011 у сумі 239,70 грн. у т.ч. ПДВ 39,95 грн., № 341 від 22.02.2011 у сумі 239,70 грн. у т.ч. ПДВ 39,95, № 503 від 21.03.2011 у сумі 125,00грн., у т.ч. ПДВ 20,83грн., № 503 від 21.03.2011 у сумі 125,00 грн., у т.ч. ПДВ 20,83грн., № 477 від 02.06.2011 у сумі 381,90 грн. у т.ч. ПДВ 63,65, № 54 від 21.07.2011 у сумі 282,45 грн., у т.ч. ПДВ 47,08 грн.

Всього 2200,80 грн., у т.ч. ПДВ 366,80 грн.

У наданому на дослідження реєстрі отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Еврика", зазначені вище податкові накладні були включені до Розділу І. Отримані податкові накладні.

Зіставляючи дані Реєстру отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. з даними декларацій з податку на додану вартість ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. суд робить висновок про те, що усі перераховані вище податкові накладні були відображені у деклараціях з податку на додану вартість ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р.

Таким чином, відповідно до наданих первинних документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ "Еврика" висновки за актом перевірки ДПІ в м. Сімферополь АР Крим ДПС № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р., щодо завищення позивачем податкового кредиту з придбання у ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" товарів за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. на загальну суму 4 211 грн. не підтверджуються, тому, відповідно, документами первинного бухгалтерського та податкового обліку ТОВ "Еврика" висновки за актом перевірки ДПІ в м. Сімферополь АР Крим ДПС № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 р. щодо заниження податку на додану вартість за період з 01.01.2010 р. по 31.03.2012 р. всього у сумі 4 211 грн. не підтверджуються.

Крім того, судом встановлено, що товари, роботи (послуги), визначені за актом перевірки ТОВ "Еврика", використовувались у його господарській діяльності, що підтверджується наступним.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отримані товари (роботи послуги) використовувалися позивачем у його господарській діяльності.

Це підтверджено документами первинного та регістрами бухгалтерського та податкового обліку (реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, податкові накладні, акти виконаних робіт, виписки банку, та інше).

Формування податкового кредиту підтверджується податковими накладними, оформленими відповідно діючого законодавства на загальну суму 4286,34 грн. Отримання товарів, робіт послуг підтверджується актами, видатковими накладними, чеками, товарно-транспортними накладними на загальну суму 25717,22 грн., з урахуванням ПДВ. Оплата за виконані роботи, отримані послуги товари підтверджується виписками банку, платіжними дорученнями, чеками на загальну суму 25717,22 грн., у т. ч. ПДВ 4286,34 грн.

Крім того, розрахунки між ТОВ "Еврика" з ПП "Базис Торг" за травень-серпень 2010 року, з ПП "Команд" за вересень, листопад, грудень 2010 року, лютий, травень-грудень 2011 року, з ПП "Ротонда Торг" за листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, квітень, червень 2011 року", зазначеними у акті перевірки за вказані товари, роботи послуги здійснені у загальній сумі 25717,22 грн., з урахуванням ПДВ, що підтверджується первинними документами: платіжними дорученнями, виписками банку, чеками.

Виконані вказаними контрагентами послуги (роботи) були передані ТОВ "Еврика" їх кінцевому Замовнику, тобто використані для виконання своїх зобов'язань за договорами, відповідно до досліджених первинних документів, використовувались у подальшій господарський діяльності, це підтверджується даними бухгалтерського обліку, а також первинними документами позивача (актами виконаних робіт (наданих послуг), видатковими накладними, платіжними дорученнями) тощо.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (абз.2 п.2.1 р.2 Положення №88). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону № 996).

Відповідно п.2 ст. 9 Закону № 996 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст. 9 Закону №996).

Документи надані до суду повністю мають необхідні реквізити, а отже відповідають діючому законодавству.

Згідно Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 № 375 (із змінами і поповненнями) економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюється з використанням первинних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів і т.д. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Під час розгляду справи встановлено, що ТОВ "Еврика" мало всі можливості для проведення фінансово - господарської діяльності, а саме:

Так, судом були досліджені: оборотно-сальдові відомості за рахунком 10 "Необоротні активи" ТОВ "Еврика" за період з 01.01.2010 р. по 01.01.2012 р., за якими на балансі обраховуються основні засоби загальною вартістю 7 772 709,68 грн. (на кінець періоду), у т.ч.: будівля у м. Сімферополь, автопідйомники 4 од., апарати зварювальні 2 од., компресор, насоси 3 од., прибори діагностичні 2 од. та інш.,а також штатний розпис ТОВ "Евріка", за яким на підприємстві працювало 22 особи, у тому числі: 8 слюсарів з ремонту автомобілів, 1 майстер спеціальної техніки та обладнання, 1 завідувач магазином, 2 продавця, 1 завідуючий господарством.

Таким чином, відповідно до наданих документів бухгалтерського обліку позивача ТОВ "Еврика" підтверджується наявність у позивача виробничих ресурсів, що могли використовуватися при здійсненні вказаних вище операцій.

При цьому слід зазначити, що, відсутність у підприємства управлінського та технічного персоналу, основних засобів, складських приміщень та транспортних засобів не може бути беззаперечним доказом неможливості здійснити ним операції з поставки продукції за договором поставки, оскільки господарську діяльність можливо здійснювати, як виключно власними ресурсами (господарський спосіб), так і виключно сторонніми ресурсами (підрядний спосіб чи аутсорсінг та аутстафінг), а також поєднанням першого та другого (змішаний спосіб).

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, та фізичних осіб - підприємців, ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" було включено в Реєстр на час здійснення операцій з поставки товари ТОВ "Еврика".

Також за даними Реєстру анульованих свідоцтв платника ПДВ, свідоцтва платників ПДВ ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" не було анульовано на час здійснення операцій з поставки товарів ТОВ "Еврика".

Таким чином, отримання та використання у господарський діяльності ТОВ "Еврика" товарів, робіт (послуг) від ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" визначені за актом перевірки № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 року знайшли своє підтвердження у суді.

Отже, всі суми фактично сплачені і підтверджені податковими накладними, а тому, у позивача не було підстав не включати їх в податковий кредит.

Крім того, з висновку експерта № 29/13 від 12.11.2013 року вбачається, що висновки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, по взаємовідносинам по операціях з вищевказаним контрагентом викладені в акті позапланової документальної невиїзної перевірки № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 року щодо заниження податку на прибуток на загальну суму - 5087 грн., та заниження податку на додану вартість 4211 грн. документами первинного бухгалтерського та податкового обліку, не підтверджуються.

Суд знаходить висновок експерта обґрунтованим та підтвердженим у ході судового розгляду справи, приймає його як належний доказ, в доведеності якого сумнів не виникає.

В свою чергу, ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оприбуткування та використання у господарський діяльності товарів, робіт (послуг), що отримані від контрагента по операціях з ПП "Базис Торг", ПП "Комманд", ПП "Ротонда Торг" на суму 25717,22 грн., у т.ч. ПДВ 4211 грн.; підтверджені актами виконаних робіт, видатковими накладними, чеками на загальну суму у розмірі 25717,22 грн., у т.ч. ПДВ 4211 грн. визначені за актом перевірки № 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 року підтверджуються документами ТОВ "Еврика", а саме видатковими накладними, актами виконаних робіт, договорами, платіжними дорученнями, виписками банку, податковими накладними, чеками.

Отже, така позиція контролюючого органу, яка викладена в акті перевірки 1417/15.4/36915421 від 04.03.2013 року , суперечить ст. 61 Конституції України згідно до якої юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому не може бути підставою для притягнення ТОВ "Еврика"до відповідальності у вигляді збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість та збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток.

Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що позивачем дотримано вимоги Закону України "Про податок на додану вартість", Закону України "Про оподаткування податку на прибуток підприємств" та Податкового Кодексу України щодо права включення сум нарахованого (сплаченого) ПДВ та витрат у вигляді валових витрат та сум амортизаційних відрахувань за фінансово-господарськими правовідносинами ПП "Базис Торг" за травень-серпень 2010 року, з ПП "Команд" за вересень, листопад, грудень 2010 року, лютий, травень-грудень 2011 року, з ПП "Ротонда Торг" за листопад, грудень 2010 року, січень, лютий, квітень, червень 2011 року" до податкової звітності з податку на додану вартість та податку на прибуток що вказує на безпідставність заперечень відповідача та неправомірність оскаржуваних податкових повідомлень - рішень № 0000551504 від 21.03.2013 року та № 0003841501 від 21.03.2013 року.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС про визнання протиправним та скасування як таких, що суперечить діючому законодавству податкових повідомлень - рішень № 0000551504 від 21.03.2013 року та № 0003841501 від 21.03.2013 року та задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 114,70 грн. підлягає поверненню на його користь з Державного бюджету України

Під час судового засідання, яке відбулось 27.01.2014 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 31.01.2014 року.

Керуючись ч. 3 ст. 94, ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства , суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби № 0000551504 від 21.03.2013 року та № 0003841501 від 21.03.2013 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Еврика" (ЄДРПОУ 30120562) 114,70 грн. судових витрат.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.01.2014
Оприлюднено31.01.2014
Номер документу36888088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3467/13-а

Ухвала від 14.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Постанова від 27.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні