Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 січня 2014 р. Справа №805/17797/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11год.35хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.
при секретарі Проніні Д.С.
за участю
представника позивача Поднебесного А.П.
представника відповідача не з'явився
прокурора Хейфець Р.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора м. Горлівки в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національної енергетичної компанії «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Комунального підприємства «Мрія» про стягнення заборгованості з штрафних санкцій в розмірі 5100,00грн., -
В С Т А Н О В И В
10.12.2013р. Прокурор м. Горлівки в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національної енергетичної компанії «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» звернувся з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Мрія» про стягнення заборгованості з штрафних санкцій в розмірі 5100,00грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 21.03.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області відповідачу було надано припис №02/01-11-005, яким було зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики, термін виконання до 22.06.2013року.
Позивач зазначив, що 13.09.2013 року актом перевірки №02/18-07-283/67 встановлено факт невиконання відповідачем всіх пунктів виданого припису №02/01-11-005 від 21.03.2013 року. Акт було підписано в присутності уповноважених осіб відповідача та підписано нею.
26.09.2013 року на підставі акту перевірки №02/18-07-283/67 від 13.09.2013 року, за ухилення виконання припису №02/01-11-005 від 21.03.2013 року, постановою №02/10-02-163 накладено штраф у сумі 5100,00грн. Вказану постанову надіслано засобами поштового зв'язку та отримано відповідачем 01.10.2013 року.
Однак, у встановлений законодавством строк штраф, накладений на нього постановою Держенергонагляду №02/10-02-163 від 26.09.2013 року у сумі 5100,00грн. не сплатив та доказів сплати не надав, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав аналогічно викладеному в позовній заяві.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Комунальне підприємство «Мрія» (код ЄДРПОУ 31685409, 84617, м. Горлівка, вул. Баранова, буд.4) 28.09.2001р. зареєстровано Виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області як юридична особа, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України «Про теплопостачання», Законом України «Про енергетику», Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» і прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Судом встановлено, що 21.03.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області відповідачу було видано припис №02/01-11-005, яким було зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики, термін виконання до 22.06.2013року.
Зазначений припис 21.03.2013року було отримано та підписано директором Комунального підприємства «Мрія» без заперечень та скріплено печаткою підприємства.
Актом перевірки №02/18-07-283/67 від 13.09.2013 року встановлено невиконання зазначеного припису, у зв'язку з чим позивачем постановою №02/10-02-163 від 26.09.2013 року накладено штраф у сумі 5100,00грн.
Постанову №02/10-02-163 від 26.09.2013 року відповідачем отримано поштою 01.10.2013року.
Вищезазначені припис та постанова державного інспектора з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії про накладення штрафу у судовому порядку не оскаржувались.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначені Законом України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 № 575/97-ВР.
Згідно ст.5 Закону державна політика в електроенергетиці базується на таких принципах, зокрема, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики.
Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної теплової енергії, затверджено постановою КМУ від 07.08.1996 № 929 «Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії».
Відповідно п.1 Положення, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Також, основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначені Законом України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, зокрема, за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України або центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суми штрафів, що накладаються органами центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України.
Згідно п.11 ч.1 ст. 31 Закону штрафні санкції, передбачені ч. 1 цієї статті, застосовуються в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Такий порядок визначено Положенням Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою КМУ від 21.07.1999 № 1312 .
Згідно із п. 3 Положення, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, зокрема, Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 7 Положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (п. 8 Положення).
У відповідності до п. 10 Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як встановлено судом, зазначене рішення позивача у передбачений законодавством строк не оскаржене, не скасовано та виконано не було, у зв'язку з чим несплачена сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. підлягає стягненню з відповідача на підставі рішення суду.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги щодо стягнення з Комунального підприємства «Мрія» штрафу в розмірі 5100,00грн. є обґрунтованими і законними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно п.2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладений обов'язок представляти інтереси держави у випадках передбачених законом.
Згідно ст. ст. 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру» та ст. 60 КАС України передбачено можливість звернення прокурора до суду в інтересах держави.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-72, 86, 94, 122, 128, 138, 143, 153, 158-163, 167, 185-186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора м. Горлівки в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національної енергетичної компанії «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Комунального підприємства «Мрія» про стягнення заборгованості з штрафних санкцій в розмірі 5100,00грн. - задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства «Мрія» (код ЄДРПОУ 31685409, 84617, м. Горлівка, вул. Баранова, буд.4) до Державного бюджету України (п/р №31117106700018, ДКУ у м. Горлівка ГУ ДКСУ в Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 38023569, одержувач Державний бюджет м. Горлівки) штраф у розмірі 5100,00грн.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 13.01.2014 року. Повний текст постанови у відповідності з вимогами ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України складений 20.01.2014 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2014 |
Оприлюднено | 01.02.2014 |
Номер документу | 36905599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні