Постанова
від 28.01.2014 по справі 827/92/14-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 січня 2014 року Справа №827/92/14-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

судді - Александрова О.Ю.,

за участю секретаря - Ополєвої О.Г.,

за участю представника позивача - Мандзюк Інни Михайлівни, довіреність №1 від 08.01.2014,

свідка - ОСОБА_2, паспорт НОМЕР_3, виданий Нахімовським РВ УМВС України в м.Севастополі 23.10.1998,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у місті Севастополі адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя до ОСОБА_3, про стягнення надмірно виплаченої пенсії,

встановив:

Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя звернулося до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до ОСОБА_3, про стягнення надмірно виплаченої пенсії у розмірі 39 914,08 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що: за наданими відповідачем разом із заявою про призначення пенсії, документами, йому було надмірно виплачено пенсії у розмірі 43 914,08 грн.; ОСОБА_3 був повідомлений про надмірно виплачену пенсію та надав заяву про погашення боргу на розрахунковий розрахунок Управління. В рахунок погашення боргу від відповідача надходило по 1 000,00 грн. у липні, серпні, вересні та листопаді 2013 року, залишок боргу складає 39 914,08 грн.

Відповідач письмової думки щодо суті спору суду не надав.

У судовому засіданні 28.01.2014 представник позивача заявлені вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.

Відповідач у судове засідання 28.01.2014 не з'явився, явку уповноваженого представника у судове засідання 30.01.2014 не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, тому суд розглядає справу у його відсутність, за наявними матеріалами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню частково, виходячи з наступного.

Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції визначена як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення надходжень від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, ведення обліку цих надходжень, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою, забезпечення ведення реєстру застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2 (заголовок у редакції постанови правління

Пенсійного фонду України від 29.10.2012 р. N 20-1) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 за № 442/6730 (далі - Положення №8-2) Управління Пенсійного фонду України (далі - Фонд) у районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах (далі - Управління) є органами Фонду, підпорядкованими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.

Відповідно до підпунктів 1, 5 пункту 2.2 Положення №8-2 управління, відповідно до покладених на нього завдань, забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення; контролює дотримання платниками єдиного внеску вимог законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску надходження страхових внесків, єдиного внеску та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності нарахування та сплати страхових внесків, єдиного внеску, призначення (перерахунку) і виплати пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Отже, контроль за правильним нарахуванням та виплатою пенсій, страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду. Відповідно до частини першої статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 р. (далі - Закон №1058) орган Пенсійного фонду має право звертатися до суду з позовами про стягнення виплачених надміру сум пенсій.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з пунктом 5 частини першої якої компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Із зазначених підстав спір, що виникає між органами Пенсійного фонду України та фізичними, юридичними особами, у тому числі стосовно стягнення надміру виплачених сум пенсій є публічно правовим та має розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частин першої та другої статті 5 Закону України №1058 всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 08.05.2012 звернувся із заявою до Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя про призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту «е» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення». До заяви ОСОБА_3 додав наступні документи:

- трудову книжку;

- довідку про стаж № 136 від 09.04.2012, що видана в/ч 45702;

- довідку про роботу №146 від 19.04.2012, що видана в/ч 45702;

- архівну довідку про навчання, що видана УО «Вітебський державний ордена Дружби народів медичний університет»;

- довідку про заробітну плату № 103-ФС від 03.02.2012 яка видана в/ч 45702;

- довідку про первинні документи № 105-ФС від 03.02.2012, що видана в/ч 45702;

- довідку про роботу № 104-ФС від 03.02.2012, що видана в/ч 45702;

- довідку № 76/549 від 18.04.2012, що видана мед. службою ЧФ;

- ксерокопію паспорту;

- ксерокопію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру /а.с.8-18/.

На підставі статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та наданих документів ОСОБА_3 Управлінням була призначена пенсія за вислугу років з 08.05.2012, про що оформлений протокол 7219 від 15.05.2012 /а.с.5/.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про пенсійне забезпечення», пенсія за вислугу років призначається при залишенні роботи, яка дає право на цю пенсію.

Згідно довідки № 146 від 19.04.2012 ОСОБА_3 з 01.03.2012 працює на посаді судового електрика 1 класу колекторного судна «КИЛ-158» і ця посада не дає права отримувати пенсію за вислугу років /а.с.13/.

04.07.2013 Управлінням отримана довідка № 2487 від 01.07.2013 (вх. № 6387), що ОСОБА_3 працює на посаді електрика судового колекторного судна «КИЛ-158» по теперішній час з уточненням, що дана посада дає право на призначення пенсії за вислугу років /а.с.21/.

Таким чином, відповідачем до заяви від 08.05.2012 про призначення пенсії, була додана довідка, відомості якої не відповідають дійсності в частині відсутності права на призначення пенсії за вислугу років на відповідній посаді.

15 серпня 2013 року комісія Управління Пенсійного фонду України Нахімовському районі м. Севастополя з питань призначення (відмови в призначенні пенсії), розглянула документи гр. ОСОБА_3 і вирішила:

- відмовити ОСОБА_3 в призначенні пенсії за вислугу років згідно пункту «е» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» у зв'язку з порушенням норм статті 7 Закону України «Про пенсійне забезпечення»;

- протокол № 7219 від 15.05.2012 про призначення пенсії за вислугою років згідно пункту «е» статті 55 закону України «Про пенсійне забезпечення» ОСОБА_3 вважати недійсним /а.с.24/.

Відповідно до статей 9, 73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за рахунок коштів Пенсійного фонду призначаються виплачуються пенсії.

Розпорядженням 166268 від 15.08.2013 пенсіонеру ОСОБА_3 був здійснений перерахунок пенсії з 08.05.2012 /а.с.19-20, 23/.

За наслідком перерахунку встановлено, що ОСОБА_3 з 08.05.2012 надмірно виплачено пенсії у розмірі 43 914,08 грн., тобто державі в особі Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя був завданий матеріальний збиток на вказану суму, що підтверджується розрахунком позивача /а.с.4/.

ОСОБА_3 був повідомлений про надмірно виплачену пенсію та надав заяву про погашення боргу на розрахунковий рахунок Управління /а.с.25/.

Як зазначив позивач та не спростовано з наданням належних доказів відповідачем, в погашення боргу від відповідача надходили по 1 000,00 грн., у липні, у серпні, у вересні, 2 000,00 грн., у листопаді 2013 року та 1 000,00 грн., у січні 2014 року, а всього - 7 000, 00 грн. /а.с.26 - 33, 45/, залишок боргу складає 36 914,08 грн.

Допитана в якості свідка ОСОБА_2 пояснила, що є дружиною відповідача, у зв'язку зі скороченням штатів на роботі він (відповідач) звернувся до органів пенсійного фонду для оформлення пенсії, але в подальшому працевлаштувався електриком на тому ж судні, де раніш працював судовим лікарем. Факт переплати пенсії відповідач визнає та добровільно щомісячно погашає заборгованість у сумі 1 тис. грн.

Відповідно до частини першої статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державі пенсійне страхування» суми пенсій, виплачені надмірно в результаті зловживань з боку пенсіонера або надання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних орган Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

З урахуванням того, що відповідач суму боргу з надмірно одержаної пенсії у розмірі 36 914,08 грн., не сплатив, позовні вимоги є обґрунтованими у наявній частині боргу станом на день розгляду справи і підлягають задоволенню у відповідній частині.

Згідно з частиною четвертою статі 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У судовому засіданні 28.01.2014 оголошено вступну та резолютивну частини постанови, відповідно до вимог частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено у повному обсязі 03.02.2014 (01-02.02.2014 - неробочі дні).

Керуючись статями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, відомості про відкриті в банківських установах рахунки відсутні) на користь Управління Пенсійного фонду України в Нахімовському районі м. Севастополя (99001, м. Севастополь, вул. Дзігунського, 19, ідентифікаційний код 22274979) заборгованість з надміру виплаченої пенсії у розмірі 36 914,08 грн. (тридцять шість тисяч дев'ятсот чотирнадцять грн. 08 коп.) на р/р 25601304351735 у ТВБВ №10011/0267 філії «Кримське республіканське управління АТ «Ощадбанк», МФО 324805, ідентифікаційний код одержувача 22274979.

3. В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.Ю. Александров

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення28.01.2014
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36928801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/92/14-а

Постанова від 28.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

Ухвала від 15.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні