cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 січня 2014 р. (11:30) Справа №801/10869/13-а
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого суддіШкляр Т.О., за участю секретаря Габової Н.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державна податкова інспекція у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Комунальне підприємство "Інтерстал"
про стягнення
за участю представників сторін:
позивача - Лідер Д.В., довіреність № 64/10 від 12.11.2013;
відповідача - не з`явився.
Суть справи:
Державна податкова інспекція у м. Сімферополі ГУ Міндоходів В АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Колективного підприємства "Інтерстал" про стягнення заборгованості у сумі 4 329,93 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства в частині порядку сплати податку на додану вартість.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав.
Позивач у судовому засіданні наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення був повідомлений належним чином - повісткою, про що свідчить поштове повідомлення.
З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Колективне підприємство "Інтерстал" зареєстровано у якості юридичної особи 13.12.2001р. за адресою місцезнаходження 95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, Залізничний район, вул. Ракетна, буд. 36, кв. 60, ЄДРПОУ 31741701, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Серія АВ № 769258, копія якого наявна в матеріалах справи.
Колективне підприємство "Інтерстал" взято на облік платника податків 17.01.2002 р. за № 722-Ж про що свідчить довідка від 29.01.2013 р. № 361/18-337, яка наявна в матеріалах справи.
Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Відповідно до п. 76.1 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Відповідно до п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним контролюючим органом.
Пунктом 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України встановлено, що податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
27.04.2012 року позивачем на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності КП "Інтерстал" з податку на додану вартість за січень 2012 р., лютий 2012 р., березень 2012 р. Перевіркою встановлено порушення відповідачем:
- пп. 49.18.1, пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 57.1 ст. 57, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI.
За результатами перевірки позивачем складено акти перевірки: № 1528/15-2/31741701, № 1527/15-2/31741701, № 1526/15-2/31741701, № 1525/15-2/31741701 від 27.04.2012 р.
На підставі актів перевірки від 27.04.2012 р. за № 1528/15-2/31741701, № 1527/15-2/31741701, № 1526/15-2/31741701, № 1525/15-2/31741701 позивачем були прийняті податкові повідомлення-рішення від 07.05.2012 р. № 0004341502, № 0004331502, №0004321502, № 0004311502.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0004341502 від 07.05.2012 р. КП "Інтерстал" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0004331502 від 07.05.2012 р. КП "Інтерстал" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0004321502 від 07.05.2012 р. КП "Інтерстал" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0004311502 від 07.05.2012 р. КП "Інтерстал" зобов'язано сплатити штраф у сумі 16,49 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення від 07.05.2012 р. № 0004341502, № 0004331502, №0004321502, № 0004311502 були направлені на адресу відповідача, але були повернуті з відміткою "закінчення терміну зберігання", що підтверджується рекомендованим повідомленням.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
17.05.2012 р. Позивачем було надіслано на адресу відповідача вимогу від 23.04.2012 р. № 1254 про сплату податкового боргу в розмірі 854,29 грн., але була повернута з відміткою "закінчення терміну зберігання", що підтверджується рекомендованим повідомленням, копія якого наявна в матеріалах справи.
Згідно штампу вхідної кореспонденції Окружного адміністративного суду позивач звернувся до суду 28.11.2013 р., тобто після спливу терміну 60 днів з дня надіслання відповідачу податкової вимоги.
11.07.2012 року позивачем на підставі п. 200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності КП "Інтерстал" з податку на додану вартість за квітень 2012 р., травень 2012 р. Перевіркою встановлено порушення відповідачем:
- пп. 49.18.1, пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI.
За результатами перевірки позивачем складено акти перевірки: № 3938/15-2/31741701, № 3939/15-2/31741701 від 11.07.2012 р.
На підставі актів перевірки № 3938/15-2/31741701, № 3939/15-2/31741701 від 11.07.2012 р. позивачем були прийняті податкові повідомлення-рішення від 13.08.2012 р. № 0007831502, № 0007841502.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0007831502 від 13.08.2012 р. р. КП "Інтерстал" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020 грн.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 0007841502 від 13.08.2012 р. КП "Інтерстал" встановлені штрафні (фінансові) санкції у сумі 1020 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення від 13.08.2012 р. № 0007831502, № 0007841502 були направлені на адресу відповідача, але були повернуті з відміткою "закінчення терміну зберігання", що підтверджується рекомендованим повідомленням.
Згідно розрахунку суми заборгованості відповідачу нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання у сумі 20,15 грн. станом на 13.09.2013р.
Статтею 58 пп. 58.3 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Згідно розрахунку сума заборгованості КП "Інтерстал" становить 4 329,93 грн.
Відповідачем доказів погашення податкового боргу у сумі 4 329,93 грн. на дату розгляду справи не надано.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Оскільки податковим органом дотримано процедуру стягнення податкового боргу, яка встановлена ст. 95 Податкового кодексу України, має місце податковий борг, позовні вимоги позивача про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість та пені в сумі 4 329,93 грн., засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню.
Постанову у повному обсязі складено 30.01.2014 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Колективного підприємства "Інтерстал" (95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, Залізничний район, вул. Ракетна, буд. 36, кв. 60, ЄДРПОУ 31741701) до Державного бюджету України 4 329,93 грн. податкового боргу з податку на додану вартість та пені.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання уразі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2014 |
Оприлюднено | 04.02.2014 |
Номер документу | 36932821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні