Ухвала
від 22.01.2014 по справі 801/3541/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/3541/13-а

22.01.14 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Ілюхіної Г.П.,

суддів Лядової Т.Р. ,

Яковенко С.Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М. ) від 23.04.13 у справі № 801/3541/13-а

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, 98000)

до Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим (вул.Леніна, 85-а, м.Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)

про скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.04.2013 в задоволенні адміністративного позову відмовлено (арк.с.35-37).

Рішення суду мотивовано тим, що оскільки відповідачем за заявою позивача від 16.03.2012 здійснено перерахування сум єдиного внеску, сплачених позивачем на неналежний рахунок, про що зроблено відповідний Висновок №39 від 19.03.2012 на суму 11746,84грн., то днем фактичної сплати позивачем єдиного внеску є 19.03.2012, тобто сплату єдиного внеску здійснено позивачем з порушенням встановленого законом строку, у звязку з чим відповідач правомірно застосував до позивача оскаржуваним рішенням штрафні санкції у вигляді штрафу та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску; позивачем не надано доказів, які б підтверджували обґрунтованість його вимог, та спростовували заперечення відповідача; відповідач надав докази того, що він, як суб'єкт владних повноважень, у спірних правовідносинах діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Не погодившись з рішенням суду, позивач - Фізична особа-підприємець ОСОБА_2, звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (арк.с. 48-50).

Доводи апеляції мотивовані тим, що судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, оскільки відсутні підстави для покладення на нього адміністративної відповідальності, так як позивачем вжито всіх заходів по перерахуванню єдиного внеску та заборгованість з цього внеску у нього відсутня; так, позивачем впродовж 2011 року сплачувався єдиний внесок на рахунок, який не є належним, через що 16.03.2012 позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахування платежу на належний рахунок.

В судове засідання, призначене на 22.01.2014 позивач та відповідач явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином та своєчасно.

Від позивача надійшли додаткові пояснення з додатком, а саме: копія рішення № 74 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 08.02.2013, листУправління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим від 12.12.2013 № 36/М-09, копії картки особового рахунку платника єдиного внеску, копія квитанції № ПН 7706 від 08.07.2011, копія розписки про одержання Звіту за червень 2011 рік, копія Звіту за червень 2011 рік, копія квитанції № 82 від 28.09.2011, копія розписки про одержання Звіту за вересень 2011 рік, копія Звіту за вересень 2011рік (вх. № 2346 від 11.01.2014) (арк.с. 113-133).

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.

11.03.2011 проведена державна реєстрація та видано Свідоцтво про державну реєстрацію Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 серії НОМЕР_2 (арк.с. 17).

14.03.2011 позивачу видано Свідоцтво про сплату єдиного податку серії НОМЕР_3, термін дії якого складає з 01.04.2011 по 31.12.2011 (арк.с. 16).

Згідно повідомленню Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим платник єдиного внеску НОМЕР_1 ОСОБА_2 узятий на облік в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим з 14.03.2011 за реєстраційним номером 26114509 та розмір єдиного внеску відповідно до класу професійного ризику виробництва складає 34, 70 % (арк.с. 31).

07.03.2012 позивач подав до Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску, в якому визначив до сплати суму єдиного внеску за 2011 рік в загальному розмірі 1998,72грн., за ставкою 34,7% (арк.с. 9-11).

16.03.2012 у зв'язку зі сплатою єдиного внеску впродовж 2011 року на помилковий рахунок, позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахування платежу на належний рахунок (арк.с.13-15).

Управлінням Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим за заявою позивача від 16.03.2012 здійснено перерахування сум єдиного внеску, сплачених позивачем на неналежний рахунок, про що зроблено відповідний Висновок №39 від 19.03.2012 на суму 11746,84грн. (арк.с.28).

Згідно Висновку Управління Пенсійного фонду України в м. Судак Автономної Республіки Крим № 39 щодо заяви фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ДРФО НОМЕР_1 (далі ФОП ОСОБА_2) та на виконання частини тринадцятої статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" про перерахунок помилково сплачених коштів в сумі 11746,84 грн. (Одинадцять тисяч сімсот сорок шість грн. 84 коп.). При перевірці картки особового рахунку фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 ДРФО НОМЕР_1 встановлено, що по картці особового рахунку платника єдиного внеску фізичної особи яка має найманих працівників (36,76-49,7%; 36,3%; 5,3%) на р/р НОМЕР_4, станом на 19 березня 2012 року сплачено єдиний соціальний внесок в сумі 11746,84 грн. (Одинадцять тисяч сімсот сорок шість грн. 84 коп.). Заява платника ОСОБА_2 від 16.03.2012р. вхід. № 504/01-05 підлягає задоволенню, а кошти в сумі 11746,84 грн. (Одинадцять тисяч сімсот сорок шість грн. 84 коп.) підлягають перерахуванню з рахунку № НОМЕР_4 на рахунок НОМЕР_5 Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим , ЄДРПОУ 22300317, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України в АРК, код банку 824026.

08.02.2013 Управлінням Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим прийнято рішення №74 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України " Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за несплату (неперерахування) бо несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування вирішив застосувати до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, у вигляді штрафу в сумі 1174,69грн. та нарахування пені в сумі 2338,84грн., за період з 20.07.2011 до 15.03.2012, які протягом десяти робочих днів з дня отримання рішення підлягають перерахуванню (сплаті) на рахунки Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим (арк.с.6).

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Судак АР Крим про скасування рішення № 74 від 08.02.2013 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у вигляді штрафу в сумі 1174,69грн. та пені в сумі 2338,84грн. (арк.с.2-5).

Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав.

Правовідносини сторін регулюються Конституцією України, Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464-VI), Порядком зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затвердженим Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №21-1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за №955/18250 (далі - Порядок).

Суд першої інстанції здійснив аналіз діючого законодавства України та дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 №384/2011, основними завданнями Пенсійного фонду України, зокрема, є реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою.

01.01.2011 набрав чинності Закон №2464-VI, яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пунктів 2, 3 Прикінцевих положень Закону №2464-VI з дня набрання чинності цим Законом платники, зокрема, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування вважаються платниками єдиного внеску.

Статтею 4 Закону №2464-VI встановлено, що платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно пункту 1 частини другої статті 6, частини восьмої статті 9 Закону №2464-VI до обов'язків платників єдиного внеску віднесено своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом до Пенсійного фонду України.

Частиною п'ятою статті 9 Закону №2464-VI передбачено, що сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Відповідно до пункту 1 частини десятої статті 9 Закону №2464-VI у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунка платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду.

За таких обставин, згідно вимог діючого законодавства України обов'язковою умовою є перерахування сум єдиного внеску на відповідні рахунки органу Пенсійного фонду.

Тобто, обов'язком позивача є своєчасна сплата сум єдиного внеску на відповідні рахунки Управління Пенсійного фонду. Помилки в рахунках тягнуть за собою незарахування органом Пенсійного фонду України відповідної суми єдиного соціального внеску на відповідний окремий розрахунковий рахунок, а тому така сума в розумінні Закону буде вважатись несвоєчасно сплаченою.

Згідно пункту 1 статті 10 Закону №2464-VI, днем сплати єдиного внеску є день списання банком суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду, але ця норма застосовуються за умови, якщо платник перерахував суму на відповідний рахунок пенсійного фонду.

Згідно з пунктом 9 Порядку помилково сплачені суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду, перераховуються шляхом оформлення органом Пенсійного фонду розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу Пенсійного фонду за заявою платника не пізніше наступного робочого дня з дня надходження такої заяви.

Для зарахування єдиного внеску в органах державного казначейства України відкриваються спеціальні рахунки відповідному територіальному органу ПФУ, які кодифіковані за платниками залежно від класу професійного ризику виробництва та особливості сплати внеску окремими платниками.

Враховуючи, що відповідачем за заявою позивача від 16.03.2012 здійснено перерахування сум єдиного внеску, сплачених позивачем на неналежний рахунок, про що зроблено відповідний Висновок №39 від 19.03.2012 на суму 11746,84грн., днем фактичної сплати позивачем єдиного внеску є 19.03.2012, тобто сплату єдиного внеску здійснено позивачем з порушенням встановленого законом строку.

Відповідно до частини десятої статті 25 Закону №2464-VI на суму недоїмки з єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464-VI встановлено обов'язок територіального органу Пенсійного фонду щодо застосування до платника єдиного внеску штрафних санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до частини чотирнадцятої статті 25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду приймає рішення.

При викладених обставинах, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову, оскільки відповідач правомірно застосував до позивача оскаржуваним рішенням штрафні санкції у вигляді штрафу та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску.

Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.

Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 197, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.04.2013 у справі № 801/3541/13-а залишити без задоволення.

2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.04.2013 у справі № 801/3541/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна

Судді підпис Т.Р.Лядова

підпис С.Ю. Яковенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2014
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36936460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3541/13-а

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 23.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні