ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 грудня 2013 р. (14:15) Справа №801/10610/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Військового комісаріату АР Крим Міністерства оборони України в інтересах Бахчисарайського районного військового комісаріату АРК
до Начальника відділу-Державного реєстратора відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського РУЮ Миронової В.М.
про визнання відмов неправомірними та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Військовий комісаріат АР Крим Міністерства оборони України в інтересах Бахчисарайського районного військового комісаріату АРК, Кіровського районного військового комісаріату АРК звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Начальника відділу-Державного реєстратора відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського РУЮ Миронової В.М., Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Кіровського районного управління юстиції Мустафаєвої Ельвіри Кемаловни (далі відповідачі), в якому просить:
- визнати не правомірною відмову начальника відділу - державного реєстратора відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського районного управління юстиції у внесенні змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо зняття з Бахчисарайського районного військового комісаріату статусу юридичної особи, яка викладена в листі від 08 жовтня 2013 року за №02-1/8/10;
- визнати не правомірною відмову Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Кіровського районного управління юстиції у внесенні змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо зняття з Кіровського районного військового комісаріату статусу юридичної особи, яка викладена в листі від 11 жовтня 2013 року за №54/02/4/193;
- зобов`язати начальника відділу - державного реєстратора відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського районного управління виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Бахчисарайський районний військовий комісаріат, як неправомірно внесений до даного реєстру;
- зобов`язати Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Кіровського районного управління юстиції виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ІНФОРМАЦІЯ_1 , як неправомірно внесений до даного реєстру.
Вимоги мотивовані тим, що в порушення діючого законодавства України відповідачами протиправно було відмовлено щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Бахчисарайського районного військового комісаріату АРК, Кіровського районного військового комісаріату АРК в якості юридичних осіб.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.12.2013 роз`єднано справу № 801/10610/13-а на:
- адміністративний позов Військового комісаріату АР Крим Міністерства оборони України в інтересах Бахчисарайського районного військового комісаріату АРК до Начальника відділу-Державного реєстратора відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського РУЮ Миронової В.М. про визнання відмов неправомірними та спонукання до виконання певних дій; залишивши справі номер № 801/10610/13-а;
- адміністративний позов Військового комісаріату АР Крим Міністерства оборони України в інтересах Кіровського районного військового комісаріату АРК до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Кіровського районного управління юстиції Мустафаєвої Ельвіри Кемаловни про визнання відмов неправомірними та спонукання до виконання певних дій; привласнивши справі номер №801/11155/13-а.
У судове засідання, яке відбулось 23.12.2013 позивач явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про час дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з наступного.
Судом встановлено, що Міністерством оборони України було занесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ІНФОРМАЦІЯ_2 , як юридичну особу, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України №331/12, виданої 18 грудня 1997 року.
В подальшому, Міністерством Оборони України після проведення реєстраційних дій, Бахчисарайський РВК було виключено із складу юридичних осіб та йому присвоєно інший правовий статус - без права юридичної особи ( відокремлений підрозділ). Зазначений факт підтверджується, довідкою ЄДРПОУ за №331/12 від 31 серпня 2012 року, виданої начальником організаційно-штатного управління - заступником начальника Головного управління оборонного та мобілізаційного планування Генерального штабу Збройних Сил України ОСОБА_1 .
При неодноразовому зверненні до державного реєстратора щодо припинення юридичної особи та зняття з ЄДРПОУ Бахчисарайського районного військового комісаріату АРК Військовий комісаріат АР Крим Міністерства оборони України отримав відмову.
Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-IV.
Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи визначений Розділом ІV Закону.
Із аналізу вказаної норми вбачаться, що державна реєстрація припинення юридичної особи може бути проведено у визначених законодавством випадках, зокрема, у зв`язку із рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи; в результаті її ліквідації; в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; на підставі судового рішення, що не пов`язане із банкрутством юридичної особи; за судовим рішенням щодо визнання юридичної особи банкрутом. Вказаний перелік підстав проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є вичерпним.
Крім того, вказаним Законом не передбачено проведення державним реєстратором такої реєстраційної дії, як виключення підприємства, установи, організації, закладу з державного реєстру юридичних осіб.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Нормами ч. 3 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, у реєстратора було достатньо підстав для залишення документів позивача без розгляду, оскільки він діяв на підставі та у межах делегованих йому повноважень і у спосіб, що передбачений діючим законодавством України про реєстрацію, у зв`язку із чим відсутні підстави для визнання його дій неправомірними.
Проте, у відповідності до норм пункту 4 статті 16 Закону про реєстрацію до Єдиного державного реєстру не заносяться відомості, що становлять державну таємницю.
Суспільні відносини, пов`язані з віднесенням інформації до державної таємниці, засекречуванням, розсекречуванням її матеріальних носіїв та охороною державної таємниці з метою захисту національної безпеки України, врегульовані Законом України "Про державну таємницю" (зі змінами та доповненнями).
Згідно із частиною 1 статті 8 Закону України "Про державну таємницю" до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформація: у сфері оборони: про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" від 21 вересня 1999 року ( Закон України № 1076-XIV) встановлено, що порядок реєстрації військових частин, як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах України визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.7 Положення про військові комісаріати, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2013 р. № 389 обласні військові комісаріати є юридичними особами, мають самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства. Таким чином, ІНФОРМАЦІЯ_2 є військовою частиною (установами), на яку покладені повноваження, що передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2013 р. № 389 «Положення про військові комісаріати»
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2000 року № 749 затверджено «Порядок реєстрації військових частин, як суб`єктів господарської діяльності у Збройних Силах» ( далі - Порядок). Згідно з п.4 Порядку рішення про включення військової частини до реєстру або про відмову у реєстрації приймається на підставі подання про реєстрацію військової частини як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах за зразком згідно з додатком 1, до якого додаються: реєстраційна картка військової частини, як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах за зразком згідно з додатком 2, довідка про включення військової частини до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі реєстрації військової частини як суб`єкта господарської діяльності Міноборони видає свідоцтво за зразком згідно з додатком 3. Військова частина у десятиденний термін з моменту одержання зазначеного свідоцтва інформує про свою реєстрацію податковий орган та орган Державного казначейства за своїм місцезнаходженням. У разі зміни місцезнаходження, найменування та інших відомостей військова частина у такий же термін зобов`язана в установленому порядку повідомити про це зазначені органи. Згідно з п.9 Порядку вбачається, що у разі зміни виду господарської діяльності проводиться перереєстрація військової частини як суб`єкта господарської діяльності у Збройних Силах, про що вносяться зміни у відповідне свідоцтво про реєстрацію. Перереєстрація військової частини у цьому разі проводиться на підставі подання за встановленим зразком, до якого додається нова реєстраційна картка.
У судовому засіданні, представник позивача пояснив, що відповідно до директиви Командувача військ Південного ордена червоного прапора оперативного командування № 6/1/050 від 18.04.2006 Про проведення організаційних заходів з військовими комісаріатами Південного оперативного командування у 2006 році, були внесені зміни до чисельності (штату) Бахчисарайського районного військового комісаріату АР Крим шляхом скорочення посад підрозділів фінансово економічної служби. В подальшому на підставі вищезазначеної директиві у Військовому комісаріату АР Крим був виданий наказ за №348 від 16.10.2006, яким передбачалось порядок та умови передачі звітних документів фінансово-економічної служби міських і районних військових комісаріатах до відділу фінансового і соціального забезпечення військового комісаріату АР Крим.
Таким чином починаючи з 1 листопада 2006 року Бахчисарайський районний військовий комісаріат АР Крим не проводить будь-які фінансові операції (проведення розрахунків, здійснення оплат за надані послуги тощо), а отже не мають ознак самостійної юридичної особи.
В судовому засіданні представник позивача також зазначив, що Бахчисарайський районний військовий комісаріат АР Крим починаючи з листопада 2006 року діє як відокремлений підрозділ Військового комісаріату АР Крим та здійснює свою діяльність на підставі окремо виданої довіреності як того вимагає стаття 95 ЦК України.
З аналізу вищезазначених нормативних актів слід прийти до висновку про те, що військові частини ( установи) Збройних Сил України мають особливий порядок реєстрації їх як суб`єктів господарської діяльності ( юридичних осіб), а тому вони не підлягають державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Таким чином, відомості про Бахчисарайський районний військовий комісаріат АРК були безпідставно внесені до ЄДРПОУ.
Таким чином, суд приходить до висновку про доцільність часткового задоволення позову у частині вимог про зобов`язання відповідача виключити Бахчисарайський районний військовий комісаріат АРК до ЄДРПОУ.
Керуючись ст. 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов`язати відділ Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об`єднань громадян реєстраційної служби Бахчисарайського РУЮ вчинити передбачені законом дії щодо виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Бахчисарайський районний військовий комісаріат АРК (код ЄДРПОУ 09761686), як незаконно внесений до даного реєстру.
У задоволенні інших вимог позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2013 |
Оприлюднено | 12.10.2022 |
Номер документу | 36942497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні