Постанова
від 13.11.2013 по справі 810/5613/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2013 року № 810/5613/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лапія С.М., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Земінвест-Груп» до Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області, Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області та Балико-Щучинської сільської ради Кагарлицького району Київської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Земінвест-Груп» звернулось до суду з позовом, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області та Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області щодо ненадання відповіді на запит позивача, зобов'язати Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області, Кагарлицьку районну державну адміністрацію Київської області та Балико-Щучинську сільську раду Кагарлицького району Київської області надати позивачу документи, що стали підставою для землевідведення земельних ділянок з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014.

Ухвалою суду від 18.10.2013 відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі.

У визначений ч. 3 ст. 183-2 КАС України десятиденний строк відповідачами подано до суду письмові заперечення проти позову.

Дослідивши матеріали справи та повідомлені відповідачами обставини, оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають з огляду на наступне.

ТОВ «Земінвест-Груп» є орендарем земельної ділянки, яка розташована по вул. Придніпровська у с. Балико-Щучинка Кагарлицького району Київської області.

Як стверджує позивач, з Публічної кадастрової карти України йому стало відомо про те, що на території орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 3222280401:01:303:0005 знаходяться ще дві земельні ділянки: з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014.

На прийомі в Управлінні Держземагентства у Кагарлицькому районі Київської області представнику ТОВ «Земінвест-Груп» повідомлено, що вказані земельні ділянки відведено іншим особам на підставі рішення Кагарлицької районної державної адміністрації.

З метою отримання інформації щодо передачі орендованої земельної ділянки у користування іншим особам ТОВ «Земінвест-Груп» звернулось з листами до Балико-Щучинської сільської ради, Управління Держземагентства у Кагарлицькому районі Київської області, Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області та Дніпровського басейнового управління водних ресурсів.

Вважаючи, що відповідачами не виконано вимог закону щодо наданні відповіді на письмові запити, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до п.п. 1 та 2 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Статтею 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 цього Закону доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області щодо надання відповіді на запит позивача, суд зазначає наступне.

Позовні вимоги в цій частині обґрунтовуються тим, що Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області не надано відповіді на запит позивача.

Згідно частин 1 і 4 статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Зі змісту письмового запиту позивача на адресу Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області (а.с. 19) слідує, що позивач просив надати інформацію про те, кому та на підставі якого розпорядження було надано у власність земельні ділянки з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014, чому межі даних земельних ділянок у публічно-кадастровій карті накладаються на земельну ділянку позивача з кадастровим номером 3222280401:01:303:0005, чи знаходились земельні ділянки з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014 в межах села Балико-Щучинка на момент укладання позивачем договору оренди земельної ділянки та чи знаходяться вони в її межах на час звернення із запитом.

На підтвердження звернення до Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області із письмовим запитом позивачем надано фотокопії опису вкладення у лист та квитанції від 17.08.203 № 9695, згідно яких даний запит надіслано цінним листом зі штрихкодовим ідентифікатором: 0200228002029 (а.с. 21).

Зі змісту наданих суду Управлінням Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області письмових заперечень проти позову слідує, що відповідач просить відмовити у його задоволенні з тих підстав, зокрема, що цінний лист з таким штрихкодовим ідентифікатором до Управління не надходив.

Як встановлено судом, дані доводи Управління підтверджуються наявною в матеріалах справи Довідкою про місцезнаходження поштового відправлення від 30.10.2013, згідно якої відправлення за номером 0200228002029 передано 22.10.2013 в об'єкт поштового зв'язку «Київ 1 Комора зберігання з індексом 01800» і на даний час не вручене.

Оскільки Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначає обов'язок розпорядника інформації надати відповідь на запит не пізніше п'яти робочих днів саме з дня його отримання, а позивачем не надано суду будь-яких доказів отримання Управлінням Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області його запиту, суд вважає, що позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області щодо надання відповіді на запит позивача, суд зазначає наступне.

Позовні вимоги в цій частині обґрунтовуються тим, що Кагарлицькою районною державною адміністрацією Київської області не надано відповіді на поставлені у запиті питання.

Зі змісту письмового запиту позивача на адресу Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області (а.с. 22 - 23) слідує, що позивач просив надати інформацію про те, кому та на підставі якого розпорядження було надано у власність земельні ділянки з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014, чому межі даних земельних ділянок у публічно-кадастровій карті накладаються на земельну ділянку позивача з кадастровим номером 3222280401:01:303:0005, чи знаходилась земельна ділянка з кадастровим номером 3222280401:01:303:0005 в межах села Балико-Щучинка на момент укладання позивачем договору оренди земельної ділянки та чи знаходяться вони в її межах на час звернення із запитом, чи знаходились земельні ділянки з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014 в межах села Балико-Щучинка на момент підготовки проекту землеустрою щодо їх відведення та чи знаходяться зазначені земельні ділянки в межах села Балико-Щучинка на час звернення із запитом.

Організація, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій визначаються Законом України «Про місцеві державні адміністрації».

Згідно ст. 21 даного Закону, якою визначені повноваження в галузі використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля, районні державні адміністрації уповноважені розпоряджатись землями державної власності в межах, визначених законом.

Отже, до їх компетенції не відноситься передача у власність або користування земельних ділянок в межах населених пунктів, оскільки їх розпорядниками є відповідні територіальні громади (органи місцевого самоврядування).

Оскільки у запиті позивача, надісланому на адресу Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області, ставились питання саме щодо земельних ділянок в межах села Балико-Щучинка, відповідно, до повноважень саме цього органу місцевого самоврядування відноситься їх вирішення.

Зі змісту наявного в матеріалах справи листа Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області від 07.10.2013 вих. № 03/16-08 (а.с. 25) слідує, що відповідь аналогічного змісту надано ТОВ «Земінвест-Груп».

З викладеного слідує, що позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області, Кагарлицької районної державної адміністрації Київської області та Балико-Щучинської сільської ради Кагарлицького району Київської області надати позивачу документи, які стали підставою для землевідведення земельних ділянок з кадастровими номерами 3222280400:11:305:0011 та 3222280400:11:305:0014, суд зазначає наступне.

Питання повноважень, завдань та обов'язків Управління Держземагенства у Кагарлицькому районі Київської області регулюється Положенням про Управління (Відділ) Держземагентства у районі затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №258 10.05.2012 р.

Відповідно до п.4.14 вказаного Положення Управління Держземагентства у районі здійснює ведення державного земельного кадастру та отримує інформацію про відведення земельних ділянок.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (далі - Порядок № 1051).

Відповідно до п. 162 Порядку № 1051 відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: 1) витягу з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; 2) довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно з додатком 41; 3)викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.

Згідно п. 16 Порядку № 1051 для отримання витягу з Державного земельного кадастру, довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України «Про нотаріат» під час вчинення правочину щодо земельної ділянки подає Державному кадастровому реєстраторові: 1) заяву за формою згідно з додатком 42; 2) документ. що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку); 3) документ. який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

Відповідно до п. 167 Порядку № 1051 заява про надання відомостей з Державного земельного кадастру з доданими документами подається заявником або уповноваженою ним особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Державний кадастровий реєстратор надає протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви заявникові документ, передбачений пунктом 166 цього Порядку, або вмотивовану відмову в наданні такого документа. Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку видається заявникові в день надходження відповідної заяви.

При цьому, згідно з п. 9 цього Порядку, надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону належить до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 № 835 «Деякі питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг» затверджено Порядок справляння плати за надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами платних адміністративних послуг.

Так, пунктом 9 Додатку 1 до зазначеної Постанови передбачено надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі:

- витягів з Державного земельного кадастру про: землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць; обмеження у використанні земель; земельну ділянку;

- довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території);

- викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.

Цим же Додатком визначений розмір плати за надання кожної послуги.

Отже, порядок надання запитуваної позивачем інформації регулюється зазначеними нормативними актами.

Оскільки позивачем не надано суду доказів виконання вказаних вимог законодавства для отримання такої інформації, позовні вимоги в цій частині також є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно ч. 1 ст. 97 КАС України суд за клопотанням однієї зі сторін визначає грошовий розмір судових витрат, які повинні бути їй компенсовані.

Оскільки відповідачі з клопотаннями про відшкодування судових витрат до суду не звертались, вони стягненню з позивача на їх користь не підлягають.

Керуючись ст.ст. 11, 14, 33, 70, 71, 72, 86, 94, 183-2, 256 КАС України, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36943607
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5613/13-а

Постанова від 13.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні