Постанова
від 28.01.2014 по справі 812/10526/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 січня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/10526/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тріфанової С.С.,

при секретарі - Саприкіній Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій та пені в сумі 28805,64 грн., -

ВСТАНОВИВ:

16 грудня 2013 року управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області (по тексту - позивач) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» (по тексту - відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій та пені в сумі 28805,64 грн.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги позивач посилався на те, що сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" несвоєчасно сплачує страхові внески до Пенсійного фонду України, у зв'язку із чим виникла заборгованість у розмірі 28805,64 грн., з яких 5003,50 грн. - фінансові санкції, 23802,14 грн. - пеня.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про розгляд справи без його участі.

У судове засідання представник відповідача не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю та про визнання позовних вимог управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області.(а.с.67)

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши всі фактичні обставини в адміністративній справі, оцінивши надані докази, дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» є юридичною особою, ідентифікаційний код 32632605.

Відповідно до статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платниками страхових внесків на загальнодержавне пенсійне страхування є фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством.

Згідно зі статтею 15 зазначеного Закону платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, які набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Згідно з вимогами пункту 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (чинного з 01.01.2011) (далі - Закон № 2464), з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.(а.с.8)

Згідно із частиною третьою статті 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбачено статтями 19, 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розділом 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) .

Відповідно до частини шостої статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Згідно з пунктом 11.11 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (в редакції чинній до 01.01.2010) платники щомісяця складають у двох примірниках розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків.

В свою чергу, з 01.01.2010 порядок, строки подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб і суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, набутий страховий стаж встановлені постановою правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 N 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24.11.2009 за № 1136/17152.

Відповідно до частини шостої статті 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.

Частиною 1 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку та розмірах, визначених цією статтею.

За нормою частини 2 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Так, відповідно до пункту 2 частини 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу (в розмірах передбачених цією статтею). Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

На підставі вказаних норм, Управлінням Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області прийняті рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені №1328, №1329, №1330, №1331, №1332, №1333, №1334, №1335, №1336, №1337, №1338, №1339, №1340, №1341, №1342, №1343, №1344, №1345, №1346, №1347, №1348, №1349, №1350, №1351, №1352 від 30.11.2012.(а.с.12-36), також на адресу відповідача надіслано вимогу про сплату боргу №Ю-119/33 від 03.10.2013 на загальну суму боргу 28805,64 грн. (а.с.10,11). Вказані рішення та вимога про сплату боргу отримані уповноваженою особою відповідача. Доказів оскарження відповідачем вищевказаних рішень та вимоги про сплату боргу суду не надано, при цьому суму санкцій та пені не сплачено.

Таким чином, за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» рахується заборгованість зі сплати фінансових санкцій і пені, які у встановлений законом строк не сплачені.

Відповідно до частини 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення "Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Згідно із частиною третьою статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду про стягнення недоїмки.

На підставі пункту 7 частини першої статті 13 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплаченої суми єдиного внеску.

Відповідно до статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

З урахуванням приписів статті 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Оскільки відповідач за час судового розгляду визнав позовні вимоги, у добровільному порядку прострочену заборгованість зі сплати штрафних санкцій та пені в сумі 28805,64 грн., наявність якої підтверджена матеріалами справи, не сплатив, позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Щодо заяви відповідача від 16 січня 2014 року щодо розстрочення виконання судового рішення, суд зазначає наступне.

В обґрунтування заяви, відповідач зазначив, що у зв'язку з тяжким фінансово-економічними обставинами сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» не має можливості одночасно сплатити суму заборгованості, у зв'язку із зниженням попиту споживачів на продукцію, повного зносу основних фондів підприємства.(а.с.54-55)

Відповідно до частини 1 статті 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Позивачем надані заперечення на заяву про розстрочення виконання рішення суду. Просив відмовити в задоволенні заяви про розстрочення виконання судового рішення.(а.с.67)

Частиною 2 статті 263 КАС України, визначено, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що заява сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» про розстрочення виконання рішення суду по справі №812/10526/13-а не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно Положення про Пенсійний фонд України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Бюджет Пенсійного фонду України утворюється саме за рахунок страхових внесків підприємств, установ, організацій, обов'язкових страхових внесків громадян, також підприємства й організації, працівники яких мають право на пільгову пенсію, відшкодовують фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

Борги відповідача перед Пенсійним фондом, зменшують поповнення бюджету Пенсійного фонду України та ставлять під загрозу своєчасне та повне отримання пенсії соціальній категорії громадян.

Відповідачем не надано графіка погашення заборгованості у разі надання розстрочки.

Крім цього відповідачем не надано суду інвестиційний проектів чи будь - яких інших доказів, які б могли підтвердити позитивну динаміку фінансового стану відповідача в майбутньому, на протязі періоду, на який відповідач просить розстрочити виконання даного судового рішення.

Відповідно до пункту 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26 грудня 2003 року № 14 «Про практику розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність органів i посадових осіб державної виконавчої служби та звернення учасників виконавчого провадження» при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку чи розстрочку виконання рішення суду потрібно мати на увазі, що відповідно до ст. 263 КАС України - їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).

Враховуючи викладені вище обставини, відповідачем не надано доказів наявності обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення суду.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про безпідставність клопотання відповідача щодо розстрочення виконання судового рішення.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій та пені в сумі 28805,64 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські овочі» (код 32632605, 93200, м.Первомайськ, вул. Макаренко,72) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Первомайську Луганської області (р/р 37191101001212, МФО 804013, ЄДРПОУ 21792413 УДК СУ в м.Первомайську) заборгованість зі сплати штрафних санкцій та пені в сумі 28 805,64 грн. (двадцять вісім тисяч вісімсот п'ять грн. 64 коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 03 лютого 2014 року.

Суддя С.С. Тріфанова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2014
Оприлюднено05.02.2014
Номер документу36947068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/10526/13-а

Постанова від 28.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.С. Тріфанова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні