Рішення
від 30.01.2014 по справі 911/4552/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" січня 2014 р. Справа № 911/4552/13

Господарський суд Київської області у складі судді Лилака Т.Д., розглянувши справу

за позовом Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в інтересах Цеху телекомунікаційних послуг № 1 Київської обласної філії ПАТ «Укртелеком», м. Київ до Плосківської сільської ради Броварського району Київської області, Київська обл., с. Плоске про стягнення 4 820,73 грн., за участю представників:

позивача:не з'явилися; відповідача:Кирій В.М., (сільський голова, паспорт СК 634199);

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У грудні 2013 року позивач звернувся до господарського суду Київської області з позовною заявою до відповідача про стягнення 4 820,73 грн., з яких 4 676,18 грн. основного боргу, 89,39 грн. пені, 6,40 грн. інфляційних втрат та 48,76 грн. 3% річних, у зв'язку з неналежним виконанням останнім зобов'язань з оплати послуг за договором № 940003379 від 11.01.2012 року про надання телекомунікаційних послуг.

Ухвалою господарського суду Київської області від 09.12.2013 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 16.01.2014 року.

Ухвалою господарського суду Київської області від 16.01.2014 року розгляд справи було відкладено на 30.01.2014 року.

Представник позивача в судове засідання 30.01.2014 року не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судовому засіданні 30.01.2014 року заявив клопотання про визнання позову в повному обсязі, що склало 4 820,73грн.

Враховуючи те, що нез'явлення представника позивача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника позивача, за наявними у справі матеріалами згідно з вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

11 січня 2012 року між Цехом телекомунікаційних послуг № 1 Київської обласної філії ПАТ «Укртелеком» (за договором) та Плосківською сільською радою Броварського району Київської області (за договором) було укладено договір № 940003379 про надання телекомунікаційних послуг, за умовами якого позивач зобов'язується надати споживачу загальнодоступні (універсальні) та інші телекомунікаційні послуги, супутні (додаткові) послуги, згідно переліку та в обсягах замовлених абонентом, а абонент зобов'язується своєчасно оплачувати отримані послуги відповідно до умов цього договору.

Згідно п. 3.1. надавати замовлені абонентом послуги цілодобово 365 (366) днів на рік відповідно до вимог Закону України «Про телекомунікації». Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2005 року № 720 та інших нормативно-правових актів; надавати послуги за встановленими показниками якості відповідно до стандартів та інших нормативно-правових документів, умов договору та інформації про умови надання послуг; надавати абоненту безоплатний доступ до телекомунікаційних мереж загального користування для виклику пожежної охорони, міліції, швидкої допомоги, аварійної служби газу, служби допомоги за телефонами 101, 102, 103, 104 та 112; вести облік обсягу та вартості наданих абоненту послуг за кожним видом окремо і забезпечувати достовірність обліку; письмово попереджувати абонента про скорочення переліку або припинення надання послуг, відключення його кінцевого обладнання у випадках передбачених цим договором; забезпечувати правильність застосування тарифів; оприлюднювати тарифи та послуги, що встановлюються ним самостійно, не пізніше ніж за сім календарних днів, до їх запровадження шляхом інформування споживачів через засоби масової інформації та/або у куточках споживачів (покупців) у відділеннях «Телекомсервіс» та місцях продажу послуг Укртелекому та/або шляхом розміщення їх на офіційному веб-сайті Укртелекому; зберігати дані обліку наданих послуг протягом строку позовної давності, визначеного законом; вести прийом та облік заяв (скарг) абонента щодо наданих послуг, усувати пошкодження зв'язку в строки передбачені нормативними актами у сфері телекомунікацій; інформувати абонента про аварії у телефонній мережі; установлювати або змінювати перелік послуг за заявою абонента згідно з технічними можливостями Укртелекому; зберігати протягом одного місяця з дня розірвання договору технічну можливість відновлення роботи телефону; вживати відповідно до законодавства заходи із забезпечення таємниці телефонних розмов чи іншої інформації абонента, що передається телекомунікаційними мережами, отриманої конфіденційності інформації про абонента (крім інформації, внесеної, за згодою абонента до баз даних інформаційно-довідкової служби, друкованих телефонних довідників, електронних версій телефонних довідників, в т.ч. розміщених в Інтернет) та послуги, які він отримав; інформувати абонента не менше ніж за три місяці про припинення діяльності з надання телекомунікаційних послуг; на вимогу абонента надавати інформацію про перелік обладнання з підтвердженням його відповідності вимогам нормативних документів у сфері телекомунікацій, яке дозволено застосовувати в телекомунікаційних мережах Укртелекому; направляти за викликом абонента працівників Укртелекому для огляду та ремонту кінцевого обладнання, абонентської лінії, виконання інших робіт.

Згідно п. 3.4.2. договору своєчасно оплачувати отримані послуги в повному обсязі.

Цей договір вступає в силу з дня його підписання Укртелекомом та абонентом і діє протягом одного року; якщо за 30 днів до закінчення строку дії договору жодна зі сторін не повідомила письмово про його припинення договір вважається продовженим на тих самих умовах на кожний наступний рік (п.п. 7.1., 7.2. договору).

Доказів припинення договору в установленому порядку суду не надано.

Відповідно до ст. 63 Закону України «Про телекомунікації» від 18 листопада 2003 року № 1280-IV (зі змінами та доповненнями) телекомунікаційні послуги надаються відповідно до законодавства. Умови надання телекомунікаційних послуг: укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, установлених НКРЗ; оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Відповідно до ч. 5. ст. 33 Закону України «Про телекомунікації» споживачі телекомунікаційних послуг зобов'язані дотримуватися Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджує Кабінет Міністрів України, своєчасно оплачувати отримані ними телекомунікаційні послуги.

Відповідно до ст. 68 Закону України «Про телекомунікації» розрахунки за телекомунікаційні послуги здійснюються на умовах договору про надання телекомунікаційних послуг між оператором, провайдером телекомунікацій та споживачем або без договору за готівкову оплату чи за допомогою карток тощо в разі одержання споживачем замовленої за передоплатою (авансованої) послуги за тарифами, затвердженими згідно із законодавством.

Матеріалами справи підтверджено, а відповідачем не спростовано, що позивач виконав взяті на себе зобов'язання з надання відповідачу телекомунікаційних послуг, проте, останній взяті на себе зобов'язання з оплати отриманих послуг не виконав належним чином і станом на 28.11.2013 року має заборгованість перед позивачем за період з листопада 20112 р. по жовтень 2013 р. в сумі 4 676,18 грн., що вбачається з рахунків за телекомунікаційні послуги, які містяться в матеріалах справи.

Доказів сплати відповідачем суми боргу у розмірі 4 676,18 грн. суду не надано.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 4 676,18 грн. основного боргу є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи, що відповідач прострочив виконання встановленого договором зобов'язання з оплати телекомунікаційних послуг з нього на користь позивача на підставі ст. 625 ЦК України підлягає стягненню 6,40 грн. інфляційних втрат, 48,76 грн. 3% річних, які нараховані позивачем відповідно до вимог закону.

Статтею 36 Закону України «Про телекомунікації» встановлена відповідальність споживачів телекомунікаційних послуг, згідно якої споживачі телекомунікаційних послуг несуть відповідальність за порушення норм цього Закону, Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг відповідно до закону; у разі затримки плати за надані оператором, провайдером телекомунікаційні послуги споживачі сплачують пеню, яка обчислюється від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який нараховується пеня; сплата споживачем пені, правомірне припинення чи скорочення оператором, провайдером переліку телекомунікаційних послуг не звільняє споживача від обов'язку оплатити надані йому телекомунікаційні послуги.

Відповідно до п. 5.2. договору у разі несвоєчасної оплати наданих Укртелекомом послуг абонент сплачує пеню, яка обчислюється залежно від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який нараховується пеня, за кожний день прострочення оплати.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 89,39 грн. пені у зв'язку з невиконанням відповідачем зобов'язання з оплати отриманих від позивача телекомунікаційних послуг у період з листопада 20112 р. по жовтень 2013 р. обґрунтовані та підтверджені матеріалами справи, і тому підлягають задоволенню.

Судовий збір, сплачений позивачем у розмірі 1 720,50 грн. відповідно до положень статті 49 ГПК України підлягає стягненню з відповідача.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Плосківської сільської ради Броварського району Київської області (07450, Київська обл., Броварський р-н, с. Плоске, вул. Жовтнева, 2, код 04358690) на користь Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської обласної філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (02098, м. Київ, пр. П. Тичини, буд. 6, код 01184901) 4 676 (чотири тисячі шістсот сімдесят шість) грн. 18 коп. основного боргу, 89 (вісімдесят дев'ять) грн. 39 коп. пені, 6 (шість) грн. 40 коп. інфляційних втрат, 48 (сорок вісім) грн. 76 коп. 3% річних, 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн. 50 коп. судового збору.

Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст. 85 ГПК України.

Повне рішення складено 03.02.2014 р.

Суддя Т.Д. Лилак

Дата ухвалення рішення30.01.2014
Оприлюднено04.02.2014
Номер документу36953256
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 4 820,73 грн

Судовий реєстр по справі —911/4552/13

Рішення від 30.01.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 16.01.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні