Постанова
від 05.02.2014 по справі 820/770/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2014 р. № 820/770/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заічко О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом

Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд припинити юридичну особу - Коломацьку районну організацію Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) (код 33929185).

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач, перебуваючи на податковому обліку у Нововодолазькій ОДПІ, не подає до податкового органу декларацій, розрахунків, документів бухгалтерської звітності та інших відомостей про свою господарську діяльність.

Позивач вважає, що неподання податкової звітності та несплата податків з боку Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) перешкоджає здійсненню контрольної функції податкового органу, а також приводить до зловживань з боку суб'єкта підприємницької діяльності, ухилення від сплати податків та завдає шкоди економічним основам держави, просив позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 22 січня 2014 року відкрито скорочене провадження по справі.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.41 КАС України.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження від 22 січня 2014 року була надіслана відповідачу рекомендованим листом зі зворотнім повідомленням за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Конверт із повідомленням про вручення поштового відправлення разом з вищезазначеною ухвалою повернулись до суду 03.02.2014 року з відміткою "за вказаною адресою організація не знаходиться", тобто ухвала не вручена адресату з незалежних від суду причин.

Враховуючи положення ч.11 ст.35 КАС, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважає що в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити з наступних підстав.

За матеріалами справи судом встановлено, що Коломацька районна організація Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) пройшла передбачену законодавством процедуру державної реєстрації. Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вид діяльності Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) - 91.32 : діяльність політичних організацій (а.с. 7 зворот).

Відповідач перебуває на податковому обліку в Нововодолазькій МДПІ (Коломацьке відділення) ГУ Міндоходів у Харківській області з 14.01.2008 р. за № 1, що підтверджується довідкою ДПІ від 21.11.2013 року № 1494/10/20-20-15-28 (а.с. 9).

Згідно зазначеної довідки, відповідач - Коломацька районна організація Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) не подає податкову звітність до податкового органу з 14.01.2008 року, тобто з моменту своєї реєстрації. Заборгованості зі сплати податків, зборів, (обов'язкових платежів) станом на 19.11.2013 року відповідач не має (а.с. 11).

Місцезнаходження юридичної особи Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) зареєстровано за адресою: 63100, Харківська область, Коломацький район, смт. Коломак, вул. Леніна, б. 10.

Як свідчать матеріали справи, позивач з посиланням на абзац 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" вказує, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Позивач зазначає, що неподання податкової звітності та несплата податків з боку Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) перешкоджає здійсненню контрольної функції податкового органу, а також приводить до зловживань з боку суб'єкта підприємницької діяльності, ухилення від сплати податків та завдає шкоди економічним основам держави.

Вищевказане обґрунтування позовної заяви є неправомірним з огляду на наступне.

Суд зазначає, що відповідно до частин 1 та 2 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Між тим, порядок реєстрації та припинення діяльності політичних партій встановлено Законом України «Про політичні партії в Україні»№ 2365-III від 05.04.2001 року.

Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 № 2365-III визначено, політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 зазначеного Закону, реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських

формувань.

Частиною 4 ст. 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Згідно до п. 67.2. ст. 67 ПКУ, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Між тим, суд зазначає, що відповідно до частини 2 статті 14 цього Закону, політичні партії є неприбутковими організаціями, внаслідок чого передбачається, що діяльність відповідача не має метою одержання прибутку, тому він не може вважатись суб'єктом підприємницької діяльності.

Згідно змісту статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні", реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.

Статтею 23 зазначеного Закону встановлено спосіб припинення діяльності політичної партії, а саме: шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Приписами ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначаються заходи, які можуть вживатися до політичних партій. Так, у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:

1) попередження про недопущення незаконної діяльності; 2) заборона політичної партії.

Відповідно до статті 21 Закону України "Про політичні партії України" політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку, порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлений Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичних партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом парії, припинення членства в політичній партії.

Окрім того, частина 1 статті 18 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що державний контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії здійснює Міністерство юстиції України.

Суд зазначає, що питання, пов'язане із припиненням Політичної партії (її структурних осередків), регулюється виключно спеціальним законом, яким є Закон України "Про політичні партії в Україні", а тому при вирішенні даного спору не можуть бути застосовані норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Отже, з аналізу норм діючого законодавства вбачається, що право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії чинним законодавством України надано органу, який зареєстрував політичну партію або Генеральному прокурору України, Міністерству юстиції України, до яких позивач не відноситься.

Статус Державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначені Податковим кодексом Україні.

Однак, ані Податковим кодексом, ані іншими законами України не встановлено право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що стосовно політичної партії законодавством передбачено інший порядок ліквідації, зокрема, не за позовами органів державної податкової служби.

Таким чином, з огляду на вищевикладне, суд дійшов висновку, що законодавство України не передбачає повноваження податкового органу на звернення до суду із позовом про скасування державної реєстрації (припинення підприємницької діяльності) юридичної особи політичної партії, яка не є суб'єктом підприємницької діяльності, внаслідок чого у позивача відсутнє право на звернення до суду з вимогами про припинення політичної партії на підставі положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Нововодолазької ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області до політичної партії: Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене вище та беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд не вбачає достатніх правових підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст.256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 41, 71, 94, 160-164, 167, 183-2, 256 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Нововодолазької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Коломацької районної організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, в порядку встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2014
Оприлюднено05.02.2014
Номер документу36978238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/770/14

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні